FLEETNEWS #159

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΤΡΙΤΗ 14 ΙΟΥΝΙΟΥ 2022 #159 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S Οι παγκόσμιες πωλήσεις EV αυξήθηκαν κατά 75% Διδάγματα του Smart Mobility Institute ΟΜάιος «χαμογέλασε» στα επιβατικά Σχεδόν επτά δεκαετίες από την ημέρα που ο Αλέξανδρος Ισιγόνης σχεδίασε για πρώτη φορά τη φιγούρα του θρυλικού MINI πάνω σε μια λευκή κόλλα χαρτί, η βρετανικήφίρμα εξακολουθεί να πρωτοπορεί, σκιαγραφώντας με την plug-in υβριδική εκδοχή του MINI Countryman ένα μέλλον βιώσιμο και παράλληλα συναρπαστικό. Είναι οι λεπτομέρειες εκείνες που κάνουν τη διαφορά, χαρίζοντας στο MINI Countryman Plug-InHybrid την ευκαιρία να αποκτήσει έναν ξεχωριστό σχεδιαστικό χαρακτήρα και να εξωτερικεύσει το προηγμένο τεχνολογικά προφίλ του. Δύο νέα πακέτα εξοπλισμού, το Premium (που αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού) και το Premium Plus, έρχονται με τη σειρά τους να του προσδώσουν όλα τα απαραίτητα εφόδια ώστε να ανταποκριθεί στον απαιτητικό ρόλο του. Στοιχεία του πακέτου Premium, όπως το Σύστημα Πλοήγησης MINI, τα θερμαινόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, το Cruise Control, η κάμερα οπισθοπορείας και οι αισθητήρες παρκαρίσματος, το σύστημα άνετης πρόσβασης και οι αναδιπλούμενοι καθρέφτες, πλαισιώνουν με την απαραίτητη εξοπλιστική πληρότητα το βαρύ βιογραφικό μιας αυθεντικά premium κατασκευής. Τα κορυφαία ποιοτικά στάνταρ τουMINI Countryman Plug-In Hybrid παραδίδουν τη σκυτάλη στο πλήρως ψηφιοποιημένο και διασυνδεδεμένο περιβάλλον χρήστη. Το Κεντρικό Κυκλικό ΌργανοMINI και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων εξασφαλίζουν άμεση και εύκολη πρόσβαση σε πολύτιμες πληροφορίες καθώς και σε εφαρμογές που κάνουν την καθημερινότητά μας πιο ευχάριστη. Όπως κάθε αυθεντικό MINI, έτσι και το MINI Countryman Plug-In Hybrid διακρίνεται για τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Τις εκρηκτικές επιδόσεις του και τις αξεπέραστες εντός και εκτός δρόμου ικανότητές του, τις οποίες συνυπογράφει το εξηλεκτρισμένο σύστημα τετρακίνησης ALL4. Η συνδυαστική λειτουργία του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρου με το ηλεκτρικό μοτέρ προσφέρει στη διάθεση του οδηγού 220 ίππους, οι οποίοι φροντίζουν ώστε η διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρωθεί σε μόλις 6,8 δευτερόλεπτα. Η ηλεκτρική αυτονομία του MINI Countryman Plug-In Hybrid φτάνει έως και τα 51 χιλιόμετρα, γεγονός που με τη σειρά του οδηγεί τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή του 1,7 λίτρου/100 χλμ. και εκείνη των εκλυόμενων ρύπων στα 39 γρ. CO2/χλμ. Ευέλικτο και πρακτικό, αποδοτικό και συναρπαστικό, τοMINI Countryman Plug-In Hybrid υπόσχεται μια μοναδική εμπειρία οδήγησης. MINI Countryman Plug-In Hybrid Με προτεινόμενη λιανική τιμή προ φόρων τα 34.129 ευρώ και μηδενική φορολογική επιβάρυνση για τον εταιρικό χρήστη, το MINI Countryman Plug-In Hybrid έχει ήδη κατακτήσει το δικό του φανατικό κοινό. ΜΙΝΙ Corporate Sales. Μάθετε περισσότερα στο Δίκτυο Επίσημων Εμπόρων ΜΙΝΙ ή στο www.MINI.com.gr

14.06.22 #159 2 info@fleetnews.gr Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 Η BMW X1 εισέρχεται στην τρίτη γενιά της προς τα τέλη του 2022, με εντελώς νέα εμφάνιση. Το 2009 ήταν το πρώτο SAV (Sports Activity Vehicle) στην πολυτελή compact κατηγορία και από τότε διατηρεί την πρώτη θέση σε πωλήσεις της κατηγορίας αυτής. Η νέα έκδοση είναι άμεσα αναγνωρίσιμη ως η BMW X1. Ελαφρώς μεγαλύτερη σε διαστάσεις, παρουσιάζει πιο εκφραστικό χαρακτήρα και μια άκρως επιβλητική εμφάνιση. Το εσωτερικό αποκτά πιο μοντέρνο και ψηφιακό χαρακτήρα. Οι διάφορες παραλλαγές εξωτερικής σχεδίασης καλύπτουν ιδιαίτερες προτιμήσεις, ενώ ο ελκυστικός βασικός εξοπλισμός και οι πολλές επιλογές προαιρετικού εξοπλισμού δεν αφήνουν καμιά επιθυμία ανεκπλήρωτη. Η νέα BMW X1 θα προσφέρεται με τρεις τύπους συστημάτων κίνησης: κινητήρες εσωτερικής καύσης, με τεχνολογία Plug-in Hybrid (PHEV) και ηλεκτρικούς μπαταρίας (BEV). Με την έναρξη των