FLEETNEWS #155

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 16 ΜΑΪΟΥ 2022 #155 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S Arval: Βαρόμετρο Στόλου και Κινητικότητας 2022 Προτεινόμενα πρότυπα εκπομπών CO2 και αντιδράσεις Η αξιολόγηση υποβοηθούμενης οδήγησης του Euro NCAP

16.05.22 #155 2 info@fleetnews.gr Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 Η καλιφορνέζικη startup EV Lucid έθεσε σε εφαρμογή το προαναγγελθέν λανσάρισμα στην Ευρώπη στις 13 Μαΐου 2022, με εγκαίνια του Lucid Studio στο Μόναχο. Θα ακολουθήσουν σύντομα η Ολλανδία, η Νορβηγία και η Ελβετία. Οι εκθεσιακοί χώροι της Lucid δεν αποτελούν αντιπροσωπίες, αλλά μέρος της άμεσης εμπειρίας του καταναλωτή, όπως τα καταστήματα Tesla. Συγχρόνως, ανακοινώθηκαν οι τιμές για τις πρώτες ευρωπαϊκές αγορές. Το αμιγώς ηλεκτρικό πολυτελές όχημα Air, συγκρίσιμο με την Mercedes EQS, θα διατίθεται ως Dream Edition Performance ή Dream Edition Range. Τα μοντέλα αυτά έχουν όμοιες τιμές. Στη Γερμανία κοστίζουν 218.000 ευρώ, στην Ολλανδία 220.000 ευρώ, ενώ στην Ελβετία 199.000 φράγκα και στη Νορβηγία 1,8 εκατομμύρια κορώνες. Οι παραδόσεις ξεκινούν στα τέλη του 2022. Προγραμματίζονται επιπλέον εκδόσεις, όπως το βασικό μοντέλο Pure, κόστους περίπου 100.000 ευρώ. Οι άλλες βασικές αγορές που θα ακολουθήσουν είναι η Αυστρία, το Βέλγιο, η Δανία, η Φινλανδία, η Γαλλία, η Ιταλία, το Μονακό, η Ισπανία, η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Η ΠΡΩΤΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ LUCID Η Lexus παρουσίασε παγκοσμίως το νέο UX 200 / 250h, που θα λανσαριστεί το καλοκαίρι του 2022. Το UX, που εντάχθηκε στην γκάμα της Lexus το 2018, βασίζεται στην ιδέα «Creative Urban Explorer», με στόχο την εξερεύνηση νέου τρόπου ζωής. Διαθέτει δυναμικό αμάξωμα, φουσκωτά φτερά, τολμηρή εξωτερική εμφάνιση, άνετο χώρο, εξαιρετική απόκριση τιμονιού, σταθερότητα χειρισμού και εκλεπτυσμένη ποιότητα κύλισης. Από το λανσάρισμά του το 2018, πουλήθηκαν συνολικά περίπου 240.000 μονάδες σε περισσότερες από 80 περιοχές έως τα τέλη Μαρτίου 2022. Η διευρυνόμενη γκάμα ηλεκτροκίνητων υβριδικών οχημάτων (HEV) και μπαταρίας (BEV) κάλυψε περίπου το 80% των πωλήσεων παγκοσμίως, καθιστώντας το κορυφαίο μοντέλο της ηλεκτροκίνητης σειράς Lexus. Βασισμένο στη φιλοσοφία συνεχούς βελτίωσης μέσω ευέλικτης ανάπτυξης «Always On», το νέο UX200 / 250h διαθέτει εκλεπτυσμένη και συναρπαστική οδηγική απόδοση, βελτιωμένα προηγμένα συστήματα ασφαλείας, με επέκταση των λειτουργιών προληπτικής ασφάλειας και το πλέον σύγχρονο σύστημα πολυμέσων. Στη νέα έκδοση, βελτιώθηκε η δομική ακαμψία με την προσθήκη 20 σημείων ενίσχυσης στο αμάξωμα και ανάλογη ρύθμιση EPS και αμορτισέρ. Στο Τεχνικό Κέντρο Shimoyama της Toyota σημείωσε εξαιρετικές επιδόσεις μέσω εκτεταμένων δοκιμών. Τα νέα ελαστικά run-flat 18 ιντσών της Bridgestone συμβάλλουν στην απουσία θορύβου. Το επανασχεδιασμένο πέλμα μειώνει το θόρυβο κύλισης. Μέσω του συστήματος «Lexus Safety System +» επιδιώχθηκε η ασφαλέστερη οδήγηση. Το UX διαθέτει επίσης νέο υπερσύγχρονο σύστημα πολυμέσων με μεγαλύτερη οθόνη αφής, υψηλότερης ανάλυσης. Η χρηστικότητα βελτιώθηκε με τη νέα διάταξη του πίνακα οργάνων και της κονσόλας. Δύο υποδοχές φόρτισης USB (Type-C) έχουν επίσης προστεθεί στην κονσόλα. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΤΟURBAN COMPACT CROSSOVERΜΕ ΝΕΕΣ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ Το νέο Lexus «UX»

16.05.22 #155 3 Ό,τι κι αν οδηγείτε σήμερα, αργά ή γρήγορα θα κάνετε reset, αποχαιρετώντας τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα βλαβερά παρεπόμενά τους. Ίσως πολύ γρήγορα, αν έχετε ήδη διερευνήσει το ΧC40 Recharge, το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV τής Volvo. Οδηγώντας το, θα συνειδητοποιήσετε γιατί η σουηδική εταιρεία «δίνει βήμα» σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία, προχωρώντας με σιγουριά στην εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης: Διότι έχει προετοιμαστεί σωστά, πατώντας αφενός στην τεχνογνωσία της και αφετέρου στην ευχέρειά της να αναπτύσσει νέες τεχνολογίες. Το ΧC40 Recharge παρέχει την κορυφαία ασφάλεια και την άνεση που «απαιτεί» πάντοτε κανείς από ένα Volvo, αλλά και την ευελιξία και την ευχρηστία που χαρακτηρίζουν κάθε έκδοση αυτού του χαρισματικού compact SUV. Συγχρόνως, είναι κορυφαίο σε απόδοση, με προηγμένη συνδεσιμότητα και ψηφιακές παροχές, όπως οι ενσωματωμένες υπηρεσίες Google, προτείνοντας έναν ριζικά διαφορετικό