FLEETNEWS #166

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 5 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022 #166 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S Πάροχοι εταιρικής κινητικότητας: Εξαιρετικά αποτελέσματα Αυξάνονται οι πωλήσεις BEV στους εταιρικούς στόλους Mεγιστοποιήστε τη διάρκεια ζωής των μπαταριών EV

05.09.22 #166 2 info@fleetnews.gr Η Škoda Auto δημιούργησε μια νέα σχεδιαστική γλώσσα για την ηλεκτρική και ψηφιακή εποχή, η οποία θα κυκλοφορήσει σταδιακά από το επόμενο έτος. Η νέα αυτή σχεδιαστική προσέγγιση χαρακτηρίζεται από τις καθαρές και λιτές γραμμές, οι οποίες τονίζουν την απλότητα και αναδεικνύουν την ποιότητα των νέων μοντέλων της Škoda. Τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου σχεδιασμού περιλαμβάνουν την καινούργια μάσκα, την οποία η εταιρεία ονομάζει Tech-Deck Face, καθώς και τη χρήση βιώσιμων υλικών στο σαλόνι. Το ανανεωμένο λογότυπο της μάρκας δεν χρησιμοποιεί πλέον τρισδιάστατα γραφικά. Αυτή είναι η απάντηση της Škoda στην αυξανόμενη μετατόπιση των δραστηριοτήτων του μάρκετινγκ και των ενδιαφερόντων του κοινού από την έντυπη στην ηλεκτρονική ενημέρωση. Η εταιρική ταυτότητα έχει επίσης αναθεωρηθεί ουσιαστικά. Για παράδειγμα, η Škoda Auto θα χρησιμοποιεί πλέον δύο διαφορετικές πράσινες αποχρώσεις -Emerald και Electric Green- οι οποίες αντιπροσωπεύουν πιο ξεκάθαρα την οικολογία, τη βιωσιμότητα και την ηλεκτροκίνηση. Ακόμα, η εταιρεία δεσμεύεται να χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, ενώ από το 2030 και μετά, τα εργοστάσια στην Τσεχία και την Ινδία θα κατασκευάζουν αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η ΝΕΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ SKODA Η τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία επιταχύνει και επεκτείνει τη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση. Η Škoda Auto σκοπεύει να λανσάρει στην αγορά τρία νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2026, ενώ θα ακολουθήσουν ακόμα περισσότερα. Το Vision 7S concept παρέχει μια πρώτη εικόνα ενός από αυτά τα νέα μοντέλα. Το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Škoda στις ευρωπαϊκές αγορές θα αυξηθεί πάνω από 70% έως το 2030. Για να υποστηρίξει αυτήν τη νέα στρατηγική, η Škoda Auto θα επενδύσει επιπλέον 5,6 δισ. ευρώ στην ηλεκτρική κινητικότητα και 700 εκατ. ευρώ στην ψηφιοποίηση τα επόμενα πέντε χρόνια. Εκτός από ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, υπάρχουν σχέδια για ένα compact SUV και ένα οικογενειακό επταθέσιο. To πρότυπο Vision 7S, με αυτονομία πάνω από 600 χιλιόμετρα και μέγιστη ταχύτητα φόρτισης 200 kW, δίνει μια πρώτη γεύση του επταθέσιου ηλεκτρικού SUV. Η Škoda Auto στοχεύει έως το 2030 το μερίδιο των ηλεκτρικών της μοντέλων στην Ευρώπη να είναι πάνω από 70% των πωλήσεών της. Κατά τη φάση της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, η μάρκα θα ενισχύσει την γκάμα των μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και θα αποκαλύψει τη νέα γενιά του Superb μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του επόμενου έτους. Το ανανεωμένο Octavia θα ακολουθήσει μέσα στο 2024. Το Vision 7S αποτελεί μια εικόνα που μας δίνει μια ακριβή προεπισκόπηση ενός ολοκαίνουργιου μοντέλου της Škoda, ενώ ταυτόχρονα προβάλλει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας. Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV τοποθετείται έτσι στην κορυφή της γκάμας των μοντέλων αλλά και της πελατειακής βάσης της εταιρείας. Το πρότυπο αυτό βασίζεται στην πλατφόρμαModular Electrification Kit (MEB) του Ομίλου Volkswagen και έχει μπαταρία 89 kWh. ŠKODA AUTO: ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΙ ΤΗΝΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΣΤΗΝΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Τρία νέα μοντέλα Škoda έως το 2026 Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 PAPALIOS MEDIA GROUP IKE

