FLEETNEWS #165

25.07.22 #165 19 Από το 2024, όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να είναι εφοδιασμένα με Intelligent Speed Assistance (ISA), όπως αποφάσισε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η ISA αναμένεται να μειώσει την υπερβολική ταχύτητα κατά 30% και τους θανάτους από τροχαία κατά 20%. Οι κατασκευαστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τεσσάρων συστημάτων. Ορισμένοι κατασκευαστές έχουν ήδη επιλέξει την εγκατάσταση πολλαπλών. Όλα βασίζονται στην αναγνώριση των ορίων ταχύτητας, είτε μέσω καμερών οχήματος αναγνώρισης πινακίδων είτε μέσω δεδομένων GPS. ΑΝΆΔΡΑΣΗ ΑΦΉΣ Παρεμβαίνουν από ελάχιστα έως πολύ: „ Ηχητική ειδοποίηση όταν ο οδηγός υπερβαίνει το όριο ταχύτητας. „Δόνηση στο πιλοτήριο. „Δύο τύποι «ανάδρασης αφής». Ο πρώτος, όταν το πεντάλ του γκαζιού «ανθίσταται» όταν ο οδηγός επιταχύνει. „Ο δεύτερος, όταν το πεντάλ δεν ανταποκρίνεται πέραν του ορίου ταχύτητας. Πρέπει να σημειωθεί πως και τα τέσσερα είδη ISA μπορούν να παρακαμφθούν· τα δύο πρώτα αγνοώντας τον ήχο ή τη δόνηση, τα δύο δεύτερα συνεχίζοντας το πάτημα του πεντάλ γκαζιού. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει πλήρη απενεργοποίηση. ΛΑΝΘΑΣΜΈΝΕΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΉΣΕΙΣ Αυτό συμβαίνει επειδή ο σκοπός αυτών των συστημάτων δεν είναι να παρακάμπτουν την ανθρώπινη επιλογή, αλλά να υπενθυμίζουν απλώς στους οδηγούς το νόμιμο όριο ταχύτητας. Τα συστήματα ISA υπενθυμίζουν και δεν περιορίζουν. Όπως αναφέρει ο Γενικός Κανονισμός Ασφαλείας Οχημάτων, «πρέπει να είναι εφικτή η απενεργοποίηση της ISA όταν ο οδηγός αντιμετωπίζει λάθος προειδοποιήσεις ή εσφαλμένη ανατροφοδότηση λόγω κακοκαιρίας, προσωρινής οδικής σήμανσης ή παραπλανητικής, ελαττωματικής ή ελλιπούς οδικής σήμανσης». ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΆ ΟΔΗΓΏΝ Με άλλα λόγια, η ISA «δεν θα επηρεάσει τη δυνατότητα των οδηγών να υπερβούν την ταχύτητα που ορίζει το σύστημα». Παρ’ όλα αυτά, η εφαρμογή συστημάτων ISA προσφέρει τη δυνατότητα στους υπεύθυνους στόλου να αξιολογήσουν -και αν χρειαστεί, να επιβάλουν κυρώσεις- τη συμπεριφορά των οδηγών τους. Μετά την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το μέτρο θα συζητηθεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Εκτός απροόπτου, τα συστήματα ISA θα καταστούν υποχρεωτικά από το 2024 για όλα τα νέα οχήματα που θα πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση. ματα (PHEV) αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους, παρά τη διψήφια μείωση πώλησης μονάδων (-12,5%, 206.501 αυτοκίνητα). Με εξαίρεση την Ισπανία (+11,3%), όλες οι βασικές αγορές σημείωσαν πτώση πωλήσεων PHEV: Γαλλία (-17,4%), Γερμανία (-16,9%) και Ιταλία (-6,9%). Μεγάλη αύξηση κατέγραψε και στα PHEV η χώρα μας με 1.533 μονάδες έναντι 1.291 (+18,7%). Οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (HEV) στην Ε.Ε. υποχώρησαν κατά 2,2% το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Ωστόσο, λόγω σημαντικής πτώσης πωλήσεων αυτοκινήτων συμβατικών καυσίμων, τα HEV αύξησαν το συνολικό μερίδιο αγοράς τους (22,6%). Οι τέσσερις κύριες αγορές της περιοχής κατέγραψαν μικτά αποτελέσματα. Η Γαλλία και η Ισπανία σημείωσαν ανάπτυξη (+7,2% και +2,7%, αντιστοίχως), ενώ η Ιταλία και η Γερμανία σημείωσαν πτώση (-9,3% και -6,5%, αντιστοίχως). Τη μεγαλύτερη αύξηση από πλευράς εναλλακτικής ισχύος σημείωσε η κατηγορία των υβριδικών στη χώρα μας το β’ τρίμηνο, με 9.333 μονάδες έναντι 7.315 (+27,6%). Οι ταξινομήσεις οχημάτων φυσικού αερίου (NGV) σε όλη την Ε.Ε. σημείωσαν πτώση 62,9%, με πωλήσεις 4.983 μονάδων. Αυτό οφείλεται κυρίως στην Ιταλία, η οποία καλύπτει τη συντριπτική πλειονότητα των πωλήσεων στην περιοχή. Αντιθέτως, τα οχήματα υγραερίου σημείωσαν αύξηση πωλήσεων (+7,9%), φτάνοντας τις 64.152 μονάδες. Οι τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής σημείωσαν ισχυρή ανάπτυξη: η Ισπανία (+57,6%), η Γαλλία (+21,9%) και η Γερμανία (+10,3%). Η Ιταλία σημείωσε πτώση (-5,1%). Η Ελλάδα είχε λίγες πωλήσεις αυτοκινήτων NGV, 137 μονάδες από 322 το περσινό τρίμηνο (-57,5%) και λίγο περισσότερες υγραερίου 709 από 562 (+26,2%). Στον πίνακα μπορείτε να δείτε τις εξελίξεις του εξαμήνου συνολικά. Σας ευχόμαστε Καλό Καλοκαίρι! Ξανά κοντά σας στις 5 Σεπτεμβρίου ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΤΗΝ Ε.Ε. ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΕΞΥΠΝΗ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ Στην Ελλάδα, τα BEV αυξήθηκαν κατά 27,2%, τα PHEV 18,7% και τα HEV 27,6%

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=