FLEETNEWS #158

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 6 ΙΟΥΝΙΟΥ 2022 #158 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S Πέντε πρακτικές εφαρμογές συνδεσιμότητας Ταχύτερη ηλεκτροκίνηση σημαίνει περισσότερη αξία Η ανάλυση της JATO Dynamics για τις ταξινομήσεις

06.06.22 #158 2 info@fleetnews.gr Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 Το νέο GR86 επωφελείται άμεσα από τη συμμετοχή της Toyota σε διάφορα πρωταθλήματα του διεθνούς μηχανοκίνητου αθλητισμού και θα κυκλοφορήσει σε περιορισμένη έκδοση. Το νέο κουπέ εντάσσεται στην γκάμα GR της Toyota και προσφέρει σπορ επιδόσεις στο ευρύτερο κοινό. Αποτελεί εξέλιξη του προηγούμενου GT86, του μοντέλου που σηματοδότησε την ανανεωμένη δέσμευση της Toyota στα σπορ αυτοκίνητα και διατηρεί την κλασική διαμόρφωση εμπρόσθιου κινητήρα και οπίσθιας κίνησης. Ο κινητήρας παραμένει πολύστροφος τετρακύλινδρος «boxer», αυξημένου κυβισμού, με σημαντική αύξηση ισχύος και ροπής. Οι τεχνικές προσαρμογές κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων διασφαλίζουν την αξιοποίηση της επιπλέον ισχύος για ομαλή, ισχυρή γραμμική επιτάχυνση. Η ανάπτυξη του πλαισίου επικεντρώθηκε στη μείωση του βάρους και στο χαμηλότερο κέντρο βάρους του αυτοκινήτου προς εξασφάλιση καλύτερης συμπεριφοράς και απόκρισης. Χρησιμοποιήθηκε πολύ αλουμίνιο και άλλα ελαφρά αλλά στιβαρά υλικά και ενίσχυση του πλαισίου προς επίτευξη μεγαλύτερης ακαμψίας. Τα συστήματα ανάρτησης υπέστησαν λεπτομερείς ρυθμίσεις για βελτιστοποίηση της απόκρισης χειρισμού. ΝΕΟ TOYOTA GR86 Για την BMW, η ενεργειακή μετάβαση δεν είναι μονομερής και η κυκλοφορία της νέας X1 αποτελεί σαφές παράδειγμα αυτής της στρατηγικής. Όταν θα κυκλοφορήσει το φθινόπωρο, το συμπαγές SUV θα αποκαλύψει την ευελιξία του με δύο εκδόσεις ντίζελ και δύο βενζινοκινητήρες, ενώ το νέο ηλεκτρικό iX1 θα ακολουθήσει σχεδόν αμέσως μετά. Τα ισχυρότερα ICE βασίζονται σε ήπια υβριδική τεχνολογία. Σε δεύτερη φάση, δύο αναβαθμισμένα plug-in υβριδικά (xDrive20e και xDrive30e) βελτιωμένης φόρτισης θα εμπλουτίσουν την γκάμα (έως 7,4 kW), με μεγαλύτερη αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία, έως 89 χλμ, σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. ΑΥΤΟΝΟΜΊΑ 438 ΧΙΛΙΟΜΈΤΡΩΝ Το μηδενικών εκπομπών iX1 xDrive30 EV βασίζεται σε μπαταρία καθαρής ισχύος 64,7 kWh, η οποία θα παρέχει αυτονομία μεταξύ 413 και 438 χιλιομέτρων και διπλό κινητήρα για την τετρακίνηση. Η BMW δεν δημοσίευσε λεπτομέρειες για τους χρόνους φόρτισης, αλλά διαβεβαιώνει πως το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με το πλέον πρόσφατο λογισμικό φόρτισης, που πρωτοπαρουσιάστηκε στο i7. Το iX1 είναι η νέα βασική ηλεκτρική BMW και αντικαθιστά το πρωτοποριακό i3, του οποίου η παραγωγή σταματά τον Ιούνιο του 2022. Το μοντέλο βοήθησε για μία δεκαετία στη διαμόρφωση της αγοράς EV στην Ευρώπη και διαμόρφωσε χαρακτήρα βιωσιμότητας για τη βαυαρική μάρκα, συνεχίζοντας ακόμα δυναμικά, με τις πωλήσεις του να αυξάνονται κατά 38% το πρώτο τρίμηνο του 2022. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΙΑ ΣΤΟΛΟΥΣ Νέα BMWX1 Μια άνευ προηγουμένου επιλογή κινητήρων, συμβατικών και ηλεκτροκίνητων, και διευρυμένη γκάμα στάνταρ εξοπλισμού συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο: —Ντίζελ, βενζίνη, PHEV και BEV —Παραδόσεις τον Οκτώβριο 2022—Εμπρόσθια κίνηση και τετρακίνηση — Έμφαση στην ευρυχωρία και την άνεση

06.06.22 #158 4 Η Land Rover υλοποιεί το αρχικό της όραμα για τη δημιουργία οικογένειας οχημάτων Defender με την εισαγωγή του Defender 130, ενός ιδανικού οχήματος περιπέτειας για μέχρι οκτώ επιβάτες. Το νέο Defender 130 διαθέτει διευρυμένο αμάξωμα, που αυξάνει τον εσωτερικό χώρο και είναι ιδανικό για οικογενειακά ταξίδια περιπέτειας σε όλες τις εδαφικές συνθήκες, καθώς μπορεί να μεταφέρει μέχρι οκτώ άτομα με εξαιρετική άνεση. Παρά το αυξημένο μήκος του αμαξώματος, το Defender διατηρεί τις ικανότητές του εκτός δρόμου, περιλαμβάνοντας τρεις σειρές καθισμάτων σε διάταξη 2+3+3 και επιπλέον, μεγάλο, ευέλικτο