05.09.22 #166 3 Η νέα χρωματική διαβάθμιση της MINI Multitone Edition εκτείνεται από το πλαίσιο του παρμπρίζ και φτάνει μέχρι το πίσω τμήμα, καλύπτοντας ολόκληρη την οροφή. Η χρωματική διαβάθμιση ξεκινά με έναν ανοιχτό τόνο Aspen White στο εμπρός τμήμα της οροφής, που δίνει τη θέση του σε μια διακριτική γκρι απόχρωση Melting Silver II, προτού καταλήξει σε Jet Black στο πίσω τμήμα. Η μοναδική αισθητική που δημιουργείται από αυτό το τρικολόρε ολοκληρώνεται στη MINI Multitone Edition από ένα αφηρημένο λευκό ουράνιο τόξο στην οροφή, που δίνει επίσης το «παρών» σε όλη τη σχεδίαση της ειδικής έκδοσης. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό, η υψηλής αντίθεσης τριχρωμία στην οροφή είναι μοναδική, δίνοντας έμφαση στη χαρακτηριστική σιλουέτα τριών τμημάτων του MINI, ενώ συγχρόνως γίνεται έκφραση προσωπικού στυλ. Η ξεχωριστή εμφάνιση επιτυγχάνεται χάρη σε μια καινοτόμο διαδικασία βαφής wet-on-wet, που χρησιμοποιείται στο βρετανικό εργοστάσιο της MINI στην Οξφόρδη. Με αυτή την τεχνική βαφής, γνωστή ως Spray Tech, οι τρεις αποχρώσεις εφαρμόζονται η μία μετά την άλλη. Λόγω των μεταβαλλόμενων περιβαλλοντικών συνθηκών, ενδέχεται να παρατηρηθούν αποκλίσεις από το χρωματικό μοτίβο, καθιστώντας κάθε όχημα MINI Multitone Edition μοναδικό. ΞΕΧΩΡΙΣΤH ΕΜΦAΝΙΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ MINI Multitone Edition ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ AIWAYS ΚΑΙ ARVAL ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Μετά το επιτυχημένο λανσάρισμά της στην Ευρώπη, η Aiways σκοπεύει να προσελκύσει ιδιώτες πελάτες και να αυξήσει το μερίδιο επαγγελματιών πελατών και πελατών στόλου του Aiways U5 SUV. Θα παρέχονται ψηφιακές και εξατομικευμένες υπηρεσίες από την Arval και τη συνεργάτιδα πωλήσεων, Euronics. Εκτός από τη μίσθωση οχημάτων, οι πελάτες μπορούν να κλείσουν διάφορες υπηρεσίες συντήρησης και επισκευής, έως και full-service leasing. Η υπηρεσία θα ξεκινήσει στη Γερμανία το τρίτο τρίμηνο του 2022, ενώσχεδιάζονται παρόμοιες λύσεις και για άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Το νέο πρόγραμμα leasing εξασφαλίζει ασφαλή σχεδιασμό και πλήρη διαφάνεια κόστους, με καθορισμένο επιτόκιο μίσθωσης και ανάληψη του κινδύνου υπολειμματικής αξίας, κάτι που παρεμπόδιζε την ηλεκτροκίνηση στο παρελθόν. Η Sono Motors, με έδρα το Μόναχο, παρουσίασε πρόσφατα καινοτόμο σχεδίαση μελλοντικής αστικής μετακίνησης, παρέχοντας τις πρώτες εικόνες του ηλιακού-ηλεκτρικού αυτοκινήτου Sion. Το Sion είναι το πρώτο προσιτό ηλιακό ηλεκτρικό όχημα στον κόσμο (solar electric vehicle - SEV) με την προοπτική να καταστεί από τα πρώτα ηλιακά-ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα για το ευρύ κοινό. Το Sion είναι κατάλληλο για μελλοντική αστική κινητικότητα, καθώς είναι συμβατό με την τεχνολογία Vehicle-to-Grid (V2G). Η Ουτρέχτη, η οποία επιχειρεί μεγάλης κλίμακας τεχνολογία V2G, ανακοίνωσε πέρυσι το σχέδιο δοκιμής 100 ηλιακών ηλεκτρικών οχημάτων Sion (SEV) στο ηλεκτρικό δίκτυό της. Η Sono Motors αναφέρει πως το εξωτερικό κέλυφος του Sion θα αποτελείται από 456 απολύτως ενσωματωμένα ηλιακά κύτταρα, που θα παράγουν κατά μέσο όρο αυτονομία 112 χλμ. την εβδομάδα και έως και 305 χλμ. ανά φόρτιση με μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) 54 kWh. Σύμφωνα με τη Sono Motors, ο κάτοχος ενός Sion που διαμένει σε γερμανική μητροπολιτική περιοχή θα φορτίζει έως και τέσσερις φορές λιγότερο από τα συμβατικά EV με αντίστοιχο μέγεθος μπαταρίας. Λειτουργώντας ως μπαταρία του συστήματος V2G, το Sion θα μπορεί να φορτίζει ηλεκτρονικές συσκευές και EV και να παρέχει ισχύ στο ηλεκτρικό δίκτυο όταν χρειάζεται. Η εξέχουσα ενεργή τεχνολογία της Sono Motors είναι η λύση Solar Bus Kit, η οποία χρησιμοποιείται σε λεωφορεία δημόσιων συγκοινωνιών στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων των Mercedes-Benz Citaro και MAN Lion City. Η λύση είναι σημαντική για τη μείωση της κατανάλωσης ντίζελ στα δημόσια λεωφορεία και την υποστήριξη των στόχων βιωσιμότητας των πόλεων. Η τεχνολογία πρόκειται να επεκταθεί στους ιδιωτικούς στόλους λεωφορείων και στο Δημόσιο. Η Sono Motors επεκτείνει τις παγκόσμιες συνεργασίες της ηλιακής τεχνολογίας, παρέχοντας τη Sono Solar Technology σε 19 εταιρείες λεωφορείων, ρυμουλκούμενων, φορτηγών και ηλεκτρικών μεταφορικών μέσων. Μακροπρόθεσμα, η ηλιακή τεχνολογία θα καταστεί σημαντική για τη βιωσιμότητα, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 και το κόστος των στόλων. Η SONO MOTORS ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ-ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ SION

