FLEETNEWS #157

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 30ΜΑΪΟΥ 2022 #157 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S Αξιολογήσεις Ασφαλείας Euro NCAP Σε σημείο καμπής το πράσινο υδρογόνο Η φόρτιση ελαφρών και βαρέων οχημάτων στο επίκεντρο

30.05.22 #157 2 info@fleetnews.gr Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 Η Maserati MC20 Cielo είναι το «πρώτο στο είδος του» spyder: το να οδηγείς το σούπερ σπορ αυτοκίνητο είναι σαν να καταδύεσαι σε μια νέα ολιστική διάσταση. Διαμορφωμένες σε αεροδυναμική σήραγγα, οι καθαρές γραμμές του γίνονται ένα με τα σύννεφα και τα αστέρια, χωρίς να θυσιάζεται ο ενθουσιασμός της έκδοσης coupé. Τα MC20 και MC20 Cielo είναι δίδυμα με διαφορετικό πνεύμα: δύο διακριτά μοντέλα, μοναδικά, αλλά με το ίδιο αγωνιστικό πνεύμα, τόλμη και επιδόσεις γνήσιων σπορ αυτοκινήτων. Το Cielo προσφέρει εντελώς νέα, συναρπαστική εμπειρία οδήγησης, χάρη στην ηλεκτροχρωμική (έξυπνη γυάλινη) οροφή του. Απλώς πατάτε ένα κουμπί και σε μόλις 12 δευτερόλεπτα, το σούπερ σπορ αυτοκίνητο μεταμορφώνεται, ανοίγοντας την οροφή. Εναλλακτικά, αν προτιμάτε την ατμόσφαιρα της καμπίνας, άλλο ένα πάτημα και η οροφή μετατρέπεται από αδιαφανής σε διάφανη. Άλλο ένα και η μαγεία αντιστρέφεται με την προηγμένη τεχνολογία υγρών κρυστάλλων πολυμερών (PDLC). Η κορύφωση της οδηγικής εμπειρίας έρχεται με την εκπληκτική απόδοση του κινητήρα Nettuno: η καρδιά τουMC20 Cielo, ο κατοχυρωμένος V6 κινητήρας βενζίνης, διπλού υπερσυμπιεστή, 3000 cc της Maserati, τεχνολογίας Formula 1 και ισχύος 630 ίππων. ΝΕΑ MASERATI SPYDER Ακολουθώντας το ρεύμα του πολυτελούς Ranger Rover, η έκδοση Sport είναι η πλέον ηλεκτροκίνητη μέχρι σήμερα. Η τρίτη γενιά παρουσιάζει το νέο plug-in υβριδικό, αλλά και το αμιγώς ηλεκτρικό, το 2024, χάρη στα σύγχρονα πλαίσια MLA-flex. Η γκάμα κινητήρων του νέου Range Rover Sport είναι εκτενής, από βενζινοκινητήρα ήπιας υβριδικής υποβοήθησης και πετρελαιοκινητήρα έως δύο plugin υβριδικούς και έναν ισχυρό V8. Δυστυχώς, η Land Rover δεν αποκαλύπτει λεπτομέρειες για την αυτονομία και την ηλεκτρική ισχύ της έκδοσης μηδενικών εκπομπών. 18 γρ/χλμ. CO2 Το νέο plug-in υβριδικό διαθέτει εντυπωσιακές προδιαγραφές. Εξοπλισμένο με μπαταρία 38,1 kWh, το ανθεκτικό όχημα εκτός δρόμου μπορεί να μετακινηθεί χωρίς τοπικές εκπομπές ρύπων εξάτμισης για μεγάλη απόσταση 113 χλμ. Σύμφωνα με τη Land Rover, αυτό καλύπτει περίπου το 75% των μετακινήσεων των περισσότερων πελατών. Οι τιμές CO2 βάσει προτύπων WLTP δεν υπερβαίνουν τα 18 γρ/ χλμ., με καλά οικολογικά διαπιστευτήρια και φορολογικά οφέλη στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές. ΒΙΩΣΙΜΌΤΗΤΑ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΌ Το εσωτερικό του Sport παρουσιάζει πολλές ομοιότητες με το μεγαλύτερο της οικογένειας. Με μινιμαλιστική -σχεδόν σκανδιναβική- ατμόσφαιρα, διαθέτει κεντρική οθόνη αφής 13,1 ιντσών συμβατή με Alexa, ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και AndroidAuto και ασύρματες ενημερώσεις. Αντί δέρματος, η καμπίνα αποπνέει περισσότερη βιωσιμότητα και διαθέτει ξύλο και μοναδικά μάλλινα υφάσματα. Υπάρχει επίσης περισσότερος χώρος, χάρη στο ελαφρώς μεγαλύτερο μεταξόνιο. Όσον αφορά στην οδήγηση, το Sport εγκαινιάζει στάνταρ δυναμική αερανάρτηση, σύστημα τετραπλής διεύθυνσης και έξυπνη τετρακίνηση με ενεργό cruise control εκτός δρόμου. Το αυτοκίνητο μπορεί να παραγγελθεί άμεσα και θα ανταγωνιστεί πρωτίστως τις plug-in υβριδικές εκδόσεις των BMWX5, Mercedes GLE και Audi Q8. ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΤΟ 2024 Νέο Range Rover Sport