χώρο αποσκευών και μια ολοκληρωμένη γκάμα αξεσουάρ. Η σιλουέτα του επεκτείνεται έξυπνα κατά 340mm, που σημαίνει αυξημένο εσωτερικό χώρο με τεράστια μέγιστη χωρητικότητα χώρου αποσκευών 2.516 λίτρων και τρεις σειρές μεγάλων καθισμάτων. Το αποκλειστικό νέο χρώμα Sedona Red και το σύστημα ελέγχου κλιματισμού τεσσάρων ζωνών διατίθενται αποκλειστικά για το Defender 130, με στάνταρ αερανάρτηση για αυξημένη άνεση. Το νέο Defender 130 εφοδιάζεται στάνταρ με μεγαλύτερη οθόνη αφής 11.4” Pivi Pro, ενώ οι επιβάτες απολαμβάνουν πιο καθαρό αέρα με το προηγμένο σύστημα Cabin Air Purification Plus στον στάνταρ εξοπλισμό. Με πλοήγηση what3words, μπορεί να εντοπίζει και να καθοδηγείται σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη, χωρίς ανάγκη για σήμα κινητού τηλεφώνου, χρησιμοποιώντας το προηγμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Pivi Pro. Διαθέτει εκλεπτυσμένο εσωτερικό με δέρμα Light Oyster και ξύλο Natural Light Oak, με Cross Car Beam και εκτεταμένες λεπτομέρειες χρωμίου. Η ιδιαίτερα επιμελημένη First Edition είναι η υπέρτατη έκφραση του νέου μοντέλου και διατίθεται σε τρεις διαμορφώσεις υψηλών προδιαγραφών, καθεμία με τον δικό της ξεχωριστό σχεδιαστικό χαρακτήρα. Το Defender 130 διατίθεται με μια γκάμα ισχυρών και αποδοτικών εξηλεκτρισμένων συνόλων, που περιλαμβάνουν τους εξακύλινδρους βενζινοκινητήρες ήπιας υβριδικής τεχνολογίας P300 και P400της γενιάς Ingenium, καθώς και τους εξακύλινδρους πετρελαιοκινητήρες D250 και D300, της ίδιας γενιάς. ΝΕΟ ΟΚΤΑΘΕΣΙΟ LAND ROVER DEFENDER 130 Ο θεμέλιος λίθος της AMG τέθηκε την 1η Ιουνίου 1967. Για τον εορτασμό της 55ης επετείου της μάρκας επιδόσεων και σπορ αυτοκινήτων, η έκδοση παραγωγής της MercedesAMG ONE γιορτάζει την παγκόσμια πρεμιέρα της. Το διθέσιο σούπερ σπορ αυτοκίνητο διαθέτει για πρώτη φορά την πιο σύγχρονη και αποτελεσματική τεχνολογία υβριδικού συστήματος κίνησης Formula 1 στον κόσμο, από την πίστα στους δρόμους. Το υβριδικό όχημα ιδιαίτερων επιδόσεων αποδίδει συνολική ισχύ 782 kW (1063 hp) με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, με τελική ταχύτητα 352 χλμ/ώρα. Το εξαιρετικά περίπλοκο σχήμα πραγματοποιήθηκε σε στενή συνεργασία με τους ειδικούς της Formula 1 της Mercedes-AMG High Performance Powertrains, στο Brixworth. ΗMercedes-AMG ONE θα κυκλοφορήσει επίσημα για πρώτη φορά στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατά τη διάρκεια του Festival of Speed του Goodwood (23 με 26 Ιουνίου 2022). Το υπεραυτοκίνητο εμπνέει όχι μόνον λόγω του υβριδικού συστήματος κίνησης E PERFORMANCE Formula 1, αλλά και με την περαιτέρω σπορ τεχνολογία του, από το μονοκόμματο αμάξωμα από ανθρακονήματα, μέχρι τον κινητήρα/σύστημα μετάδοσης, την ενεργή αεροδυναμική και την ανάρτηση ωστηρίων. Με την πολύπλοκη τεχνολογία της, η διθέσια Mercedes-AMG ONE προσφέρει περισσότερα και από ένα αγωνιστικό της Formula 1 σε ορισμένες περιπτώσεις. Διαθέτει την πλήρως μεταβλητή τετρακίνηση AMG Performance 4MATIC+, με οπίσθιο άξονα υβριδικής κίνησης και ηλεκτροκίνητο εμπρόσθιο άξονα διανυσματικής ροπής. Μπορεί να κυκλοφορήσει και αμιγώς ηλεκτρικά. Ο υβριδικός βενζινοκινητήρας V6 1,6 λίτρων με ηλεκτρικά υποβοηθούμενο μονό υπερσυμπιεστή διαθέτει τεχνολογία κατηγορίας Formula 1. Οι τέσσερις εκκεντροφόροι επικεφαλής κινούνται με γρανάζια. Προς επίτευξη υψηλών στροφών κινητήρα, τα μηχανικά ελατήρια βαλβίδων αντικαταστάθηκαν με πνευματικά ελατήρια. Ο κινητήρας, τοποθετημένος στη μέση, μπροστά από τον οπίσθιο άξονα, ανεβάζει έως και 11.000 σ.α.λ. Ωστόσο, για μεγαλύτερη αντοχή και χρήση βενζίνης super plus, παραμένει σκόπιμα κάτω από το όριο στροφών της F1. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ FORMULA 1 ΓΙΑ ΤΟ ΔΡΟΜΟ Η νέαMercedes-AMG ONE