τρόπο οδήγησης και μετακίνησης. Η έκδοση με την κίνηση στους εμπρός τροχούς, ΧC40 Recharge P6, είναι αποκάλυψη. Ο ηλεκτροκινητήρας των 231 ίππων, με ροπή 330 Nm, χαρίζει εξαιρετικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο, αβίαστα, αθόρυβα και καθαρά, ενώ ο τρόπος πρόσβασης, εκκίνησης και η ευκολία οδήγησης υλοποιεί τα όνειρα όσων σχεδιάζουν concept car. Το πλησιάζεις και ξεκλειδώνει. Παίρνεις θέση στο κάθισμά του και ζωντανεύουν τα ηλεκτρονικά. Μετακινείς τον επιλογέα στο D και ξεκινάς. Μπορείς να το οδηγείς μόνο πιέζοντας και αφήνοντας το γκάζι, εφόσον επιλέξεις τη λειτουργία One Pedal Drive - ιδιαίτερα χρήσιμη σε συνθήκες πόλης, αφού εκτός της ευχρηστίας εκτοξεύει και την αυτονομία στα έως και 600 χιλιόμετρα. Ούτως η άλλως, η εμβέλεια είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική, υπερβαίνοντας τα 420 km σύμφωνα με το πρότυπο μέτρησης WLTP, ενώ η δυνατότητα ταχυφόρτισης της μπαταρίας, από το 10% έως το 80% σε μόλις 32 λεπτά, μπορεί να δώσει ένα εύκολο επιπλέον boost στις μεγάλες διαδρομές. Το XC40 Recharge P6 είναι ανανεωμένο, με μάσκα χωρίς πλαίσιο, νέο εμπρός προφυλακτήρα, εξωτερικά χρώματα και σχέδια τροχών, αλλά και με ιδιαίτερα καλαίσθητες premium επιλογές, χωρίς χρήση δέρματος στις εσωτερικές επενδύσεις. Γιατί η Volvo αφήνει πίσω της παραδοσιακά υλικά που επιβαρύνουν το περιβάλλον, στο πλαίσιο του ολικού μετασχηματισμού της, που προβλέπει τη μετατροπή της σε εταιρεία με κυκλική λειτουργία μέχρι το 2040. Στόχος της είναι να είναι «ηλεκτρική», λειτουργώντας βιώσιμα στο σύνολό της, όπως πιστοποιεί και η επιβράβευσή της με Platinum Medal για ακόμη μία χρονιά από το EcoVadis. Η επίδοση αυτή τοποθετεί την εταιρεία στο 1% των 75.000 εταιρειών που αξιολογούνται από τον οργανισμό, έναν κορυφαίο πάροχο αξιολογήσεων, τις οποίες λαμβάνουν υπόψη τους επενδυτές αλλά και διαχειριστές μεγάλων εταιρικών στόλων για να πάρουν αποφάσεις. Στην Ελλάδα, οι διαχειριστές εταιρικών στόλων, αλλά και όσοι προχωρήσουν σε εταιρική μίσθωση, ασφαλώς θα συνεκτιμήσουν την επιπλέον έκπτωση στα έσοδα αλλά και το μηδενικό φόρο χρήσης που συνεπάγεται η επιλογή του XC40 Recharge P6, καθώς το αυτοκίνητο έχει λιανική τιμή προ φόρων μικρότερη των 40.000 ευρώ. Διατίθεται με δωρεάν συντήρηση 3 ετών, ολοκληρωμένο προαιρετικό πακέτο τριετούς ασφάλισης, καθώς και με δωρεάν οδική βοήθεια και εγγύηση 5 ετών, αφού Volvo σημαίνει σιγουριά και focus στον πελάτη. VOLVO ΧC40 RECHARGE P6: Οφουτουρισμός ρεαλιστικά advertorial

16.05.22 #155 4 Το νέο eVito Van προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κινητικότητα, σχεδόν αθόρυβη λειτουργία χωρίς εκπομπές ρύπων και μια εντελώς νέα αίσθηση οδήγησης. Ακολουθώντας το πρότυπο της επιβατικής έκδοσης eVito Tourer, το eVito Van εξοπλίζεται με ανανεωμένο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης και νέα μπαταρία 60 kWh. Με μηδενικούς ρύπους και μεγαλύτερη αυτονομία (324 χλμ WLTP), αντικαθιστά το μοντέλο που κυκλοφόρησε το 2018 και διευρύνει κατά πολύ τις επιλογές χρήσης. Το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης βρίσκεται κάτω από το μπροστινό τμήμα του οχήματος και κινεί τους μπροστινούς τροχούς με μέγιστη ισχύ 85 kW. Διαθέτει έναν υδρόψυκτο φορτιστή οχήματος AC με μέγιστη ισχύ φόρτισης 11 kWκαι υποδομή για φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), ενώ μέσω της υποδοχής φόρτισης CCS (Combined Charging System) στην αριστερή πλευρά του μπροστινού προφυλακτήρα είναι εφικτή η ταχεία φόρτιση και με συνεχές ρεύμα (DC). Χάρη στην ισχύ φόρτισης που φτάνει τα 50 kW στον βασικό εξοπλισμό ή προαιρετικά στα 80 kW, η μπαταρία του μπορεί να φορτίζεται από το 10% έως το 80% σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος σε περίπου 50 ή 35 λεπτά, αντίστοιχα. Η μπαταρία εγκατεστημένης ισχύος 66 kWh προσφέρει αυτονομία έως 324 χιλιόμετρα (WLTP). Το νέο eVito Van προσφέρει πέντε βαθμίδες ανάκτησης ενέργειας, ώστε η μπαταρία να φορτίζεται ακόμη και κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Ο οδηγός μπορεί να αλλάζει το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας με τους διακόπτες που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Η βαθμίδα ανάκτησης ενέργειας DAUTO προσφέρει έναν ιδιαίτερα αποδοτικό και άνετο τρόπο οδήγησης. Οι πληροφορίες από τα συστήματα υποβοήθησης ασφάλειας συνδυάζονται και το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας προσαρμόζεται σε πραγματικό χρόνο στις εκάστοτε συνθήκες. Επιπλέον, τα