30.05.22 #157 4 Η Dacia διευρύνει την γκάμα των οικογενειακών της αυτοκινήτων με ένα νέο, 7θέσιο μοντέλο. Το νέο μοντέλο αποτελεί μέρος του πλάνου της μάρκας για πλήρη ανανέωση της γκάμας της, ενώ δύο ακόμα νέα μοντέλα θα παρουσιαστούν μέχρι το 2025. Το νέο Dacia Jogger συγκεντρώνει πλεονεκτήματα από πολλές κατηγορίες: το μήκος ενός station wagon, την ευρυχωρία ενός MPV, την εμφάνιση ενός SUV. Προσφέρει την καλύτερη αναλογία τιμής-χώρων αλλά και την ευελιξία ενός πολυμορφικού αυτοκινήτου. Το νέο Jogger προσφέρει οδηγική εμπειρία που αναμένει κανείς από ένα όχημα κατηγορίας C. Με 4,55 μ. μήκος, είναι το μακρύτερο αυτοκίνητο στην γκάμα της Dacia. Το μεταξόνιο 2,9 μέτρων και οι τροχοί 16 ιντσών του προσδίδουν σταθερότητα στο δρόμο, ενώ η άκαμπτη δομή του αμαξώματος το καθιστά ιδιαίτερα στιβαρό. Στο εσωτερικό, η εργονομία, η ηχομόνωση και το ύψος παρέχουν άνεση σε όλους τους επιβάτες μέχρι και την τρίτη σειρά καθισμάτων, η πρόσβαση στην οποία γίνεται με ανατροπή των καθισμάτων της δεύτερης σειράς. Το εσωτερικό διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους άνω των 23 λίτρων, ενώ η τρίτη σειρά φιλοξενεί άνετα δύο ενήλικες επιβάτες. Ο βασικός εξοπλισμός διαθέτει όσα χρειάζονται για ασφάλεια και άνεση. Το Media Control, ένα πλήρες σύστημα πολυμέσων που περιλαμβάνει βάση στήριξης και σύνδεσης smartphone, ενσωματώνεται στην αισθητική του ταμπλό. Το νέο Jogger είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες. Ο καινούργιος βενζινοκινητήρας 1.0 TCe με άμεσο ψεκασμό, απόδοση 110 ίππων και μέγιστη ροπή 200Nm, είναι, αυτήν τη στιγμή, ο πιο ισχυρός κινητήρας στην γκάμα του νέου μοντέλου. Ο κινητήρας διπλού καυσίμου 1.0 TCe 100 LPG, που συμπληρώνει την γκάμα του νέου Jogger, έχει 100 ίππους και επιτυγχάνει μέγιστη αυτονομία που φτάνει τα 1.000 χιλιόμετρα, χάρη στα δύο ρεζερβουάρ του υγραερίου και βενζίνης. Το νέο Dacia Jogger είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις 5 και 7 θέσεων, σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (Essential, Comfort και Extreme) και έξι χρώματα αμαξώματος. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 18.880 ευρώ και καλύπτεται από 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 3 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια. Στην έκδοση διπλού καύσιμου (1.0 TCe 100 LPG) δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει καθημερινά στο Δακτύλιο της Αθήνας. Λεπτομέρειες στο fleetnews.gr ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΕΠΤΑΘΕΣΙΟΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ Νέο Dacia Jogger Με το χρόνο παράδοσης των πρώτων Tonale παραγωγής στις εκθέσεις να πλησιάζει, οι τρεις πρώτες μονάδες της Tonale Edizione Speciale παραδόθηκαν σε ισάριθμούς πελάτες που διατηρούν ισχυρούς δεσμούς με τη μάρκα. Εκτός από τη χαρά να οδηγούν τη νέα Alfa Romeo, θα συμμετέχουν σε ένα καινοτόμο πρόγραμμα μέσω του οποίου θα μεταφέρουν την εμπειρία τους με την Tonale, χάρη στο τηλεφωνικό κέντρο που θα είναι στη διάθεσή τους κάθε ημέρα, ανά πάσα στιγμή. Η συγκεκριμένη ενέργεια αποτελεί παράδειγμα για το πώς η οπτική των πελατών και η ποιότητα του προϊόντος είναι κρίσιμοι παράγοντες για μια premium μάρκα όπως η Alfa Romeo. Η παράδοση πραγματοποιήθηκε στο «σπίτι» της Tonale, το ανανεωμένο εργοστάσιο “Giambattista Vico” στο Pomigliano d’Arco. Πρόκειται για μια από τις πλέον προηγμένες μονάδες παραγωγής στο χώρο του αυτοκινήτου, η οποία στη νέα της μορφή σχεδιάστηκε με υψηλά επίπεδα αυτοματισμών που συμβάλλουν στην κορυφαία ποιότητα κατασκευής της Tonale. Τα πρώτα αυτοκίνητα της ειδικής έκδοσης Tonale Edizione Speciale είναι διαθέσιμα με το νέο υβριδικό σύνολο 48V, που αξιοποιεί έναν Turbo βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου απόδοσης 130 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 20 ίππων. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους εμπρός τροχούς, μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Η ειδική έκδοση ξεχωρίζει και χάρη στους ειδικής σχεδίασης τροχούς ελαφρού κράματος 20’’, τις κόκκινες «δαγκάνες» των φρένων της Brembo, τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Full LED adaptive Matrix, αλλά και τα σταθερά paddles από αλουμίνιο για τις «χειροκίνητες» αλλαγές στο αυτόματο κιβώτιο. Η Tonale, το πρώτο εξηλεκτρισμένο μοντέλο της Alfa Romeo, αποτελεί και το σύμβολο μεταμόρφωσης της μάρκας. ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΑΝ ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ TONALE

