FLEETNEWS #16
25.02.19 #16 13 Ηστρατηγική μηδενικών εκπομπών για το 2050 σημαίνει επιτάχυνση της μείωσης των εκπομπών έως το 2030. Η μετάβαση αποτελεί επίσης ευκαιρία για τη βιομηχανία, την απασχόληση και την ανάπτυξη. Τουλάχιστον το 35% των δαπανών της Ε.Ε. στον τομέα της έρευνας πρέπει να υποστηρίζουν τους στό- χους για το κλίμα. Αυτά, εν ολίγοις ,είναι τα βασικά σημεία στα οποία κατέληξαν οι ευρωβουλευτές της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Βι- ομηχανίας, σχετικά με τη μακρο- πρόθεσμη στρατηγική της Ε.Ε. για τη μείωση των εκπομπών. Οι ευρωβουλευτές δήλωσαν ότι μόνο δύο από τα οκτώ σενάρια που πρό- τεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην ανακοίνωσή της τον Νοέμβριο θα επιτρέψουν στην Ευρώπη να φθά- σει το στόχο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου με καθαρό μηδενικό συντελεστή μέχρι το 2050. Δέσμευ- ση, που ανέλαβε η Ε.Ε. στο πλαίσιο της συμφωνίας του Παρισιού για το κλίμα. Και δήλωσαν ότι υποστη- ρίζουν την Επιτροπή να προωθήσει αυτά τα δύο σενάρια. Η επίτευξη αυτού του στόχου με τον πλέον οι- κονομικά αποδοτικό τρόπο απαιτεί την αύξηση του στόχου μείωσης των εκπομπών από 40% σε 55% για το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990. Καλούν τους ηγέτες της Ε.Ε. να υποστηρίξουν την αύξηση του στόχου στη διάσκεψη κορυ- φής της ΕΕ στο Sibiu τον Μάιο του 2019, ενόψει της διάσκεψης κο- ρυφής του ΟΗΕ για το κλίμα, τον Σεπτέμβριο. Οι ευρωβουλευτές θεωρούν ότι η μετάβαση προς μια οικονομία μηδενικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου παρουσιάζει επίσης σημαντικές ευκαιρίες. Οι επενδύσεις στη βιομηχανική και- νοτομία, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών τεχνολογιών και της καθαρής τεχνολογίας, απαιτούνται για τη βελτίωση της ανάπτυξης, της ανταγωνιστικότητας και τη δημι- ουργία θέσεων εργασίας π.χ. σε μια αυξανόμενη κυκλική οικονομία και βιο-οικονομία. Τέλος, οι ευρωβου- λευτές επαναλαμβάνουν τη θέση του ΕΚ να διαθέσει τουλάχιστον το 35% των δαπανών για την έρευνα (Horizon Europe) για την υποστή- ριξη των κλιματικών στόχων. Λεπτομέρειες στο fleetnews.gr AYTOKINHTA, ΦΟΡΤΗΓΑ ΚΑΙ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ Υποχρεωτική η χρήση τεχνολογιών ασφαλείας Υποχρεωτικά είναι για τα νέα οχήμα- τα χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως η «έξυπνη» υποβοήθηση ταχύτητας, τα εξελιγμένα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης και τα σινιάλα επείγουσας στάθμευσης. Αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφο- ρεία θα πρέπει να εφοδιαστούν με προηγμένα συστήματα ασφαλείας Καλύτερη προστασία για ευπαθείς ομάδες, όπως οι δικυκλιστές και οι πεζοί. 300 άνθρωποι σκοτώθηκαν στους δρόμους της Ε.Ε. το 2017, ενώ άλλοι 135.000 τραυματίστηκαν σοβαρά Σε μια προσπάθεια μείωσης των θανάτων και τραυματισμών στους ευρωπαϊκούς δρόμους, οι ευρωβου- λευτές της Επιτροπής Εσωτερικής Αγοράς του ΕΚ ενέκριναν, την 21 η Φεβρουαρίου, νέους κανόνες, οι οποίοι μετατρέπουν κάποια εξελιγ- μένα χαρακτηριστικά ασφαλείας σε στάνταρ εξοπλισμό για τα οχήματα που πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά. Η νομοθετική πρόταση προ- σαρμόζει τους υπάρχοντες κανόνες στις νέες παραμέτρους οδικής συ- μπεριφοράς, όπως αυτές διαμορφώ- νονται από κοινωνικές τάσεις (π.χ. η αύξηση των ποδηλατών και των πεζών, η γήρανση του πληθυσμού) και τεχνολογικές εξελίξεις. Τα εξελιγ- μένα χαρακτηριστικά ασφαλείας που θα είναι υποχρεωτικά εγκατεστημένα σε όλα τα οχήματα, είναι: η «έξυπνη» υποβοήθηση ταχύτη- τας, η διευκόλυνση (μέσω τυποποιη- μένων συστημάτων αλληλεπίδρα- σης) της εγκατάστασης μηχανισμών διαθέσιμων στο εμπόριο για την παρεμπόδιση της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος, τα συστήματα παρακολούθησης υπνηλίας και προσοχής του οδηγού/ αναγνώρισης της διάσπασης της προσοχής, τα σήματα επείγουσας στάθμευ- σης, οι ανιχνευτές οπισθοπορίας, τα συστήματα καταγραφής δεδομέ- νων ατυχήματος (τα οποία προστέθη- καν από τους ευρωβουλευτές, καθώς η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτρο- πής προέβλεπε τη χρήση τους μόνο σε επιβατικά αυτοκίνητα και ημιφορ- τηγά). Θα είναι επίσης υποχρεωτική η χρήση εξελιγμένων συστημάτων πέ- δησης έκτακτης ανάγκης (AEBS) και προειδοποίησης απόκλισης στα επι- βατικά και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, τα οποία χρησιμοποιούνται ήδη στα φορτηγά και τα λεωφορεία υπό τον υφιστάμενο Κανονισμό για τη Γενική Ασφάλεια των Οχημάτων. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΑΕΡΙΩΝ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2050 ΜΕ ΠΟΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΘΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ ; regulation
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=