06.06.22 #158 5 Όπως ανακοινώθηκε στο IAA στο Μόναχο, το Ora Funky Cat έρχεται στην Ευρώπη με επίσημα ανακοινωθείσες προδιαγραφές και τιμές. Πεντάθυρο, μήκους 4,2 μέτρων, το κινέζικο EV μπορεί να θεωρηθεί αντίπαλος του VW ID.3, αλλά στην τιμή του Renault Zoe. Ξεκινώντας πρώτα στις μεγάλες αγορές, το Funky Cat κάνει το ντεμπούτο του ως First Edition, προτού ακολουθήσουν και άλλες εκδόσεις το 2023. Είναι ένα ικανοποιητικά εξοπλισμένο αυτοκίνητο πόλης, με ζάντες ελαφρού κράματος (18 ιντσών), δύο οθόνες υψηλής ανάλυσης 10,25 ιντσών στην καμπίνα, κάμερα 360 μοιρών, ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto και ποιοτικά υλικά. Η Ora, μάρκα της αυτοκινητοβιομηχανίας Great Wall Motors, δεν αφήνει τίποτα στην τύχη σε θέματα ασφαλείας, παρέχοντας σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου, ενεργό σύστημα ελέγχου ταχύτητας ταξιδιού και υποστήριξης κυκλοφοριακής συμφόρησης, προειδοποίηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση διασταύρωσης με πέδηση έκτακτης ανάγκης και αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης. Το αυτοκίνητο θα δέχεται ακόμα και ασύρματες ενημερώσεις. Η πρώτη έκδοση διαθέτει μπαταρία ισχύος 48 kWh, η οποία παρέχει αυτονομία 310 χλμ. Η Ora έχει εγκαταστήσει τριφασικό μετατροπέα, με δυνατότητα οικιακής φόρτισης στα 11 kW (15%-80% σε 3-4 ώρες) μέσω βύσματος Τύπου 2. Η ταχυφόρτιση μπορεί να μειώσει την αναμονή σε περίπου 40 λεπτά, εάν ο σταθμός παρέχει μέγιστη ισχύ τουλάχιστον 80 kW. Η εγγύηση για τη συστοιχία μπαταριών είναι 8ετής ή 160.000 χιλιόμετρα, αλλά η Great Wall Motors προσφέρει επίσης αξιόλογη πενταετή εγγύηση οχήματος απεριόριστων χιλιομέτρων. Οι τιμές ξεκινούν από 30.495 λίρες στο Ηνωμένο Βασίλειο. Για τη Γερμανία, η τιμή δεν έχει ακόμη καθοριστεί. Η Ora αποκαλεί το Cat, «Funky», ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη το αυτοκίνητο θα αποκαλείται απλώς Cat. Οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται το φθινόπωρο. ΗORA ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΚΔΟΣΗ FunkyCat ΝΕΑ ΓΚΑΜΑ JEEP WRANGLER 4XE: SAHARA ΚΑΙ RUBICON Το Wrangler 4xe από τη μία πλευρά παραμένει το απόλυτο εκτός δρόμου όχημα και την ίδια στιγμή χάρη στο Plug-in Hybrid σύστημα μπορεί να καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης με μηδενική κατανάλωση καυσίμου και μηδενικούς ρύπους, προσφέροντας δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης μέχρι και 50 χλμ. Η νέα γκάμα του μοντέλου, που είναι άμεσα διαθέσιμη για παραγγελίες και στην Ελλάδα, έρχεται να ενισχύσει αυτό τον διττό χαρακτήρα με δύο ξεχωριστές εκδόσεις: τη Sahara, που πέρα από την εκτός δρόμου οδήγηση δίνει ιδιαίτερη έμφαση και στην καθημερινή χρήση, αφήνοντας στη Rubicon την αποστολή κατάκτησης των πιο ακραίων εκτός δρόμου διαδρομών. Και στις δύο περιπτώσεις εξαιρετικά πλούσιος είναι ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, με την έκδοση Rubicon να εφοδιάζεται με επιπλέον στοιχεία που ενισχύουν τον off-road προσανατολισμό της όπως: „Εμπρός off-road camera „Παρμπρίζ με Gorilla Glass „Ηλεκτρονικό κλείδωμα εμπρός διαφορικού και ηλεκτρονικό κλείδωμα πίσω άξονα „Σύστημα τετρακίνησης 4:1 RockTrac HD Full Time „Άξονες Dana M210 Εμπρός/ M220 Πίσω „Δυνατότητα αποσύνδεσης εμπρός αντιστρεπτικής δοκού „Ενισχυμένες ζάντες ελαφρού κράματος 17’’ με off-road ελαστικά Η έκδοση Rubicon κοστίζει 2.400 ευρώ περισσότερο από την έκδοση Sahara, προσφέροντας ένα πλήρες πακέτο για τους λάτρεις της off-road οδήγησης, καθιστώντας την επιλογή για τον αγοραστή ανάμεσα στις δύο εκδόσεις καθαρά θέμα προτεραιοτήτων και χρήσης. Η νέα γκάμα του μοντέλου είναι άμεσα διαθέσιμη για παραγγελίες με τιμές 84.900 ευρώ (Sahara) και 87.300 ευρώ (Rubicon). Στο σύνολό τους οι εκδόσεις απαλλάσσονται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, έχουν ελεύθερη πρόσβαση στο Δακτύλιο, ενώ καλύπτονται με εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ 160.000 χλμ. και αντίστοιχης διάρκειας υπηρεσία οδικής βοήθειας. Περισσότερα στο fleetnews.gr

