FLEETNEWS #159

14.06.22 #159 11 Παρόλο που η Ε.Ε. προσπαθεί να καλύψει τη διαφορά αναπτύσσοντας δίκτυο γιγαντιαίων εργοστασίων και ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Joe Biden, επιδιώκει να μετατρέψει τις ΗΠΑ στον μεγαλύτερο κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων, αμφότερες οι περιοχές δεν θα απεξαρτηθούν από τις κινεζικές πρώτες ύλες, τουλάχιστον μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Η ζήτηση λιθίου προβλέπεται να εξαπλασιαστεί μέχρι τότε. ΠΈΝΤΕ ΣΥΣΤΆΣΕΙΣ Εν όψει πολλών ακόμα εμποδίων, ο IEA κάνει πέντε συστάσεις για επιτάχυνση των EV: 1 Επιλογή πολιτικών και φορολογικών κινήτρων με σύνεση Η τρέχουσα συζήτηση στην πρωτοπόρο χώρα ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, τη Νορβηγία, δείχνει πως οι άμεσες επιδοτήσεις πρέπει να μειωθούν - και θα μειωθούν όταν ωριμάσει η αγορά. Ο IEA ζητά έξυπνες επιδοτήσεις μέσω υψηλότερων φόρων στα ICE για χρηματοδότηση αγορών EV. Επιπλέον, όλες οι χώρες πρέπει να υιοθετήσουν αυστηρά πρότυπα CO2. 2Προώθηση της υιοθέτησης στις αναπτυσσόμενες χώρες Απαιτούνται πρότυπα CO2, ανάπτυξη πολιτικής και έργα επίδειξης. Αλλά η εστίαση πρέπει να αφορά στα οικονομικά αποδοτικά ηλεκτρικά δίκυκλα και αστικά λεωφορεία. 3Υποστήριξη βαρέων επαγγελματικών οχημάτων μηδενικών εκπομπών Η ανάπτυξη αγοράς ηλεκτρικών φορτηγών και λεωφορείων παρατηρείται κυρίως στην Κίνα. Ωστόσο, τα κίνητρα αγοράς και τα πρότυπα CO2 πρέπει να βοηθήσουν στην ανάπτυξη του κλάδου και σε άλλες περιοχές. 4Επέκταση υποδομής φόρτισης και έξυπνων δικτύων Η κρατική υποστήριξη οικιακής φόρτισης και γραφείων, η υποχρεωτική εγκατάσταση σταθμών φόρτισης σε νέα κτίρια και οι αμφίδρομοι μετατροπείς, πρέπει να βοηθήσουν τις εταιρείες διαχείρισης να ισοσκελίσουν ταχύτερα τα αποτελέσματά τους, να αυτοσυντηρούνται και να καταστήσουν τα EV σταθεροποιητές δικτύου. 5Έλεγχος της αλυσίδας εφοδιασμού EV Τα κίνητρα πρέπει να επικεντρώνονται στη βιώσιμη, εντόπια και ανιχνεύσιμη αλυσίδα εφοδιασμού, ευνοώντας λύσεις με μικρότερο αντίκτυπο στις πρώτες ύλες και τα σημεία συμφόρησης εφοδιασμού, όπως καινοτόμοι συστάσεις μπαταριών, ανακύκλωση και μικρότερα αυτοκίνητα. «Λίγοι τομείς της νέας παγκόσμιας ενεργειακής οικονομίας είναι τόσο δυναμικοί όσο τα ηλεκτρικά οχήματα. Η επιτυχία του κλάδου στην επίτευξη νέων ρεκόρ πωλήσεων είναι εξαιρετικά ενθαρρυντική, αλλά δεν υπάρχουν περιθώρια εφησυχασμού», καταλήγει ο εκτελεστικός διευθυντής του IEA, Fatih Birol. Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) χαιρετίζει το γεγονός ότι τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. υιοθέτησαν τη θέση τους σχετικά με τον Κανονισμό Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR) την περασμένη εβδομάδα. «Η ταχεία ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού είναι ζωτικής σημασίας για την απανθρακοποίηση των οδικών μεταφορών», δήλωσε ο EricMark Huitema, γενικός διευθυντής της ACEA. «Χρειαζόμαστε ταχεία έγκριση αυτού του σημαντικού κανονισμού για να δώσουμε το σωστό μήνυμα στις αγορές». Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την πρότασή της για τον AFIR πέρυσι, ως μέρος του πακέτου «Fit for 55» για το κλίμα. Αυτή η πρόταση θέτει υποχρεωτικούς στόχους σημείων φόρτισης και σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου και στα 27 κράτη-μέλη της Ε.Ε. Στο πλαίσιο της «γενικής προσέγγισής» του, το Συμβούλιο διατήρησε τους στόχους υποδομής της Επιτροπής για τα ελαφρά και τα βαρέα οχήματα. Δυστυχώς, όμως, το υπάρχον επίπεδο φιλοδοξίας δεν επαρκεί για την υποστήριξη μαζικής υιοθέτησης οχημάτων μηδενικών εκπομπών στην αγορά. «Η θέση του Συμβουλίου για τον AFIR δεν εγγυάται τα ελάχιστα επίπεδα υποδομής που θα χρειαστούν για να επιτύχουν οι κατασκευαστές οχημάτων τους στόχους τους CO2», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema. Οι αρμόδιοι χάραξης πολιτικής πρέπει επίσης να γνωρίζουν πως ο καθορισμός σταδιακών στόχων για τα φορτηγά θα καθορίσει αποτελεσματικά τη δυνατότητα μείωσης CO2 αυτής της κατηγορίας. Η ACEA εκφράζει επίσης τη λύπη της για το γεγονός ότι το συμβούλιο εισήγαγε αρκετές ευελιξίες. Αυτές οι παρεκκλίσεις βασίζονται σε παραμέτρους όπως ο όγκος μεταφορών στους δρόμους και οι αναλύσεις «κοινωνικοοικονομικού κόστους-οφέλους». Υπάρχει ήδη πολύ άνιση κατανομή υποδομών στην Ε.Ε., με το 70% περίπου όλων των σημείων φόρτισης να συγκεντρώνονται σε τέσσερις χώρες. «Επιτρέποντας στα κράτη-μέλη να εφαρμόζουν διαφορετικούς κανόνες ανάπτυξης υποδομής, θα επιδεινώσει την κατάσταση», προειδοποίησε ο κ. Huitema. «Πρέπει να αποφευχθεί πάση θυσία, καθώς θα αποθαρρύνει τους καταναλωτές να υιοθετήσουν εναλλακτικά συστήματα κίνησης και θα παρεμποδίσει τις διασυνοριακές μετακινήσεις». Η ACEA καλεί τα κράτη-μέλη, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Επιτροπή να θεσπίσουν περισσότερες φιλοδοξίες στον AFIR, προκειμένου να διασφαλιστεί η ευθυγράμμιση με τους κλιματικούς στόχους της Ε.Ε. Η ACEA ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=