πωλήσεων στις αρχές Οκτωβρίου του 2022, τα μοντέλα θα είναι διαθέσιμα με δύο κινητήρες βενζίνης και δύο κινητήρες πετρελαίου, ενώ οι xDrive23i και xDrive23d θα διαθέτουν τεχνολογία Mild Hybrid 48 Volt. Τον Νοέμβριο, θα ακολουθήσουν τα μοντέλα PHEV και BEV. Η τιμή της νέας X1 ξεκινά από τις 36.920 ευρώ. Η ΝΕΑ BMW X1 ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Στα ίχνη του μικρότερου αδελφού NX, του οποίου μοιράζεται το υπόβαθρο, το τελευταίο Lexus RX διαθέτει πρίζα στον εμπρόσθιο θόλο τροχού. Αυτή η νέα έκδοση PHEV θα γίνει το πλέον ευπώλητο της γκάμας. Το φορτιζόμενο όχημα φέρει την ονομασία 450h+ και συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρων με συστοιχία μπαταριών 18,1 kWh. Με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, προσφέρει αυτονομία μηδενικών εκπομπών 65 χιλιομέτρων, ενώ η τελική ταχύτητα σε λειτουργία EV μπορεί να φτάσει τα 135 χλμ/ώρα υπό βέλτιστες συνθήκες. Πιο εντυπωσιακή είναι η κατανάλωση μεταξύ 1,1 και 1,2 λίτρων στα 100 χλμ. και εκπομπές CO2 24-26 γρ/χλμ. (εκτίμηση), που ευνοούν το μεγάλο SUV ως προς τα φορολογικά κίνητρα στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές. Τα επίσημα στοιχεία της αμερικανικής έκδοσης του 450h+ δεν έχουν ακόμα δημοσιευθεί. ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΈΝΑ ΒΟΗΘΉΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΊΑΣ Το μήκος του οχήματος παρέμεινε το ίδιο, αλλά το μεγαλύτερο μεταξόνιο προσφέρει μεγαλύτερη ευρυχωρία. Η οθόνη αφής infotainment 14 ιντσών είναι η μεγαλύτερη της Lexus, αν και δεν αντικαθιστά πλήρως την εργονομία των κουμπιών. Εκτός από την έκδοση PHEV, το νέο RX διατίθεται επίσης σε ειδικές αγορές ως υβριδικό «αυτοφορτιζόμενο», υπό την ονομασία 350h και ένα πιο σπορ 500h διατίθεται αποκλειστικά ως F Sport. Αμφότερα διαθέτουν τον ίδιο τετρακύλινδρο κινητήρα, αλλά στο τελευταίο ο υπερσυμπιεστής αυξάνει την ισχύ στους 371 ίππους. Στη Βόρεια Αμερική, το βασικό μοντέλο ονομάζεται 350. Αποδίδει 275 ίππους, αλλά δεν διαθέτει υποστήριξη μπαταρίας. Όλα τα μοντέλα είναι στάνταρ εξοπλισμένα με την ολοκληρωμένη γκάμα βοηθημάτων ενεργητικής ασφάλειας Lexus Safety System+ 3.0. Η διάθεση του ιαπωνικού SUV έχει προγραμματιστεί για τα τέλη του 2022. LEXUS RX Νέα γενιά με επιλογή PHEV

14.06.22 #159 3 Ένα θρυλικό κλασικό αυτοκίνητο μεταμορφώνεται σε ένα επανασχεδιασμένο και εκσυγχρονισμένο ηλεκτρικό όχημα για οδήγηση μηδενικών ρύπων. Ο Sir Paul Smith, παλιός γνώριμος των φίλων της εμβληματικής βρετανικής μάρκας που δραστηριοποιείται πάνω από 50 χρόνια, είναι το δημιουργικό μυαλό που κρύβεται πίσω από αυτήν τη συνεργασία. Η παρουσίαση του βιώσιμου αυτού project στο Salone Del Mobile 2022 στο Μιλάνο αποτέλεσε την τέλεια σκηνή για να φιλοξενήσει τον Sir Paul Smith και τον Oliver Heilmer, επικεφαλής του τμήματος MINI Design, προκειμένου να συζητήσουν βιώσιμες προσεγγίσεις στο σχεδιασμό αυτοκινήτων. Μόλις πέρυσι το καλοκαίρι, ο Paul Smith παρουσίασε το MINI STRIP στο Σαλόνι Αυτοκινήτου (IAA) του Μονάχου: ένα απέριττο βιώσιμο πρωτότυπο αυτοκίνητο. Το μοντέλο MINI Recharged του Paul Smith τώρα φέρνει ξανά στο προσκήνιο αυτή την ιδέα, για να διερευνήσει τις δυνατότητες της βιώσιμης σχεδίασης. «Τρεις λέξεις περιγράφουν άριστα το συγκεκριμένο αυτοκίνητο: ποιότητα, βιωσιμότητα και λειτουργικότητα», εξηγεί ο σχεδιαστής. «Αυτό το αυτοκίνητο, επίσης, σέβεται το παρελθόν». Με αυτό το μοναδικό όχημα, ο Paul Smith αναθεωρεί ένα ακόμα πιο παλιό project που τον συνδέει με τη MINI πάνω από 20 χρόνια: το 1998 δημιούργησε το MINI Paul Smith Edition, το οποίο κατασκευάστηκε σε περιορισμένο αριθμό 1.800 αντιτύπων. Το πρωτότυπο αυτής της μοναδικής έκδοσης ήταν βαμμένο σε λαμπερό μπλε χρωματισμό, εμπνευσμένο από ένα δείγμα ενός από τα αγαπημένα πουκάμισα του Paul Smith. Το νέο μοναδικό μοντέλο διατηρεί αυτή την αμίμητη, αξέχαστη απόχρωση, ενώ το κουτί της μπαταρίας σε lime green απόχρωση παραπέμπει σε μια χρωματική παλέτα από τη δεκαετία του 1990. Παρά την επανασχεδίαση, ωστόσο, ο αρχικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου παραμένει ίδιος. Η ανατρεπτικά απέριττη και βιώσιμη φιλοσοφία του MINI Strip συνεχίζεται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Απαλλαγμένο σκόπιμα από διακοσμητικά εξαρτήματα, το κέλυφος του αμαξώματος με το γυμνό πάνελ του πατώματος κυριαρχεί στο εσωτερικό, με ρουστίκ πατάκια από πάνω του από ανακυκλωμένη ελαστική επένδυση. Εκτός από τα καινοτόμα υλικά που εξοικονομούν πόρους, η σχεδίαση του Paul Smith καταργεί ολόκληρα όργανα σε μερικά σημεία: ένας μαγνήτης δίπλα στο τιμόνι φιλοξενεί το smartphone, το οποίο, εκτός από το ταχύμετρο, αντικαθιστά σχεδόν όλα τα παλιά μπουτόν και τις λειτουργίες του ταμπλό. Το τιμόνι σε αυτό το αποκλειστικό μοντέλο μπορεί να αφαιρείται πλήρως για να διευκολύνει την πρόσβαση στο αυτοκίνητο. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΒΙΩΣΙΜΟΣ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΝΟΣ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ MINI Recharged και Paul Smith Το νέο C5 Aircross έρχεται τον Σεπτέμβριο στην Ελλάδα με νέα εμφάνιση, μεγαλύτερο δυναμισμό και περισσότερη φινέτσα. «Το νέο C5 Aircross, που έχει αναγνωριστεί από την πρώτη του κιόλας εμφάνιση ως το πιο άνετο και ευέλικτο SUV στην κατηγορία του, έχει πλέον ανανεωθεί, για να προβάλει μια πιο μοντέρνα και δυναμική προσωπικότητα. Ενώ βασίζεται στα δυνατά σημεία της άνεσης, της ευρυχωρίας και της ευελιξίας του, το γαλλικό μοντέλο έχει ωριμάσει, για να γίνει πιο δυναμικό και πιο κομψό. Στο εσωτερικό, συναντάμε ακόμα πιο μοντέρνα και υψηλής ποιότητας χρώματα και υλικά», δήλωσε ο Pierre-Yves Couineau, C5 Aircross Project Manager. Η νέα έκδοση εισάγει μια νέα σχεδιαστική ταυτότητα στο εμπρός τμήμα, με τις καμπύλες να δίνουν τη θέση τους σε πιο «αιχμηρές» και «καθαρές» γραμμές, που αποπνέουν περισσότερο δυναμισμό. Στο εσωτερικό, η νέα σχεδίαση της οθόνης αφής 10” και της κεντρικής κονσόλας ενισχύουν τον ξεχωριστό χαρακτήρα της καμπίνας επιβατών. Οι οδηγοί του νέου μοντέλου επωφελούνται από 20 συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Tο C5 Aircross προσφέρει ολοκληρωμένη γκάμα κινητήρων -plug-in υβριδικό, βενζίνης ή diesel- η οποία μπορεί να ανταποκριθεί στον τρόπο ζωής και δραστηριοτήτων σας, καλύπτοντας κάθε σας ανάγκη. Όλοι οι κινητήρες πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6 και μπορούν να εφοδιαστούν με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων, πιο συγκεκριμένα: „Βενζίνη: 1.2 PureTech 130 με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (BVM6 ή EAT8), „Πετρέλαιο: 1.5 BlueHDi 130 με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο σχέσεων (BVM6 ή EAT8), „Plug-In Hybrid 225 με αυτόματο κιβώτιο σχέσεων ë-EAT8. ΤΟ C5 AIRCROSS ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΜΕ ΝΕΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

14.06.22 #159 4 Τα νέα Doblò και Ε-Doblò αποτελούν την πέμπτη γενιά ενός μοντέλου το οποίο προσφέρει κορυφαία επίπεδα πρακτικότητας, χωρητικότητας αλλά και ευελιξίας στην κατηγορία του. Σχεδιασμένα για να καλύπτουν τις ανάγκες όλων, τα οχήματα είναι ιδανικά και για τις αστικές συνθήκες. Η επιβατική έκδοση θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμη ως 100% ηλεκτρικό όχημα, ενώ η έκδοση βαν θα είναι διαθέσιμη και με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το νέο Doblò είναι διαθέσιμο σε δύο μήκη και διαμορφώσεις (βαν και επιβατικό) και μια σειρά κινητηρίων συνόλων. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στο παρεχόμενο επίπεδο άνεσης, έχοντας υπόψη ότι ο οδηγός θα χρησιμοποιεί το όχημα για οκτώ και πλέον ώρες κάθε ημέρα. Στόχος είναι η δημιουργία ενός περιβάλλοντος που μειώνει το στρες της καθημερινότητας, με εξαιρετική ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης. Το Doblò διαθέτει χαρακτηριστικά που διασφαλίζουν αξιοπιστία, ασφάλεια, φιλικότητα προς το περιβάλλον και προσαρμοστικότητα στις ανάγκες των επαγγελματιών. Ένα από αυτά είναι το “Magic Cargo”, το οποίο επιτρέπει την αύξηση του διαθέσιμου όγκου φόρτωσης κατά 0,5 κ.