06.06.22 #158 6 Η Volvo Cars εξέδωσε με επιτυχία δεύτερο πράσινο ομόλογο στις 24 Μαΐου 2022, αντλώντας 500 εκατ. ευρώ από ένα πολυσχιδές φάσμα επενδυτών από όλο τον κόσμο. Οι προεγγραφές υπερέβησαν την έκδοση κατά τρεις φορές, παρά τις αβέβαιες συνθήκες που επικρατούν στη διεθνή αγορά. Το σύνολο των αντλούμενων κεφαλαίων προορίζεται για τη χρηματοδότηση και επιτάχυνση του μετασχηματισμού της εταιρείας σε κατασκευαστή αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030 και σε κλιματικά ουδέτερη εταιρεία με κυκλική λειτουργία έως το 2040. Πάνω από τα δύο τρίτα των εισροών θα χρηματοδοτήσουν την έρευνα και την ανάπτυξη ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα Volvo επόμενης γενιάς και την επένδυση στην τεχνολογία της αντίστοιχης νέας πλατφόρμας, ενώ το υπόλοιπο ένα τρίτο θα επενδυθεί για την ενίσχυση της παραγωγικής ικανότητας της εταιρείας στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το εξαετές πράσινο ομόλογο των 500 εκατ. ευρώ έχει σταθερό επιτόκιο με μη εξασφαλισμένη εξοφλητική προτεραιότητα και εκδόθηκε υπό το πρόγραμμα Euro Medium Term Note της Volvo Cars. Το ομόλογο λήγει την 31 Μαΐου 2028, αποφέροντας σταθερό τοκομερίδιο 4,25%, που ισοδυναμεί με 291 μονάδες βάσης πάνω από το επιτόκιο αναφοράς mid-swap, και θα εισαχθεί στο Χρηματιστήριο του Λουξεμβούργου. Η επιτυχής έκδοση καταδεικνύει πως εξακολουθεί να υπάρχει ενδιαφέρον για ευκαιρίες βιώσιμων επενδύσεων. Πρωτίστως, η υπερκάλυψη κατά τρεις φορές αποτυπώνει την ισχυρή εμπιστοσύνη με την οποία οι επενδυτές περιβάλλουν τη Volvo Cars, το κλιματικό της σχέδιο και τη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση. «Η βιωσιμότητα βρίσκεται στο κέντρο του σκοπού λειτουργίας και της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας, αποτελώντας κλειδί για τη μελλοντική μας επιτυχία», δήλωσε ο Björn Annwall, οικονομικός διευθυντής της Volvo Cars. «Το υψηλό ενδιαφέρον για το πράσινο ομόλογό μας είναι ενθαρρυντικό και αποτελεί μια σαφή ένδειξη ότι η αγορά πιστεύει στη Volvo Cars και στα επενδυτικά σχέδια που έχουμε εκπονήσει, προκειμένου να υλοποιήσουμε τις φιλοδοξίες μας για το κλίμα. Επιβεβαιώνει, επίσης, τη δέσμευσή μας στη Συμφωνία του Παρισιού για το Κλίμα και την προσήλωσή μας στο να γίνουμε μια κλιματικά ουδέτερη εταιρεία». 500 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΑΝΤΛΗΣΕ Η VOLVO CARS Δεύτερο πράσινο ομόλογο Σε μια κίνηση που υπογραμμίζει την ηγετική της θέση στη δράση για το κλίμα, η Volvo Cars γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που προσχωρεί στο πρόγραμμα SteelZero, το οποίο στοχεύει στην αύξηση της ζήτησης για χάλυβα χωρίς ορυκτά και στην επιτάχυνση της μετάβασης της παγκόσμιας βιομηχανίας χάλυβα προς την επίτευξη ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα. Προσυπογράφοντας το πρόγραμμα SteelZero, η εταιρεία δεσμεύεται σε αυστηρότερες απαιτήσεις με βάση τις εκπομπές CO2 για την προμήθεια χάλυβα. Έως το 2050, το σύνολο των προμηθειών της σε χάλυβα πρέπει να αφορά προϊόν με μηδενικές καθαρές εκπομπές, στόχος που εντάσσεται στηφιλοδοξία της να καταστεί κλιματικά ουδέτερη εταιρεία μέχρι το 2040. Η παραγωγή χάλυβα αποτελεί βασική πηγή εκπομπών CO2 στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το 2021 αντιπροσώπευε κατά μέσον όρο το 33% στο σύνολο των εκπομπών άνθρακα που σχετίζονται με την παραγωγή ενός νέου αυτοκινήτου Volvo. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η παραγωγή χάλυβα επιφέρει το 7% όλων των εκπομπών αερίων που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου. «Η βιώσιμη προσέγγιση στην παραγωγή χάλυβα δεν είναι απλώς ένα καλό νέο για το περιβάλλον. Αποτελεί επίσης καλή επιχειρηματική πρακτική, καθώς περιορίζει την έκθεσή μας σε μελλοντικούς κλιματικούς κινδύνους και μας εναρμονίζει με τη νομοθεσία», δήλωσε η Kerstin Enochsson, επικεφαλής Προμηθειών της Volvo Cars. «Χαιρόμαστε για τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα SteelZero και στηρίζουμε τους στόχους του για το μετασχηματισμό της βιομηχανίας χάλυβα. Δηλώνοντας το αίτημά μας για την υπεύθυνη προμήθεια χάλυβα με χαμηλές και μηδενικές εκπομπές, στοχεύουμε να δώσουμε ώθηση στην αύξηση της τροφοδοσίας με χάλυβα αυτού του τύπου στον κλάδο μας». Η Jenny Carson, επικεφαλής βιομηχανίας στο Climate Group, δήλωσε: «Η συμμετοχή της Volvo Cars στο SteelZero αποτελεί ένα σημαντικό βήμα αλλαγής όσον αφορά το παγκόσμιο αίτημα για χάλυβα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών, καθώς κι ένα ορόσημο για την αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτός ο κλάδος παίζει έναν σημαντικό ρόλο για το πέρασμα στον χάλυβα με μηδενικές καθαρές εκπομπές. Υποστηρίζει τη δημιουργία μιας διεθνούς αγοράς χάλυβα απαλλαγμένης από άνθρακα, που μπορεί να βοηθήσει τον κλάδο να εκπληρώσει τους δικούς του στόχους για μηδενικές καθαρές εκπομπές και να προσφέρει ένα προϊόν που βρίσκεται σε αρμονία με την κλιματική ατζέντα». Περισσότερα στο fleetnews.gr VOLVO CARS: ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ STEELZERO

06.06.22 #158 8 Πραγματοποιήθηκε η τελετή θεμελίωσης του νέου εργοστασίου του BMWGroup στο Debrecen της Ουγγαρίας. Η νέα εγκατάσταση έρχεται μετά από μια επένδυση περίπου 1 δισ. ευρώ και θα ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή της αμιγώς ηλεκτρικής Neue Klasse το 2025. «Το εργοστάσιο του Debrecen θα θέσει νέα πρότυπα στην εξαιρετικά καινοτόμα παραγωγή αυτοκινήτων», δήλωσε ο Milan Nedeljković, μέλος Δ.Σ. για την Παραγωγή της BMW AG στην τελετή θεμελίωσης του εργοστασίου, επισημαίνοντας ότι «αυτό το εργοστάσιο είναι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε επίπεδο ευελιξίας, βιωσιμότητας και ψηφιοποίησης, σε ολόκληρη τη βιομηχανία αυτοκινήτου». Το BMW Group επιδιώκει σταθερά μια στρατηγική κερδοφόρας ανάπτυξης. «Το νέο εργοστάσιο στην Ουγγαρία θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, τόσο για το BMW Group όσο και για το δίκτυο παραγωγής του», δήλωσε ο κ. Nedeljković στην τελετή. «Είναι ένα ακόμα θεμελιώδες συστατικό στην παραγωγική μας ικανότητα και μακροπρόθεσμα θα υποστηρίξει την αύξηση του όγκου». Το BMW Group δημιουργεί ένα ολοκληρωμένο εργοστάσιο αυτοκινήτων στο Debrecen, με τμήμα πρεσών, τμήμα αμαξωμάτων, βαφείο και γραμμή συναρμολόγησης. Καταλαμβάνοντας επιφάνεια άνω των 400 εκταρίων στο βορειοδυτικό τμήμα της ουγγρικής πόλης, θα έχει ικανότητα παραγωγής περίπου 150.000 μονάδων το χρόνο. Υποστηρίζεται από επένδυση περίπου 1 δισ. ευρώ και θα ξεκινήσει την παραγωγή αποκλειστικά και μόνο αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, το 2025. Στο Debrecen θα κατασκευάζεται το πρώτο μοντέλο Neue Klasse, που θα βασίζεται στην αρθρωτή αρχιτεκτονική NCAR, η οποία έχει αναπτυχθεί ειδικά για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. «Η Neue Klasse και η NCAR είναι μια μοναδική ευκαιρία για εμάς να επανεξετάσουμε πλήρως την παραγωγή αυτοκινήτων από κάθε άποψη», δήλωσε ο Milan Nedeljković. «Στο τμήμα Παραγωγής της BMW, στρατηγικό μας όραμα είναι το BMW iFACTORY με τις τρεις διαστάσεις του -Lean, Green και Digital (Λιτό, Πράσινο, Ψηφιακό)- και σκοπεύουμε να το εφαρμόσουμε τέλεια στο νέο μας εργοστάσιο». Αναλυτικά στο fleetnews.gr BMWGROUP Υπερσύγχρονο εργοστάσιο στο Debrecen Η MOBINCK ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ Μετά την ίδρυση γερμανικής θυγατρικής στα τέλη του περασμένου έτους και την ανάληψη καθηκόντων country manager από τον Michael Poglitsch, η ολλανδική εταιρεία κινητικότητας Mobinck έχει πλέον εδραιώσει την παρουσία της στη Γερμανία. Την περασμένη εβδομάδα, η Mobinck -θυγατρική του Autobinck Group- άνοιξε γραφείο στο Oberhaching, κοντά στο Μόναχο, το οποίο θα εκπροσωπεί στη γερμανική αγορά τις έξι μάρκες της εταιρείας: XXImo (κάρτες κινητικότητας και έξυπνες πληρωμές), Moove (διαχείριση στόλου και διαμοιρασμός αυτοκινήτου χωρίς κλειδί), XPO Fleet (λογισμικό διαχείρισης στόλου), Fleet Support (διαχείριση στόλου, εξωτερικές αναθέσεις και υπηρεσίες συμβούλου), Toogethr (λύσεις κινητικότητας και στάθμευσης) και SafeDrivePod (συστήματα ασφάλειας οδηγού). Το κοινό σημείο των έξι θυγατρικών της Mobinck είναι πως όλες βοηθούν τους εργοδότες στη χάραξη πολιτικής καινοτόμου κινητικότητας, κατάλληλης για τα εταιρικά τους σχέδια και τις ανάγκες των εργαζομένων τους. Οι δραστηριότητες της Mobinck