30.05.22 #157 5 ΤΟ NISSAN ARIYA ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΟΡΕΙΟ ΣΤΟΝ ΝΟΤΙΟ ΠΟΛΟ Η Nissan ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τον Βρετανό εξερευνητή Chris Ramsey, που θα αναλάβει, για πρώτη φορά στα παγκόσμια χρονικά, να οδηγήσει ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα από τον Βόρειο στον Νότιο Πόλο. H αναχώρηση έχει προγραμματιστεί για τον Μάρτιο του 2023. O Ramsey και η ομάδα του θα διανύσουν με ένα Nissan Ariya e-4ORCE πάνω από 27.000 χιλιόμετρα σε διάφορες περιοχές και ηπείρους, με θερμοκρασίες που κυμαίνονται από -30⁰C έως 30⁰C. Ο Ramsey θα είναι ο πρώτος που θα οδηγήσει μεταξύ των δύο πόλων της Γης με όχημα οποιουδήποτε τύπου, καθώς θα πραγματοποιήσει το δρομολόγιό του από την Αρκτική μέσω της Βόρειας, Κεντρικής και Νότιας Αμερικής, προτού περάσει στην Ανταρκτική. Η διαδρομή θα περιλαμβάνει μερικά από τα πιο ακραία, σκληρά αλλά και ταυτόχρονα όμορφα τοπία του κόσμου. Από τους παγετώνες, έως τα επιβλητικά βουνά και τους απέραντους αμμόλοφους της ερήμου. Το ταξίδι της ομάδας Pole to Pole το Nissan Ariya θα «μεταφέρει» το κοινό σε μια εκπληκτική και αχαρτογράφητη περιοχή. Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τις παγωμένες συνθήκες της Αρκτικής και της Ανταρκτικής, το Nissan Ariya e-4ORCE του Ramsey θα τροποποιηθεί με μια ειδική εξωτερική επένδυση υψηλής αντοχής για το ταξίδι σε ακραία εδάφη, σε συνδυασμό με αναβαθμισμένους τροχούς, ελαστικά και αναρτήσεις. Ένα δεύτερο, μη τροποποιημένο Nissan Ariya e-4ORCE θα λειτουργεί ως όχημα υποστήριξης σε όλη τη διαδρομή στην Αμερική. Η Volkswagen γιορτάζει τα 20 χρόνια από το λανσάρισμα του Touareg παρουσιάζοντας την έκδοση «Edition 20». Το πολυτελές SUV της Volkswagen συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του με πωλήσεις περισσότερες του ενός εκατομμυρίου μονάδων παγκοσμίως από το 2002, πραγματικά εντυπωσιακό επίτευγμα για την κατηγορία C των SUV. H ειδική έκδοση θα εμπλουτίσει την γκάμα του μοντέλου από τα μέσα Ιουνίου 2022 και θα διατίθεται με αποκλειστικό εξοπλισμό, πολύ δυναμική σχεδίαση στο αμάξωμα και κορυφαίας αισθητικής και ποιότητας δερμάτινο σαλόνι. Ιδιαίτερα εξελιγμένα συστήματα όπως το Τravel Assist και το Innovision Cockpit με την οθόνη των 15 ιντσών για το σύστημα infotainment (και τα δύο στάνταρ στην έκδοση Touareg «Edition 20») εξασφαλίζουν περισσότερη άνεση και τη μέγιστη δυνατή συνδεσιμότητα. Το τεχνολογικά εξελιγμένο μηχανολογικό υπόβαθρο περιλαμβάνει πλήθος προηγμένων συστημάτων, όπως η προαιρετική αερανάρτηση και η ενεργή αντιστάθμιση των κλίσεων μέσω των ηλεκτρομηχανικών αντιστρεπτικών ράβδων - στοιχεία τα οποία αναβαθμίζουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την οδική συμπεριφορά του SUV, κάνοντας το Touareg πολύ πιο εύκολο να οδηγηθεί σε κάθε είδους διαδρομή από ό,τι υπονοεί το μέγεθός του. ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΕΚΔΟΣΗ Touareg "Edition 20" Η "FIRST EDITION" ΤΗΣ ΝΕΑΣ BENTAYGA EWB AZURE Η Bentley για να αναδείξει την άφιξη της νέας Bentayga EWB, παρουσίασε μία αποκλειστική έκδοση με την ονομασία «First Edition», η οποία θα είναι διαθέσιμη σε περιορισμένη παραγωγή για τους πρώτους δώδεκα μήνες παραγγελιών και θα εφοδιάζεται με πολλά από τα πιο ελκυστικά έξτρα στοιχεία εξοπλισμού του μοντέλου, σε συνδυασμό με ένα πακέτο εντυπωσιακών λεπτομερειών που διατίθενται μόνο στις συγκεκριμένες εκδόσεις των αυτοκινήτων της μάρκας. Η έκδοση αυτή διαθέτει αποκλειστικές χειροποίητες ραφές, ανάγλυφα κεντήματα και τα χαρακτηριστικά σήματα της έκδοσης. Εφοδιάζεται με πρόσθετα στοιχεία από τον στάνταρ εξοπλισμό της Bentayga EWB Azure. Ο κρυφός φωτισμός «Bentley Diamond Illumination» παρέχει εκπληκτική λάμψη στην καμπίνα, με ειδικά LED να διαπερνούν τις δερμάτινες επενδύσεις των θυρών. Μοναδική εμπειρία ήχου από το καλύτερο ηχοσύστημα αυτοκινήτου στον κόσμο «Naim for Bentley». Η «First Edition» προσφέρει επιπλέον διακριτικό και αποκλειστικό περιεχόμενο εξατομίκευσης για απαιτητικούς πελάτες.

