FLEETNEWS #157

30.05.22 #157 12 Η μεγάλη ετήσια έρευνα του ιδρύματος Fondation VINCI Autoroutes, που διενεργήθηκε από το Ινστιτούτο Ipsos σε 12.400 άτομα από 11 ευρωπαϊκές χώρες, καταγράφει αντιπροσωπευτικές συμπεριφορές των Ευρωπαίων στο τιμόνι, που φαίνεται πως «πλήττονται» από την απόσπαση της προσοχής τους. Παράλληλα, καθιστά εφικτή την παρακολούθηση της εξέλιξης της επικίνδυνης οδήγησης και τις ορθές πρακτικές για αποτελεσματικότερο προσανατολισμό των μηνυμάτων πρόληψης στις ευρωπαϊκές χώρες. Να σημειώσουμε πως η χώρα μας, όπως καταδεικνύει το 12ο Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο, κατέχει τα πρωτεία στην αγενή και στην επικίνδυνη συμπεριφορά των οδηγών. Διαβάστε εδώ τα αναλυτικά αποτελέσματα. ΣΥΝΟΠΤΙΚΆ ΑΠΟΤΕΛΈΣΜΑΤΑ ΈΛΛΕΙΨΗ ΠΡΟΣΟΧΉΣ: τηλεφωνικές συνομιλίες, αφηρημάδα, βλέμμα στραμμένο εκτός δρόμου, οι αιτίες για να χαθεί ο έλεγχος του αυτοκινήτου πολλαπλασιάζονται. „Το 82% των Ευρωπαίων οδηγών παραδέχεται ότι στρέφει το βλέμμα του εκτός δρόμου για περισσότερο από 2 δευτερόλεπτα (+6 μονάδες, 78% των Ελλήνων), που αντιστοιχεί δηλαδή με 130 χλμ./ώρα, σε τουλάχιστον 72 μέτρα διανυθείσας απόστασης «στα τυφλά» „Το 53% των οδηγών αναγνωρίζει ότι κάποιες φορές είναι λιγότερο συγκεντρωμένο στην οδήγηση και ότι το μυαλό τους ταξιδεύει (54% των Ελλήνων) „Το 75% των Ευρωπαίων οδηγών χρησιμοποιούν το τηλέφωνό τους στο τιμόνι, συμπεριλαμβάνοντας όλες οι χρήσεις και το GPS (83% των Ελλήνων): wΤο 66% για τηλεφωνικές κλήσεις, εκ των οποίων το 42% συχνά, δηλαδή +5 μονάδες σε 5 χρόνια (το 77% των Ελλήνων, εκ των οποίων το 44% συχνά) 32% με σύστημα Bluetooth (60%), 55% με ακουστικό (50%) ή κρατώντας το στο χέρι 25% (41%) wΤο 25% για να διαβάσει ή να στείλει SMS (+3, 27%), εκ των οποίων το 44% κάτω των 35 ετών (40%) wΤο 15% για να συμμετάσχει σε επαγγελματικές συσκέψεις (19%), εκ των οποίων το 21% εργαζόμενοι (27%) και 29% «ανώτερου» κοινωνικο-επαγγελματικού status (32%) wΤο 9% για να δει μια ταινία ή ένα βίντεο (+2, 9%), εκ των οποίων το 20% κάτω των 35 ετών (18%) „Το 12% (+5 μονάδες σε 5 χρόνια) είχαν, ή παραλίγο να έχουν, ατύχημα εξαιτίας της χρήσης κινητού τηλεφώνου (16%). ΥΠΝΗΛΊΑ: ένας υποτιμημένος κίνδυνος και ορθές πρακτικές που δεν εφαρμόζονται επαρκώς „Το 42% των Ευρωπαίων οδηγών συνεχίζουν την οδήγηση αν και νιώθουν πολύ κουρασμένοι, γιατί «είναι υποχρεωμένοι» (+7, 46% των Ελλήνων) „Το 39% νιώθουν ότι οδηγούν το ίδιο καλά ή καλύτερα όταν είναι κουρασμένοι (38%) „Το 42% δεν σταματάει ποτέ για να κοιμηθεί κατά τη διάρκεια μιας μεγάλης διαδρομής (-6, 52%) „Το 14 % (+5 μονάδες σε 5 χρόνια) είχαν, ή παραλίγο να έχουν, ατύχημα εξαιτίας της υπνηλίας (16%). ΕΠΙΘΕΤΙΚΉ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΆ: ενώ ο καθένας πιστεύει πως είναι υπεύθυνος οδηγός, η επιθετικότητα παραμένει παρούσα στους δρόμους „Το 97% των Ευρωπαίων οδηγών εκτιμούν θετικά την οδήγησή τους (96% των Ελλήνων) „Το 52% αναγνωρίζει ότι μερικές φορές εξυβρίζει τους άλλους οδηγούς (67%) „Το 22% παραδέχεται ότι δεν διστάζει να κατέβει από το αυτοκίνητό του για να διαπληκτιστεί με άλλον οδηγό, αριθμός που συνεχώς αυξάνεται (+7 από το 2015, 24%) „Το 84% των Ευρωπαίων οδηγών έχει φοβηθεί την επιθετική συμπεριφορά άλλων οδηγών (86%). ΑΣΦΆΛΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΎ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΌΔΡΟΜΩΝ: παραβάσεις κανόνων που μπορούν να αποβούν μοιραίες „Το 54% των Ευρωπαίων οδηγών ξεχνά να επιβραδύνει όταν πλησιάζει σε εργοτάξιο (+3, 50% των Ελλήνων) „Το 19% έχει εισέλθει στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης ή έχει ανέβει στο κράσπεδο εξαιτίας μιας στιγμής απροσεξίας ή υπνηλίας (+4, 17%) „Από την 1η Ιανουαρίου 2022, τέσσερις Γάλλοι εργαζόμενοι έχασαν τη ζωή τους στους γαλλικούς αυτοκινητόδρομους κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Κατά μέσο όρο, περισσότερα από 2 οχήματα υπηρεσίας υφίστανται κάθε εβδομάδα προσκρούσεις στο γαλλικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. ΗΛΕΚΤΡΙΚΌ ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΟ: πιο υπεύθυνη συμπεριφορά; „Το 51% των Ευρωπαίων κατόχων ηλεκτρικού αυτοκινήτου χρησιμοποιούν περισσότερο την πέδηση κινητήρα και φρενάρουν σταδιακά για να επαναφορτίσουν την μπαταρία „Το 47% δείχνει περισσότερη προσοχή στους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, κυρίως τους πεζούς και τους ποδηλάτες „Το 35% κάνει περισσότερα διαλείμματα - όσο χρειάζεται για να επαναφορτίσει την μπαταρία „Το 48% υιοθετεί έναν τρόπο οδήγησης πιο οικονομικό και ομαλό. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 12ο Βαρόμετρο για την υπεύθυνη οδήγηση

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=