FLEETNEWS #157

30.05.22 #157 14 Νέα ανάλυση του Fraunhofer Inst i tute for Systems and Innovation Research ISI, για λογαριασμό της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), θα βοηθήσει τις κυβερνήσεις και τις εταιρείες διαχείρισης υποδομών να δώσουν προτεραιότητα στο πού θα ξεκινήσει η εγκατάσταση σημείων φόρτισης ηλεκτρικών φορτηγών. «Τα ηλεκτρικά φορτηγά μπαταρίας θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην απανθρακοποίηση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Εάν εγκατασταθούν γρήγορα αρκετοί σταθμοί φόρτισης σε ολόκληρη την Ε.Ε., θα αυξηθεί εκθετικά η υιοθέτησή τους στην αγορά τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο Martin Lundstedt, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου Επαγγελματικών Οχημάτων της ACEA και CEO του Volvo Group. «Δεδομένης της σχεδόν παντελούς απουσίας ειδικών σταθμών φόρτισης φορτηγών σήμερα, το πρόβλημα είναι τεράστιο. Γι’ αυτό θέλουμε να βοηθήσουμε τις κυβερνήσεις και τα ενδιαφερόμενα μέρη του κλάδου να κατευθύνουν τις επενδύσεις τους εκεί που χρειάζονται περισσότερο», εξήγησε ο κ. Lundstedt. Εφόσον οι διαχειριστές φορτηγών πραγματοποιούν τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα, είναι απίθανο να αλλάξουν οδηγική συμπεριφορά. Στόχος αυτής της μελέτης είναι να χαρτογραφήσει πού ακριβώς σταματούν οι οδηγοί σήμερα και ποιες από αυτές τις στάσεις χρησιμοποιούνται συχνότερα. Το Fraunhofer ISI ανέλυσε τις συντεταγμένες GPS περίπου 400.000 φορτηγών σε όλη την Ευρώπη για περίοδο 12 μηνών, εστιάζοντας στη διάρκεια των στάσεων σε κάθε τοποθεσία. Η ανάλυση διαπίστωσε πως το 10% των τοποθεσιών όπου συχνάζουν τα φορτηγά στην Ευρώπη (πάνω από 3.000) αντιπροσωπεύουν περίπου το 50% (78.000) των συνολικών στάσεων. Έχοντας αυτό κατά νου, η ACEA καλεί τις εθνικές κυβερνήσεις να σδιασφαλίσουν πως το 10% των κορυφαίων τοποθεσιών στάσεων φορτηγών των χωρών τους διαθέτουν κατάλληλους ηλεκτρικούς φορτιστές, το αργότερο έως το 2027. Οι ακριβείς τοποθεσίες των στάσεων σε 29 ευρωπαϊκές χώρες εμφανίζονται σε πέντε περιφερειακούς χάρτες: Κεντρική Eυρώπη, Βόρεια Eυρώπη, Νοτιοανατολική Eυρώπη, Νότια Eυρώπη και Δυτική Ευρώπη. Οι χάρτες αναφέρουν επίσης τους διάφορους χρόνους στάσης των φορτηγών - σύντομες στάσεις (λιγότερο από μία ώρα) και μεγάλες στάσεις (στάθμευση διανυκτέρευσης). Αυτό είναι σημαντικό, καθώς η διάρκεια καθορίζει τις ανάγκες φόρτισης, όπως ο διαθέσιμος χρόνος για πλήρη επαναφόρτιση και η απαιτούμενη ισχύς παροχής. Οι χάρτες προσδιορίζουν επίσης επακριβώς τις πιο συχνές στάσεις φορτηγών (κυρίως σε χώρους ανάπαυσης αυτοκινητοδρόμων, εγκαταστάσεις εταιρειών, κόμβους logistics και λιμάνια). Καθώς οι ευρωβουλευτές και οι υπουργοί της Ε.Ε. προετοιμάζουν τις τελικές τους θέσεις για τον Κανονισμό Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR), η ACEA ζητά εξειδικευμένους και φιλόδοξους στόχους υποδομών φορτηγών σε κάθε κράτος μέλος. ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΚΑΤΑΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΣΗΜΕΙΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ Φόρτιση ηλεκτρικών φορτηγών Τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) απαιτούν αποκλειστικό δίκτυο επαναφόρτισης για να υπάρχει αξιοπιστία στην τεχνολογία μπαταριών, σύμφωνα με το Σύλλογο Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων (SMMT), ο οποίος εκπροσωπεί τους κατασκευαστές του ΗΒ. Ο Mike Hawes, CEO της SMMT, δήλωσε στο Fleet Europe ότι οι δημόσιοι χώροι σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να μην είναι αρκετά μεγάλοι για βαν και δεν βρίσκονται πάντα στα σωστά σημεία για τις ανάγκες του στόλου βαν. Οι μεγάλες επενδύσεις αφορούν κυρίως ΟΙ ΣΤΟΛΟΙ E-LCV ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΕΠΑΝΑΦΟΡΤΙΣΗΣ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=