30.05.22 #157 15 σε φορτιστές υψηλής ταχύτητας στο οδικό δίκτυο και όχι σε πυκνοκατοικημένες αστικές περιοχές. «Χρειαζόμαστε συγκεκριμένη στρατηγική, για να αντιμετωπιστούν οι ειδικές ανάγκες των ιδιοκτητών βαν», ανέφερε. Στοιχεία του Συνδέσμου Επαγγελματιών Στόλου (AFP) δείχνουν πως έως και 70% των οδηγών βαν δεν θα μπορούν να φορτίσουν στο σπίτι, αναγκάζοντας τους στόλους να βρουν λύσεις φόρτισης σε δημόσια σημεία και τερματικούς σταθμούς. Με την εκτίναξη των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η αναλογία EV προς δημόσια σημεία φόρτισης είναι σήμερα 32:1, αν και υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ περιοχών, με το Λονδίνο και τη νοτιοανατολική Αγγλία να βρίσκονται σε πολύ καλύτερο επίπεδο από άλλες περιοχές. «Το πρώτο ζητούμενο είναι η κατανόηση των αναγκών των χρηστών βαν», είπε ο Hawes. «Χρειάζονται φορτιστές σε συγκεκριμένα μέρη και περισσότερο ίσως σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας. Εάν εκτελείτε διαδρομή παράδοσης, χρειάζεστε πιθανότατα ταχυφορτιστή, γιατί δεν έχετε την πολυτέλεια να περιμένετε έξι έως οκτώ ώρες». «Για στόλους που επιστρέφουν στον τερματικό σταθμό, πρέπει να υπάρχει δυνατότητα εγκατάστασης ταχυφορτιστών. Όταν υπάρχουν διάφοροι φορτιστές για διάφορα οχήματα, η ζήτηση στο ηλεκτρικό δίκτυο θα είναι σημαντική. Πρέπει να υπάρξει μηχανισμός αποτροπής επιβάρυνσης του αρχικού χρήστη, ώστε αν υπάρχουν τέσσερις ή πέντε εταιρείες στον ίδιο δρόμο που πρόκειται να εξηλεκτριστούν, να μην πληρώσει την αναβάθμιση του δικτύου ο πρώτος χρήστης - κάτι απολύτως άδικο. Διαφορετικά, κανείς δεν πρόκειται να πραγματοποιήσει αυτήν την επένδυση». OPIUM: ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΜΕ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 340 ΧΛΜ. Η ελβετική start-up Opium, που σχεδιάζει ηλεκτρικά ποδήλατα τεχνολογίας αιχμής μεγάλης αυτονομίας, σχεδιάζει να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη δύο ηλεκτρικά ποδήλατα το επόμενο καλοκαίρι. Τα δύο μοντέλα, που ονομάζονται 6.0 και 4.0, θα έχουν αυτονομία 340 χλμ. με μία μόνο φόρτιση μπαταρίας. Εκτός της αυτονομίας, τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι εξοπλισμένα με διάφορες τεχνολογίες απόδοσης και ασφάλειας και προσφέρουν νέο επίπεδο ποδηλατικής εμπειρίας. Και τα δύο ποδήλατα διαθέτουν πιρούνι S-Pedelec, που τους δίνει άμεση απόκριση και αυξημένη άνεση. Το 6.0 είναι εξοπλισμένο με σύστημα ταχυτήτων Pinion C-Series 12 ταχυτήτων, ενώ το 4.0 διαθέτει σύστημα 9 ταχυτήτων. Το 6.0 διαθέτει φρένα MaguraMCI 4 εμβόλων με στάνταρ ABS και προβολέα Lupine SL-X, το καλύτερο σύστημα φωτισμού μεγάλης σκάλας στην αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων. Αμφότερα τα ηλεκτρικά ποδήλατα φέρουν κύρια μπαταρία 1.670 Wh, με προαιρετική επέκταση 470 Wh, η οποία προσθέτει 84 χλμ. αυτονομίας, ήτοι συνολικά 340 χλμ. Η μπαταρία τροφοδοτεί τον περιστροφικό κινητήρα χωρίς ψήκτρες Opium, αποδίδοντας ονομαστική ισχύ 850W. Επιπλέον, τα ηλεκτρικά ποδήλατα Opium είναι εξοπλισμένα με σύστημα FIT για διάφορες εφαρμογές και λειτουργίες cloud για καλύτερη εμπειρία μετακίνησης. Τα φτερά με ενσωματωμένη σχάρα προστατεύουν από βροχή και λάσπη. Και τα δύο ποδήλατα διαθέτουν επίσης σύστημα εντοπισμού GPS και σύστημα ακινητοποίησης χωρίς κλειδί, για περισσότερη ασφάλεια. Οι προπαραγγελίες για τα 6.0 και 4.0 προβλέπεται να ξεκινήσουν το καλοκαίρι και τα ποδήλατα θα κυκλοφορήσουν το 2023. Τον Ιούλιο, οι λάτρεις των ηλεκτρικών ποδηλάτων θα έχουν την ευκαιρία να δουν τα ποδήλατα στη Eurobike 2022 στη Φρανκφούρτη. Η τιμή τους δεν έχει δημοσιοποιηθεί ακόμα. ΝΕΑ ΜΟΝΑΔΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ KIA EV ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ Η Kia ανακοίνωσε πως θα δημιουργήσει μια καινούργια, υψηλής τεχνολογίας, έξυπνη παραγωγική μονάδα αφιερωμένη στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων PBV (ειδικού σκοπού). Η εισδοχή της Kia στον τομέα αυτό είναι ένα κομβικό βήμα, που περιγράφεται στη στρατηγική Plan S της εταιρείας. Ο νέος κόμβος παραγωγής θα βρίσκεται στο υπάρχον εργοστάσιο Hwaseong της Kia στη Νότια Κορέα. Η εταιρεία σχεδιάζει να ξεκινήσει την κατασκευή των νέων εγκαταστάσεων το πρώτο εξάμηνο του 2023, με στόχο την έναρξη της παραγωγής το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Η εγκατάσταση θα διαθέτει το πρωτοποριακό έξυπνο κατασκευαστικό οικοσύστημα «E-FOREST» της εταιρείας, με γνώμονα τα δεδομένα, τη συνδεσιμότητα και τις τεχνολογίες ρομποτικής. Το εργοστάσιο θα μπορεί αρχικά να κατασκευάζει 100.000 PBV ετησίως, με δυνατότητα αύξησης της παραγωγής σε 150.000 μονάδες ετησίως, σύμφωνα με την ανάπτυξη της σχετικής αγοράς.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=