05.09.22 #166 4 Το νέο Austral εξοπλίζεται για πρώτη φορά με την 3η γενιά του συστήματος τετραδιεύθυνσης της Renault: Πρόκειται για το «4Control Advanced». Σε αντίθεση με οποιοδήποτε άλλο σύστημα στην κατηγορία, το «4Control Advanced» προσφέρει απαράμιλλη άνεση, εξαιρετική ευελιξία και μοναδικές επιδόσεις. Ο Filippo Mantovani, επικεφαλής του τμήματος Vehicle Dynamics της Renault, δήλωσε: «Η Renault παρουσιάζει μια νέα τεχνολογία τετραδιεύθυνσης στη νέα της πλατφόρμα CMF-CD. Χάρη στον ηλεκτρονικό έλεγχο της στρέψης των πίσω τροχών, είναι πλέον δυνατό να τροποποιήσουμε την πίσω ανάρτηση ώστε να εξασφαλίσουμε την καλύτερη απόδοση σε όλες τις συνθήκες: ευκολία χειρισμών στην πόλη, ευελιξία στην ύπαιθρο και τις ορεινές διαδρομές, σταθερότητα και ασφάλεια στον αυτοκινητόδρομο». ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΗ ΕΥΣΤΆΘΕΙΑ ΓΙΑΜΕΓΑΛΎΤΕΡΗ ΟΔΗΓΙΚΉ ΑΠΌΛΑΥΣΗ Εκτός από το νέο σύστημα της τετραδιεύθυνσης, το νέο Austral διαθέτει πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων για καλύτερο κράτημα στο δρόμο, πιο άνετη οδήγηση και εξαιρετική ευστάθεια σε όλες τις περιστάσεις. Στο κακό οδόστρωμα, η κίνηση των πίσω τροχών διευκολύνεται χάρη στο βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης, επιτυγχάνοντας έτσι καλύτερη συμπεριφορά κατά την οδήγηση σε ανώμαλο οδόστρωμα. Έτσι εξασφαλίζεται πάντα η επαφή του τροχού με το δρόμο, ενώ η άνεση και η ηχομόνωση βρίσκονται σε κορυφαία επίπεδα. Κατά την οδήγηση με υψηλές ταχύτητες ή σε δρόμο με στροφές με ταχύτητα μεγαλύτερη των 50χλμ./ώ, οι πίσω τροχοί στρέφουν έως και 1° προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην προσθήκη ενός ενεργοποιητή διεύθυνσης, τοποθετημένου στον πίσω άξονα, ο οποίος ελέγχει τις πληροφορίες που προέρχονται από το υδραυλικό τιμόνι, τον κινητήρα και το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESP). Περισσότερα στο fleetnews.gr ΤΟΝΕΟ RENAULT AUSTRAL ΜΕ «4CONTROL ADVANCED» Νέο σύστημα τετραδιεύθυνσης FIAT 500E: ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ 10 ΑΠΟ ΤΟΝ GREEN NCAP Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 500, χάρη σε ένα συνδυασμό χαρακτηριστικών, κατάφερε να αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση με 5 αστέρια, αλλά και το απόλυτο «10 στα 10» και στις τρεις επιμέρους κατηγορίες αξιολόγησης. Εκτός από τις δοκιμές που αφορούν στην έκλυση βλαβερών αερίων -που ως ηλεκτρικό αναμενόμενα έλαβε τη μέγιστη βαθμολογία- το 500 κατάφερε να εντυπωσιάσει και με τη συνολικότερη αποδοτικότητά του χάρη στο προηγμένο σύστημα ηλεκτροκίνησης που χρησιμοποιεί αλλά και το συγκρατημένο βάρος του. Παρά την απόδοση των 118 ίππων και τις πολύ καλές επιδόσεις, το 500 διατηρεί και μια εντυπωσιακή αυτονομία, που φτάνει τα 320 χλμ. σε μικτές συνθήκες στον κύκλο WLTP και έως τα 460 χλμ. σε αμιγώς αστικές συνθήκες. FIAT 500e: BEST SMALL ELECTRIC CAR ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΧΡΟΝΙΑ Το νέο Fiat 500e διατήρησε τον τίτλο του “best small electric car” στα βραβεία του βρετανικού περιοδικού What Car?. Οι κριτές ξεχώρισαν ιδιαίτερα το στυλ, την απόδοση αλλά και την ελκυστική τιμή του μοντέλου της Fiat. Ο Oliver Francois, CEO της Fiat και Global CMO της Stellantis, σχολίασε σχετικά: «Θα ήθελα να ευχαριστήσω το What Car? γι’ αυτή την τιμή. Το να κερδίζουμε το βραβείο για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά μάς κάνει ιδιαίτερα περήφανους και βεβαίως η διάκριση έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, με δεδομένη τη συνεχή ανάπτυξη της αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και το συνεχές λανσάρισμα νέων μοντέλων. Παρ’ όλα αυτά το νέο 500 επιβεβαίωσε την επιτυχία του και διατήρησε τον τίτλο». Μέχρι σήμερα, το παλμαρέ του νέου 500 περιλαμβάνει 33 διεθνή βραβεία, τα οποία συμπληρώνουν τη μεγάλη εμπορική επιτυχία που απολαμβάνει το μοντέλο της FIAT. Μέσα σε μόλις δύο χρόνια, περισσότεροι από 100.000 αγοραστές επέλεξαν το 500, ενώ τους πρώτους επτά μήνες του 2022 είναι το δημοφιλέστερο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε Ιταλία και Γερμανία, το δεύτερο στην Ελλάδα, ενώ βρίσκεται στο βάθρο στη Γαλλία αλλά και συνολικά στην ευρωπαϊκή αγορά. Παράλληλα, μετά την Ευρώπη, το Ισραήλ, την Ιαπωνία και τη Βραζιλία, το νέο 500 αναμένεται να ξεκινήσει την πορεία του και στην αγορά των ΗΠΑ.