μ. και κυρίως την εύκολη φόρτωση αντικειμένων με μήκος έως 3,4 μ., όπως για παράδειγμα σωλήνες ή σκάλες. Παράλληλα, κάτω από τη θέση του συνοδηγού μπορούν να τοποθετηθούν κουτιά ή εύθραυστα αντικείμενα, ενώ ένα αναδιπλούμενο και περιστρεφόμενο ράφι μετατρέπει, αν χρειαστεί, το εσωτερικό του Doblò σε ένα κινητό γραφείο. Ακόμα μια έξυπνη λύση είναι το “Magic Mirror”, μια ψηφιακή οθόνη 5’’, η οποία λειτουργεί κατά βούληση του οδηγού ως ψηφιακός κεντρικός καθρέφτης, κάμερα οπισθοπορείας ή για την επίβλεψη των τυφλών σημείων. Τέλος, η “Magic Plug”, η οποία είναι διαθέσιμη μόνο στο E-Doblò, προσφέρει τη δυνατότητα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από την μπαταρία του οχήματος σε κάποια συσκευή, όπως για παράδειγμα ένα φορητό ψυγείο ή ηλεκτρικά εργαλεία. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι ακόμα και στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση E-Doblò, το νέο μοντέλο προσφέρει κορυφαίο για την κατηγορία επίπεδο ωφέλιμου βάρους, που φτάνει τα 800 κιλά, ενώ στις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, το Doblò φτάνει έως και τα 1.000 κιλά ωφέλιμου φορτίου. Η επαγγελματική έκδοση του νέου μοντέλου εφοδιάζεται με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης (Ε-Doblò), έναν κινητήρα diesel σε δύο εκδόσεις απόδοσης 100 και 130 ίππων (διαθέσιμες με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων), αλλά και έναν Turbo κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων απόδοσης 110 ίππων. Τα νέα Doblò και E-Doblò δεν θα κατασκευάζονται στην Τουρκία αλλά στη μονάδα παραγωγής της Stellantis στο Vigo της Ισπανίας. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΠΡΑΚΤΙΚΑ, ΕΥΡΥΧΩΡΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΙΜΑ Νέα Fiat Doblò και Ε-Doblò Το ID. Buzz αναδεικνύεται σε τέλειο σύντροφο στην ψηφιακή εποχή, συνδυάζοντας τον μεγάλο χώρο και τις ανέσεις με τον ψηφιακό κόσμο των smartphones και του σπιτιού. To εσωτερικό του ID. Buzz είναι ένας «Ανοιχτός Χώρος», ένα ενιαίο σαλόνι με κορυφαία ευρυχωρία, εξαιρετικές δυνατότητες πολλαπλής διαμόρφωσης και υψηλά επίπεδα άνεσης. Ταυτόχρονα, το ID. Buzz είναι και ένας καινοτόμος σύντροφος για την ψηφιακή εποχή. Προσφέρει την καλύτερη δυνατή συνδεσιμότητα, χάρη στην πλήρως ψηφιακή φιλοσοφία της σχεδίασής του, αλλά και το πρωτοποριακό σύστημα infotainment. Λεπτομέρειες όπως οι θύρες USB-C που αφθονούν στο εσωτερικό του, επιτρέπουν στους επιβάτες να πραγματοποιούν ταχεία φόρτιση των κινητών τηλεφώνων, φορητών υπολογιστών κ.λπ., παρέχοντας ισχύ φόρτισης έως και 45 watt. Όλα αυτά έρχονται να προστεθούν στον ιδιαίτερα μίνιμαλ και μοντέρνο σχεδιασμό, με την πολύ φρέσκια και νεανική διχρωμία στην εμφάνιση του σαλονιού, καθιστώντας το ID. Buzz ένα «ψηφιακό σαλόνι», το οποίο ανοίγει μια νέα διάσταση στην ηλεκτρική κινητικότητα. Όπως εξηγεί ο Jozef Kabaň, επικεφαλής Σχεδιασμού της Volkswagen, «έχουμε δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο του οποίου η διάταξη ακολουθεί μια λογική και μαζί μια διαισθητική προσέγγιση για τη χρήση ενός χώρου. Το εσωτερικό του μπορεί να γίνει ένα ψηφιακό σαλόνι ή γραφείο, ακριβώς όπως έχουν συνηθίσει οι πελάτες μας να γίνεται και στα σπίτια τους». Αναλυτικά στο fleetnews.gr ID. BUZZ: ΤΕΛΕΙΟΣ ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΟΧΗ

14.06.22 #159 6 Η Cupra αποκάλυψε τα σχέδιά της για το μέλλον: Μέχρι στιγμής, η Cupra έχει πωλήσει περί τα 200.000 αυτοκίνητα, ενώ ο κύκλος εργασιών της έχει αυξηθεί από 430 εκατ. ευρώ το 2018, σε σχεδόν 2,2 δισ. ευρώ το 2021. Φέτος η εταιρεία σκοπεύει να διπλασιάσει τις πωλήσεις της, τον κύκλο εργασιών και το παγκόσμιο δίκτυό της. Μέχρι το 2025 η Cupra θα έχει εισέλθει σε μια νέα εποχή με τρία νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, τα Cupra Terramar, Cupra Tavascan και Cupra UrbanRebel - καθώς και ανανεωμένη την τρέχουσα σειρά της. Στόχος της εταιρείας είναι να πουλά 500.000 αυτοκίνητα ετησίως, η επέκταση σε νέες αγορές παγκοσμίως και η είσοδός της σε νέες