FLEETNEWS #159

14.06.22 #159 12 Την καταναλωτική συμπεριφορά και τις τάσεις για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην ελληνική αγορά διερεύνησε η Spotawheel, προκειμένου να βελτιώσει τις υπηρεσίες της: Ποια οχήματα αναζητούν οι Έλληνες και τι επηρεάζει την επιλογή τους; Πώς νιώθουν για την αγορά ενός αυτοκινήτου online και ποιους εμπιστεύονται περισσότερο; Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 56,8% έχει απλά μια γενική ιδέα για το είδος αυτοκινήτου που ψάχνει, ωστόσο δεν μένει προσκολλημένο σε συγκεκριμένες μάρκες, σε αντίθεση με το 38,8% που είναι πλήρως συνειδητοποιημένο σχετικά με τις ανάγκες του και το ιδανικό αυτοκίνητο που θα τις καλύψει. Όσον αφορά στους λόγους για τους οποίους κάποιος ενδιαφέρεται να αγοράσει μεταχειρισμένο, αναφέρονται κατά προτεραιότητα οι εξής: Αντικατάσταση παλαιού, καλύτερη τεχνολογία, καλή προσφορά, διεύρυνση οικογένειας, βελτίωση κατανάλωσης καυσίμου, καλύτερο εισόδημα, άλλοι λόγοι, αλλά και περιβαλλοντικοί. ΠΑΡΆΓΟΝΤΕΣ ΕΠΙΛΟΓΉΣ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΟΥ Ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή αυτοκινήτου; Σύμφωνα με την έρευνα, το κύρος της μάρκας/μοντέλου κατέχει τα ηνία των απαντήσεων, για να ακολουθήσει η αξιοπιστία του οχήματος και η οικονομία στα καύσιμα. Εντύπωση προκαλεί ότι χαρακτηριστικά όπως ο eco-friendly χαρακτήρας, η εσωτερική και εξωτερική εμφάνιση και η χωρητικότητα, είναι λιγότερο σημαντικά για τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Με μετρητά πληρώνουν οι περισσότεροι (57%) ή και με ανταλλαγή του παλαιού τους αυτοκινήτου (15,6%), με χρηματοδότηση (δάνειο) 11,8%, μέσω leasing 3,5%, ενώ υπάρχει ένα 12,3% που δεν γνωρίζει ακόμα. Στην ερώτηση αν υπήρξε ή θα υπάρξει κάποιο κομβικό γεγονός που έπαιξε ρόλο στην απόφαση αγοράς, το 27,25% αναφέρεται στο test drive, το 18,5% στην αξιοπιστία και τη διαφάνεια του πωλητή, το 13,75% στην αναλυτική οικονομική προσφορά, το 10,75% στον εντοπισμό βολικού χρηματοδοτικού προγράμματος, το 10,25% στην επέκταση της εγγύησης και των παροχών που καλύπτει, το 3,25% στις κριτικές για το μοντέλο, το 2,75% στη σύγκριση μεταξύ μοντέλων, το 0,25% σε άλλο, ενώ το 13,25% δεν αναφέρθηκε σε κανένα γεγονός. Μεγάλο ενδιαφέρον προκαλεί το εύρημα που υποδεικνύει ότι 15% των Ελλήνων δηλώνει πρόθυμο να αγοράσει αυτοκίνητο online - μια τάση που γίνεται όλο και πιο ξεκάθαρη τα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα, το 31% του δείγματος θα αγόραζε online εάν είχε το δικαίωμα πλήρους επιστροφής χρημάτων, ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ SPOTAWHEEL ΓΙΑ ΤΑΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Καταναλωτική συμπεριφορά και τάσεις Το 31% του δείγματος θα αγόραζε online εάν είχε το δικαίωμα πλήρους επιστροφής χρημάτων

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=