FLEETNEWS #155

16.05.22 #155 21 ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΗΠΤΩΤΙΚΗΠΟΡΕΙΑ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ Οι ταξινομήσεις στην Ελλάδα Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στη Γαλλία μειώθηκαν κατά 23% τον Απρίλιο, καθώς συνεχίζονται τα προβλήματα παραγωγής που απορρέουν από τον πόλεμο. Τον ίδιο μήνα, οι ταξινομήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά 16% στις 119.167 μονάδες. Μάλιστα, η Ένωση Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων της χώρας (SMMT) θεωρεί πως η πίεση του κόστους ζωής και οι συνεχιζόμενες ελλείψεις chip θα συνεχίσουν να επηρεάζουν την αγορά και μείωσε κατά 10% την πρόβλεψή της για το έτος. Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στη Γερμανία μειώθηκαν κατά 22% στις 180.264 τον περασμένο μήνα, ενώ ανεπίσημα στοιχεία παρουσιάζουν πτώση στην Ιταλία κατά 33% τον Απρίλιο και κατά 26,5% το τετράμηνο. Τέλος, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη Ρωσία μειώθηκαν κατά 79% τον Απρίλιο, καθώς οι κυρώσεις υπονομεύουν την εγχώρια παραγωγή και οι περισσότερες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες ανέστειλαν τη λειτουργία τους. Σε αυτό το πλαίσιο, η πτώση κατά 8,8% των ταξινομήσεων νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα -με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του ΣΕΑΑ- δεν είναι απογοητευτική, παρότι η πτώση είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη του Μαρτίου (-6,3%). Συνολικά ταξινομήθηκαν 10.210 οχήματα όλων των κατηγοριών, εκ των οποίων 9.297 επιβατικά, 890 φορτηγά και 23 λεωφορεία. Συνολικά, το τετράμηνο ταξινομήθηκαν 34.853 οχήματα (-6,58%), 31.724 επιβατικά, 3.069 φορτηγά και 60 λεωφορεία. Στις κατηγορίες επιβατικών εξακολουθούν να ανεβαίνουν συνολικά τα SUV (55,8% της αγοράς), με εκείνα της κατηγορίας C να καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μερίδιο (25,4%), ακολουθούμενα από τα B-SUV (25,2%). Στην κατανομή ανά καύσιμο, και τον Απρίλιο τα υβριδικά είχαν τη μεγαλύτερη άνοδο (+6,3 μονάδες μεριδίου), ενώ η βενζίνη είχε τη μεγαλύτερη πτώση (-6,7 μονάδες μεριδίου). Αναλυτικά τα στοιχεία στους πίνακες. ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΠΡΊΛΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ -ΑΠΡΊΛΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) 2022 2021 2022 2021 A 6,3% 9,6% -3,3 7,3% 8,4% -1,1 A-SUV 0,6% 1,1% -0,5 0,8% 1,2% -0,4 A TOTAL 6,8% 10,7% -3,9 8,1% 9,6% -1,5 B 24,4% 27,9% -3,5 23,9% 29,9% -6,0 B-SUV 25,2% 21,2% +4,1 27,0% 20,3% +6,7 B TOTAL 49,6% 49,0% +0,6 50,8% 50,2% +0,7 C 10,8% 14,3% -3,5 9,7% 13,3% -3,5 C-SUV 25,4% 19,6% +5,8 24,2% 20,8% +3,4 C TOTAL 36,1% 33,9% +2,2 33,9% 34,0% -0,1 D 1,7% 2,0% -0,3 1,4% 2,1% -0,7 D-SUV 4,0% 2,3% +1,7 4,0% 2,4% +1,7 D TOTAL 5,7% 4,3% +1,4 5,5% 4,5% +1,0 E 0,2% 0,2% -0,0 0,1% 0,2% +0,0 E-SUV 0,6% 0,5% +0,1 0,5% 0,5% +0,0 E TOTAL 0,8% 0,7% +0,1 0,6% 0,6% +0,0 F-G 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,0% +0,0 F-G-SUV 0,1% 0,1% +0,0 0,2% 0,1% +0,1 F-G TOTAL 0,1% 0,2% +0,0 0,2% 0,1% +0,1 SPORTS 0,2% 0,2% +0,0 0,1% 0,1% +0,0 MPV 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,1% +0,0 MPV-M/COMBI 0,6% 0,9% -0,4 0,6% 0,7% -0,1 100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0 (Εκ των οποίων SUV 55,8% 44,7% +11,1 56,6% 45,2% +11,5) ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΡΊΛΙΟΣ ΜET '22/'21 ΙΑΝ. -ΑΠΡ. ΜET '22/'21 2022 2021 2022 2021 Επιβατικά 9.297 10.198 -8,8% 31.724 33.637 -5,7% Φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 890 1.006 -11,5% 3.069 3.578 -14,2% Λεωφορεία 23 34 -32,4% 60 93 -35,5% ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΥΣΙΜΟ ΑΠΡΊΛΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ – ΑΠΡΊΛΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ ΣΤΗΝ ΕΕ ΙΑΝ.-ΑΠΡ. Διαφορά (μονάδες μεριδίου) 2022 2021 2022 2021 ‘22* ‘21* Βενζίνη 44,9% 51,6% -6,7 45,2% 49,8% -4,7 36,0% 40,8% -4,8 Πετρέλαιο 16,2% 19,2% -3,0 15,6% 20,8% -5,3 16,8% 22,1% -5,3 Υβριδικά (HEV) 28,3% 22,0% +6,3 27,8% 21,7% +6,1 25,1% 20,9% +4,2 Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 8,2% 5,2% +3,0 8,0% 5,4% +2,6 18,8% 13,9% +4,9 Φυσικό αέριο (bi-fuel) 0,5% 0,9% -0,4 0,8% 1,2% -0,5 3,3% 2,3% +1,0 Υγραέριο (bi-fuel) 1,9% 1,1% +0,9 2,7% 0,9% +1,7 *Εκδίδονται σε τριμηνιαία βάση

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=