05.09.22 #166 6 Η ALD πέτυχε ακαθάριστα λειτουργικά έσοδα ρεκόρ άνω των 1,2 δισ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, αυξημένα κατά περισσότερο από 55% έναντι της περσινής περιόδου, παρά τις σοβαρές διαταραχές της αγοράς, ιδίως λόγω θεμάτων εφοδιαστικής αλυσίδας και πληθωρισμού. Ενώ οι επιπτώσεις της πανδημίας αμβλύνθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2022, η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετώπισε άλλες διαταραχές, κυρίως λόγω της κρίσης ημιαγωγών και του πολέμου στην Ουκρανία, οι οποίες συνέβαλαν στην αύξηση του πληθωρισμού και των επιτοκίων. ΚΈΡΔΗ ΑΠΌΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΈΝΑ ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΑ Παρά τις προκλήσεις, η ALD πέτυχε εξαιρετικό οικονομικό αποτέλεσμα, χάρη σε έκτακτα κέρδη από μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Η εταιρεία συνεχίζει να επεκτείνεται μέχρι το τέλος του έτους, που θα οριστικοποιηθεί η εξαγορά της LeasePlan. Βασικά στοιχεία της εξαμηνιαίας έκθεσης: „Τα συμβόλαια leasing και τα περιθώρια κέρδους παροχής υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 4,6% έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου, φτάνοντας τα 805,2 εκατ. ευρώ. „Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αυξήθηκαν από 125,3 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021, σε 432,7 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. „Τα λειτουργικά έξοδα ανήλθαν σε 404,3 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του κόστους προετοιμασίας εξαγοράς της LeasePlan, ύψους 41,3 εκατ. ευρώ. ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΊ ΠΑΡΆΓΟΝΤΕΣ Γενικά: Τα ακαθάριστα λειτουργικά έσοδα της ALD για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους έφθασαν συνολικά τα 1.237,9 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για αύξηση 55,3% έναντι της περσινής περιόδου. Αφαιρώντας τα έξοδα, συμπεριλαμβανομένων εξωτερικών παραγόντων όπως το τέλος των οφελών του ιταλικού νόμου σταθερότητας και ο υπερπληθωρισμός της Τουρκίας, τα καθαρά έσοδα πρώτου εξαμήνου της ALD έφθασαν τα 606,1 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση ρεκόρ 72,2% έναντι του πρώτου εξαμήνου 2021. Η εξαιρετική απόδοση της ALD ενισχύθηκε σε μεγάλο βαθμό από τα ισχυρά αποτελέσματα πωλήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και τις προσαρμογές απόσβεσης: „Το μέσο περιθώριο κέρδους πωλήσεων μεταχειρισμένων οχημάτων το πρώτο εξάμηνο 2022 ήταν 3.212 ευρώ ανά μονάδα και έφτασε ακόμα και τα 3.330 ευρώ το δεύτερο τρίμηνο. Το πρώτο εξάμηνο του 2021, ήταν μόλις 740 ευρώ. „Η υψηλότερη τιμή ανά μονάδα αντισταθμίστηκε από χαμηλότερο συνολικό όγκο πωλήσεων: η ALD πούλησε 135.000 μονάδες το πρώτο εξάμηνο του 2022, έναντι 169.000 μονάδων την ίδια περίοδο πέρυσι. Αυτό οφείλεται εν μέρει στις παρατάσεις των συμβάσεων leasing μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. ΑΎΞΗΣΗ ΣΤΌΛΟΥ 4% Βάσει των αποτελεσμάτων, η ALD προέβλεψε τα αποτελέσματα ολόκληρου του έτους: „ Ο χρηματοδοτούμενος στόλος της θα αυξηθεί κατά 2% έως 4%. „Η μέση τιμή πώλησης μεταχειρισμένων θα κυμαίνεται πάνω από 2.000 ευρώ ανά όχημα. „Ο δείκτης καταβολής μερίσματος θα κυμαίνεται μεταξύ 50% και 60%. Αυτά τα αποτελέσματα αντικατοπτρίζουν τη συνεχή εστίαση της ALD στις ανάγκες των πελατών και τις προσπάθειές της αναδιαμόρφωσης της κινητικότητας, σχολίασε ο Tim Albertsen, CEO της εταιρείας. Πιστεύει πως η ALD θα ξεπεράσει τις τρέχουσες διαταραχές της αγοράς χάρη στο σταθερό επιχειρηματικό της μοντέλο και την προσαρμοστικότητά της. Επιπλέον, η εξαγορά της LeasePlan θα προσφέρει νέες ευκαιρίες ανάπτυξης και ανθεκτικότητα, όπως είπε. Προσβλέποντας στο μέλλον, η ALD: „Συνεχίζει τις προσπάθειες ηλεκτροκίνησης και το 27% των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων της το τελευταίο 12μηνο είναι ηλεκτρικά. Επιπλέον, η εταιρεία εξέδωσε πράσινο ομόλογο ύψους 500 εκατ. ευρώ για χρηματοδότηση των BEV. „Λανσάρισε την ALD Move στη Γαλλία, „Απέκτησε μερίδιο στη Skipr, τον βελγικό πάροχοMaaS, „Εξαγόρασε τη Fleetpool, την υπ΄ αριθμόν ένα συνδρομητική υπηρεσία οχημάτων στη Γερμανία, „Ετοιμάζεται να εγκαινιάσει την εταιρεία συμβούλων διαχείρισης στόλου ALD Flex στη Σουηδία και τη Σερβία το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΡΟΧΩΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ALD: ετήσια έσοδα 1,2 δισ. ευρώ Η LeasePlan δημοσίευσε τα αποτελέσματα δευτέρου τρίμηνο, κατά το οποίο σημειώθηκαν ρεκόρ. Βασικά αποτελέσματα: „Η LeasePlan πέτυχε καθαρό αποτέλεσμα 324 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 85,7% έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου. „Ο εξυπηρετούμενος στόλος της εταιρείας αυξήθηκε κατά 7,5% σε συνολικά 1,9 εκατ. οχήματα. Οι παραγγελίες δευτέρου τριμήνου σημείωσαν ρεκόρ. „Το μικτό κέρδος από leasing και πρόσθετες υπηρεσίες ανήλθε στα LEASEPLAN: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ

05.09.22 #166 7 426 εκατ. ευρώ (+25,6%), με ισχυρές επιδόσεις σε όλες τις υπηρεσίες. „Το μικτό κέρδος από PLDV και προμήθειες λήξης συμβολαίων ανήλθε στα 188 εκατ. ευρώ (+112,9%), λόγω της συνεχιζόμενης ισχυρής ζήτησης μεταχειρισμένων οχημάτων. Ο CEO της LeasePlan, Tex Gunning, επεσήμανε ότι η παγκόσμια προσπάθεια μείωσης εκπομπών εξακολουθεί να υποστηρίζει την ανάπτυξη της LeasePlan, η οποία μετασχηματίστηκε εγκαίρως στην ηλεκτροκίνηση. Το τελευταίο τρίμηνο, το 26% των παραδόσεών της ήταν EV. Κατά το ίδιο τρίμηνο ολοκληρώθηκε και η εξαγορά της LeasePlan USA από τη μητρική εταιρεία της Wheels Donlen. Αυτή η κίνηση αποτελεί μέρος της περίπλοκης αναπροσαρμογής του κλάδου leasing, που προκύπτει από την εξαγορά της LeasePlan από την ALD και ανακοινώθηκε νωρίτερα φέτος (4,9 δισ. ευρώ). Παρεμπιπτόντως, αυτά είναι από τα τελευταία αποτελέσματα της εταιρείας ως ανεξάρτητης οντότητας. Η εξαγορά αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. «Κοιτάζοντας το μέλλον, είμαστε ενθουσιασμένοι για τις ευκαιρίες που θα δημιουργήσει για τη LeasePlan και τον τομέα κινητικότητας η συγχώνευση με την ALD. Ο σχεδιασμός ενοποίησης βρίσκεται πλέον σε εξέλιξη και θα φέρει βιώσιμες, συνδρομητικές υπηρεσίες κινητικότητας», κατέληξε ο κ. Gunning. Η Sixt ανακοίνωσε έσοδα και κέρδη ρεκόρ πρώτου εξαμήνου 2022, με ισχυρή αύξηση εσόδων σε όλες τις διεθνείς αγορές. Βασικά στοιχεία: „Τα ενοποιημένα έσοδα ανήλθαν στο ποσό των 1,32 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 59,4% σε ετήσια βάση και 16,9% πάνω από το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019, έτους προ κορωνοϊού. „Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων (EBT) ανήλθαν στα 223 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 250% σε ετήσια βάση, χάρη στην ισχυρή αύξηση εσόδων και την αυστηρή διαχείριση κόστους. „Παρά την παγκόσμια μείωση παραγωγής, ο στόλος ενοικίασης της Sixt αυξήθηκε κατά 24%, έναντι του πρώτου εξαμήνου 2021, στα 129.400 οχήματα κατά μέσο όρο. „Βάσει των αποτελεσμάτων, το Δ.Σ. της Sixt προβλέπει ετήσιο EBT μεταξύ 380 και 480 εκατ. ευρώ. Το «πολύ ευχάριστο πρώτο εξάμηνο» της Sixt -σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας- είναι αποτέλεσμα της έντονης αύξησης εσόδων, όχι μόνον στην Ευρώπη (+82%) αλλά και στις ΗΠΑ (+66%), με επιπλέον ώθηση της Βόρειας Αμερικής με την έναρξη της Sixt Canada (ξεκινώντας με σταθμό στο Βανκούβερ τον Ιούλιο). Στην πραγματικότητα, το εξωτερικό (μη γερμανικό) μερίδιο ενοποιημένων εσόδων συνέχισε να αυξάνεται από 64% το πρώτο εξάμηνο 2021 σε πάνω από 70% το πρώτο εξάμηνο τρέχοντος έτους. Συγκεκριμένα: το 29,6% των ενοποιημένων εσόδων προέρχεται από τη Γερμανία, το 40,6% από την υπόλοιπη Ευρώπη και το 29,8% από τις ΗΠΑ, όπου η Sixt είναι πλέον παρούσα σε 36 από τα 50 πιο σημαντικά αεροδρόμια. Ο έλεγχος κόστους υπήρξε άλλος ένας παράγοντας του εξαιρετικού αποτελέσματος EBT και τα λειτουργικά έξοδα ήταν σημαντικά περιορισμένα (+47%) σε σχέση με τα έσοδα (+59%). «Η στρατηγική μας διεθνοποίησης συνεχίζει να αποδίδει και η επιχειρηματική απόδοση αποδεικνύει την ευρωστία της εταιρείας μας», δήλωσε ο Alexander Sixt, συν-CEO της εταιρείας. SIXT: Η ΔΙΕΘΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟΔΙΔΕΙ Η Volkswagen Financial Services (VWFS) πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμα εξαμήνου της. «Αυτό καταδεικνύει τη μεγάλη σημασία των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών αυτοκινήτου του Volkswagen Group», σχολίασε ο CEO της VWFS, δρ Christian Dahlheim. Βασικά αποτελέσματα: „Τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε ρεκόρ 2,98 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 27,5% σε ετήσια βάση. „Ο όγκος των τρεχουσών συμβολαίων μειώθηκε ελαφρά, κατά -1,2% στις 22 εκατ. μονάδες. „Βάσει των αποτελεσμάτων, η VWFS αύξησε την πρόβλεψή της για κέρδη στο σύνολο του έτους 4 δισ. ευρώ, υψηλότερα από τον αρχικό στόχο αλλά χαμηλότερα από πέρυσι. Οι βασικοί παράγοντες που οδήγησαν στο αποτέλεσμα ρεκόρ ήταν τα συνεχιζόμενα υψηλά έσοδα από την εμπορία μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και το χαμηλό κόστος πιστωτικών κινδύνων και κινδύνων υπολειμματικής αξίας. Ωστόσο, ο δρ Dahlheim ανέφερε «ειδικά θέματα» με αρνητικό αντίκτυπο στις δραστηριότητες. Όπως η περιορισμένη διαθεσιμότητα νέων οχημάτων, λόγω της οποίας το πλήθος νέων συμβάσεων μειώθηκε παγκοσμίως κατά περίπου 3,8 εκατ. (-8,8%). Ως εκ τούτου, το πλήθος των τρεχουσών συμβάσεων συρρικνώθηκε κατά 1,2% στα 22 εκατ. Αυτό το τελευταίο στοιχείο υπήρξε ιδιαίτερα έντονο στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά της VWFS: το γερμανικό χαρτοφυλάκιο συμβολαίων της εταιρείας μειώθηκε κατά 2,9% το πρώτο εξάμηνο του 2022, στις 6,1 εκατ. μονάδες. Τα νέα συμβόλαια υπηρεσιών και ασφάλισης αυξήθηκαν παγκοσμίως κατά 4,4% στα 2,2 εκατ., σε συνολικά τρέχοντα συμβόλαια υπηρεσιών και ασφάλισης 11,5 εκατ. (+4,3%). Το σύνολο ενεργητικού της VWFS ανήλθε στα 237,7 δισ. ευρώ (+2%). VWFS: Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