30.05.22 #157 6 Η έκδοση Golf R “20 Years” υποδηλώνει τον ξεχωριστό χαρακτήρα της από τη στιγμή που θα τεθεί σε λειτουργία ο τετρακύλινδρος turbo κινητήρας 2,0 λίτρων με τους 333 PS (245 kW). Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη λειτουργία Emotion Start, για να ενεργοποιήσει την εκκίνηση του κινητήρα με ανέβασμα των στροφών έως τις 2.500 rpm. Σε συνδυασμό με την ειδικά μελετημένη δυναμική ακουστική, αυτό το στοιχείο ενισχύει την ξεχωριστή οδηγική εμπειρία R. Όταν ο οδηγός αλλάζει χειροκίνητα σχέσεις, με τον επιλογέα ταχυτήτων στις θέσεις S και S+, το DSG δίνει μια δυναμική ανάδραση από το κιβώτιο ταχυτήτων και τη μετάδοση κάθε φορά που τραβά το δεξί paddle πίσω από το τιμόνι. Επιπλέον, η βελτιστοποιημένη ρύθμιση του κινητήρα έχει κάνει την απόκριση στο γκάζι εξαιρετικά άμεση. Ο στροβιλοσυμπιεστής έχει προφόρτιση, ώστε να διατηρεί σταθερή ταχύτητα περιστροφής κατά την οδήγηση με μερικό φορτίο. Αυτό επιτρέπει την ταχύτερη ανάπτυξη ισχύος σε περίπτωση που απαιτηθεί επιτάχυνση. Η παραμονή της βαλβίδας του γκαζιού σε ανοιχτή θέση σε φάσεις στιγμιαίας μεταβολής βελτιώνει επίσης τη δυναμική και την απόδοση στο δρόμο. Όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι και στη συνέχεια επιταχύνει ξανά, αυτή η λειτουργία επιτρέπει την ταχύτερη ανάπτυξη της ροπής και βελτιώνει αισθητά την απόκριση του κινητήρα. Επομένως, το Golf R “20 Years” μπορεί να οδηγηθεί πιο δυναμικά και με περισσότερη σταθερότητα στην απόδοση σε απαιτητικές οδηγικές συνθήκες. Το Golf R “20 Years” θα διατίθεται με στάνταρ το ήδη γνωστό, από το Golf R, πακέτο R Performance (που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το σύστημα R-Performance Torque Vectoring, σε συνδυασμό με το Vehicle Dynamics Manager και δύο πρόσθετα προγράμματα οδήγησης, Special και Drift), ενώ θα διαθέτει και αποκλειστικά στοιχεία σχεδίασης. Στο πίσω μέρος, η αεροτομή οροφής τονίζει τη σπορ εμφάνιση του αυτοκινήτου, ενώ στάνταρ είναι οι ζάντες αλουμινίου Estoril 19 ιντσών. ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΑ 20 ΧΡΟΝΙΑ Volkswagen Golf R Το πρόγραμμα KIRI της Fiat που επιβραβεύει τους οδηγούς του νέου ηλεκτρικού 500 για τη συνεισφορά τους στην προστασία του περιβάλλοντος, έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα επιτυχημένο. Μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο, σχεδόν 7.300 ενεργοί χρήστες έχουν μειώσει κατά 1.000 τόνους τις εκπομπές CO2, ενώ παράλληλα έχουν δημιουργήσει 30,5 εκατομμύρια Coins με αξία που ξεπερνά τα 750.000 ευρώ, ποσό που μπορεί να αξιοποιηθεί για αγορές μέσω του KIRI marketplace. Για να γιορτάσουν την επιτυχία αυτής της ξεχωριστής πρωτοβουλίας, οι Fiat και Kiri αποφάσισαν ότι η επιβράβευση των οδηγών του νέου 500 θα έχει την ειδική ονομασία “Fiat e.Coins”, αναγνωρίζοντας την ξεχωριστή συμβολή του προγράμματος στην παραγωγή κέρδους για τους οδηγούς του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της ιταλικής μάρκας, αλλά και για το περιβάλλον. «Η επιτυχία του νέου 500 στην Ευρώπη, που είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο σε πωλήσεις στην Ιταλία και στη Γαλλία και το πρώτο σε πωλήσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης σε 11 αγορές, συνέβαλε στη γρήγορη ανάπτυξη του προγράμματος επιβράβευσης που εξελίξαμε με την Kiri», σημείωσε ο Olivier Francois, CEO της Fiat και CMO της Stellantis. «Αυτή η συνεργασία επιβεβαιώνει το καινοτόμο πνεύμα της Fiat, η οποία εδώ και 120 χρόνια προσφέρει πρωτοποριακές, έξυπνες και προσιτές λύσεις. Είναι λοιπόν φυσικό το νέο 500 να αποτελεί τον πρεσβευτή της ηλεκτροκίνησης μέσω μιας απλής ιδέας: της επιβράβευσης των ανθρώπων που σέβονται το περιβάλλον». Αναλυτικά στο Fleetnews.gr FIAT E.COINS: ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