Γερμανίας θα εκτείνονται και πέραν της χώρας. Η θυγατρική θα καλύπτει την Ελβετία και την Αυστρία. «Τους τελευταίους μήνες, εκπαιδεύσαμε τη δεκαμελή ομάδα μας και αποκτήσαμε τους πρώτους μας πελάτες», δήλωσε ο κ. Poglitsch. ΗMobinck είναι θυγατρική της ολλανδικής αυτοκινητοβιομηχανίας Autobinck Group. «Η Autobinck σκοπεύει να παραμείνει πρωτοπόρος διεθνούς κινητικότητας», δηλώνει ο Paul Zekhuis, CEO του Autobinck Group, αναφέροντας: «Οι υπηρεσίες μας κινητικότητας χρησιμοποιούνται ήδη σε περισσότερες από 30 χώρες. Η Γερμανία αποτελεί λογικό βήμα, καθώς η αγορά αυτή προσφέρει πολλές δυνατότητες για τις υπηρεσίες μας».

06.06.22 #158 9 Η Sigrid de Vries αναλαμβάνει τη θέση της γενικής διευθύντριας της ACEA από την 1η Σεπτεμβρίου 2022, κατόπιν αποφάσεως του Δ.Σ. Θα διευθύνει την Ένωση που περιλαμβάνει τους 16 μεγάλους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, βαν και λεωφορείων σε επίπεδο Ε.Ε. Ο κ. Huitema, γενικός διευθυντής της ACEA από το 2019, θα αποχωρήσει την 31η Αυγούστου 2022, κατόπιν δικής του απόφασης. «Ο χρόνος μου ως γενικός διευθυντής της ACEA υπήρξε μια ικανοποιητική και θετική περίοδος μετασχηματισμού της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και της ένωσής μας», δήλωσε. «Επιθυμώ να ευχαριστήσω την ομάδα μου, καθώς και όλα τα μέλη της ACEA, για τη στενή και έμπιστη συνεργασία. Ήταν τιμή μου να συμμετάσχω στο μετασχηματισμό του κλάδου, να ηγηθώ της μετάβασης της ACEA και να εκπροσωπώ τα μέλη της μέσω αυτού του ηγετικού ρόλου. Μετά από τρία ικανοποιητικά χρόνια, αποφάσισα να επιδιώξω νέους στόχους». Ο Oliver Zipse, πρόεδρος της ACEA, δήλωσε: «Σεβόμαστε την απόφαση του EricMark Huitema και του ευχόμαστε επιτυχία στο μέλλον. Κατά τη διάρκεια της θητείας του, είχε ισχυρή συμμετοχή στην εκπροσώπηση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ως προοδευτικού παράγοντα, που ενστερνίζεται τους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας της Ε.Ε.». «Η τοποθέτηση της Sigrid de Vries θα ενισχύσει τον προορατικό ρόλο της αυτοκινητοβιομηχανίας ως παράγοντα αφοσιωμένου στην κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα και στην ψηφιακή και ανθεκτική οικονομία. Είναι έμπειρη ηγέτης, με στιβαρό ιστορικό και χαίρει σεβασμού εκ μέρους των Ευρωπαίων ενδιαφερόμενων μερών. Τα μέλη της ACEA και εγώ προσωπικά ανυπομονούμε να συνεργαστούμε στενά μαζί της στο μέλλον», κατέληξε ο κ. Zipse. Η Ολλανδή κ. de Vries χρημάτισε γενική γραμματέας της Ένωσης Ευρωπαίων Προμηθευτών Αυτοκινήτων (CLEPA) από το 2017 και ολοκληρώνει τη θητεία της τον Αύγουστο. Η καριέρα της περιλάμβανε πολλές ηγετικές θέσεις σε εξωτερικές υποθέσεις του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας και συναφείς τομείς. Εστιάζει στις θετικές αλλαγές και διατυπώνει τις απόψεις του κλάδου για βαθύ και ταχύ μετασχηματισμό. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Arval, ο François-Xavier Castille, μέχρι πρότινος διευθύνων σύμβουλος της Arval International, ανέλαβε αναπληρωτής CEO της εταιρείας και διευθύνων σύμβουλος Ευρώπης και Λατινικής Αμερικής. Ο Stefan Majtán, μέχρι πρότινος γενικός διευθυντής της Arval Ιταλίας, διαδέχεται τον κ. Castille ως διευθύνων σύμβουλος. Και οι δύο αναφέρονται στον Alain van Groenendael, πρόεδρο και CEO της Arval. Ο κ. Castille προσχώρησε στην Arval το 2000. Διετέλεσε γενικός διευθυντής σε διάφορες βασικές αγορές: Πορτογαλία, Ισπανία και Γαλλία. Το 2018, ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος διεθνών δραστηριοτήτων της Arval. Είναι μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της εταιρείας. Ο κ. Majtán εντάχθηκε στην Arval το 2003, δημιουργώντας και αναπτύσσοντας θυγατρικές Arval στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Από το 2011 έως το 2019, ήταν επι κεφαλής της περιοχής Κεντρικής Ευρώπης της Arval. Το 2019 , ανέλαβε επικεφαλής της Arval Ιταλίας. Ως διευθύνων σύμβουλος της Arval International, θα εποπτεύει όλες τις χώρες όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία, εκτός από