30.05.22 #157 21 βακία (+3,9%). Αντίθετα, οι τέσσερις μεγάλες αγορές της Ε.Ε. συρρικνώθηκαν, με την Ισπανία να σημειώνει τη μεγαλύτερη πτώση (-37,2%). Κατά 16,8% μειώθηκε η αγορά LCV το τετράμηνο στη χώρα μας. ΝΈΑ HCV 16T ΚΑΙ ΆΝΩ Τον περασμένο μήνα, πουλήθηκαν 19.878 νέα βαρέα φορτηγά στην Ε.Ε. - 10,8% λιγότερα από πέρυσι. Αυτή η εξέλιξη οφείλεται κυρίως στις αδύναμες επιδόσεις που καταγράφηκαν σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες αγορές γι’ αυτήν την κατηγορία οχημάτων: Ιταλία (-22,0%), Γερμανία (-18,5%) και Πολωνία (-16,7). Η Ισπανία σημείωσε μέτρια πτώση (-0,5%), ενώ η Γαλλία ήταν η μόνη βασική αγορά που σημείωσε ανάπτυξη (+3,6%). Μεγάλο το ποσοστό αύξησης στην Ελλάδα που υπερδιπλασίασε τις πωλήσεις HCV (+116,7%). Τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους, οι ταξινομήσεις νέων βαρέων επαγγελματικών οχημάτων σε όλη την Ε.Ε. υποχώρησαν κατά 2,4%, καθώς η αδύναμη επίδοση των δύο τελευταίων μηνών παρέσυρε συνολικά την περιοχή σε αρνητική πορεία. Ωστόσο, οι μεγαλύτερες αγορές της Δυτικής Ευρώπης κατέγραψαν μικτά αποτελέσματα. Η Ισπανία και η Γαλλία σημείωσαν ανάπτυξη (+3,4% και +3,2% αντίστοιχα), ενώ οι ταξινομήσεις νέων βαρέων φορτηγών τόσο στη Γερμανία όσο και στην Ιταλία συρρικνώθηκαν κατά 5,4%. Στις θετικές αγορές και η χώρα μας με 83%. ΝΈΑMHCV ΆΝΩ ΤΩΝ 3,5T Τον Απρίλιο, οι ταξινομήσεις νέων μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ε.Ε. υποχώρησαν (12,6%), μετρώντας 23.308 μονάδες. Με εξαίρεση την Ισπανία (+3,5%), όλες οι μεγάλες αγορές παρουσίασαν αρνητική ανάπτυξη. Η Ιταλία σημείωσε το ασθενέστερο αποτέλεσμα μεταξύ των βασικών αγορών (-20,7%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-20,2%). Η Γαλλία σημείωσε οριακή πτώση (-1,3%). Θετική η Ελλάδα και σε αυτή την κατηγορία (+126,5). Μέχρι στιγμής, το 2022, έχουν ταξινομηθεί 98.239 νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα σε ολόκληρη την Ε.Ε., σημειώνοντας μείωση 4,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της περιοχής, μόνο η Ισπανία σημείωσε αύξηση (+3,0%). Η Γερμανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-9,1%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (-5,3%) και τη Γαλλία (-1,1%). Συνολικά 237 μονάδες ταξινομήθηκαν το 2022 στη χώρα μας (+42,8%). ΝΈΑMHBC ΆΝΩ ΤΩΝ 3,5T Τον Απρίλιο, οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων και πούλμαν στην Ε.Ε. συρρικνώθηκαν κατά 1,2%, φτάνοντας τις 1.818 μονάδες. Οι επιδόσεις των μεγάλων αγορών της Ε.Ε. διέφεραν σημαντικά. Η Ισπανία και η Γαλλία σημείωσαν διψήφια ανάπτυξη (+82,5% και +51,8%, αντίστοιχα), ενώ η Γερμανία σημείωσε μεγάλη υποχώρηση (-38,3%) και η Ιταλία σημείωσε μέτρια (-3,7%). Αρνητική και η Ελλάδα (-32,4%). Την περίοδο Ιανουαρίου - Απριλίου, οι πωλήσεις νέων λεωφορείων και πούλμαν σε όλη την Ε.