30.05.22 #157 7 Το BMWGroup θα ανοίξει το Κέντρο Αριστείας του για την Παραγωγή Κυψελών Μπαταριών (CCMC) φέτος το φθινόπωρο. Με τη διαδικασία έγκρισης ελέγχου περιβαλλοντικών επιπτώσεων να έχει ολοκληρωθεί, πληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την έναρξη της κατασκευής κυψελών μπαταριών ιόντων λιθίου. Στο Κέντρο Αριστείας του Parsdorf, έξω από το Μόναχο, θα εφαρμοστούν στάνταρ προδιαγραφές με τις υπάρχουσες της σειριακής παραγωγής. Σε μια περιοχή που εκτείνεται σε περίπου 15.000 τ.μ., το BMWGroup θα επιδείξει τη βιομηχανική σκοπιμότητα των μελλοντικών γενεών κυψελών μπαταριών υψηλής απόδοσης. Η πιλοτική γραμμή στο κέντρο αριστείας θα καταστήσει εφικτή την ανάλυση και την πλήρη κατανόηση των διαδικασιών δημιουργίας αξίας των κυψελών. Αυτό θα επιτρέψει σε μελλοντικούς προμηθευτές να κατασκευάζουν κυψέλες σύμφωνα με τις προδιαγραφές του BMW Group και ως εκ τούτου να βελτιστοποιήσουν περαιτέρω την παραγωγή κυψελών μπαταριών σε επίπεδο ποιότητας, απόδοσης και κόστους. Η εταιρεία αυτήν τη στιγμή αποκλείει την επιλογή για δημιουργία της δικής της παραγωγής κυψελών μπαταριών μεγάλης κλίμακας. Η επένδυση στην αρχική φάση ανάπτυξης για το Κέντρο Αριστείας Παραγωγής Μπαταριών, στο οποίο θα απασχολούνται 80 άτομα, ανέρχεται συνολικά σε περίπου 170 εκατ. ευρώ. Το project εντάσσεται στα Σημαντικά Έργα Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος - IPCEI. Λόγω των περίπλοκων τεχνολογιών, η παραγωγή κυψελών μπαταριών θα τεθεί σε λειτουργία σταδιακά. Στην αρχική φάση εκκίνησης, θα γίνουν η εγκατάσταση και η λειτουργία συστημάτων για την παραγωγή ηλεκτροδίων. Κατά τη διάρκεια αυτού του σταδίου, γίνονται η μέτρηση και η ανάμιξη πρώτων υλών, όπως ο γραφίτης και τα οξείδια του νικελίου για τα ηλεκτρόδια των μπαταριών. Ακολουθεί η επίστρωση των μεταλλικών φύλλων και η τελική συμπίεση. Στη δεύτερη φάση, θα πραγματοποιηθεί η εγκατάσταση των συστημάτων για την επακόλουθη συναρμολόγηση και διαμόρφωση των κυψελών. Σε αυτό το βήμα, τα ηλεκτρόδια υποβάλλονται σε επεξεργασία με τα υπόλοιπα υπο-εξαρτήματα, για τη δημιουργία των κυψελών μπαταριών, τη διαμόρφωσή τους και τον έλεγχο ποιότητας. Ολόκληρη η διαδικασία εκκίνησης θα διαρκέσει περίπου ένα χρόνο. Κατά τη διάρκεια της επόμενης χρονιάς, η παραγωγή κυψελών μπαταριών στο κέντρο αριστείας θα περάσει σε φάση κανονικής λειτουργίας. ΚΕΝΤΡΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΥΨΕΛΩΝΜΠΑΤΑΡΙΩΝ Πιλοτική γραμμή του BMWGroup Το Hyundai Motor Group ανακοίνωσε τη σύναψη συμφωνίας με την Πολιτεία της Τζόρτζια για την κατασκευή των πρώτων εγκαταστάσεων αποκλειστικής κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών στις ΗΠΑ. Το νέο εργοστάσιο EV και οι εγκαταστάσεις κατασκευής μπαταριών αντιπροσωπεύουν επένδυση περίπου 5,54 δισ. δολαρίων. Η νέα εγκατάσταση θα αρχίσει να κατασκευάζεται στις αρχές του 2023 και αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή το πρώτο εξάμηνο του 2025 με ετήσια δυναμικότητα 300.000 μονάδων. Η εγκατάσταση κατασκευής μπαταριών θα δημιουργηθεί μέσω στρατηγικής συνεργασίας, οι λεπτομέρειες της οποίας θα γνωστοποιηθούν σε μεταγενέστερο στάδιο. Ο όμιλος σχεδιάζει να παράγει μεγάλη γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων για πελάτες των ΗΠΑ στο νέο εργοστάσιο. Λεπτομέρειες για τα μοντέλα παραγωγής θα κοινοποιηθούν αργότερα. Η τοπική παραγωγή EV θα αυξήσει την προσβασιμότητα των καταναλωτών των ΗΠΑ στα καινοτόμα EV του ομίλου. Μέσω της εγκατάστασης κατασκευής μπαταριών, ο όμιλος στοχεύει επίσης να δημιουργήσει μια σταθερή αλυσίδα εφοδιασμού και να δημιουργήσει ένα υγιές οικοσύστημα EV στις ΗΠΑ. HYUNDAI: ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ EV ΚΑΙ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΣΤΙΣ ΗΠΑ

30.05.22 #157 8 STELLANTIS - SAMSUNG SDI: 2,5 ΔΙΣ. ΔΟΛΑΡΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ Οι Stellantis N.V. και Samsung SDI ανακοίνωσαν την τελική συμφωνία που θα οδηγήσει στη δημιουργία της νέας μονάδας παραγωγής μπαταριών για εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα στο Kokomo της Ιντιάνα των ΗΠΑ. Η νέα μονάδα θα μπει σε λειτουργία το 2025 με αρχική ετήσια παραγωγική δύναμη 23 GWh και στόχο να φτάσει τα 33 GWh τα επόμενα χρόνια. Σε δεύτερη φάση, η δυναμικότητα μπορεί να αυξηθεί περαιτέρω, παράλληλα με την αύξηση της ζήτησης των ηλεκτρικών οχημάτων της Stellantis. Η επένδυση των δύο εταιρειών, ύψους άνω των 2,5 δισ. δολαρίων, αναμένεται να δημιουργήσει 1.400 νέες θέσεις εργασίας, με την προοπτική να φτάσει στο μέλλον έως και τα 3,1 δισ. δολάρια. Η νέα μονάδα θα παράγει μπαταρίες για εξηλεκτρισμένα οχήματα του Ομίλου Stellantis, τα οποία θα παράγονται στις ΗΠΑ, όπως π.