τη Γαλλία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισπανία και την Λατινική Αμερική. Εντάσσεται στην Εκτελεστική Επιτροπή της Arval. Ο κ. Castile δεν είναι ο μόνος νέος αναπληρωτής CEO της Arval. Την ίδια θέση κατέχει και ο Bart Beckers, ο οποίος παραμένει και Chief Commercial Officer της εταιρείας, καθώς και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Arval. «Είμαι βέβαιος ότι ο FrançoisXavier και ο Stefan θα συνεχίσουν να υποστηρίζουν ενεργά τις χώρες δραστηριοποίησής μας καθ’ όλη την πορεία μας Arval Beyond», δήλωσε ο κ. Van Groenendael. «Στα νέα του καθήκοντα ως αναπληρωτή CEO και Chief Commercial Officer, είμαι επίσης ευτυχής που μπορώ να υπολογίζω στις εκτενείς γνώσεις του Bart για την επιχείρηση και τον κλάδο μας». ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ARVAL Sigrid deVries ΝΕΑ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2022 Η Sigrid de Vries από την CLEPA στην ACEA Πρόσωπα François-Xavier Castille StefanMajtán Bart Beckers

06.06.22 #158 10 Η FORD ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΟ FIRST MOVERS COALITION Η Ford Motor Company ανακοίνωσε ότι θα συμμετάσχει στο First Movers Coalition, μια παγκόσμια πρωτοβουλία για την αξιοποίηση της αγοραστικής δύναμης και των αλυσίδων εφοδιασμού, με σκοπό τη δημιουργία πρώιμων αγορών για καινοτόμους τεχνολογίες καθαρής ενέργειας. Η Ford κατασκευάζει περισσότερα οχήματα στις ΗΠΑ και απασχολεί περισσότερους ωρομίσθιους εργάτες στην Αμερική από οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία. «Η Ford έχει ισχυρή παράδοση σε πρωτιές στον τομέα της αυτοκινητιστικής βιωσιμότητας, καθώς είναι η μόνη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία με πλήρη γραμμή παραγωγής που υποστηρίζει αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών οχημάτων στην Καλιφόρνια και η πρώτη που συμμετέχει στο Better Climate Challenge του Υπουργείου Ενέργειας και δεσμεύεται να μειώσει τις εκπομπές από τις διαδικασίες παραγωγής της νωρίτερα μέσα στη χρονιά. Και τώρα, ως μέλος του First Movers Coalition, στοχεύουμε στον περιβαλλοντικό αντίκτυπο της εφοδιαστικής αλυσίδας μας, επενδύοντας σε πράσινο χάλυβα και αλουμίνιο», δήλωσε ο Chris Smith, Chief Government Affairs Officer της Ford. «Αυτή η συμμαχία έχει τη δυνατότητα να οικοδομήσει το μέλλον των μεταφορών με μηδενικές εκπομπές που είναι καλό για τον άνθρωπο και τον πλανήτη αλλά και σε επιχειρηματικό επίπεδο». Περισσότερες από 50 εταιρείες με συλλογική αξία αγοράς περίπου 8,5 τρισ. δολάρια σε πέντε ηπείρους απαρτίζουν τώρα το συνασπισμό για να βοηθήσουν στην εμπορευματοποίηση των τεχνολογιών μηδενικού άνθρακα. Από την πλευρά της, η Ford δεσμεύεται να αγοράσει χάλυβα και αλουμίνιο σχεδόν μηδενικού άνθρακα σε ποσοστό τουλάχιστον 10% μέχρι το 2030. Η εταιρεία εργάζεται προκειμένου να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα σε όλο τον κόσμο σε επίπεδο οχημάτων, λειτουργιών καθώς και στην εφοδιαστική της αλυσίδα, το αργότερο μέχρι το 2050 και ενδιάμεσους στόχους βασισμένους σε επιστημονικά δεδομένα μέχρι το 2035. «Η μείωση των εκπομπών για την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας μέχρι το 2050 είναι εφικτή, εάν επενδύσουμε στις σωστές τεχνολογίες με σκοπό την εκτεταμένη χρήση τους εντός της επόμενης δεκαετίας» δήλωσε η Sue Slaughter, Director of Supply Chain Sustainability της Ford. «Με την ένταξη στο First Movers Coalition, η Ford περνάει το μήνυμα στην αγορά ότι θέλουμε να συνεργαστούμε με τους προμηθευτές μας για να επιτύχουμε τη βιωσιμότητα σε εμπορικό επίπεδο όσον αφορά τον πράσινο χάλυβα και το αλουμίνιο. Η πρόθεση και η σημασία της δέσμευσής μας σήμερα έχει τη δυνατότητα να βοηθήσει στην οικοδόμηση μιας οικονομίας μηδενικού ισοζυγίου άνθρακα». Περισσότερα στο fleetnews.gr Η MazdaMotor Corporation ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να επιτύχουν όλα τα εργοστάσιά της, σε όλο τον κόσμο, ουδετερότητα άνθρακα έως το 2035, υποστηρίζοντας το στόχο της για ουδέτερες εκπομπές σε όλη την εφοδιαστική