τρία προγράμματα οδήγησης επιτρέπουν στον οδηγό να επιλέγει μεταξύ μέγιστης άνεσης και μέγιστης αυτονομίας εξατομικευμένα ενώ οδηγεί. Χάρη στην τοποθέτηση της μπαταρίας στο υποδάπεδο, ο εσωτερικός χώρος προσφέρει χωρητικότητα φόρτωσης έως 6,6 m³. Το eVito Van είναι διαθέσιμο σε δύο διαφορετικά μήκη: 5.140 χλστ. στην έκδοση Long και 5.370 χλστ. στην Extra Long. Λεπτομέρειες στο fleetnews.gr ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΓΙΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Το νέο eVito Van είναι εδώ Ο αμιγώς ηλεκτρικός διάδοχος του van με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη -του αμιγώς ηλεκτρικού E-Transit του οποίου η παραγωγή ξεκίνησε φέτος τον Μάρτιο- έχει σχεδιαστεί εξ αρχής για να ταιριάζει απρόσκοπτα στο οικοσύστημα λύσεων της Ford Pro που βελτιώνουν την παραγωγικότητα και προσθέτουν αξία. Το ETransit Custom θα υποστηρίζεται από το λογισμικό, τις λύσεις φόρτισης, συντήρησης και χρηματοδότησης της Ford Pro μέσω μιας ολοκληρωμένης πλατφόρμας, που θα συμβάλει στην αύξηση του παραγωγικού χρόνου και στη μείωση των λειτουργικών δαπανών. Η νεότερη προσθήκη στην ηλεκτροκίνητη γκάμα της Ford Pro θα αποτελέσει στοιχείο-κλειδί της τολμηρής δέσμευσης της Ford για μηδενικές εκπομπές ρύπων για όλα τα οχήματά της που θα πωλούνται στην Ευρώπη και ουδετερότητα άνθρακα σε όλο το αποτύπωμα των ευρωπαϊκών της δραστηριοτήτων μέχρι το 2035. Η αμιγώς ηλεκτρική αρχιτεκτονική του E-Transit Custom βοηθά στην επίτευξη αυτονομίας έως και 380 χλμ., προσφέροντας ταυτόχρονα ταχεία φόρτιση DC και πλήρη ικανότητα ρυμούλκησης - πέρα από το δυναμικό, νέο στυλ. Επιπλέον, το νέο van θα ανεβάσει την παραγωγικότητα σε νέα επίπεδα, χρησιμοποιώντας προηγμένες τεχνολογίες για συνεχή συνδεσιμότητα. Μεταξύ των λειτουργιών που αναπτύχθηκαν είναι η τεχνολογία ProPower Onboard, η οποία θα παρέχει αξιοποιήσιμη ισχύ για την τροφοδοσία εργαλείων, φώτων και συσκευών στον τόπο εργασίας. Νωρίτερα μέσα στη χρονιά, η Ford ανακοίνωσε ότι μέχρι το 2024, τέσσερα ακόμα νέα, αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα θα πλαισιώσουν το E-Transit van δύο τόνων, τα Transit Custom van και Transit Courier van, καθώς και τα οχήματα μεταφοράς προσωπικού Tourneo Custom και Tourneo Courier. Το αμιγώς ηλεκτρικό E-Transit Customθα αρχίσει να κατασκευάζεται το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Η FORD PRO ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΝΕΟ E-TRANSIT CUSTOM

16.05.22 #155 6 H ενημερωμένη έκδοση του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος παραγωγής της εταιρείας, του Mazda MX-30 2022, θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους. ΤοMazda MX-30 2022 διαθέτει πλέον βελτιωμένη απόδοση φόρτισης και λειτουργικότητα τροφοδοσίας, βελτιώσεις στον ήχο του συστήματος μετάδοσης κίνησης EV και νέες επιλογές, τόσο στα εξωτερικά χρώματα όσο και στις εσωτερικές επενδύσεις. Οι τεχνικές ενημερώσεις στο Mazda MX-30 2022 το καθιστούν ακόμη ευκολότερο στη χρήση. Το BEV υποστηρίζει πλέον τριφασική κανονική φόρτιση AC 11 kW. Η απόδοση γρήγορης φόρτισης DC έχει, επίσης, βελτιωθεί αυξάνοντας τη μέγιστη ισχύ που μπορεί να δεχθεί το όχημα από 40 kW σε 50 kW. Με τον τρόπο αυτό μειώθηκε ο χρόνος γρήγορης φόρτισης DC κατά δέκα λεπτά, σε μόλις 26 λεπτά. Ο ήχος EV του MX-30 βοηθά τους οδηγούς να αναγνωρίζουν υποσυνείδητα την ποσότητα της ροπής που παράγεται από τη μονάδα ισχύος. Για το 2022, η συχνότητα του ήχου έχει βελτιστοποιηθεί περαιτέρω ώστε να είναι παρόμοια με άλλους ήχους που ακούγονται, ενώ το αυτοκίνητο βρίσκεται σε λειτουργία, όπως οι τροχοί και ο θόρυβος του ανέμου - έτσι ώστε οι οδηγοί να μπορούν να αναγνωρίζουν την ποσότητα της ροπής με φυσικό τρόπο χωρίς καμιά αίσθηση ότι ο ήχος είναι ασυνήθιστος. Εκτός από τους υφιστάμενους χρωματικούς συνδυασμούς εσωτερικού Modern confidence (λευκό) και Industrial vintage (καφέ), το MX-30 2022 εισάγει τη νέα ολόμαυρη επένδυση Urban expression που φέρνει μια έντονη κομψότητα στη σχεδίαση. Το νέο ολόμαυρο εσωτερικό αναζωογονείται από γκρι και λευκές πινελιές στην ταπετσαρία τζιν υφάσματος και από τη σκούρα καφέ του φελλού κονσόλα και την επένδυση της λαβής των θυρών. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΘΑ ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ MazdaMX-30 2022 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ ΝΕΟ RANGE ROVER Η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΒΕΕ, η εισαγωγική εταιρεία της Jaguar Land Rover, παρουσίασε πρόσφατα στην Ελλάδα το νέο Range Rover 5ης γενιάς. Το νέο Range Rover είναι ένας συναρπαστικός συνδυασμός απέριττου στυλ και υψηλής αισθητικής με τεχνολογίες αιχμής, αδιάλειπτη συνδεσιμότητα και χώρο για μέχρι επτά ενήλικες για πρώτη φορά. Σύντομα θα φτάσουν στην Ελλάδα και τα νέα plug-in hybrid σύνολα 510PS και 440PS που προσφέρουν αθόρυβη ηλεκτρική αυτονομία έως 113km και εκπομπές CO2 μόλις 18g/km, ενώ το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας θα ακολουθήσει το 2024. Το πιο πολυτελές και καινοτόμο Range Rover παρουσιάστηκε σε μια ξεχωριστή εκδήλωση, η οποία πραγματοποιήθηκε στο κέντρο της Αθήνας, στο City Link. Οι παριστάμενοι είχαν την ευκαιρία να δουν πρώτοι στην Ελλάδα το εμβληματικό μοντέλο της Land Rover, το οποίο τους αποκαλύφθηκε σταδιακά μέσα από μια εμπειρία τρισδιάστατης ψηφιακής αποτύπωσης με ειδικά φωτιστικά laser. Το νέο Range Rover 5ης γενιάς προέκυψε μετά από 7 εκατομμύρια ώρες εντατικής εργασίας και μετά από δοκιμές ενός εκατομμυρίου χιλιομέτρων. Ο εκτελεστικός πρόεδρος της «Π. Πετρόπουλος», Μιχάλης Η. Οικονομάκης, δήλωσε: «Η έλευση του νέου Range Rover συμπίπτει με τη χρονιά της επετείου των 100 χρόνων της εταιρείας Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, που παράλληλα φέτος ανακοίνωσε τα καλύτερα ετήσια αποτελέσματά της. Είναι χαρά μας να έχουμε ένα κοινό που μπορεί να παρακολουθήσει και να εκτιμήσει τέτοιου είδους επιτεύγματα, τα οποία σηματοδοτούν την πρόθεσή μας να πρωταγωνιστούμε στις εξελίξεις, χτίζοντας στην εμπιστοσύνη με τους συνεργάτες μας, οι οποίοι μας δικαιώνουν με την επιλογή τους». Στο πλαίσιο της παρουσίασης, οι προσκεκλημένοι είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν μια βιωματική εμπειρία που δημιούργησε η εταιρεία IFI Architectural Lighting Design. Καθήμενοι στη θέση του οδηγού με ειδικά συστήματα φωτισμού μπορούσαν να ζήσουν την εμπειρία του νέου Range Rover σε διάφορες ζώνες ώρας της ημέρας πρωί, ηλιοβασίλεμα, βράδυ με έναστρο ουρανό και υπό διάφορες συνθήκες, όπως το πέρασμα μέσα από τούνελ με χαμηλή ή υψηλή ταχύτητα.

16.05.22 #155 7 Η Kosmocar A.E., επίσημος εισαγωγέας των Volkswagen, Audi, Skoda, Bentley και Ducati και πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση και τη μικροκινητικότητα στην Ελλάδα, ανακοίνωσε την έναρξη της αντιπροσώπευσης της εταιρείας τεχνολογίας Silence και των προϊόντων της στην Ελλάδα από τις αρχές Μαΐου του τρέχοντος έτους αποκλειστικά μέσω του δικτύου καταστημάτων της Kosmoride. Η Silence, με έτος ίδρυσης το 2012 και έδρα στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, είναι μια νεοφυής εταιρεία υψηλής τεχνολογίας, που ειδικεύεται στα ηλεκτρικά οχήματα πόλης, κατά βάση τα ηλεκτρικά scooters αλλά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης (nanocars). Τα ηλεκτρικά scooters, που αποτελούν και τα βασικά προϊόντα της Silence, διατίθενται σε δύο βασικές εκδόσεις, με την τελική ταχύτητα είτε στα 45 χλμ./ώρα, και μπορούν να οδηγηθούν από άτομα ηλικίας 16 ετών και άνω, είτε στα 90-110 χλμ./ ώρα. Η αυτονομία τους φτάνει έως και τα 149 χιλιόμετρα. Τα συγκεκριμένα οχήματα αποτελούν ιδανική λύση για την ηλεκτροκίνηση στον πυκνό ιστό των σημερινών μεγαλουπόλεων και απευθύνονται σε κάθε χρήστη. Η φόρτιση των Silence γίνεται εύκολα χωρίς να χρειάζεται ξεχωριστή εγκατάσταση φορτιστών. Η μπαταρία μπορεί να μετακινηθεί πανεύκολα, χάρη στους ενσωματωμένους τροχούς και τη λαβή που διαθέτει, ενώ φορτίζεται σε μια κοινή πρίζα σούκο. Χάρη στον on board φορτιστή των 600Wθα έχει φορτίσει στο 100% της χωρητικότητάς της μέσα σε μόλις 5 ώρες. Για πλήρως οικολογικές και φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί και με ηλιακή ενέργεια μέσω πάνελ. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης της Silence είναι ένα διθέσιο όχημα με μήκος κάτω από 2,3 μέτρα για απόλυτη ευελιξία. Η αυτονομία του φτάνει σχεδόν τα 150 χιλιόμετρα, η μέγιστη ταχύτητα τα 90 χλμ./ώρα ενώ το κλείδωμα-ξεκλείδωμα γίνεται χωρίς κλειδί μέσω εφαρμογής στο smartphone. Το nanocar της Silence θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από την Kosmoride μέσα στο 2022. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΜΙΚΡΟΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ Kosmocar και Kosmoride φέρνουν την ισπανική Silence Η Microsoft ανακοίνωσε την αντιμετώπιση τεχνικού προβλήματος των ακουστικών επαυξημένης πραγματικότητας (AR) HoloLens με την υποστήριξη της Volkswagen, για παροχή λειτουργιών οδήγησης μέσω AR. Η Volkswagen συνειδητοποίησε το 2018 πως τα δεδομένα των αισθητήρων της κάμερας HoloLens και της μονάδας υπολογισμού αδράνειας ήταν ασύμβατα, ενώ τα ακουστικά που χρησιμοποιούνταν στο αυτοκίνητο, ανίχνευαν την κίνηση εν στάσει. Συνεργαζόμενες από το 2018, ηMicrosoft και η Volkswagen κατάφεραν να επιλύσουν το πρόβλημα με λήψη πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο, μέσω των συνδεδεμένων ακουστικών HoloLens. Η αναβάθμιση ανιχνεύει εικονικά αντικείμενα μέσα και έξω από το όχημα, επιτρέποντας στον οδηγό τη λήψη βασικών δεδομένων χωρίς να αποσπάται η προσοχή του. Οι εικόνες που κοινοποίησε ηMicrosoft δείχνουν το HoloLens να προβάλλει εικονικό χάρτη του δρόμου με οδηγίες και ειδοποιήσεις προς τον οδηγό για την κίνηση πεζών. AR ΓΙΑ ΕΤΑΙΡΕΊΕΣ Η Volkswagen είναι εξοικειωμένη με την τεχνολογία AR, καθώς τα τελευταία ηλεκτρικά αυτοκίνητα ID είναι εξοπλισμένα με head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, που προβάλλουν πληροφορίες πλοήγησης στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Η τεχνολογία στοχεύει στη μείωση της απόσπασης προσοχής, επιτρέποντας στους οδηγούς να έχουν τα μάτια τους στο δρόμο, λαμβάνοντας παράλληλα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο. Από την πλευρά της, ηMicrosoft σχεδιάζει να λανσάρει τα ακουστικά HoloLens AR για εταιρείες, χωρίς να υπάρχει ένδειξη διάθεσης σε τελικούς χρήστες. Το έργο αντιμετώπισε πολλά εμπόδια από τότε που πρωτοεμφανίστηκε το 2016, ενώ 40 μέλη της ομάδας HoloLens μεταπήδησαν στη Meta στις αρχές του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τη Wall Street Journal. Φημολογείται πως η ομάδα HoloLens απώλεσε συνολικά περίπου 70 μέλη. Η MICROSOFT ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΕΙ ΤΟ HOLOLENS ΓΙΑ ΧΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ VOLKSWAGEN

16.05.22 #155 8 «Οι στόλοι παραμένουν ανθεκτικοί στο συνεχώς ταραγμένο περιβάλλον», αναφέρει η Yaël Bennathan, επικεφαλής του Arval Mobility Observatory, σε αποκλειστική συνομιλία με το Fleet Europe σχετικά με τη δημοσίευση του ετήσιου Βαρόμετρου Στόλου και Κινητικότητας (Fleet & Mobility Barometer) του Arval Mobility Observatory. Το Βαρόμετρο Στόλου και Κινητικότητας 2022 του Arval Mobility Observatory είναι από τα καλύτερα εργαλεία να δει κάποιος τι δίνει ζωή στους εταιρικούς στόλους στην Ευρώπη και παγκοσμίως. Καλύπτοντας 26 χώρες (έναντι 20 του περασμένου έτους), το Βαρόμετρο εξετάζει πάνω από 7.500 στόλους και υπεύθυνους κινητικότητας και πραγματοποιήθηκε από τα μέσα Νοεμβρίου του περασμένου έτους έως τις αρχές Μαρτίου του τρέχοντος έτους. Καλύπτει όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές στόλου, συν τρεις χώρες της Νότιας Αμερικής (Βραζιλία, Χιλή, Περού) και άλλες τρεις της ευρωπαϊκής περιφέρειας (Ρωσία, Τουρκία, Μαρόκο). Το εντυπωσιακό φέτος είναι η συνεχιζόμενη ισχυρή πρόοδος καινοτομίας του κλάδου -στην ηλεκτροκίνηση, στη συνδεσιμότητα και στην εναλλακτική κινητικότητα- και η συνεχιζόμενη δημοτικότητα του full service leasing, που υποστηρίζονται από ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο εμπιστοσύνης για το μέλλον. Ιδού μερικά εντυπωσιακά στοιχεία πέντε τάσεων, με σύντομα σχόλια της κ. Bennathan. ΕΜΠΙΣΤΟΣΎΝΗ ΣΤΌΛΟΥ: ΜΕΓΆΛΗ ΑΙΣΙΟΔΟΞΊΑ „Η αισιοδοξία μεταξύ των αρμοδίων λήψης αποφάσεων στόλου και κινητικότητας είναι μεγάλη. Το 94% προβλέπει πως ο στόλος τους θα παραμείνει σταθερός ή θα αναπτυχθεί τα επόμενα τρία χρόνια. „Μόνον το 6% προβλέπει μείωση. Κύριοι λόγοι που αναφέρθηκαν: μείωση της δραστηριότητας και της επιλεξιμότητας. „Μεταξύ των εταιρειών που προβλέπουν αύξηση του στόλου, οι κύριοι λόγοι είναι: η επιχειρηματική ανάπτυξη (65%), τα εταιρικά αυτοκίνητα ως μοχλός προσέλκυσης και διατήρησης ταλέντων (29%) και η επέκταση παροχής εταιρικών αυτοκινήτων σε εργαζομένους που προηγουμένως δεν δικαιούντο (18%). „Η Covid-19 ως αιτία μείωσης ή αύξησης του στόλου μειώθηκε στο 27% φέτος από 60% πέρυσι. «Οι εταιρείες είναι πλέον εξοικειωμένες με τον αντίκτυπο της Covid στην κινητικότητα. Γνωρίζουν πώς να τον διαχειριστούν. Από την άλλη, οι εταιρικοί στόλοι αντιμετωπίζουν πλέον όχι μόνο μία αλλά πολλές προκλήσεις ως συνέπεια του κορωνοϊού, οι οποίες επηρεάζουν περισσότερο την παγκόσμια οικονομία - ελλείψεις πρώτων υλών, έλλειψη ημιαγωγών, καθυστερήσεις παράδοσης, αυξανόμενος πληθωρισμός. Και αυτές επίσης πρέπει να τις διαχειριστούμε». «Ωστόσο, η τάση παραμένει θετική, καθώς λιγότερες από 6% των εταιρειών προβλέπουν συρρίκνωση του στόλου τους τα επόμενα τρία χρόνια. Υπάρχουν ενδείξεις πως η αγορά θα συνεχίσει να αναπτύσσεται, κατ’ αρχάς στο βαρόμετρο και δευτερευόντως στον αριθμό των εργαζομένων που θα συνεχίσει να αυξάνεται, στην εκρηκτική ανάπτυξη κλάδων ή τομέων όπως η τελική παράδοση, στον αυξημένο ανταγωνισμό ταλέντων κ.