χ. τα Plug-in Hybrid Jeep Wrangler 4xe και Jeep Grand Cherokee 4xe, που είναι διαθέσιμα τόσο στις ΗΠΑ, όσο και στην Ευρώπη. Η Stellantis στοχεύει μέχρι το τέλος της δεκαετίας να έχει συνολικές ετήσιες πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων ύψους 5 εκατομμυρίων μονάδων. Παράλληλα, μέχρι το 2030 ο στόχος είναι το 100% των πωλήσεων στην Ευρώπη να αφορά σε επιβατικά οχήματα μηδενικών ρύπων και αντίστοιχα στη Β. Αμερική το 50% των επιβατικών και ελαφρών φορτηγών να είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Γι’ αυτόν το λόγο η Stellantis έχει αυξήσει το στόχο παραγωγής μπαταριών από τις 140 GWh στις 400 GWh, μέσω της λειτουργίας πέντε εργοστασίων κατασκευής, αλλά και επιπλέον συνεργασίες με εξωτερικούς προμηθευτές. Η νέα επένδυση στις ΗΠΑ αποτελεί μέρος της μακροπρόθεσμης στρατηγικής εξηλεκτρισμού που προβλέπει επενδύσεις 35 δισ. δολαρίων μέχρι το 2025. «Μόλις πριν από ένα χρόνο δεσμευτήκαμε σε μια επιθετική στρατηγική εξηλεκτρισμού, η οποία στηρίζεται σε πέντε “gigafactories” στην Ευρώπη και τη Β. Αμερική», σημείωσε ο Carlos Tavares, CEO της Stellantis, επισημαίνοντας ότι «η σημερινή ανακοίνωση ισχυροποιεί την παραγωγική μας δυνατότητα και υπογραμμίζει την πορεία της Stellantis προς την εξάλειψη των εκπομπών ρύπων σύμφωνα με το πλάνο Dare Forward 2030». Το άγχος της αυτονομίας είναι αναμφίβολα από τις μεγαλύτερες ανησυχίες της ηλεκτροκίνησης και η σουηδική εταιρεία κατασκευής EV Polestar είναι αποφασισμένη να εξαλείψει αυτό το εμπόδιο, σε συνεργασία με τη StoreDot. Η StoreDot, start-up μπαταριών EV με έδρα το Ισραήλ, αναπτύσσει μπαταρίες πυριτίου υπερταχείας φόρτισης για τα μελλοντικά αυτοκίνητα της Polestar, στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας. Στόχος είναι η δημιουργία μπαταριών ικανών να φορτίζουν έως και 160 χλμ. σε πέντε μόλις λεπτά, έως το 2024. Εάν το πιλοτικό έργο επιτύχει, οι μπαταρίες υπερταχείας φόρτισης θα εξοπλίζουν τα αυτοκίνητα Polestar από το 2026. Το Polestar 2 παρέχει φόρτιση 80% σε 35 λεπτά με ταχυφορτιστή DC 155 kW, σε στάνταρ μονοκινητήρα μεγάλης αυτονομίας και σε διπλό κινητήρα μεγάλης αυτονομίας. Η τεχνολογία StoreDot υπόσχεται φόρτιση 100% σε λιγότερο από 15 λεπτά. Η ΑΓΟΡΆΜΠΑΤΑΡΙΏΝ EV ΠΡΟΘΕΡΜΑΊΝΕΤΑΙ Ενώ οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων ανταγωνίζονται για λύση υπερταχείας φόρτισης, οι κατασκευαστές μπαταριών EV αναζητούν πιθανούς συνεργάτες για την ανάπτυξή τους. Η StoreDot δεν συνεργάζεται αποκλειστικά με την Polestar και διαθέτει και άλλες διεθνείς στρατηγικές συνεργασίες, συμπεριλαμβανομένων των Daimler, VinFast και Volvo. Τον Απρίλιο, η Volkswagen και η bp ανακοίνωσαν στρατηγική συνεργασία εγκατάστασης 8.000 σημείων ταχυφόρτισης σε όλη την Ευρώπη, ξεκινώντας από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία. Τον Ιανουάριο, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία υπέγραψε μνημόνιο κατανόησης για παροχή λύσεων κατασκευής μπαταριών στην Ευρώπη σε βιομηχανική κλίμακα. ΥΠΕΡΤΑΧΕΙΑ ΦΟΡΤΙΣΗ Συνεργασία Polestar- StoreDot

30.05.22 #157 9 ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΓΙΑ ΤΗ EUROPCAR ΜΕΣΩ ΤΗΣ KINSEN ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Η νέα Europcar (Rent A Car) της Kinsen Hellas έχει ισχυρή παρουσία σε περισσότερες από 29 πόλεις και αεροδρόμια της χώρας σε ένα επιχειρηματικό σχήμα εταιρικών σταθμών και σταθμών franchise. Παρέχοντας υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση με καινούργια οχήματα όλων των τύπων και των κατηγοριών, η Kinsen - Europcar υποδέχεται τους πελάτες της σε νέα καταστήματα με ανανεωμένο, μινιμαλιστικό design, στα πρότυπα της Europcar International. ΣΧΈΔΙΟ ΑΝΆΠΤΥΞΗΣ Η Kinsen Hellas, τα επόμενα δύο χρόνια, σκοπεύει να αναπτύξει 38 σταθμούς εξυπηρέτησης Europcar καθώς και 18 σταθμούς εξυπηρέτησης Goldcar, δημιουργώντας τουλάχιστον 240 