FLEETNEWS #166

05.09.22 #166 18 Νεφελώδης ήταν η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου σε ένα ταραχώδες πρώτο εξάμηνο 2022. Αλλά στο True Fleet (περιλαμβάνει όλες τις ταξινομήσεις σε εταιρείες εξαιρουμένων ορισμένων κατηγοριών όπως οι βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις και τα οχήματα επίδειξης), επικράτησαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ξεπερνώντας τους περιορισμούς, γεωπολιτικούς και προμηθειών. Τα στοιχεία πωλήσεων της Dataforce δείχνουν πως το μερίδιό τους εξακολουθεί να αυξάνεται, με επικεφαλής το Volkswagen Group, ακολουθούμενο από την Tesla και την Stellantis. Παρά τις δυσκολίες της εφοδιαστικής αλυσίδας, που καθυστερούν την υιοθέτησή τους, τα BEV αυξήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του έτους κατά 21,7% στην ευρωπαϊκή αγορά True Fleet. Πρόκειται για αύξηση 47.562 μονάδων σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021. Οι αντίξοες συνθήκες δεν εμπόδισαν την εξάπλωση των BEV, αλλά αναπόφευκτα μείωσαν τον ρυθμό. Υπενθυμίζεται πως πέρυσι, το ποσοστό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων υπερδιπλασιάστηκε στο εκπληκτικό 57%. Τα σημαντικότερα ευρήματα της Dataforce είναι: „Το True Fleet αποτελεί τον σημαντικότερο δίαυλο πωλήσεων BEV του Volkswagen Group. „Η μάρκα Volkswagen επιβραδύνει. „Η Stellantis, μεγαλύτερη πλέον από το Volkswagen Group στην ιδιωτική αγορά BEV, αναπτύσσεται πάνω από τρεις φορές ταχύτερα. „Η Stellantis είναι έτοιμη να ξεπεράσει την Tesla στο True Fleet. „Το Tesla Model Y είναι το BEV με τις περισσότερες πωλήσεις. VOLKSWAGEN GROUP: ΈΝΑ ΤΈΤΑΡΤΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΆΣ Συνδυάζοντας όλα τα μοντέλα του (Audi, Skoda, Cupra, Porsche), το Volkswagen Group προηγείται σαφώς. Μέχρι τώρα, διεκδικεί σχεδόν το ένα τέταρτο της ευρωπαϊκής αγοράς True Fleet (24,1%) και έχει διαθέσει 52.802 BEV το πρώτο εξάμηνο. Όμως, την Tesla (δεύτερη θέση: 32.381 μονάδες), που παρουσιάζει σημάδια επιβράδυνσης, ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής το Stellantis Group, το οποίο αυξήθηκε κατά 28,5%, στις 31.758 μονάδες φέτος (α΄ εξάμηνο), ποσοστό υπερτριπλάσιο του Volkswagen Group. Θα μπορούσε λοιπόν αυτό να αποτελεί μια πρώτη εικόνα του True Fleet ως προς τα ποσοστά στην ιδιωτική ευρωπαϊκή αγορά, όπου η Stellantis (53.422) ξεπέρασε τη Volkswagen (49.940) από τις αρχές του έτους; Ο Senior Automotive Analyst της Dataforce, Benjamin Kiebis, επισημαίνει πώς αυτά τα αποτελέσματα αντικατοπτρίζουν τις διαφορετικές ηλεκτρικές γκάμες και των δύο ομίλων: η Stellantis μετατρέπει υπάρχοντα μοντέλα σε μικρότερες και πιο προσιτές κατηγορίες και σε ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, ενώ η Volkswagen εστιάζει περισσότερο στο ανώτερο τμήμα της αγοράς SUV. Για το Volkswagen Group, το True Fleet είναι η πιο κρίσιμη αγορά για τις πωλήσεις BEV. Είναι ο μόνος εκ των τριών κατασκευαστών που αναφέρονται, με τις λιγότερες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ιδιωτική αγορά. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΉ ΑΠΌΔΟΣΗ Τα συμπαγή SUV βρίσκονται στο επίκεντρο της αγοράς True Fleet. Το πλέον ευπώλητο στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο 2022 ήταν το Tesla Model Y (18.113 μονάδες), ακολουθούμενο από το ίδιο μοντέλο hatchback, το Model 3 (14.264) και το Volkswagen ID.4 στην τρίτη θέση, με 9.357 μονάδες. Εξαιρετική απόδοση σημείωσε και το Fiat 500e, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση, με 8.925 μονάδες. Ασυνήθιστη κατάταξη για αυτοκίνητο πόλης σε μια αγορά που ευνοεί τα υψηλότερης κατηγορίας μεσαίου μεγέθους μοντέλα. Όπως εξηγεί ο κ. Kibies, «μια πιο προσεκτική ματιά δείχνει πως η Fiat, με το 500e, απέκτησε ισχυρή θέση στον τομέα του διαμοιρασμού αυτοκινήτων». Πράγματι πετυχημένο, δεδομένου πως το άλλο μικρό αυτοκίνητο, το Peugeot e-208, καταλαμβάνει την ένατη θέση (5.838). ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΤΟΛΟΥ Πωλήσεις BEV True Fleet

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=