27.06.22 #161 17 Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) χαιρετίζει την απόφαση του Κοινοβουλίου να συμπεριλάβει τις οδικές μεταφορές στο σύστημα εμπορίας εκπομπών της Ε.Ε. (EU ETS). Το ETS οδικών μεταφορών ή ETS2 αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο του πλαισίου πολιτικής απανθρακοποίησης των οδικών μεταφορών. «Από μόνο του δεν αποτελεί μαγική λύση για αντικατάσταση άλλων κανονισμών. Χωρίς αυτό, ωστόσο, δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί η απαιτούμενη μείωση CO2», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema. «Θα κυκλοφορήσουν οχήματα εναλλακτικής ισχύος σε μεγάλους αριθμούς, μόνον εάν όλες οι εκπομπές CO2 τιμολογηθούν ανάλογα». Το σύστημα τιμολόγησης άνθρακα πρέπει να αποτελεί μέρος του ευρύτερου πλαισίου διευκόλυνσης, συμπεριλαμβανομένου του δικτύου υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού καυσίμων. Η ACEA λυπάται που οι ευρωβουλευτές ψήφισαν υπέρ της συμπερίληψης καυσίμων μόνον επαγγελματικής χρήσης στο ETS2. Αυτό δημιουργεί διοικητική επιβάρυνση και είναι δύσκολο στην εφαρμογή. Αντιθέτως, όλα τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται για οδικές μεταφορές πρέπει να υπόκεινται στο ETS2. Αυτό θα έστελνε ισχυρό μήνυμα στον κλάδο καυσίμων για θέσπιση εναλλακτικών λύσεων ουδέτερων άνθρακα σε επαρκείς ποσότητες και προσιτές τιμές. Είναι σημαντικό να κατανεμηθεί προσεκτικά ο αντίκτυπος του ETS σε ιδιώτες και επαγγελματίες χρήστες του οδικού δικτύου, διασφαλίζοντας την ταχεία προσαρμογή τους. Τα έσοδα θα πρέπει να επανεπενδύονται στον οδικό τομέα για να διευκολυνθεί η μετάβασή του και να μετριασθούν οι επιπτώσεις. Η ACEA λαμβάνει υπόψη και τη θέση του Κοινοβουλίου σχετικά με το μηχανισμό συνοριακής προσαρμογής άνθρακα (CBAM). Αυτός ο μηχανισμός είναι απαραίτητος για την εφαρμογή της μεταρρύθμισης του ETS και τη διασφάλιση πως η ευρωπαϊκή βιομηχανία δεν παρουσιάζει διαρροές άνθρακα. Ταυτοχρόνως, πρέπει να εξεταστεί προσεκτικά η ανταγωνιστικότητα των Ευρωπαίων κατασκευαστών στην εγχώρια αγορά και στις εξαγωγές. Ως εκ τούτου, η ACEA χαιρετίζει το αίτημα του Κοινοβουλίου προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για αξιολόγηση των επιπτώσεων στους νέους χρήστες. Η ACEA ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΩΤΕΣ Η αντίδραση της ACEA για το ETS2 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ HYUNDAI ΚΑΙ MICHELIN Ο Όμιλος Hyundai Motor και η Michelin υπέγραψαν νέο μνημόνιο συνεργασίας για καινοτόμους τεχνολογίες ελαστικών τα επόμενα τρία χρόνια. Η συμφωνία αποτελεί συνέχεια της πρώτης πενταετούς συνεργασίας που υπογράφηκε τον Νοέμβριο του 2017 για την από κοινού ανάπτυξη ενός ελαστικού αποκλειστικά για το IONIQ 5 και τη διεξαγωγή πειραμάτων και μεθόδων ανάλυσης σχετικά με τα ελαστικά καθώς και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας. Τα επόμενα τρία χρόνια, ο όμιλος και η Michelin θα αναπτύξουν από κοινού τις ακόλουθες καινοτομίες: φιλικά προς το περιβάλλον ελαστικά με αυξημένη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών, ελαστικά βελτιστοποιημένα για ηλεκτρικά οχήματα επόμενης γενιάς και ένα σύστημα παρακολούθησης ελαστικών σε πραγματικό χρόνο, που θα βοηθήσει στην προώθηση της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης. Τα ελαστικά επόμενης γενιάς που προκύπτουν από τη συνεργασία, θα χρησιμοποιηθούν στα μελλοντικά premium EV μοντέλα του Hyundai Motor Group. Αυτή η νέα τεχνολογία ελαστικών είναι κρίσιμης σημασίας για την κάλυψη των απαιτήσεων ανθεκτικότητας των ελαστικών καθώς και της οδηγικής απόδοσης. Ο Όμιλος Hyundai και η Michelin σχεδιάζουν επίσης να διεξαγάγουν κοινή έρευνα, για να αναλύσουν τη φθορά των ελαστικών, το φορτίο των ελαστικών και την τριβή του δρόμου πέρα από τα υπάρχοντα πρότυπα θερμοκρασίας και πίεσης αέρα των ελαστικών. Τα νέα ελαστικά αναμένεται, επίσης, να βελτιώσουν σημαντικά την οδηγική άνεση των οδηγών, μειώνοντας τους κραδασμούς και το θόρυβο που δημιουργούνται από τα EV σε υψηλές ταχύτητες. Θα διερευνήσουν επίσης τρόπους για να αυξήσουν τη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών στα ελαστικά στο 50% περίπου του συνολικού βάρους των ελαστικών από 20% που είναι σήμερα.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=