05.09.22 #166 8 Η nrg ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. Στο πλαίσιο της συνεργασίας, nrg και Μασούτης δημιουργούν 150 θέσεις φόρτισης σε 70 συνολικά καταστήματα. Μελλοντικά, οι δύο εταιρείες σκοπεύουν να αναπτύξουν τη συνεργασία τους, δημιουργώντας επιπλέον θέσεις φόρτισης και τοποθέτησης ταχυφορτιστών σε επιλεγμένα σημεία του δικτύου. Οι 150 νέες θέσεις θα λειτουργούν καθ’ όλην τη διάρκεια του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων - δίνοντας την ευκαιρία στους πελάτες και κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων να πραγματοποιούν φόρτιση κατά τη διάρκεια των αγορών τους. Η nrg, με το μεγαλύτερο δίκτυο ταχυφορτιστών incharge, αποτελεί πρωτοπόρο εταιρεία ενέργειας στο χώρο της ηλεκτροκίνησης και της βιώσιμης κινητικότητας. Κάνοντας το ταξίδι της ηλεκτροκίνησης πραγματικότητα με το incharge, η εταιρεία προχωρά ακόμα πιο δυναμικά στην ταχεία και στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου της σε κομβικά σημεία διέλευσης και εξυπηρέτησης του κοινού. KΟΜΒΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ nrgΜΕ ΤΗΝΜΑΣΟΥΤΗΣ Επέκταση δικτύου incharge ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ CHARGESPOT ΣΤΟ RIVER WEST Το αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών Chargespot της Watt+Volt πρόσθεσε το εμπορικό κέντρο River West στο δυναμικό του. Οι κάτοχοι ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχουν στο εξής την ευκαιρία να απολαύσουν τα ψώνια τους και να κάνουν τη βόλτα τους φορτίζοντας το ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο. Παράλληλα, ηWatt+Volt εξασφαλίζει τον πρώτο φορτιστή σε θέση στάθμευσης ειδικά διαμορφωμένης για ΑΜΕΑ. Το μόνο που χρειάζεται να κάνουν οι οδηγοί είναι να κατεβάσουν εντελώς δωρεάν την εφαρμογή του Chargespot από το κινητό τους (Android & iOS) για να φορτίζουν το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητό τους εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια. ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ MERCEDES-BENZ - CATL Το νέο εργοστάσιο της CATL στο Debrecen της Ουγγαρίας επεκτείνει τη συνεργασία με τη Mercedes-Benz, η οποία ανακοινώθηκε τον Αύγουστο του 2020 και σηματοδοτεί τη στρατηγική τοπικών αγορών. Η MercedesBenz επέλεξε την CATL, παγκόσμιο ηγέτη καινοτόμων ενεργειακών τεχνολογιών, για να επεκτείνει τις παγκόσμιες προμήθειες κυψελών μπαταριών, καθώς η εταιρεία σχεδιάζει να δημιουργήσει δυνατότητα παραγωγής άνω των 200 γιγαβατωρών μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Το εργοστάσιο θα παρέχει μπαταρίες για τα μοντέλα MercedesBenz επόμενης γενιάς. Η εταιρεία ενισχύει έτσι την αμιγώς ηλεκτρική στρατηγική της με προηγμένες κυψέλες, μονάδες μπαταριών και συστήματα παραγωγής ουδέτερου CO2 της CATL. Για πρώτη φορά, η παραγωγή μπαταριών ουδέτερου CO2 των τελευταίων μοντέλων Mercedes-Benz ελέγχθηκε και πιστοποιήθηκε από τις εταιρείες DEKRA και SGS. Σύμφωνα με αυτήν τη στρατηγική, το νέο εργοστάσιο της CATL στην Ουγγαρία θα παράγει επίσης μπαταρίες για τη Mercedes-Benz CO2 με ουδέτερη διαδικασία. «Αυτό το νέο υπερσύγχρονο ευρωπαϊκό εργοστάσιο CATL στην Ουγγαρία αποτελεί άλλο ένα ορόσημο της παραγωγικής μας επέκτασης EV, από κοινού με τους βασικούς μας συνεργάτες», δήλωσε ο Markus Schäfer, μέλος του Δ.Σ. της MercedesBenz Group AG, CTO υπεύθυνος ανάπτυξης και προμηθειών. «Με την CATL διαθέτουμε έναν κορυφαίο τεχνολογικό συνεργάτη που θα μας προμηθεύει -ως πρώτο και μεγαλύτερο πελάτη του νέου εργοστασίου- κορυφαίες μπαταρίες ουδέτερου CO2 για τα ευρωπαϊκά μας EV νέας γενιάς, βάσει της προσέγγισής μας εντόπιων προμηθειών. Αισθανόμαστε υπερήφανοι για την υποστήριξη του Ambition 2039 από τη δέσμευση της CATL για ουδέτερη παραγωγή CO2 στην Ουγγαρία». «Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το εργοστάσιό μας στο Debrecen θα μας επιτρέψει να ενισχύσουμε περαιτέρω το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα, να ανταποκριθούμε καλύτερα στους Ευρωπαίους πελάτες μας και να επιταχύνουμε τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση», δήλωσε ο δρ Robin Zeng, ιδρυτής και πρόεδρος της CATL. «Το νέο εργοστάσιο στην Ουγγαρία θα αποτελέσει γιγάντιο άλμα στην παγκόσμια επέκταση της CATL και σημαντικό βήμα στις προσπάθειές μας συνεισφοράς στην πράσινη ενέργεια για την ανθρωπότητα».

