30.05.22 #157 18 Η στρατηγική «REPowerEU» αυξάνει τη συνολική φιλοδοξία για το πράσινο υδρογόνο και συγκεκριμένα στον τομέα των μεταφορών, με υπερδιπλασιασμό του στόχου που φτάνει στο 5,7%. Η σαφέστερη πολιτική έδωσε μεγάλη ώθηση στην υπόθεση του πράσινου υδρογόνου (και των σχετικών προϊόντων), επισημαίνει η IHS Markit. Σύμφωνα με την έρευνα της IHS Markit P2X, το 2021 προτάθηκαν έργα που αντιστοιχούν σε ικανότητα ηλεκτρόλυσης σχεδόν 250 GW, σε σύγκριση με 70 GW του 2020 και λιγότερα από 15 GW του 2019. Η ικανότητα παραγωγής ηλεκτρόλυσης αυξάνεται ανάλογα με τη ζήτηση. Το 2021, αρκετοί μεγάλοι κατασκευαστές ηλεκτρολυτών ανακοίνωσαν νέα εργοστάσια και αυξήσεις της ετήσιας παραγωγικής τους ικανότητας. Αν και οι δυνατότητες προβλέπεται να υπερδιπλασιαστούν την επόμενη διετία, μπορεί να υπάρξει σημαντικό κενό εφοδιασμού το 2025, εάν τα έργα πράσινου υδρογόνου που βρίσκονται σε εξέλιξη ακολουθήσουν πιστά τα χρονοδιαγράμματά τους. Αν και θα υπάρξουν περίοδοι κακού συντονισμού -αναπόφευκτο σε οποιαδήποτε αναδυόμενη αγορά- προβλέπουμε πρόσθετη παραγωγική ικανότητα το σιοδότηση πράξεις αποτελούν το σημείο εκκίνησης εντατικών συζητήσεων για το πώς το υδρογόνο μπορεί να υποστηρίξει την επιτάχυνση επιπλέον ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, επιταχύνοντας παράλληλα την άμεση απορρόφηση έργων υδρογόνου. Ο κλάδος υδρογόνου δεσμεύεται για μείωση των εκπομπών και δεν αποτελεί κερκόπορτα για συνέχιση της χρήσης ορυκτών καυσίμων. Θα επιδιώξουμε την περαιτέρω βελτίωση των κατ’ εξουσιοδότηση πράξεων, για να διασφαλίσουμε πως οι δράσεις για το κλίμα βρίσκονται στον πυρήνα τους». Περισσότερα στο fleetnews.gr Το βασικό σχέδιο της Ε.Ε. για το υδρογόνο χαρακτηρίστηκε «επικίνδυνο» από την Transport & Environment (T&E) και κινδυνεύει να αναιρέσει θετικά, φιλόδοξα βήματα προώθησης του ζωτικής σημασίας καυσίμου για την απανθρακοποίηση και της ναυτιλίας και της αεροπορίας. Η T&E έχει προειδοποιήσει πως ο στόχος παροχής του 5,7% της συνολικής ενέργειας των μεταφορών από πράσινο υδρογόνο και e-fuel δεν υποστηρίζεται από σαφή στοιχεία και θα μπορούσε να αυξήσει τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη έως και κατά ένα τρίτο. Ο επικεφαλής της Ε.Ε. για το κλίμα, Frans Timmermans, δήλωσε πως το υδρογόνο θα χαρακτηρίζεται ανανεώσιμο μόνον εφόσον κατά την παραγωγή του δεν αυξάνει τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ορυκτά καύσιμα και εάν επιστρέφει όση ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια δικτύου καταναλώνει. Αντιθέτως, η Επιτροπή της Ε.Ε. εφήρμοσε «ρήτρα προστασίας», που σημαίνει ότι η προσθετικότητα -η σύζευξη παραγωγής υδρογόνου και νέας παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας- δεν ισχύει για εγκαταστάσεις παραγωγής ενέργειας προγενέστερες του 2027. Εάν εγκριθεί αυτή η πρόταση, οποιαδήποτε εγκατάσταση υδρογόνου κατασκευαστεί τα επόμενα πέντε χρόνια θα μπορεί να χρησιμοποιεί για πάντα ηλεκτρική ενέργεια δικτύου -μείγμα ορυκτών καυσίμων, ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και πυρηνικής ενέργειας- προς ανάπτυξη «ανανεώσιμου» υδρογόνου. Σε συνδυασμό με την αυξημένη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας για την παραγωγή του νέου υδρογόνου, κάτι τέτοιο θα επιδείνωνε την καθαρότητα του ενεργειακού δικτύου και θα ασκούσε πίεση στους οικιακούς λογαριασμούς ενέργειας. Περισσότερα στο fleetnews.gr Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ TRANSPORT & ENVIRONMENT Πηγή: IHS Markit © 2022 IHS Markit 0 2,000 4,000 6,000 8,000 10,000 12,000 14,000 16,000 2020 2021 2022 2023 2024 2025 ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΥΣΗΣ (MWE) ΑΝΑ ΕΤΟΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΙΣΑ ΕΤΗΣΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΥΣΗΣ (MWE) Μεμβράνη εναλλαγής ανιόντων Οξείδια ξηρού τύπου PEM (Πολυμερής μεμβράνη ηλεκτρόλυσης) Αλκαλική Ετήσια καθαρή πρόσθετη ικανότητα ηλεκτρόλυσης (έργα σε πρώιμο και προχωρημένο στάδιο τον Δεκέμβριο 2021) ΤΟ 2022 ΣΗΜΕΙΟ ΚΑΜΠΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=