της αλυσίδα έως το 2050. Για να επιτευχθεί η ουδετερότητα άνθρακα στα εργοστάσια της Mazda σε όλο τον κόσμο έως το 2035, η ιαπωνική μάρκα θα συνεχίσει να δουλεύει στενά με τους συνεργάτες της, εστιάζοντας σε 3 τομείς: (1) συντήρηση ενέργειας, (2) μεταστροφή σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, (3) εισαγωγή καυσίμων με ουδέτερο άνθρακα για εσωτερικές μετακινήσεις. Αναλυτικά στο fleetnews.gr MAZDAMOTOR CORPORATION Ουδετερότητα άνθρακα στα εργοστάσια ΟΔΙΚΌΣ ΧΆΡΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΜΕΊΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΟΜΠΏΝ CO2

06.06.22 #158 11 Η POLESTAR ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗ STOREDOT Το άγχος της αυτονομίας είναι αναμφίβολα από τις μεγαλύτερες ανησυχίες της ηλεκτροκίνησης και η σουηδική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων (EV) Polestar είναι αποφασισμένη να εξαλείψει αυτό το εμπόδιο, σε συνεργασία με τη StoreDot. Η StoreDot, start-up μπαταριών EV με έδρα το Ισραήλ, αναπτύσσει μπαταρίες πυριτίου υπερταχείας φόρτισης για τα μελλοντικά αυτοκίνητα της Polestar, στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας. Στόχος είναι η δημιουργία μπαταριών ικανών να φορτίζουν έως και 160 χλμ. σε πέντε μόλις λεπτά, έως το 2024. Εάν το πιλοτικό έργο επιτύχει, οι μπαταρίες υπερταχείας φόρτισης θα εξοπλίζουν τα αυτοκίνητα Polestar από το 2026. Το Polestar 2 παρέχει φόρτιση 80% σε 35 λεπτά με ταχυφορτιστή DC 155 kW, σε στάνταρ μονοκινητήρα μεγάλης αυτονομίας και σε διπλό κινητήρα μεγάλης αυτονομίας. Η τεχνολογία StoreDot υπόσχεται φόρτιση 100% σε λιγότερο από 15 λεπτά. Ενώ οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων ανταγωνίζονται για λύση υπερταχείας φόρτισης, οι κατασκευαστές μπαταριών EV αναζητούν πιθανούς συνεργάτες για την ανάπτυξή τους. Η StoreDot δεν συνεργάζεται αποκλειστικά με την Polestar και διαθέτει και άλλες διεθνείς στρατηγικές συνεργασίες, συμπεριλαμβανομένων των Daimler, VinFast και Volvo. Τον Απρίλιο, η Volkswagen και η bp ανακοίνωσαν στρατηγική συνεργασία εγκατάστασης 8.000 σημείων ταχυφόρτισης σε όλη την Ευρώπη, ξεκινώντας από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία. Τον Ιανουάριο, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία υπέγραψε μνημόνιο κατανόησης για παροχή λύσεων κατασκευής μπαταριών στην Ευρώπη σε βιομηχανική κλίμακα. Η δεύτερη διοργάνωση του Smart Mobility Conference (SMC), με στόχο την υποστήριξη της ανάπτυξης και εφαρμογής της εταιρικής κινητικότητας, θα πραγματοποιηθεί στις 9 Ιουνίου στις Βρυξέλλες. Το κορυφαίο συνέδριο θα φιλοξενήσει αρκετούς ειδικούς, που θα μοιραστούν την εμπειρία και τις γνώσεις τους σε λύσεις κινητικότητας, τονίζοντας τις καινοτομίες και τις νέες τεχνολογίες και τάσεις: „Erik Swerts, Managing Director, Alphabet Belgium „Laurent Loncke, CEO, Arval Belgium „Nicola Büsse, COO at MOBIKO „Koen Van De Putte, Managing Director, Olympus Mobility „Guy-Louis de le Vingne, CEO, MyMove „Alexander De Bièvre, Co-founder - Sentinel „Shelley Heugen, Mobility Manager - Delhaize Belgium „Jonathan Van Cauwenberge, Mobility Advisor - Port of AntwerpBruges „Gregory Jacobs, Compensation & Benefits Manager, Proximus „Eva Romagosa, Chief Strategy Officer, BusUp „Daan Bieleveld, Nature-human mediator inmobility and travel „Ami Mintzer, Connected Car Director - Targa Telematics „Aled Walker, Director & Future of Mobility Leader, Deloitte „ Vi rg i n i e Pochat, Sen i or International Consultant, Business Intelligence & Consultancy, ALD Automotive „Kristof Hecht, Sr. Executive Manager Global Innovations & Solutions, Sixt „Stuart Donnelly, President Mobility, TMC Το SMC απευθύνεται σε όλους τους τοπικούς και διεθνείς φορείς που εμπλέκονται στην κινητικότητα και καλύπτει όλες τις πτυχές της Εφοδιαστικής Αλυσίδας Εταιρικής Κινητικότητας. Δείτε εδώ λεπτομέρειες σχετικά με το πρόγραμμα και τον τρόπο εγγραφής. SMART MOBILITY CONFERENCE Οι κορυφαίοι ομιλητές

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=