27.06.22 #161 15 Νέα ανάλυση δεδομένων της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνει πως τα μισά σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης συγκεντρώνονται σε δύο μόνο χώρες: την Ολλανδία (90.000 φορτιστές) και τη Γερμανία (60.000). Αυτές οι δύο χώρες καλύπτουν λιγότερο από 10% της συνολικής επιφάνειας της Ε.Ε. Το άλλο μισό των φορτιστών είναι διασκορπισμένο στις υπόλοιπες 25 χώρες, καλύπτοντας 90% της περιοχής. Η διαφορά μεταξύ των κορυφαίων και των τελευταίων χωρών της κατάταξης είναι τεράστια. ΗΟλλανδία -με τις περισσότερες υποδομές- διαθέτει σχεδόν 1.600 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης από τη χώρα με τις λιγότερες υποδομές (Κύπρος, με μόλις 57 σημεία φόρτισης). Πράγματι, η Ολλανδία διαθέτει από μόνη της όσους φορτιστές διαθέτουν από κοινού τα 23 κράτη-μέλη. Όσον αφορά στην κατανομή των υποδομών, υπάρχει σαφής διαφορά μεταξύ των χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, αφενός και των χωρών της Δυτικής Ευρώπης, αφετέρου. Για παράδειγμα, μια χώρα όπως η Ρουμανία -περίπου έξι φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία- διαθέτει μόνο 0,4% του συνόλου των σημείων φόρτισης της ΕΕ. Αν και σημειώθηκε μεγάλη αύξηση σημείων φόρτισης στην Ε.Ε. τα τελευταία πέντε χρόνια (+180%), ο συνολικός αριθμός (307.000) υπολείπεται κατά πολύ των αναγκών. Για να επιτευχθούν οι στόχοι CO2, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων πρέπει να αυξηθούν μαζικά σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. Πρόσφατη μελέτη επισημαίνει πως έως το 2030 θα απαιτούνται μέχρι και 6,8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης, για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση CO2 αυτοκινήτων κατά 55% - που σημαίνει πως πρέπει να υπάρξει αύξηση πάνω από 22 φορές σε λιγότερο από 10 χρόνια. Ο κανονισμός υποδομής εναλλακτικών καυσίμων (AFIR) -που προτάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πέρυσι-σκοπό έχει να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της κατάστασης. Ωστόσο, το επίπεδο φιλοδοξίας του είναι εντελώς ανεπαρκές, αναφέρει η ACEA. «Ενώ κάποιες χώρες προχωρούν στην ανάπτυξη υποδομών, η πλειονότητα υστερεί», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema. «Οι έντονες ανισότητες καταδεικνύουν την ανάγκη ισχυρών στόχων AFIR, εναρμονισμένων για όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε.». «Προτρέπουμε τους αρμόδιους χάραξης πολιτικής να ενισχύσουν τον AFIR, ώστε να μπορέσει να επιτύχει δημιουργία πυκνού ευρωπαϊκού δικτύου σταθμών φόρτισης, από βορρά προς νότο και από ανατολή προς δύση». ΗΛΕΚΤΡΙΚΆ ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΑ Οι μισοί φορτιστές της Ε.Ε. συγκεντρώνονται σε δύο μόνο χώρες 29,4% 19,4% 12,1% 8,2% 7,7% 4,5% 4,3% 3,4% 1,9% 1,8% 1,3% 0,9% 0,8% 0,7% 0,6% 0,6% 0,5% 0,4% 0,4% 0,4% 0,2% 0,2% 0,1% 0,1% 0,09% 0,01% ΥΠΟΔΟΜΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΦΟΡΤΙΣΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ Πηγή: Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου Ολλανδία Γερμανία Γαλλία Σουηδία Ιταλία Βέλγιο Αυστρία Ισπανία Δανία Φινλανδία Πορτογαλία Πολωνία Ουγγαρία Τσεχία Κροατία Λουξεμβούργο Ιρλανδία Ρουμανία Σλοβακία Σλοβενία Βουλγαρία Ελλάδα Εσθονία Λεττονία Λιθουανία Κύπρος Ανά χώρα (2021) % Επιφανείας της Ε.Ε Φορτιστές % του συνόλου της Ε.Ε. 0,8% 8,7% 13,7% 10,2% 7,4% 0,8% 2,1% 12,5% 1% 7,6% 2,3% 7,7% 2,3% 1,9% 1,4% 0,1% 1,7% 5,8% 1,2% 0,5% 2,7% 3,2% 1,1% 1,6% 1,6% 0,2% *Δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τη Μάλτα
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=