Ε. κατέγραψαν ελαφρά πτώση (0,5%). Οι βασικές αγορές της περιοχής παρουσίασαν μικτά αποτελέσματα. Η Ισπανία έκανε άλμα κατά 59,9%, ενώ η Γαλλία σημείωσε πιο μέτρια αύξηση (+4,7%). Η Γερμανία και η Ιταλία, από την άλλη, κατέγραψαν διψήφια πτώση (-16,9% και -13,9% αντίστοιχα). Σημαντική πτώση κατέγραψε η χώρα μας με 60 μονάδες συνολικά από την αρχή του έτους (-35,5%). EΕ+EΖΕΣ1+ΗΒΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ LCV ΑΝΩΤΩΝ 3.5T2 ΑΝΑ ΧΩΡΑ ΑΠΡΙΛΙΟΣ %ΜΕΤ 21/20 ΙΑΝ-ΑΠΡ %ΜΕΤ 21/20 2021 2020 2021 2020 ΑΥΣΤΡΙΑ 1.761 4.660 -62,2 7.329 16.443 -55,4 ΒΕΛΓΙΟ 4.704 6.973 -32,5 19.822 29.332 -32,4 ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ 395 634 -37,7 1.560 2.087 -25,3 ΚΡΟΑΤΙΑ 749 628 +19,3 2.699 2.818 -4,2 ΚΥΠΡΟΣ 139 127 +9,4 619 586 +5,6 ΤΣΕΧΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 1.338 1.599 -16,3 5.349 5.903 -9,4 ΔΑΝΙΑ 2.252 2.696 -16,5 9.731 11.188 -13,0 ΕΣΘΟΝΙΑ 327 407 -19,7 1.370 1.608 -14,8 ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ 788 1.095 -28,0 3.776 4.834 -21,9 ΓΑΛΛΙΑ 27.421 40.198 -31,8 117.956 159.660 -26,1 ΓΕΡΜΑΝΙΑ 15.562 23.430 -33,6 73.435 90.441 -18,8 ΕΛΛΑΔΑ 820 972 -15,6 2.839 3.413 -16,8 ΟΥΓΓΑΡΙΑ 1.583 2.270 -30,3 5.840 8.090 -27,8 IΡΛΑΝΔΙΑ3 1.619 2.383 -32,1 10.980 13.719 -20,0 ITAΛΙΑ4 13.861 16.741 -17,2 57.545 62.542 -8,0 ΛΕΤΟΝΙΑ 212 188 +12,8 897 774 +15,9 ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ 260 402 -35,3 1.025 1.367 -25,0 ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ 315 447 -29,5 1.406 1.832 -23,3 ΟΛΛΑΝΔΙΑ 4.686 6.538 -28,3 20.713 27.161 -23,7 ΠΟΛΩΝΙΑ 4.881 6.910 -29,4 20.744 24.992 -17,0 ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ 1.736 2.876 -39,6 8.164 9.938 -17,9 ΡΟΥΜΑΝΙΑ 941 1.668 -43,6 4.039 5.020 -19,5 ΣΛΟΒΑΚΙΑ 649 681 -4,7 2.615 2.518 +3,9 ΣΛΟΒΕΝΙΑ 589 803 -26,7 2.867 3.705 -22,6 ΙΣΠΑΝΙΑ 9.366 15.879 -41,0 35.429 56.420 -37,2 ΣΟΥΗΔΙΑ 2.954 1.906 +55,0 11.063 15.549 -28,9 EΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 99.908 143.111 -30,2 429.812 561.940 -23,5 EΕ145 87.845 126.794 -30,7 380.188 502.472 -24,3 EΕ126 12.063 16.317 -26,1 49.624 59.468 -16,6 IΣΛΑΝΔΙΑ 153 110 +39,1 463 375 +23,5 NOΡΒΗΓΙΑ 2.239 3.476 -35,6 8.256 11.942 -30,9 ΕΛΒΕΤΙΑ 1.995 2.710 -26,4 8.660 10.505 -17,6 EΖΕΣ 4.387 6.296 -30,3 17.379 22.822 -23,8 ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ 21.597 30.440 -29,1 95.941 127.796 -24,9 ΣΥΝΟΛΟ (EΕ + EΖΕΣ + ΗΒ) 125.892 179.847 -30,0 543.132 712.558 -23,8 ΔΥΤ. ΕΥΡΩΠΗ (EΕ14 + EΖΕΣ + ΗΒ) 113.829 163.530 -30,4 493.508 653.090 -24,4 ΠΗΓΗ: ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ 1Δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τηΜάλτα 2Περιλαμβάνει ελαφρά λεωφορεία και πούλμαν 3LCV ≤6t 4Υπολογισμοί Εθνικών Ενώσεων 5ΚράτηΜέλη πριν από τη διεύρυνση του 2004 6ΚράτηΜέλη μετά το 2004
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=