κατηγορίες. ΤΟ CUPRA URBANREBEL Το εμπροσθοκίνητο Urban Electric Car χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MEB Small του Ομίλου Volkswagen για να προσφέρει ένα «συναισθηματικό» αστικό όχημα υψηλών επιδόσεων. Το 2025, η Cupra θα φέρει στην αγορά το UrbanRebel, ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, πέρα από τα παραδοσιακά όρια της μάρκας, στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Το μοντέλο θα προσδώσει νέες δυνατότητες στην εταιρεία και θα τη βοηθήσει να αναδειχθεί περαιτέρω στην αγορά των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων. Το εμπροσθοκίνητο μοντέλο, που σέβεται το περιβάλλον και αξιοποιεί τις αρετές της ηλεκτροκίνησης, στηρίζεται στην καινοτομική πλατφόρμα MEB Small του Volkswagen Group. «Το Cupra UrbanRebel θα είναι το μεγαλύτερο πρόγραμμα για την εταιρεία μας τα επόμενα χρόνια, καθώς είναι το κλειδί για το μετασχηματισμό μας σε αμιγώς ηλεκτρική μάρκα. Θα εκδημοκρατίσουμε τη βιώσιμη αστική κινητικότητα», δήλωσε ο Werner Tietz, αντιπρόεδρος Έρευνας και Ανάπτυξης της Cupra. Το όχημα μήκους 4,03 μέτρων, με βασικό άξονα τη βιωσιμότητα, ενσωματώνει προηγμένα ανακυκλωμένα πολυμερή και υλικά βιολογικής βάσης, για να ξεπεράσει τα γνωστά όρια που υπάρχουν σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ένα όχημα πιο φιλικό προς το περιβάλλον, που συνδυάζει τεχνολογίες κατασκευής τρισδιάστατης εκτύπωσης με τον παραμετρικό σχεδιασμό για τη βελτίωση της απόδοσης και της αξίας. Η ελαφρά σχεδίαση και η χρήση νέων υλικών, που περιορίζουν το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου στο εξωτερικό και στο εσωτερικό, βοηθά τον ηλεκτροκινητήρα 226 ίππων (166 kW) να επιτύχει πολύ καλές επιδόσεις. Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι ολοκληρώνει το τεστ από στάση σε 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,9''. Η μπαταρία θα προσφέρει αυτονομία 440 χλμ. Σχεδιασμένο και αναπτυγμένο στη Βαρκελώνη, το Cupra UrbanRebel θα κυκλοφορήσει το 2025. Η παραγωγή σχεδιάζεται να γίνει στο εργοστάσιο της Seat, στο Martorell, στην Ισπανία. «Το UrbanRebel αποδεικνύει ότι τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα είναι βαρετά. Αποτελεί την είσοδο της επόμενης γενιάς αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην γκάμα μας», δήλωσε ο Wayne Griffiths, CEO της Cupra. ΤΡΙΑ ΝΕΑ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΑΜΟΝΤΕΛΑΜΕΧΡΙ ΤΟ 2025 Το όραμα και οι φιλοδοξίες της Cupra TOYOTA GR SUPRA ΜΕ ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ Το Toyota GR Supra ήταν το πρώτο παγκόσμιο μοντέλο GAZOO Racing(GR)της Toyota και από τη στιγμή της κυκλοφορίας του, το 2019, είναι μια αξιόλογη πρόταση για τους λάτρεις της ταχύτητας. Από το λανσάρισμά του, το GR Supra προσφέρεται με έναν straight-six κινητήρα 3.0 340 ίππων, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Ένα χρόνο αργότερα, ένας νέος κινητήρας 2.0 απόδοσης 258 ίππων προστέθηκε στην γκάμα, πάλι με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων στάνταρ. Η Toyota, μετά από έρευνες αποφάσισε να προσθέσει στην γκάμα του GR Supra, μία ακόμη έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων (iMT). Η νέα έκδοση που θα παρουσιαστεί σύντομα στην Ευρώπη, έχει στόχο να ικανοποιήσει τους οδηγούς που εξακολουθούν να θεωρούν ότι το χειροκίνητο κιβώτιο δίνει περισσότερες επιλογές στην οδήγηση και συμβάλλει στον καλύτερο χειρισμό και έλεγχο του αυτοκινήτου, όπως ανακοίνωσε η Toyota. Ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων, μαζί με έναν νέο συμπλέκτη, έχει σχεδιαστεί ειδικά για να ταιριάζει στα χαρακτηριστικά ισχύος και ροπής του κινητήρα GR Supra 3.0. Ταυτόχρονα, τα συστήματα ελέγχου πέδησης και η ανάρτηση του GR Supra έχουν επαναρυθμιστεί για ακόμα καλύτερες επιδόσεις. Η νέα έκδοση, εκτός από το μικρότερο βάρος του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων, επωφελείται και από περαιτέρω αλλαγές για μείωση του βάρους του αυτοκινήτου κατά σχεδόν 40 κιλά, αυξάνοντας έτσι την ευελιξία χειρισμού του.