νέες θέσεις εργασίας. Το αναπτυξιακό σχέδιο προβλέπει στόλο άνω των 10.000 οχημάτων για βραχυχρόνια και μακροχρόνια μίσθωση, τα οποία θα είναι διαθέσιμα μέσω ανεπτυγμένων ηλεκτρονικών διαδικασιών. Οι υπηρεσίες και τα προϊόντα της Kinsen Hellas απευθύνονται σε ιδιώτες και επιχειρήσεις, μικρές και μεγάλες. Πέραν της κάλυψης των αναγκών των επισκεπτών από το εξωτερικό, θα παρέχονται υπηρεσίες όπως το Flex Rental και το Business Travel, 24 ώρες την ημέρα, 365 ημέρες το χρόνο. Στόχος της Kinsen Hellas είναι, αφενός να καθιερώσει τη Europcar ως κορυφαία λύση κινητικότητας βραχυχρόνιας ενοικίασης αλλά και μακροχρόνιας μίσθωσης και, αφετέρου, να προσφέρει στο ελληνικό κοινό καινοτόμους υπηρεσίες στον κλάδο, που χαρακτηρίζεται από υψηλή ανάπτυξη. ΠΡΟΣΦΕΡΌΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΊΕΣ „Ενοικίαση Αυτοκινήτου - Rent A Car (RAC) από 1 ημέρα έως 12 μήνες „Μακροχρόνια Μίσθωση Επιβατηγών και Ελαφρών φορτηγών έως 3.5 τόνους από 12 μήνες έως και 5 έτη „Μακροχρόνια μίσθωση Φορτηγών, Λεωφορείων, Μηχανημάτων έργου και εξοπλισμού από 2 έως 5 έτη Μέσω των συγκεκριμένων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων προσφέρονται ολοκληρωμένες λύσεις χρηματοδότησης, μακροχρόνιας μίσθωσης και ενοικίασης για ένα ευρύ φάσμα οχημάτων, μηχανημάτων και εξοπλισμού (φορτηγά, λεωφορεία, μηχανήματα έργου, αγροτικά μηχανήματα) διαφόρων εμπορικών σημάτων σε όλη την Ελλάδα. Ταυτόχρονα, η Kinsen Hellas, έχοντας εξαγοράσει την GoldCar Hellas, εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων χαμηλού κόστους και μέλος του Europcar Mobility Group, έχει αναλάβει όλες τις λειτουργικές της δραστηριότητες ως Master Franchisee. Έτσι, η Kinsen Hellas εξελίσσεται σε μία από τις ελάχιστες εταιρείες που θα προσφέρει καινοτόμους υπηρεσίες σε ευρύ κοινό σε όλο το φάσμα των Car Hire Services, από το Low-Cost της GoldCar, στο Mid-Range της Keddy και της αμερικανικής FOX, έως το Premium της Europcar. ΠΡΟΣΛΉΨΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΈΝΩΝ Καθώς δημιουργούνται καθημερινά ανάγκες στελέχωσης στην Kinsen Hellas, όσοι ενδιαφέρονται για τις ευκαιρίες καριέρας μπορούν να επισκεφθούν τη διεύθυνση https://apply.smartcv.co/ kinsen-hellas/ ώστε να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους. H Autohellas Hertz, η εταιρεία που έφερε το Leasing στην Ελλάδα, παρουσιάζει ένα νέο αποκλειστικό προνόμιο που «απογειώνει» την υπηρεσία Leasing. Σε συνεργασία με την Aegean Airlines, προσφέρει σε όλα τα μέλη του προγράμματος Miles+Bonus τρία μίλια εξαργύρωσης για κάθε δύο ευρώ που επενδύουν στο μηνιαίο μίσθωμα Leasing. Τα μίλια εξαργυρώνονται στη μίσθωση του Leasing, χαρίζοντας «δωρεάν μήνες» στους πελάτες, καθώς και σε υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτου της Autohellas Hertz, σε αεροπορικά εισιτήρια της Aegean, αλλά και σε όλα τα υπόλοιπα προϊόντα και υπηρεσίες του προγράμματος Miles+Bonus. Το αποκλειστικό αυτό προνόμιο αποδίδεται στους πελάτες της Autohellas Hertz, που με την νέα ψηφιακή εφαρμογή “Online Leasing Calculator” εξερευνούν οι ίδιοι τα σενάρια Leasing που ταιριάζουν στις ανάγκες τους. Μέσα από το leaseitnow.hertz.gr oι πελάτες διαμορφώνουν εύκολα και γρήγορα την προσφορά τους, όπως ακριβώς την θέλουν. ΠΡΟΣΦΟΡΑMILES+BONUS Autohellas Hertz - Aegean leasing & rental

30.05.22 #157 10 Ο Euro NCAP δημοσιεύει τον τρίτο γύρο των αποτελεσμάτων ασφαλείας του 2022. Το Kia EV6 και η Mercedes C-Class, αμφότερα μεγάλα οικογενειακά αυτοκίνητα, αποσπούν την κορυφαία βαθμολογία πέντε αστέρων. Το C40 Recharge της Volvo λαμβάνει επίσης πλήρη πέντε αστέρια, όπως και το νέοMultivan της Volkswagen. Τα μοντέλα της Stellantis, Opel/ Vauxhall Astra και Peugeot 308, αξιολογούνται με τέσσερα αστέρια στην κατηγορία των μικρών οικογενειακών. Η έκτη γενιά Opel/Vauxhall Astra και η τρίτη γενιά Peugeot 308 βασίζονται στην πλατφόρμα Stellantis EMP2 και, όπως αναμενόταν, έχουν παρόμοια βαθμολογία και στους τέσσερις τομείς αξιολόγησης. Οι δοκιμές αντιστάθμισης και σύγκρουσης παρουσίασαν οριακή προστασία έναντι τραυματισμών θώρακα για μέσους άνδρες και μικρόσωμες