FLEETNEWS #153

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΤΡΙΤΗ 3 ΜΑΪΟΥ 2022 #153 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S Η δημόσια φόρτιση δεν θα εμποδίσει τους στόχους της Ε.Ε. για τα EV Η θέση των κατασκευαστών για τροποποίηση της Οδηγίας ITS Ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων, πτωτικές με εξαιρέσεις

03.05.22 #153 2 info@fleetnews.gr Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 Το καινούργιο Kia EV6 GT προσφέρει περισσότερη ισχύ σε συνδυασμό με τολμηρό, μυώδη, σπορ σχεδιασμό, δυναμική οδηγική συμπεριφορά και δυνατότητες υπερταχείας φόρτισης 800V. Η τετρακίνητη έκδοση GT του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού Kia EV6 υπερβαίνει τα όρια των επιδόσεων, αποδίδοντας συνδυαστική ισχύ 580 ίππων από δύο ηλεκτροκινητήρες και ροπή 740 Nm. Με επιτάχυνση 0-100 χλμ. σε 3,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα, ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις για άνεση και σταθερότητα, σπορ μυώδη σχεδιασμό, ζάντες 21'' και ορατές νέον δαγκάνες των πανίσχυρων φρένων προκαλεί θαυμασμό. Με αυτονομία 424 χλμ. και υπερ-ταχεία φόρτιση από 10%-80% σε 18 λεπτά, το EV6 GT θέτει νέα δεδομένα. Στο εσωτερικό, διπλή πανοραμική κυρτή οθόνη υψηλής ευκρίνειας και εργονομικό διάκτινο τιμόνι με ενσωματωμένο πλήκτρο ενεργοποίησης της λειτουργίας οδήγησης GT, προσφέρουν μοναδική οδηγική εμπειρία. Διαθέτει bucket καθίσματα με σουέντ επένδυση και premium υλικά με σπορ πινελιές για στήριξη και άνεση. Η κορυφαία έκδοση του αυτοκινήτου-ορόσημου της Kia αναμένεται σύντομα. KIA EV6 GT Με την εμφάνισή του στη δημοφιλή κατηγορία συμπαγών SUV, το αμιγώς ηλεκτρικό RZ450e θα ενισχύσει την απήχηση της Lexus στους στόλους όλου του κόσμου. Πρόκειται για την πολυτελή και ισχυρή έκδοση του bZ4x της μητρικής εταιρείας Toyota.Τεχνικά συγγενές του συμπαγούς SUV της Toyota, το RZ450e διαθέτει παρόμοιες διαστάσεις με μακρύ μεταξόνιο 2.850 χιλ. Ωστόσο, ο εξελιγμένος σχεδιασμός του με αιχμηρές γραμμές κάνει το αυτοκίνητο λίγο μακρύτερο. ΒΑΣΙΚΆ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΆ „ Ειδική πλατφόρμα EV με δομή skateboard για μεγιστοποίηση εσωτερικού χώρου. „ Συστοιχία μπαταριών 71,4 kWh, με πρόβλεψη διατήρησης του 90% της χωρητικότητάς της για 10 χρόνια. „ Αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων (WLTP) „ Ισχύς 230 kW (έναντι των 160 kW του Toyota bZ4x AWD) „ Ανταγωνιστής των Audi Q4 E-Tron, Mercedes EQC και BMW iX3 Το Lexus RZ450e διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση. Αυτό επηρεάζει την αυτονομία. Τα επίσημα στοιχεία είναι υπό πιστοποίηση, αλλά η Lexus επιδιώκει κατανάλωση κάτω των 18 kWh/100 χλμ. και αυτονομία άνω των 400 χλμ. Η οθόνη αφής πολυμέσων 14 ιντσών διαθέτει το πλέον πρόσφατο λογισμικό της εταιρείας. Σε μεταγενέστερη φάση, οι οδηγοί θα μπορούν να επιλέξουν σύστημα διεύθυνσης τύπου ζυγού (yoke), χωρίς μηχανική σύνδεση με τους μπροστινούς τροχούς. Το ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο One Motion Grip διασφαλίζει πως η κλίση του συστήματος διεύθυνσης είναι πάντα σωστή και διαθέτει ικανότητα αντιστάθμισης σε ισχυρούς πλευρικούς ανέμους. Διαθέτοντας το πλέον πρόσφατο Safety System+ της Lexus, το RZ450e προσφέρει πλούσια γκάμα συστημάτων ADAS, με ψηφιακό εσωτερικό κάτοπτρο, αυτόματο σύστημα αναγνώρισης στροφής και λειτουργία ασφαλούς εξόδου, η οποία εμποδίζει το ανεπιθύμητο άνοιγμα της πόρτας όταν πλησιάζουν ποδηλάτες ή άλλοι χρήστες του δρόμου. Σύμφωνα με την εταιρεία, τα συστήματα ασφαλείας έχουν απόδοση 95%. Το νέο RZ450e θα κυκλοφορήσει στα τέλη του 2022. ΕΤΟΙΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΣΤΟΛΟΥ; Lexus RZ450e

