FLEETNEWS #155

16.05.22 #155 16 Οι ευρωβουλευτές της Επιτροπής Περιβάλλοντος τάσσονται υπέρ της οδικής κινητικότητας μηδενικών εκπομπών το 2035 για τα νέα επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Η Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας Τροφίμων (ENVI) ενέκρινε, με 46 ψήφους υπέρ, 40 κατά και δύο αποχές, τους προτεινόμενους κανόνες αναθεώρησης των προτύπων εκπομπών CO2 νέων αυτοκινήτων και βαν, σύμφωνα με τις αυξημένες επιδιώξεις της Ε.Ε. για το κλίμα. Στην έκθεση, οι ευρωβουλευτές εξέφρασαν την υποστήριξή τους στην πρόταση της Επιτροπής για οδική κινητικότητα μηδενικών εκπομπών έως το 2035. Τα προτεινόμενα μέτρα περιλαμβάνουν: „κατάργηση του μηχανισμού κινήτρων για οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών («ZLEV»), εφόσον δεν εξυπηρετεί πλέον τον αρχικό του σκοπό· „έκθεση της Επιτροπής σχετικά με την πρόοδο της οδικής κινητικότητας μηδενικών εκπομπών έως το τέλος του 2025 και στη συνέχεια σε ετήσια βάση, για τον αντίκτυπο στους καταναλωτές και την απασχόληση, στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας καθώς και στοιχεία για την αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων· „σταδιακή μείωση του ανώτατου ορίου οικολογικής καινοτομίας, σύμφωνα με τους προτεινόμενους αυστηρότερους στόχους (το υφιστάμενο όριο των 7 γρ CO2/χλμ θα παραμείνει έως το 2024, ακολουθούμενο από 5 γρ. το 2025, 4 γρ. το 2027 και 2 γρ. έως το τέλος του 2034)· „έκθεση της Επιτροπής, έως το τέλος του 2023, με λεπτομερή περιγραφή των αναγκών στοχευμένης χρηματοδότησης προς διασφάλιση δίκαιης μετάβασης του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, μετριασμό των αρνητικών επιπτώσεων στην απασχόληση και άλλων οικονομικών επιπτώσεων· „κοινή μεθοδολογία ΕΕ από την Επιτροπή, έως το 2023, για την αξιολόγηση του πλήρους κύκλου ζωής εκπομπών CO2 αυτοκινήτων και βαν που διατίθενται στην αγορά της ΕΕ, καθώς και των καυσίμων και της ενέργειας που καταναλώνουν αυτά τα οχήματα. Ο εισηγητής Jan Huitema (Renew, Ολλανδία) δήλωσε: «Αυτός ο κανονισμός ενθαρρύνει την παραγωγή οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων. Με τα πρότυπα CO2, δημιουργούμε σαφές περιβάλλον για την αυτοκινητοβιομηχανία και ενθαρρύνουμε την καινοτομία και τις επενδύσεις για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Επιπλέον, η αγορά και η χρήση αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών θα καταστεί φθηνότερη για τους καταναλωτές. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό τώρα που οι τιμές του ντίζελ και της βενζίνης συνεχίζουν να αυξάνονται. Αυτός ο κανονισμός καθιστά τη βιώσιμη οδήγηση προσβάσιμη σε όλους!». Η έκθεση θα εγκριθεί κατά τη συνεδρίαση της ολομέλειας του Ιουνίου και θα αποτελέσει τη διαπραγματευτική θέση του Κοινοβουλίου με τις κυβερνήσεις της Ε.Ε. σχετικά με την τελική μορφή της νομοθεσίας. FIT FOR 55 - ΟΙ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ Εκπομπές CO2 αυτοκινήτων και βαν •Υποστήριξη του στόχου οδικής κινητικότητας μηδενικών εκπομπών 2035 •Έκκληση για μεθοδολογία αξιολόγησης πλήρους κύκλου ζωής εκπομπών CO2 •Μετριασμός των αρνητικών οικονομικών επιπτώσεων μετάβασης, μέσω στοχευμένης χρηματοδότησης Εν όψει της ψηφοφορίας της Επιτροπής Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για το ETS (Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών), αυτήν την εβδομάδα, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) καλεί τους ευρωβουλευτές να υποστηρίξουν τη θέσπιση σταθερού συστήματος τιμολόγησης άνθρακα που θα περιλαμβάνει τις οδικές μεταφορές. Το σύστημα εμπορίας εκπομπών εγκαταστάσεων και οδικών μεταφορών (ETS2), που προτείνεται στη δέσμη «Fit for 55» για το κλίμα, αποτελεί βασικό εργαλείο πολιτικής απανθρακοποίησης των οδικών μεταφορών. Χωρίς αυτό, οι συνολικές προσπάθειες ταχείας μείωσης εκπομπών -ιδίως στον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών- δεν θα είναι αποτελεσματικές. «Μόνο με την ισχυρή υποστήριξη μιας πολιτικής καθορισμού της τιμής άνθρακα θα καταστεί δυνατόν να ενθαρρυνθούν και να κινητοποιηθούν οι μεταφορικές εταιρείες για επιλογή οχημάτων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών έναντι των συμβατικών πετρελαιοκίνητων», δήλωσε ο Martin Lundstedt, CEO του Ομίλου Volvo και πρόεδρος του Συμβουλίου Επαγγελματικών Οχημάτων της ACEA. ACEA: ΚΑΛΕΙ ΤΟΥΣ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΝΑ ΨΗΦΙΣΟΥΝ ΤΟ ETS

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=