FLEETNEWS #158

06.06.22 #158 20 Η έλλειψη ημιαγωγών, σε συνδυασμό με την πληθωριστική κρίση και τον πόλεμο Ρωσίας - Ουκρανίας, συνέχισαν να επηρεάζουν την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου τον Απρίλιο. Οι ευρωπαϊκές ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 20% σε μόλις 821.000 μονάδες. Η αγορά των ΗΠΑ σημείωσε παρόμοια πτώση της τάξης του 18%, ενώ στην Κίνα τα πρόσφατα lockdown οδήγησαν σε σημαντική μείωση των πωλήσεων κατά 48%. Ο Felipe Munoz, παγκόσμιος αναλυτής της JATODynamics, σχολίασε: «Είναι ανησυχητικό να βλέπουμε τις ευρωπαϊκές πωλήσεις να πέφτουν με τέτοιο ρυθμό παρά την παγκόσμια χαλάρωση των περιορισμών για την Covid-19. Η χειρότερη περίοδος της πανδημίας κατέστρεψε τις πωλήσεις για αρκετούς μήνες, αλλά ο αντίκτυπος της έλλειψης chip στην αγορά φαίνεται ότι θα διαρκέσει ακόμη περισσότερο». Από την αρχή του έτους οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων μειώθηκαν κατά 13% σε 3,55 εκατομμύρια μονάδες, η δεύτερη χαμηλότερη επίδοση τουλάχιστον από το 1991. Η ΑΝΆΠΤΥΞΗ ΤΩΝ EV ΑΝΑΚΌΠΤΕΤΑΙ Μέχρι τώρα, τα EV (BEV και PHEV) αποτελούσαν λόγο αισιοδοξίας παρά τις δύσκολες και απρόβλεπτες συνθήκες της αγοράς. Όμως, τον Απρίλιο, αυτά τα οχήματα σημείωσαν πτώση 1,4% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Ο όγκος μειώθηκε από 156.371 μονάδες το 2021 σε 154.219 τον Απρίλιο του 2022 - η δεύτερη πτώση από έτος σε έτος από τον Απρίλιο του 2020. Ενώ οι κατασκευαστές έδωσαν προτεραιότητα στις πωλήσεις EV (μαζί με αυτές των SUV), η προσφορά αποτυγχάνει να καλύψει τη ζήτηση που δημιουργείται από τα γενναιόδωρα κίνητρα που προσφέρονται στους καταναλωτές. Η ζήτηση BEV στην πραγματικότητα αυξήθηκε κατά 13% σε 83.000 μονάδες τον Απρίλιο, αλλά η δημοτικότητα των PHEV μειώθηκε, καθώς, στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτά τα οχήματα δεν είναι επιλέξιμα για τα κίνητρα που είναι διαθέσιμα για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα με πωλήσεις μειωμένες κατά 15%. Για πρώτη φορά τον Απρίλιο, η Stellantis ηγήθηκε των ταξινομήσεων BEV, με 16.600 μονάδες, ή το 20% της αγοράς - ξεπερνώντας το Volkswagen Group, του οποίου ο όγκος μειώθηκε κατά 37% μετά από προβλήματα παραγωγής στα εργοστάσιά του. Η Hyundai-Kia κατέλαβε το 15,1% της αγοράς, σημειώνοντας Η ΕΛΛΕΙΨΗΗΜΙΑΓΩΓΩΝ ΕΠΛΗΞΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΠΡΙΛΙΟΥ Η ανάλυση της JATO Dynamics Απρίλιος ΕΥΡΏΠΗ-27 - ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΝΈΩΝ ΟΧΗΜΆΤΩΝ ΑΝΆ ΤΎΠΟ ΚΑΥΣΊΜΟΥ (%) ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΝΈΩΝ ΟΧΗΜΆΤΩΝ - ΕΥΡΏΠΗ-27 vs Απριλίου 2021 vs Ιαν.-Απρ. 2021 Εκατ. μονάδες Ιαν.-Απρ Απρίλιος ΤΑ 10 ΚΟΡΥΦΑΊΑ ΣΕ ΠΩΛΉΣΕΙΣ - ΕΥΡΏΠΗ-27 - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2022 ΣΥΝΟΛΙΚΆ vs Απρ. 21 PHEV* vs Απρ. 21 BEV* vs Απρ. 21 1 Peugeot 208 15.615 -15% Ford Kuga 3.413 -19% Fiat 500 5.524 69% 2 Volkswagen T-Roc 13.998 -19% Mitsubishi Eclipse Cross 2.738 426% Peugeot 208 3.730 5% 3 Dacia Sandero 12.913 -2% Volvo XC40 2.584 -34% Skoda Enyaq 3.645 46% 4 Fiat/Abarth 500 12.835 -18% Peugeot 308 2.451 -31% Dacia Spring 3.555 901% 5 Ford Puma 12.601 -5% BMW X1 2.260 -9% Kia Niro 3.478 8% 6 Toyota Yaris 12.448 -28% Jeep Compass 2.206 39% Volkswagen ID.4 2.892 -61% 7 Opel/Vauxhall Corsa 11.834 -30% BMW X5 2.190 13% Hyundai Kona 2.867 -16% 8 Toyota Corolla 11.678 -4% Volvo XC60 2.141 5% Renault Zoe 2.823 -31% 9 Kia Sportage 11.635 53% Lynk & Co 01 2.127 νέο Kia EV6 2.699 νέο 10 Fiat Panda 11.544 -4% BMW Series 3 2.037 -30% BMW i3 2.507 24%

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=