FLEETNEWS #162

04.07.22 #162 13 νηση», δήλωσε ο Oliver Zipse, πρόεδρος της ACEA και CEO της BMW. «Εάν η Ε.Ε. θέλει να είναι πρωτοπόρος της βιώσιμης κινητικότητας, πρέπει να διασφαλιστεί η διαθεσιμότητα αυτών των υλικών. Διαφορετικά, θα απειληθούμε με νέες εξαρτήσεις, καθώς άλλες οικονομικές περιοχές έχουν ήδη τοποθετηθεί σε πρώιμο στάδιο. Στο μέλλον, η ανάπτυξη της τεχνολογίας σημαίνει ότι και το υδρογόνο αλλά και άλλα καύσιμα ουδέτερα σε CO2 μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην απανθρακοποίηση των οδικών μεταφορών», πρόσθεσε. Στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων για τον κανονισμό υποδομής εναλλακτικών καυσίμων (AFIR), η ACEA προτρέπει επίσης τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να ανταποκριθούν στις φιλοδοξίες που μόλις έθεσαν για την αυτοκινητοβιομηχανία όσον αφορά τον καθορισμό στόχων υποδομής για κάθε κράτος-μέλος. Οι υπουργοί Περιβάλλοντος ενέκριναν επίσης την παράταση για ακόμη πέντε χρόνια της εξαίρεσης από τις υποχρεώσεις ως προς τις εκπομπές CO2, η οποία έχει χορηγηθεί σε αυτοκινητοβιομηχανίες που χαρακτηρίζονται «niche» (καλύπτουν εξειδικευμένο τομέα της αγοράς) και όσες παράγουν λιγότερα από 10.000 αυτοκίνητα το χρόνο, έως τα τέλη του 2035. Η ρήτρα αυτή, γνωστή και ως «τροπολογία Ferrari», αφορά εταιρείες κατασκευής πολυτελών ή/και σπορ αυτοκινήτων. ΣΥΝΘΕΤΙΚΆ ΚΑΎΣΙΜΑ Κατόπιν αξίωσης ορισμένων χωρών, ιδίως της Γερμανίας και της Ιταλίας, οι 27 πάντως δέχθηκαν να εξετάσουν πιθανώς στο μέλλον εναλλακτικές τεχνολογίες, όπως η χρήση συνθετικών καυσίμων. Όπως επισήμανε ο Frans Timmermans, «είμαστε τεχνολογικά ουδέτεροι. Αυτό που θέλουμε είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών. Ως τώρα, τα συνθετικά καύσιμα δεν μοιάζουν ρεαλιστική λύση, αλλά εάν οι κατασκευαστές μπορέσουν να αποδείξουν το αντίθετο στο μέλλον, θα είμαστε ανοικτοί». Η τεχνολογία των συνθετικών καυσίμων, που βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της έρευνας, συνίσταται στην παραγωγή καυσίμου από CO2 που εκλύεται από βιομηχανικές δραστηριότητες με ηλεκτρισμό χαμηλών εκπομπών, πρόκειται δηλαδή για κυκλική οικονομική προσέγγιση. Η αυτοκινητοβιομηχανία, όπως και η πετρελαϊκή βιομηχανία, τρέφουν μεγάλες ελπίδες για αυτό το είδος καυσίμου, που ίσως επιτρέψει την παράταση της χρήσης κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, όπως επισημαίνει η Transport & Environment, «τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται από συνθετικά καύσιμα εκπέμπουν σημαντικά περισσότερο CO2 από τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους και εκπέμπουν τόσο τοξικά αέρια NOx όσο και τα βενζινοκίνητα οχήματα». Ο John Cooper, γενικός διευθυντής της Fuels Europe, δήλωσε: «Μπορούμε να ανταποκριθούμε σε κλίμακα στο πρότυπο των κλιματικά ουδέτερων καυσίμων νέων οχημάτων; Έχουμε ήδη κάνει ό,τι είναι εφικτό για να αποδείξουμε πως μπορούμε. Η δυνατότητα κλιμάκωσης της παραγωγής προηγμένων βιώσιμων βιοκαυσίμων και συνθετικών καυσίμων είναι πολύ σημαντική, όπως καταδεικνύουν μελέτες εμπειρογνωμόνων που σκιαγραφούν τη διαθεσιμότητα πρόσθετων πρώτων υλών (όχι τροφίμων) στην Ευρώπη. Παράλληλα με την υφιστάμενη στρατηγική ηλεκτροκίνησης, το μέλλον πρέπει να περιλαμβάνει νέους τρόπους προμήθειας ανανεώσιμων καυσίμων στην αγορά, ώστε να παρέχονται στις κυβερνήσεις, στους πολίτες ως πελάτες και στους επενδυτές οι διαβεβαιώσεις που απαιτούνται, ενώ πρέπει να αποφύγουμε τη δημιουργία περιττών κινδύνων πολιτικών που μπορεί να σταθούν εμπόδιο». Η DATAFORCE ΘΕΩΡΕΙ ΕΦΙΚΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ CO2 Η εταιρεία συμβούλων Dataforce θεωρεί πως οι στόχοι είναι εφικτοί. «Τεχνολογικά, οδηγούμεθα σε ηλεκτρικά συστήματα κίνησης μπαταρίας. Μένει να αποδειχθεί εάν τα e-fuels / συνθετικά καύσιμα μπορούν επίσης να συμβάλουν. Ωστόσο, επιτρέπεται η πώληση κινητήρων εσωτερικής καύσης σε περιοχές όπου η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα επέφερε δυσανάλογα υψηλό κόστος. Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η ηλεκτροκίνηση των LCV. Με την τρέχουσα τεχνολογία, δεν μπορούν να καλυφθούν όλες οι περιπτώσεις χρήσης τους. Ωστόσο, ο κλάδος έχει αποδείξει ότι μπορεί να ανταποκριθεί σε τέτοιες προκλήσεις. Η απόφαση είναι επίσης σημαντική για την επέκταση της υποδομής φόρτισης, την εξασφάλιση πρώτων υλών και την ανακύκλωση μπαταριών. Η απόφαση της Ε.Ε. ενθαρρύνει τις σχετικές απαραίτητες επενδύσεις. Προκειμένου να δημιουργηθεί ευρωπαϊκό δίκτυο φόρτισης αρκετά γρήγορα και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, θα χρειαστεί περαιτέρω υποστήριξη της Ε.Ε.». Η ΣΥΝΘΕΤΙΚΉ ΒΕΝΖΊΝΗ ΕΚΠΈΜΠΕΙ ΤΟΞΙΚΆ ΑΈΡΙΑ NOX ΌΠΩΣ Η ΚΑΝΟΝΙΚΉ Συγκριτικές δοκιμές αυτοκινήτων που κινούνται με 3 μίγματα συνθετικών έναντι ορυκτών καυσίμων Επίσημες δοκιμές Εργαστηριακές δοκιμές υπό πραγματικές συνθήκες Εκπομπές NOx (mg/km Ορυκτό καύσιμο Συνθετικό καύσιμο Ορυκτό καύσιμο Συνθετικό καύσιμο O. Zipse

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=