06.06.22 #158 17 τον κύριο μοχλό ηλεκτροκίνησης. Η υπάρχουσα πρόταση αυστηροποίησης των προτύπων θα παρείχε μικρή πρόοδο μέχρι το 2030. Όμως η έρευνα της Profundo δείχνει πως το 2030 θα είναι πολύ αργά για αλλαγή, εάν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές επιθυμούν να αποφύγουν την οικονομική δυσπραγία - με πιθανές αρνητικές συνέπειες για τις θέσεις εργασίας. Η Julia Poliscanova, ανώτερη διευθύντρια Οχημάτων και Ηλεκτρικής Κινητικότητας της T&E, δήλωσε: «Η ταχύτερη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι μόνον προς το συμφέρον του κλίματος και των καταναλωτών, αλλά είναι ζωτικής σημασίας και για την οικονομική βιωσιμότητα των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι νομοθέτες της Ε.Ε. έχουν υποχρέωση να υποστηρίξουν την έγκαιρη μετάβαση, προς όφελος επιχειρήσεων και εργαζομένων. Τα αυστηρότερα πρότυπα CO2 αυτοκινήτων για το 2025 και το 2030 είναι σημαντικά για την επιτάχυνσή της». Η ΑΝΆΛΥΣΗ Η ανάλυση πραγματοποιήθηκε σε τρία στάδια. Αρχικά, η Profundo ανέλυσε τα οικονομικά μεγέθη και στρατηγικά σχέδια κάθε εταιρείας. Δεύτερον, τυποποίησε τις ταμειακές ροές κάθε εταιρείας, διαχωρίζοντας τις δραστηριότητες ηλεκτρικών οχημάτων και κινητήρων εσωτερικής καύσης σε δύο διακριτές επιχειρήσεις. Χρησιμοποίησε μεθοδολογία «Discounted Cash Flow», για να αξιολογήσει τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους, τα κέρδη και τη συνολική ελεύθερη ταμειακή ροή κάθε επιχείρησης. Τρίτον, χρησιμοποίησε μεθοδολογία αποτίμησης «Sum Of The Parts», για να αξιολογήσει τη θεωρητική αγοραία αξία κάθε εταιρείας βάσει τριών σεναρίων: αργή, βασική και γρήγορη μετάβαση σε EV. Το βασικό σενάριο αντιπροσωπεύει τις τρέχουσες στρατηγικές των κατασκευαστών. Το γρήγορο προϋποθέτει πως κάθε κατασκευαστής θα μεταβεί σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και βαν το 2025-2030, ταχύτερα από ό,τι σχεδίαζε, επιτυγχάνοντας το 100% το 2035. Το αργό σενάριο προϋποθέτει πως κάθε αυτοκινητοβιομηχανία θα επιτύχει το ήμισυ περίπου των σχεδιαζόμενων πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025-2030. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ STELLANTIS - CONTROLLED THERMAL RESOURCES Οι Stellantis N.V. και Controlled Thermal Resources Ltd. (CTR) ανακοίνωσαν συμφωνία που προβλέπει την προμήθεια υδροξειδίου του λιθίου, το οποίο θα χρησιμοποιείται για την παραγωγή μπαταριών εξηλεκτρισμένων μοντέλων της Stellantis που παράγονται στη Β. Αμερική. Το πρόγραμμα “Hell’s Kitchen Project” της CTR στην Καλιφόρνια ανακτά λίθιο από γεωθερμικές πηγές αξιοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ατμό, με στόχο την παραγωγή προϊόντων λιθίου, τα οποία απαιτούνται για την παραγωγή των μπαταριών των αυτοκινήτων. Η συγκεκριμένη τεχνική επιτρέπει την παραγωγή χωρίς την ανάγκη μεθόδων που είναι επιβλαβείς για το περιβάλλον ή απαιτούν τη χρήση ορυκτών καυσίμων. «Στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής, ενισχύουμε την εφοδιαστική μας αλυσίδα που αφορά στις μπαταρίες, στοιχείο που είναι κρίσιμο για την υποστήριξη των φιλόδοξων πλάνων μας στον τομέα της εξηλεκτρισμένης κίνησης», δήλωσε ο Carlos Tavares, CEO της Stellantis. «Η εξασφάλιση μιας δυνατής, ανταγωνιστικής και με χαμηλό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα προμήθειας λιθίου από διάφορους συνεργάτες σε όλο τον κόσμο, θα μας επιτρέψει να προχωρήσουμε τα επιθετικά πλάνα παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων που έχουμε με έναν υπεύθυνο προς όλους τρόπο». Μέσω μιας δεκαετούς συμφωνίας, η Controlled Thermal Resources θα προμηθεύει τη Stellantis με έως και 25.000 μετρικούς τόνους το χρόνο υδροξειδίου του λιθίου, το οποίο θα παράγεται με τη βοήθεια γεωθερμικής ενέργειας. Στα τέλη του περασμένου έτους, η Stellantis είχε ανακοινώσει μια αντίστοιχη συμφωνία, η οποία θα υποστηρίξει την παραγωγή οχημάτων στην Ευρώπη. Η BUICK ΔΕΣΜΕΥΕΤΑΙ ΓΙΑ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟ Η Buick θα ξεκινήσει τον μετασχηματισμό της μάρκας εξηλεκτρίζοντας πλήρως την γκάμα της στη Βόρεια Αμερική, με νέο σήμα και ταυτότητα. Υποστηρίζοντας το όραμα της General Motors για μέλλον με μηδενικές εκπομπές, αμιγώς ηλεκτρικό, η Buick θα παρουσιάσει το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα στην αγορά της Βόρειας Αμερικής το 2024. Παράλληλα, παρουσίασε το πρότυπο Wildcat EV. Το Wildcat αναπτύχθηκε με την νέα σχεδιαστική γλώσσα που θα επηρεάσει τα μοντέλα παραγωγής της Buick στο άμεσο μέλλον. Ακόμα, παρουσιάζει επίσης το νέο, εκφραστικό πρόσωπο της Buick, μέσω της τολμηρής, κεκλιμένης εμπρόσθιας όψης, με χαμηλή τραπεζοειδή μάσκα.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=