λπ. Με λίγα λόγια, η Covid ήταν απλώς ο καταλύτης για τις υπάρχουσες τάσεις, χωρίς άμεσο αντίκτυπο στους στόλους». FULL SERVICE LEASING: Η ΑΝΆΠΤΥΞΗ ΣΥΝΕΧΊΖΕΤΑΙ „Το ένα τρίτο των εταιρειών εξετάζει το ενδεχόμενο θέσπισης ή αύξησης της λειτουργικής μίσθωσης για χρηματοδότηση του στόλου τους τα επόμενα τρία χρόνια. Αυτό ισοδυναμεί με τη δημοτικότητα της μεθόδου προ πανδημίας. „Ωστόσο, οι προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένων της πανδημίας και της έλλειψης ημιαγωγών, υποχρέωσαν τους στόλους να επεκτείνουν τις συμβάσεις leasing. Αν και αυτό οδήγησε σε χαμηλότερη ανάπτυξη, προβλέπεται ότι συνιστά προσωρινό φαινόμενο. „H αυξανόμενη αποδοχή του leasing δείχνει πως το full service leasing θα αυξηθεί σε όλους τους τύπους και τα μεγέθη επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένων και των μικρότερων: το 37% των ΜμΕ δηλώνει πως θα θεσπίσει ή θα αυξήσει τη λειτουργική μίσθωση. Αυτό πλησιάζει τα επίπεδα αποδοχής των μεσαίων και μεγάλων εταιρειών που παρατηρούνται εδώ και πολλά χρόνια. «Παρατηρούμε πως η πανδημία έχει επιμηκύνει τη χρήση οχημάτων στα 5,6 χρόνια, από τα 4,8 χρόνια μόλις πέρυσι. Και όμως, το full service leasing παραμένει ενδιαφέρουσα επιλογή, ειδικά σε αυτούς τους αβέβαιους καιρούς: περιορίζονται οι δαπάνες κεφαλαίου και ο κίνδυνος μεταπώλησης, ενώ αυξάνεται η ευελιξία». «Το γεγονός ότι και μικρότερες εταιρείες στρέφονται πλέον σε μεγάλο αριθμό στο leasing, μπορεί εν μέρει να οφείλεται στην αυξημένη ευκολία των ψηφιακών προσφορών, αλλά το βασικό αίτιο είναι η ευελιξία. Εξ ου και η αυξανόμενη ελκυστικότητα των μεθόδων ενδιάμεσης μίσθωσης και συνδρομής». «Η άνοδος αυτών των νέων μεθόδων δεν απειλεί το leasing. Η ευελιξία είναι από τα κύρια χαρακτηριστικά του». ΗΛΕΚΤΡΟΚΊΝΗΣΗ: ΟΙ ΠΡΟΚΛΉΣΕΙΣ ΠΑΡΑΜΈΝΟΥΝ „Το 40% των εταιρειών έχουν ήδη υιοθετήσει υβριδικά οχήματα (HEV), plug-in υβριδικά (PHEV) ή/και ηλεκτρικά μπαταρίας (BEV) στο στόλο τους. Ένα επιπλέον 19% σχεδιάζει να το πράξει την επόμενη τριετία. „Οι μικρότερες εταιρείες προσπαθούν να αναπληρώσουν την υστέρηση: για τα επιβατικά τους αυτοκίνητα, το 20% χρησιμοποιεί ήδη HEV (έναντι 23% των πολύ μεγάλων ARVAL MOBILITY OBSERVATORY Βαρόμετρο Στόλου και Κινητικότητας 2022 Yaël Bennathan

16.05.22 #155 9 εταιρειών), το 18% PHEV (έναντι 23%) και το 14% BEV (έναντι 18%). „Γιατί ηλεκτροκίνηση; Για μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων (52% των στόλων αυτοκινήτων, 48% των στόλων LCV)· μείωση του κόστους καυσίμων (45%, 44%) και προς υποστήριξη της εικόνας της εταιρείας (39%, 40%). „Η ηλεκτροκίνηση παραμένει άνισα κατανεμημένη, γεγονός που αποτελεί πρόκληση. Η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων είναι υψηλότερη στη Δυτική Ευρώπη (π.χ. ΗΒ, Ολλανδία, Γαλλία, Γερμανία) και τις σκανδιναβικές χώρες. Είναι ακόμα χαμηλή στην Ανατολική Ευρώπη και παραμένει οριακή σε άλλες χώρες (π.χ. Βραζιλία, Τουρκία, Μαρόκο, Χιλή, Ρωσία). „Τρεις στους τέσσερις λόγους για τους οποίους εξακολουθεί να καθυστερεί η ηλεκτροκίνηση έχουν να κάνουν με τη φόρτιση - σημαντική πρόκληση. «Συνολικά, η ηλεκτροκίνηση διαδόθηκε ταχύτερα από το προβλεπόμενο. Κάποιες χώρες έχουν ήδη ξεπεράσει τις προβλέψεις του 2020. Εξακολουθούν να υπάρχουν διαφορετικές ταχύτητες ανάπτυξης, αλλά ακόμα και στην Ανατολική Ευρώπη και ιδίως στην Πολωνία, η ηλεκτροκίνηση προχωρά με ταχείς ρυθμούς. Και ακόμα και στο Περού -που δεν θεωρείται πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση- το 32% των στόλων έχουν ήδη υιοθετήσει τουλάχιστον έναν τύπο EV. «Όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση, τα LCV ήταν λίγο πίσω σε σχέση με τα επιβατικά. Αλλά με την επέκταση των επιλογών σε ηλεκτρικά μοντέλα LCV, την προθυμία των θεσμών να υποστηρίξουν αυτόν τον τύπο ηλεκτροκίνησης και τις LEZ που πολλαπλασιάζονται σε πολλές χώρες, θα υπάρξει ανάπτυξη». «Ωστόσο, στο άμεσο μέλλον, τα αυτοκίνητα ντίζελ και βενζίνης θα συνεχίσουν να καλύπτουν σημαντικό ποσοστό οχημάτων. Οι εταιρείες προβλέπουν πως το 55% των αυτοκινήτων και το 63% των LCV θα παραμείνουν ICE την επόμενη τριετία». «Το κύριο εμπόδιο για την ταχύτερη επέκταση της ηλεκτροκίνησης είναι η φόρτιση. Πιο συγκεκριμένα, η αυξανόμενη διαφορά μεταξύ πλήθους EV και διαθέσιμων σταθμών φόρτισης. Στη Γαλλία, ο στόχος ήταν να υπάρχουν 100.000 σταθμοί μέχρι το τέλος του περασμένου έτους. Τελικά, δημιουργήθηκαν 55.000. Το ίδιο πρόβλημα υφίσταται σε μεγάλο τμήμα της Ευρώπης». ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΉ ΚΙΝΗΤΙΚΌΤΗΤΑ: ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΉ „Σχεδόν τα δύο τρίτα (65%) των εταιρειών χρησιμοποιούν ήδη μία τουλάχιστον εναλλακτική λύση κινητικότητας (π.χ. διαμοιρασμό εταιρικού αυτοκινήτου, leasing ποδηλάτων, προϋπολογισμό κινητικότητας). Ένα επιπλέον 14% σχεδιάζει να εφαρμόσει ή να επενδύσει σε μια τέτοια λύση την επόμενη τριετία. „Η αποδοχή είναι υψηλότερη σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ολλανδία και η Γερμανία (περισσότερες από 8 στις 10 εταιρείες). Είναι χαμηλότερη στην Πολωνία, αλλά ακόμα και εκεί είναι 4 στις 10. „Για τις περισσότερες εταιρείες (9 στις 10), η εναλλακτική κινητικότητα, παρά το όνομά της, δεν είναι εναλλακτική των εταιρικών αυτοκινήτων αλλά συμπληρωματική. Και πράγματι, οι περισσότερες εταιρείες δηλώνουν πως δεν σκοπεύουν να εγκαταλείψουν την αρχή του εταιρικού αυτοκινήτου. «Το οικονομικό και φορολογικό περιβάλλον έχει σημασία, εξ ου και η δημοτικότητα του leasing ποδηλάτων στο Βέλγιο και τη Γερμανία ή η εξέχουσα θέση της επιλογής απόρριψης παροχής στο Ηνωμένο Βασίλειο και το Βέλγιο. Αλλά η ελκυστικότητα της εναλλακτικής κινητικότητας σχετίζεται φυσικά και με τις προσφορές κάθε αγοράς». «Μόνον το 14% των εταιρειών έχουν ήδη προσαρμοστεί ή εξετάζουν το ενδεχόμενο να προσαρμόσουν τις πολιτικές του στόλου και της κινητικότητάς τους, ειδικά στην εξ αποστάσεως εργασία, η οποία θα συνεχιστεί και η οποία επηρεάζει τις εταιρικές αποφάσεις για κτιριακές εγκαταστάσεις, π.χ. εταιρειών που αποφασίζουν να μετακομίσουν σε ελκυστικότερες τοποθεσίες». (Το Arval Mobility Observatory δημοσίευσε πέρυσι μελέτη σχετικά με τον αντίκτυπο της εξ αποστάσεως εργασίας στην κινητικότητα και τα ακίνητα). ΣΥΝΔΕΔΕΜΈΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΊΕΣ: ΑΎΞΗΣΗ ΧΡΉΣΗΣ „Τα εργαλεία τηλεματικής χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο: από το 26% των στόλων αυτοκινήτων και το 31% των στόλων LCV. Υπάρχει μικρή διαφορά χρήσης συνδεδεμένων υπηρεσιών μεταξύ μικρότερων (37%) και μεγαλύτερων εταιρειών (40%). „Η διείσδυση είναι υψηλότερη στη Βραζιλία, το Περού και τη Χιλή (περίπου 60%), μικρότερη στη Γερμανία και την Αυστρία (κάτω από 20%). Άλλες αγορές βρίσκονται στο ενδιάμεσο, περίπου στο 50% (π.χ. ΗΒ, Τσεχία, Ρωσία). „Οι κύριοι λόγοι απόκτησης συνδεδεμένων υπηρεσιών: εντοπισμός οχήματος ή βελτίωση ασφάλειάς του (39%), βελτίωση λειτουργικής απόδοσης (29%), ασφάλειας οδηγού (31%) και μείωση κόστους του στόλου (24%). «Η ασφάλεια και η ανάκτηση οχημάτων είναι σημαντικές αιτίες χρήσης τηλεματικής για τις αγορές της Νότιας Αμερικής. Υπάρχουν πολιτισμικοί λόγοι για τη χαμηλή υιοθέτηση στη Γερμανία». «Οι συνδεδεμένες υπηρεσίες εξυπηρετούν επίσης το παγκόσμιο πλαίσιο, καθώς αποτελούν ουσιαστικό παράγοντα μείωσης CO2, κόστους και βελτιστοποίησης στόλου. Και προφανώς ακριβώς αυτό χρειάζονται οι αρμόδιοι λήψης αποφάσεων στόλων στην περίπτωση πληθωριστικών τάσεων». Τι προσφέρουν όλα αυτά τα δεδομένα και οι τάσεις; «Το Βαρόμετρο Στόλου και Κινητικότητας 2022 δείχνει ξεκάθαρα πως οι στόλοι παραμένουν ανθεκτικοί στο συνεχώς ταραγμένο περιβάλλον», λέει η κ. Yaël Bennathan. «Οι αρμόδιοι λήψης αποφάσεων των εταιρειών από τους οποίους πήραμε συνέντευξη παραμένουν αισιόδοξοι για το μέλλον και δεσμεύονται να συνεχίσουν τις επενδύσεις τους στη βιώσιμη κινητικότητα». Για να διαβάσετε το πλήρες Fleet & Mobility Barometer 2022 του Arval Mobility Observatory, κάντε κλικ εδώ

16.05.22 #155 10 Το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, η ALD Automotive σημείωσε κέρδη ρεκόρ 3.101 ευρώ για κάθε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που πούλησε, δηλαδή επταπλάσια αύξηση έναντι της ίδιας περσινής περιόδου (439 ευρώ). Η εντυπωσιακή αύξηση εξηγεί σε μεγάλο βαθμό τα ισχυρά τριμηνιαία αποτελέσματα της εταιρείας, με καθαρά έσοδα 255,3 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 64,2% έναντι του πρώτου τριμήνου 2021 (155,5 εκατ. ευρώ). Οι διαταραχές στην αγορά δεν είναι πάντα κακές. Οι καθυστερήσεις παράδοσης νέων οχημάτων ανεβάζουν τις τιμές των μεταχειρισμένων και αυτό δημιουργεί έκτακτα κέρδη για εταιρείες leasing όπως η ALD. Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων απέδωσαν συνολικά 215,2 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2022, έναντι μόλις 38,2 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2021. Άλλα σημαντικά σημεία της τριμηνιαίας έκθεσης της ALD: „Στα τέλη Μαρτίου, ο χρηματοδοτούμενος στόλος της ALD περιλάμβανε 1,436 εκατομμύρια οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 4,8% έναντι της ίδιας περιόδου πέρυσι. „Τα συμβόλαια leasing και το περιθώριο κέρδους υπηρεσιών α’ τριμήνου (329 εκατ. ευρώ, αύξηση 4,5% σε ετήσια βάση) προσαρμόστηκαν έναντι των αρνητικών επιπτώσεων του πολέμου στην Ουκρανία (-27,3 εκατ. ευρώ) και της θετικής αξιολόγησης του στόλου (+ 12,5 εκατ. ευρώ). „Η αναλογία κόστους/εσόδων (εξαιρουμένων των πωλήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και της προσαρμογής για την Ουκρανία) είναι 52,7%, έναντι 49/9% του α’ τριμήνου 2021. Αυτό αντανακλά το κόστος προετοιμασίας ενσωμάτωσης της LeasePlan. „Συνολικά, 26% των παραδόσεων ήταν EV. Βάσει των αποτελεσμάτων πρώτου τριμήνου, η ALD προβλέπει τα ακόλουθα για όλο το έτος: „Ο χρηματοδοτούμενος στόλος θα αυξηθεί μεταξύ 2% και 4% (αμετάβλητος έναντι προηγούμενης πρόβλεψης). „Το αποτέλεσμα πωλήσεων μεταχειρισμένων θα ξεπερνά τα 2.000 ευρώ ανά όχημα (έναντι 1.000 ευρώ προηγούμενης πρόβλεψης). Με τα συνεχιζόμενα προβλήματα στις αλυσίδες εφοδιασμού λόγω των γεωπολιτικών εντάσεων και των απαγορεύσεων στην Κίνα, η ALD εξασφαλίζει τις προμήθειες αυτοκινήτων της, αυξάνοντας τις μαζικές αγορές και προβλέποντας παραγγελίες, αξιοποιώντας τις ισχυρές και μακροχρόνιες συνεργασίες της με κατασκευαστές. «Η ALD ξεκίνησε εξαιρετικά τη χρονιά, με ιδιαίτερα ισχυρή εμπορική δυναμική, παρά τους συνεχιζόμενους περιορισμούς εφοδιασμού», παρατηρεί ο Tim Albertsen, CEO της εταιρείας, ο οποίος ανέφερε επίσης πως η εξαγορά της LeasePlan, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του έτους, «θα ενισχύσει περαιτέρω τη θέση και την ανθεκτικότητα της ALD». ΕΠΤΑΠΛΑΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΑΠΟΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Αποτελέσματα ALD Automotive leasing & rental Τα καθαρά αποτελέσματα πρώτου τριμήνου 2022 της LeasePlan ανέρχονται στα 360 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένα κατά 99,4% έναντι του πρώτου τριμήνου 2021. Ο εξυπηρετούμενος στόλος της εταιρείας αυξήθηκε κατά 6,3% σε ετήσια βάση, φθάνοντας σχεδόν τα 1,9 εκατομμύρια οχήματα, ενώ οι παραγγελίες πρώτου τριμήνου 2022 ήταν ιδιαίτερα υψηλές, ανέφερε η LeasePlan στην πρώτη τριμηνιαία έκθεση του έτους. «Το πρώτο τρίμηνο του 2022 η LeasePlan συνέχισε να σημειώνει εξαιρετικά αποτελέσματα, δραστηριοποιούμενη σε έναν από τους πιο ελκυστικούς κλάδους», δήλωσε ο Tex Gunning, CEO της εταιρείας, η οποία βρίσκεται σε διαδικασία εξαγοράς από την ALD. Κύρια σημεία της τριμηνιαίας έκθεσης: „Τα καθαρά αποτελέσματα των 360 εκατ. ευρώ (+99,4%) περιλαμβάνουν 85 εκατ. ευρώ καθαρού θετικού αντικτύπου στην αγορά, από παράγωγα αντιστάθμισης κινδύνων. „Το υποκείμενο καθαρό αποτέλεσμα ύψους 281 εκατ. ευρώ αυξήθηκε κατά 69,1% σε ετήσια βάση. „Το μικτό κέρδος από το leasing και τις πρόσθετες υπηρεσίες ανήλθε στα 398 εκατ. ευρώ (+8,7%), με όλες τις υπηρεσίες να παρουσιάζουν ισχυρή απόδοση. „Το μικτό κέρδος από πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και τελών λήξης συμβάσεων ανήλθε στα 199 εκατ. ευρώ (+209,7%), λόγω μεγάλης ζήτησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. „Στις 22 Απριλίου, η LeasePlan, η ALD και η Société Générale (κύριος μέτοχος της ALD) υπέγραψαν δεσμευτική συμφωνία επιβεβαίωσης των όρων εξαγοράς που ανακοινώθηκε νωρίτερα φέτος. Προς το παρόν και οι δύο εταιρείες συνεχίζουν να λειτουργούν ξεχωριστά. Η LeasePlan, από την πλευρά της, προβλέπει ισχυρή ανάπτυξη, όπως δείχνουν η ισχυρή ανάπτυξη του στόλου της και οι παραγγελίες ρεκόρ. Επιπλέον, «η πρότασή μας για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι εξαιρετικά δημοφιλής, λόγω της συνεχιζόμενης ζήτησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και της αυξανόμενης αποδοχής υπηρεσιών leasing μεταχειρισμένων αυτοκινήτων», δήλωσε ο κ. Gunning. «Η μετάβαση στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών επιφέρει ανάπτυξη, με 1 στις 4 νέες παραδόσεις να είναι πλέον EV». Για παράδειγμα, τον Φεβρουάριο, η LEASEPLAN: ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ Α΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=