γυναίκες οδηγούς και κανένα από αυτά τα αυτοκίνητα δεν διέθετε κεντρικό αερόσακο προστασίας πλάγιας σύγκρουσης, που διατίθεται όλο και πιο συχνά στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Και τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν τεχνολογία αποφυγής σύγκρουσης, αλλά δεν περιλαμβάνουν κάποιες από τις πλέον πρόσφατες εξελίξεις της αγοράς. Οι βαθμολογίες τεσσάρων αστέρων ισχύουν και για τις εκδόσεις τους PHEV. Όλα τα αυτοκίνητα πέντε αστέρων αυτής της σειράς δοκιμών επέδειξαν εξαιρετική προστασία από σύγκρουση, με βαθμολογία 90% ή μεγαλύτερη, σε σύγκριση με το 76% και 80% των αυτοκινήτων της Stellantis. Αυτό καταρρίπτει την ιδέα πως η διαφορά μεταξύ 5 και 4 αστέρων οφείλεται πάντα στα ADAS, αν και συμβαίνει συχνά. Τα αυτοκίνητα σημείωσαν καλά αποτελέσματα και στην προστασία των παιδιών. Οι μεγαλύτερες διαφορές μεταξύ των EV6, C-Class, C40 Recharge και Multivan εντοπίζονται στην προστασία VRU, ιδιαίτερα εμπρόσθιου τμήματος, όπου η C-Class, εξοπλισμένη με ενεργό καπό, υπερτερεί σημαντικά του KIA EV6. Όσον αφορά στη συνολική τεχνολογία υποστήριξης, το Volvo C40 Recharge ήλθε πρώτο. Παρά το κάπως διαφορετικό σχήμα του, το VW ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΓΙΑ KIA, MERCEDES-BENZ, VOLKSWAGEN ΚΑΙ VOLVO Αξιολογήσεις Ασφαλείας Euro NCAP

30.05.22 #157 11 Multivan πήρε την ίδια βαθμολογία με τα άλλα αυτοκίνητα. Το Car-to-X Communication της Mercedes-Benz, της προαιρετικής υπηρεσίας Mercedes-me, πήρε το βραβείο Euro NCAP Advanced. Το σύστημα χρησιμοποιεί δεδομένα άλλων οχημάτων και παρέχει έγκαιρη προειδοποίηση, μέσω cloud, για πιθανούς κινδύνους στην περιοχή του αυτοκινήτου. Ο Michiel van Ratingen, γενικός γραμματέας του Euro NCAP, δήλωσε: «Σε γενικές γραμμές, διαπιστώσαμε καλή προστασία από σύγκρουση, κάτι που είναι φυσικά καθησυχαστικό. Αλλά η αποφυγή σύγκρουσης είναι εξίσου σημαντική με την προστασία από σύγκρουση, ενώ τα οφέλη της είναι, βεβαίως, απείρως μεγαλύτερα. Εξακολουθούμε να δίνουμε έμφαση σε όλους τους τομείς ασφάλειας τα επόμενα χρόνια και κάποιοι κατασκευαστές πρέπει να συνεχίσουν να βελτιώνονται, εάν δεν επιθυμούν να μείνουν πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό». Η Ford δοκιμάζει μια τεχνολογία που μειώνει αυτόματα την ταχύτητα των οχημάτων, ώστε να συμμορφώνονται με τα όρια χωρίς να χρειάζεται να διαβάζουν πινακίδες. Η δυνατότητα των οχημάτων να «βλέπουν» και να διαβάζουν πινακίδες, όπως αυτές των ορίων ταχύτητας, δεν είναι κάτι νέο, αλλά σκοντάφτει σε ορισμένα προβλήματα. Οι πινακίδες συχνά κρύβονται πίσω από γωνίες ή άλλα εμπόδια, όπως θάμνοι ή δέντρα, γεγονός που τις καθιστά αόρατες σε μια τέτοια τεχνολογία. ΟΙ ΠΙΝΑΚΊΔΕΣ ΟΡΊΟΥ ΤΑΧΎΤΗΤΑΣ ΜΠΟΡΕΊ ΣΎΝΤΟΜΑ ΝΑ ΑΝΉΚΟΥΝ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΌΝ Η τελευταία τεχνολογία της Ford βασίζεται στο geofencing, ένα εικονικό γεωγραφικό όριο, το οποίο θα μπορούσε κάποτε να καταστήσει περιττές τις πινακίδες ορίου ταχύτητας. Αναφέρεται ως Έλεγχος Ορίου Ταχύτητας Geofencing της Ford, λύση που θα μπορούσε επίσης να αχρηστεύσει τις κλήσεις υπέρβασης ταχύτητας. «Η τεχνολογία συνδεδεμένων οχημάτων έχει την αποδεδειγμένη δυνατότητα να κάνει την καθημερινή οδήγηση ευκολότερη και ασφαλέστερη προς όφελος όλων, όχι μόνο του οδηγού», δήλωσε ο Michael Huynh, διευθυντής City Engagement Γερμανίας, Ford Ευρώπης. «Το Geofencing μπορεί να διασφαλίσει ότι οι ταχύτητες μειώνονται όπου -και ακόμη και όταν- είναι απαραίτητο, συμβάλλοντας στη βελτίωση της ασφάλειας και στη δημιουργία πιο ευχάριστου περιβάλλοντος». Η δοκιμή θα διαρκέσει έως τον Μάρτιο του 2023 ως μέρος ευρύτερων ερευνητικών πρωτοβουλιών που θέτουν σε δοκιμή οχήματα προπαραγωγής και προτύπων Ford E Transit σε μια ποικιλία εντατικών πραγματικών σεναρίων λειτουργίας, συμπεριλαμβανομένων των ταχυδρομικών, δημοτικών και υπηρεσιών κοινής ωφελείας, καθώς και της τελικής παράδοσης και σούπερ μάρκετ, στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ολλανδία, τη Νορβηγία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Η FORD ΔΟΚΙΜΑΖΕΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=