05.09.22 #166 9 O Όμιλος Motor Oil ανακοίνωσε πως προχώρησε σε δεσμευτική συμφωνία για την απόκτηση του συνόλου των μετοχών της εταιρείας ελιν VERD. Με την εξαγορά αυτή ο όμιλος πρωτοπορεί στις επενδύσεις και τη δραστηριοποίηση στον τομέα των ανανεώσιμων και εναλλακτικών καυσίμων και της κυκλικής οικονομίας μέσω της αξιοποίησης βιολογικών προϊόντων, αποβλήτων και προϊόντων προς απόρριψη για την παραγωγή ενέργειας και νέων καυσίμων, φιλικότερων προς το περιβάλλον. Η VERD ιδρύθηκε το 2005 και έχει σαν αντικείμενο εργασιών της την παραγωγή και εμπορία βιοκαυσίμων. H εταιρεία διαθέτει εργοστάσιο παραγωγής βιοντίζελ στον Βόλο με παραγωγική ικανότητα 80.000 τόνων βιοντίζελ ετησίως. Επιπλέον, η VERD ηγείται στον κλάδο της συλλογής απόβλητων βρώσιμων ελαίων στην Ελλάδα μέσω της θυγατρικής της Πράσινο Λάδι ΑΕΒΕ. Το Πράσινο Λάδι συλλέγει ετησίως περίπου 25.000 τόνους απόβλητων ελαίων, τους οποίους σήμερα ανακυκλώνει, χρησιμοποιώντας τους για τη παραγωγή πράσινου καυσίμου με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Με βάση την πλατφόρμα της VERD και του Πράσινου Λαδιού και σε συνδυασμό με το δίκτυο, την παραγωγική βάση αλλά και την ευρύτερη υποστήριξη και παρουσία του ομίλου, σκοπός είναι να δημιουργηθεί ένας περιφερειακός ηγέτης στο χώρο των ανανεώσιμων καυσίμων αλλά και της κυκλικής οικονομίας, ο οποίος θα αφοσιωθεί στην παραγωγή και εμπορία βιώσιμων εναλλακτικών καυσίμων χαμηλού περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Το 2021, η VERD είχε κύκλο εργασιών 27,7 εκατ. ευρώ και EBITDA 2,3 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία απασχολεί 67 εργαζομένους. Η συναλλαγή τελεί υπό την αίρεση της έγκρισης των εποπτικών αρχών. ΟΟΜΙΛΟΣ MOTOR OIL ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ H ελιν VERD στην Motor Oil Η Autohellas υπέγραψε, την 1η Αυγούστου 2022, δεσμευτική συμφωνία για την εξαγορά του 85,60% (συμπεριλαμβανομένων 4,4% ιδίων μετοχών, συνολικά 90%) του μετοχικού κεφαλαίου της πορτογαλικής εταιρείας HR Aluguer de Automóveis S.A. (HR Automóveis), η οποία αποτελεί τον δικαιοδόχο της Hertz International στην Πορτογαλία, έναντι τιμήματος 31.500.000 ευρώ. Εφόσον επιτευχθούν συγκεκριμένοι στόχοι κερδοφορίας της HR Automóveis ανά έτος μεταξύ του 2022-2024, είναι πιθανό το τίμημα να αυξηθεί κατά 7.500.000 ευρώ, φτάνοντας έως τα 39.000.000 ευρώ. Η συναλλαγή τελεί υπό την αίρεση της λήψης των απαραίτητων εγκρίσεων και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε διάστημα 30-60 ημερών. Στόχος της συναλλαγής είναι η περαιτέρω μεγέθυνση του Ομίλου Autohellas, αλλά και η δημιουργία σημαντικών συνεργειών σε κοινές επενδύσεις στην τεχνολογία, στην αύξηση της αγοραστικής δύναμης αυτοκινήτων, αλλά και στην περαιτέρω εξέλιξη της εμπορικής πρόσβασης στο τουριστικό προϊόν της Νότιας Ευρώπης. Παράλληλα, η διεύρυνση αυτή δίνει τη δυνατότητα περισσότερων προοπτικών εξέλιξης και ανάπτυξης των στελεχών και των δύο οργανισμών. Η ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΚΗ «HR ΑUTOMΟVEIS» ΣΤΗΝ AUTOHELLAS «HELLENIQ ENERGY ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ» Η ΝΕΑ ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΤΩΝ ΕΛΠΕ Βελτιωμένα λειτουργικά αποτελέσματα κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους ανακοίνωσε ο όμιλος ΕΛΠΕ λόγω ισχυρών διεθνών περιθωρίων διύλισης, υψηλής συνεισφοράς εξαγωγών και αυξημένης τουριστικής κίνησης. Τα αποτελέσματα αυτά σημειώθηκαν παρά το γεγονός ότι κατά την εν λόγω περίοδο η παραγωγή των διυλιστηρίων Ασπροπύργου και Ελευσίνας μειώθηκε λόγω προγραμματισμένης συντήρησης. Παράλληλα, αποφασίστηκε η σύγκληση έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων για την έγκριση της αλλαγής επωνυμίας του ομίλου που αντιστοιχεί στη μετάβαση στη νέα ενεργειακή εποχή. Το νέο όνομα των ΕΛΠΕ είναι «HELLENiQ ENERGY A.E. Συμμετοχών» και αναμένεται να επικυρωθεί από την έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας, η οποία συγκαλείται με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου για τις 20 Σεπτεμβρίου. Περισσότερα στο fleetnews.gr