14.06.22 #159 7 Σε συνέχεια της παρουσίασης στην αγορά του eActros για βαριές διανομές, η Mercedes-Benz Trucks προωθεί την εισαγωγή και άλλων ηλεκτροκίνητων μοντέλων μπαταρίας φέτος και τα προσεχή έτη. Για τη σημαντική κατηγορία μεγάλων αποστάσεων, το eActros LongHaul, με αυτονομία περίπου 500 χιλιόμετρα με μία φόρτιση της μπαταρίας, θα τεθεί σε μαζική παραγωγή το 2024. Τα πρώτα πρότυπα οχήματα του φορτηγού 40 τόνων υποβάλλονται ήδη σε εσωτερικές δοκιμές και οι μηχανικοί της Mercedes-Benz Trucks προγραμματίζουν να ξεκινήσουν φέτος δοκιμές του ηλεκτρικού φορτηγού στο δημόσιο οδικό δίκτυο. Το eActros LongHaul θα προσφέρει τη δυνατότητα φόρτισης υψηλής απόδοσης - το λεγόμενο «megawatt charging». Επιπλέον, η Mercedes-Benz Trucks προετοιμάζει κι άλλες εκδόσεις του μοντέλου -τα eActros 300 και eActros 400- και, τον προσεχή Ιούλιο, θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο του Wörth η παραγωγή του eEconic για δημοτική χρήση, το οποίο θα είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής. Στόχος της MercedesBenz Trucks είναι να αυξήσει σε άνω του 50% το ποσοστό των νέων οχημάτων με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στην Ευρώπη έως το 2030. Για να παρουσιάσει την ηλεκτρική κινητικότητα στους πελάτες φορτηγών από όλη την Ευρώπη, η εταιρεία διοργανώνει μια εκδήλωση διάρκειας αρκετών εβδομάδων κοντά στο εργοστάσιο του Wörth, η οποία ξεκινά στις αρχές Ιουνίου. Ειδικοί από τηMercedesBenz Trucks θα ενημερώσουν συνολικά 1.000 συμμετέχοντες για τις βασικές πτυχές της ηλεκτρικής κινητικότητας, από τις υποδομές και τις υπηρεσίες έως τα ηλεκτρικά μοντέλα. Ακόμα, θα έχουν την ευκαιρία να οδηγήσουν το eActros 300 σε απαιτητικές διαδρομές και με ρεαλιστικά ωφέλιμα φορτία. TO eACTROS LONGHAUL ΕΤΟΙΜΟ ΝΑ ΒΓΕΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ Η Volkswagen προσθέτει μία ακόμα τετρακίνητη έκδοση στην γκάμα του αμιγώς ηλεκτρικού ID.4, το νέο ID.4 Pro 4MOTION. Η έκδοση αυτή βασίζεται στο ID.4 Pro Performance και διαθέτει συνδυαστική ισχύ 195 kW/265 PS, προσφέροντας παράλληλα περισσότερη πρόσφυση σε βρεγμένα οδοστρώματα, αλλά και σε ειδικές συνθήκες όπως χιόνι ή σαθρές επιφάνειες. Μέχρι τώρα μόνο η κορυφαία σπορ έκδοση ID.4 GTX 4MOTION ήταν διαθέσιμη με τετρακίνητη μετάδοση. Χάρη στην ύπαρξη ενός δεύτερου ηλεκτρικού μοτέρ στον εμπρός άξονα, η νέα και πιο ισχυρή εκδοχή της έκδοσης Pro αποκτά τη δυνατότητα να μεταφέρει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Όπως εξηγεί η Silke Bagschik, υπεύθυνη Πωλήσεων και Marketing των μοντέλων ID., «με το ID.4 Pro 4MOTION ανταποκρινόμαστε στις επιθυμίες των πελατών και τη ζήτηση που υπήρχε για ένα μοντέλο με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Τοποθετείται στην γκάμα ακριβώς ανάμεσα στις πιο αποδοτικές και άνετες εκδόσεις του ID.4 με τον έναν κινητήρα και την κίνηση στους πίσω τροχούς και στη σπορ έκδοση ID.4 GTX 4MOTION, η οποία είναι και η ναυαρχίδα του μοντέλου». Η ύπαρξη τετρακίνησης στο ID.4 Pro 4MOTION βελτιώνει την πρόσφυση και έτσι αναβαθμίζει συνολικά τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Το νέο μοντέλο με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ και την τετρακίνηση έχει αποκτήσει μεγαλύτερες δυνατότητες έλξης, αποτελώντας έτσι έναν αξιόπιστο σύντροφο για όσους θέλουν να σύρουν ένα μικρότερο μέσο ή ένα σκάφος. Χάρη στην ύπαρξη της τετρακίνησης, το μέγιστο φορτίο έλξης του ID.4 Pro 4MOTION είναι ανεβασμένο κατά 200 κιλά, φθάνοντας πλέον στα 1.400 κιλά για κλίση 8% (με φρένα), συγκρινόμενο με την κλασική έκδοση Pro Performance. Λεπτομέρειες στο fleetnews.gr ΔΙΕΥΡΥΝΕΤΑΙ Η ΓΚΑΜΑ ΤΟΥ VOLKSWAGEN ID.4 ΜΕ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΤΗ ΕΚΔΟΣΗ Το ID.4 Pro 4MOTION