05.09.22 #166 10 CFO ΤΗΣ VOLVO CARS Ο JOHAN EKDAHL Η Volvo Cars τοποθέτησε τον Johan Ekdahl Chief Financial Officer, από την 1η Σεπτεμβρίου 2022. Χρημάτισε αναπληρωτής CFO της Volvo Cars από τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, όταν διαδέχθηκε τον Björn Annwall, ο οποίος ανέλαβε νέα καθήκοντα ως Chief Commercial Officer και αναπληρωτής CEO. Ο Johan εντάχθηκε στη Volvo Cars το 2015 και υπήρξε επικεφαλής παγκόσμιας λογιστικής και εκθέσεων ομίλου από το 2017. «Ο Johan διαθέτει ισχυρά ηγετικά χαρακτηριστικά και συνδυάζει οικονομική τεχνογνωσία με ευρεία γνώση της επιχείρησής μας. Το υπόβαθρο και η πείρα του θα παίξουν σημαντικό ρόλο στα καθήκοντά του ως CFO και θα μας βοηθήσει να επιταχύνουμε τις στρατηγικές μας φιλοδοξίες και να καταστούμε αμιγής κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2030», δήλωσε ο Jim Rowan, πρόεδρος και CEO της Volvo Cars. «Η οικονομική μας θέση είναι στιβαρή και είμαστε καλά εξοπλισμένοι για να επιτύχουμε τις στρατηγικές μας φιλοδοξίες. Τα οικονομικά διαδραματίζουν βασικό ρόλο, γι’ αυτό και ανυπομονώ να συνεχίσω τη συνεργασία με την ομάδα της Volvo Cars για βιώσιμη και κερδοφόρα ανάπτυξη», δήλωσε ο Johan Ekdahl, CFO της Volvo Cars. Ο Johan έχει μεταπτυχιακές σπουδές σε Business και Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο του Gothenburg. Προτού ενταχθεί στη Volvo Cars, εργάστηκε ως εξουσιοδοτημένος ελεγκτής της EY. Ο Jan Gurander θα παραιτηθεί από αναπληρωτής CEO του Volvo Group την 31η Δεκεμβρίου 2022. Τα υπόλοιπα διευθυντικά του καθήκοντα εντός του ομίλου θα κατανεμηθούν σταδιακά σε άλλα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής. Με το νέο έτος, ο Jan Gurander θα παραμείνει στη διαθεσιμότητα του προέδρου και CEO Martin Lundstedt. Ο κ. Gurander έχει μακρά και επιτυχημένη καριέρα στο Volvo Group, ξεκινώντας ως Chief Financial Officer το 2014. Είχε αναλάβει τα καθήκοντα αναπληρωτή προέδρου και CEO για κάποια περίοδο το 2015 και ανέλαβε αναπληρωτής CEO το 2016. Πριν από την καριέρα του στο Volvo Group χρημάτισε Chief Financial Officer σε διάφορες εταιρείες αυτοκινήτων και διαθέτει υπόβαθρο στα χρηματοοικονομικά. «Ως αναπληρωτής CEO, Chief Financial Officer και πρόεδρος αρκετών επιχειρηματικών τομέων τα τελευταία εννέα χρόνια, ο Jan υπήρξε από τους βασικούς υπεύθυνους της θετικής ανάπτυξης και της κερδοφορίας του ομίλου, καθώς και της ενίσχυσης της οικονομικής μας κατάστασης», δήλωσε οMartin Lundstedt, πρόεδρος και CEO. «Ο Jan υπήρξε επίσης από τους κύριους συντελεστές της στρατηγικής μας μετασχηματισμού σε βιώσιμες λύσεις μεταφορών και υποδομών. Επιθυμώ να εκφράσω την εκτίμησή μου για τη σημαντική συνεισφορά του όλα αυτά τα χρόνια και προσβλέπω στη συνέχιση της συνεργασίας». VOLVO GROUP: Ο Jan Gurander παραιτείται από αναπληρωτής CEO Jan Gurander Johan Ekdahl Πρόσωπα H NINA ARESUND ΣΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ VOLVO GROUP Η Nina Aresund ορίστηκε νέο μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Volvo Group και εκτελεστική αντιπροέδρος του ομίλου για θέματα νομικά και συμμόρφωσης (Legal and Compliance). Θα διαδεχθεί τη Sofia Frändberg, η οποία θα παραιτηθεί από τα σημερινά της καθήκοντα και θα συνεχίσει ως ανώτερο στέλεχος του Volvo Group. Η Nina Aresund, γεννηθείσα το 1974, ξεκίνησε την καριέρα της στο Volvo Group το 2007 και είναι επικεφαλής Νομικών θεμάτων και Συμμόρφωσης του Volvo Construction Equipment. Πριν από τα σημερινά της καθήκοντα ήταν επικεφαλής της νομικής υπηρεσίας του ομίλου. «Η τοποθέτηση της Nina σχεδιάστηκε προσεκτικά και δείχνει την επικρατούσα τάση διαδοχής», δηλώνει ο Martin Lundstedt, πρόεδρος και CEO. «Η Sofia έχει μακρά και επιτυχημένη καριέρα στο Volvo Group και θα συνεχίσει να συνεισφέρει στην αναπτυξιακή μας προσπάθεια». ΗNina Aresund θα αναλάβει τα καθήκοντά της από την 1η Ιανουαρίου 2023. NinaAresund

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=