14.06.22 #159 8 Η LG ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΥΠΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ 6G Η LG Electronics παρουσίασε μια μεγάλη γκάμα καινοτόμων νέων τεχνολογιών κινητικότητας, συμπεριλαμβανομένων λύσεων συνδεδεμένων οχημάτων που αξιοποιούν το 6G και τη νοημοσύνη (AI), στο Διεθνές Συνέδριο Επικοινωνιών IEEE 2022 (ICC), που πραγματοποιήθηκε από 16-20 Μαΐου στο COEX Convention & Exhibition Centre, στη Σεούλ της Νότιας Κορέας. H LG παρουσίασε το πρότυπο αυτοκίνητό της Omnipod, ένα πλήρως αυτόνομο συνδεδεμένο όχημα, που μπορεί να λειτουργήσει ως επέκταση του χώρου διαβίωσης ή της εργασίας. Το LG Omnipod χρησιμοποιεί τη μοναδική Meta-περιβαλλοντική οθόνη από το δάπεδο μέχρι την οροφή και μια σειρά από άλλες προηγμένες τεχνολογίες, για να προσαρμόζεται στις μοναδικές ανάγκες των επιβατών. Το Omnipod είναι μια μελλοντική λύση κινητικότητας, που επαναπροσδιορίζει πλήρως την εμπειρία του οχήματος, ικανό να εξυπηρετήσει πρακτικά οποιοδήποτε είδος χώρου, από ένα γραφείο ή στούντιο ηχογράφησης έως μια αίθουσα εργασίας επεξεργασίας βίντεο ή ακόμα και ένα σαλόνι. Επιπλέον, η LG παρουσίασε τις παγκοσμίου επιπέδου 6G τεχνολογίες επικοινωνιών της, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας Full Duplex Radio για μετάδοση και λήψη, που μεγιστοποιεί την απόδοση συχνότητας, και έναν ενισχυτή ισχύος, που αναπτύχθηκε από κοινού με το Fraunhofer Heinrich Hertz Institute (HHI), για την ασύρματη μετάδοση και λήψη δεδομένων 6G THz. Η εταιρεία παρουσίασε επίσης τη λύση Soft V2X (vehicle to everything) για smartphones, η οποία επιτρέπει σε ένα όχημα να επικοινωνεί σε πραγματικό χρόνο με κοντινά οχήματα, πεζούς και υποδομές, για να δημιουργήσει ένα ασφαλέστερο περιβάλλον οδήγησης. Ακόμα, η εταιρεία σύστησε το ondevice τσιπ τεχνητής νοημοσύνης, το οποίο μπορεί να εφαρμοστεί σε διάφορες οικιακές συσκευές, παρέχοντας μια «έξυπνη» εμπειρία ζωής. Το Volkswagen Group δημοσίευσε την «Έκθεση για την υπευθυνότητα στην προμήθεια πρώτων υλών 2021» (Responsible Raw Materials Report 2021). Στο κείμενο της έκθεσης αναλύονται λεπτομερώς η μεθοδολογία και οι δραστηριότητες της Volkswagen, οι οποίες εφαρμόζονται μέσα σε ένα γενικότερο πλαίσιο επισταμένης έρευνας. Η φετινή έκθεση κάνει μια πρώτη αναδρομή σε σημαντικά επιτεύγματα της εταιρείας στον τομέα και διατυπώνει τις προοπτικές για τις μελλοντικές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Η «Έκθεση για την υπευθυνότητα στην προμήθεια πρώτων υλών» αποτελεί μια πρωτιά για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς είναι αφιερωμένη στην αντιμετώπιση της παραβίασης των ανθρώπινων δικαιωμάτων και στη μείωση των περιβαλλοντικών κινδύνων που σχετίζονται με τις αλυσίδες εφοδιασμού. Η έκθεση αυτή καλύπτει 16 πρώτες ύλες πολύ υψηλού κινδύνου, μεταξύ των οποίων και υλικά που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως το λίθιο και το κοβάλτιο. Τις περισσότερες φορές, τα μεγαλύτερα προβλήματα που σχετίζονται με το θέμα των ανθρώπινων δικαιωμάτων και τη μόλυνση του περιβάλλοντος, εμφανίζονται στην αρχική φάση της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε ένα στάδιο δηλαδή όπου οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν έχουν άμεση αντίληψη των πρακτικών που εφαρμόζονται. Το γεγονός αυτό καθιστά τη διαφάνεια των διαδικασιών και την καθιέρωση αυστηρών προτύπων πολύ απαιτητικές διαδικασίες και εξαιρετικά δύσκολες στην εφαρμογή τους. Σε αυτήν τη νέα έκθεση, η Volkswagen πρωτοπορεί και σε έναν ακόμα τομέα. Αποκαλύπτει για πρώτη φορά τη λίστα των ορυχείων και των μεταλλουργείων όπου γίνεται η εξόρυξη πρώτων υλών όπως του κασσίτερου, του ταντάλιου, του βολφράμιου και του χρυσού. Παράλληλα, καταγράφει και τις χώρες από τις οποίες προέρχονται αυτές οι πρώτες ύλες. Επιπλέον, η Volkswagen καθ’ όλην τη διάρκεια του 2021 προετοίμασε κάποιους περισσότερο δεσμευτικούς και πιο αυστηρούς κανόνες βιωσιμότητας για τους προμηθευτές της, επικεντρώνοντας κατά κύριο λόγο σε όσους από αυτούς την προμηθεύουν με δέρμα και φυσικό καουτσούκ. Μία ακόμα δραστηριότητα που αναλύεται στην έκθεση είναι η δέσμευση που ανέλαβε το 2021 το Volkswagen Group για ένα μορατόριουμ στην εξόρυξη πρώτων υλών από τα μεγάλα βάθη των θαλασσών, πρακτική η οποία ενέχει δυνητικά πολύ σοβαρούς κινδύνους για το περιβάλλον. Λεπτομέρειες στο fleetnews.gr VOLKSWAGEN GROUP Υπευθυνότητα στην προμήθεια πρώτων υλών

14.06.22 #159 9 Η πάροχος λύσεων τηλεματικής Ctrack συνεργάζεται με την εταιρεία τεχνολογίας προγραμματισμού και σχεδιασμού δρομολογίων τεχνητής νοημοσύνης (AI) FLS (Fast Lean Smart) για παροχή δυναμικών λύσεων προγραμματισμού υπηρεσιών πεδίου σε κινητές ομάδες διαχείρισης και μηχανικής στόλου του ΗΒ. Οι ολοκληρωμένες λύσεις τηλεματικής και εξυπηρέτησης πεδίου θα επιτρέψουν την αύξηση της αποτελεσματικότητας συντονισμού απομακρυσμένων ομάδων σε πραγματικό χρόνο, μέσω δεδομένων εντοπισμού ακριβείας. Η λύση της FLS βοηθά τους στόλους σε έξυπνες προβλέψεις διάρκειας ραντεβού και χρόνου άφιξης, συνδυάζοντας άμεσο προγραμματισμό και δυναμικό σχεδιασμό διαδρομής. Οι μέθοδοι αλγοριθμικής ανάλυσης χρησιμοποιούν τεχνικές δεξιότητες, ταχύτητα οδήγησης και τεχνητή νοημοσύνη για συνεχή βελτίωση της ακρίβειας του ραντεβού με τα πλέον πρόσφατα δεδομένα κλήσεων. Η FLS θα χρησιμοποιεί πλέον άμεσο εντοπισμό μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας τηλεματικής της Ctrack, προσφέροντας καλύτερο συντονισμό προγραμματισμένων ραντεβού, βελτιστοποιώντας εκ νέου τα χρονοδιαγράμματα σε πραγματικό χρόνο. Η συνεργασία θα βελτιώσει την ακρίβεια της Ctrack στη βελτιστοποίηση των προγραμμάτων και των πηγών στόλων με έξυπνο και δυναμικό τρόπο, ενώ η FLS θα βελτιώσει τις λύσεις κινητικότητας στόλου για αποτελεσματικές επιλογές διαχείρισης υπηρεσιών. Με 30 χρόνια πείρας στον κλάδο του στόλου, η Ctrack διαθέτει την τεχνογνωσία ενσωμάτωσης της τεχνολογίας της με τρίτους, μέσω διεπαφής προγραμματισμού εφαρμογών (API), παρέχοντας δεδομένα λογισμικού διοικητικής υποστήριξης και αυξάνοντας την ικανότητα έξυπνης αναφοράς στόλων. Η CTRACK ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ FLS Ένας τρόπος προώθησης της καινοτομίας στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι η συγκέντρωση πολλών νεοφυών επιχειρήσεων και η διασφάλιση πως ό,τι δημιουργούν της ανήκει. Η Porsche κάνει ακριβώς αυτό, επεκτείνοντας το επιχειρηματικό της δίκτυο, σε συνεργασία με την UP.Labs. Η γερμανική εταιρεία κατασκευής υπεραυτοκίνητων συμφώνησε με την αμερικανική εταιρεία για τριετή συνεργασία δημιουργίας έξι startup, από το 2023 έως το 2025. Οι νέες εταιρείες θα δραστηριοποιούνται σε διάφορους τομείς της κινητικότητας και στις βασικές δραστηριότητες της Porsche. Σε αυτούς μπορούν να περιλαμβάνονται η προγνωστική συντήρηση, η διαφάνεια της εφοδιαστικής αλυσίδας και το ψηφιακό λιανεμπόριο. Οι νεοφυείς εταιρείες θα ανήκουν κατά μειοψηφία στην Porsche, με δυνατότητα πλήρους εξαγοράς μετά από τρία χρόνια. ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΌΣ Ο Lutz Meschke, αναπληρωτής πρόεδρος και μέλος Οικονομικών και Πληροφορικής του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Porsche AG, δήλωσε σε σχετική ανακοίνωση: «Θέλουμε να ενισχύσουμε το υπάρχον, ευρείας βάσης, οικοσύστημά μας με εξωτερική αναπτυξιακή συμμετοχή. Μέσω της UP.Labs, η Porsche αποκτά πρόσβαση σε διεθνή ταλέντα και την ανάλογη τεχνογνωσία τους. Στόχος είναι η περαιτέρω μακροπρόθεσμη ενίσχυση της θέσης της Porsche στην τρέχουσα φάση μετασχηματισμού της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αγωνιζόμαστε κυρίως για νέες πηγές καινοτομίας». Η Porsche από το 2016 εντοπίζει και έχει επενδύσει σε περίπου 40 νεοφυείς επιχειρήσεις με νέα επιχειρηματικά πρότυπα και νέες τεχνολογίες. Αυτό που διακρίνει τη νέα συνεργασία είναι πως η UP.Labs θα συνεργάζεται απευθείας με την Porsche για την ανάπτυξη νεοφυών επιχειρήσεων προσαρμοσμένων στις δραστηριότητές της. Στη συνέχεια, η Porsche μπορεί να τις ενσωματώσει. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ Porsche - UP.Labs ΝΕΑ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ALFA ROMEO Περίοδος σημαντικών εξελίξεων για την ιταλική μάρκα. Μετά την παρουσίαση της Tonale, η Alfa Romeo παρουσιάζει τη νέα της εταιρική ταυτότητα, με αφετηρία το Μιλάνο και το σημείο πώλησης και υπηρεσιών after sales, Stellantis & You Sales & Services. Πρόκειται για την πρώτη έκθεση στον κόσμο που φέρει τη νέα ταυτότητα, η οποία είναι εμπνευσμένη από την παράδοση της μάρκας, με το ξεχωριστό χρώμα της “Alfa Red” αλλά και την υψηλή τεχνολογία που φέρνει η νέα εξηλεκτρισμένη εποχή που εγκαινιάζει η Tonale. Με εστίαση στην ποιότητα του προϊόντος αλλά και των υπηρεσιών, η νέα ταυτότητα τονίζει την προσήλωση της μάρκας στην ικανοποίηση του πελάτη και την παροχή μιας premium εμπειρίας αυτοκίνησης. Αναλυτικά στο fleetnews.gr

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=