03.05.22 #153 3 Η ώρα της Γης μάς υπενθύμισε πως απαιτείται επείγουσα δράση για την επίτευξη των κλιματικών στόχων: τα αυτοκίνητα και τα LCV αντιπροσωπεύουν το 15% των συνολικών εκπομπών CO2 στην Ε.Ε., ενώ οι στόλοι αντιπροσωπεύουν έως και το 50% των εσωτερικών εκπομπών των πελατών. Με τις σαρωτικές αλλαγές που επηρεάζουν ήδη την αυτοκινητοβιομηχανία, η βιωσιμότητα είναι στο επίκεντρο, δείχνοντας πως η ώρα να δράσουμε είναι τώρα. Παρ’ όλα αυτά, η πραγματικότητα των επιχειρήσεων υπαγορεύει ότι πρέπει επίσης να έχουμε το νου μας στο TCO και γενικότερα στην εξοικονόμηση κόστους. Πώς μπορούν να συνδυαστούν αυτές οι δύο κινητήριες δυνάμεις; Η ALD Automotive υποστηρίζει και συμβουλεύει τους πελάτες της για να το επιτύχουν. ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΉ ΥΠΟΣΤΉΡΙΞΗ Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ξεπερνά την αγορά νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Η ALD Automotive προσφέρει υποστήριξη μέσω μιας μεθοδολογίας πέντε βημάτων: „ Ανάλυση στόλου και πληροφόρηση „ Δημιουργία προφίλ οδηγού με χρήση τηλεματικής „ Εργαλεία αξιολόγησης των μοντέλων για την πρόβλεψη των TCO και CO2 και την παροχή βέλτιστης επιλογής οχημάτων και λύσεων φόρτισης „ Συστάσεις και βελτιστοποίηση της πολιτικής μετακίνησης „ Παρακολούθηση και λειτουργία, συμπεριλαμβανομένων των εργαλείων παρακολούθησης και της βελτιστοποίησης των υποδομών Παρ’ όλα αυτά, το ταξίδι της μετάβασης συχνά φαίνεται συγκεχυμένο στους fleet managers. Πώς ξεκινούν; Πόσο γρήγορα πρέπει να κάνουν τη μετάβαση; Σε ποιες χώρες πρέπει να δώσουν προτεραιότητα; Πώς μπορούν να υπολογίσω τις εκπομπές CO2; Πώς να συμμορφωθούν με τους στόχους βιωσιμότητας; Το My Net Zero Programme που αναπτύχθηκε από την ALD Automotive, παρέχει απάντηση σε καίρια ερωτήματα, προσφέροντας γραμμή βάσης CO2 και προβλέψεις για τα επόμενα χρόνια. TCO: ΌΧΙ ΠΙΑ ΕΜΠΌΔΙΟ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΊΝΗΣΗ Στα οχήματα ICE, ο κύριος καθοριστικός παράγοντας του TCO ήταν το μηνιαίο μίσθωμα. Στα ηλεκτρικά οχήματα πρέπει να ληφθούν υπόψη και άλλοι παράγοντες: „ Κόστος ενέργειας „ Κόστος φορτιστή και άλλα έξοδα φόρτισης „ Φορολογία και φορολογικά κίνητρα „ Πρόσθετες παροχές για τον εργαζόμενο Το Green Scorecard της ΑLD Automotive παρέχει μια ολοκληρωμένη βάση λήψης αποφάσεων για τις βέλτιστες λύσεις οχημάτων και τύπων καυσίμων επεκτεινόμενο σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες σύντομα. ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΊΗΣΗ ΚΌΣΤΟΥΣ ΧΡΈΩΣΗΣ ΜΈΣΩ ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΑΣ Εκτός από την επεξεργασία του οικονομικού κόστους και την αναζήτηση των πιο αποτελεσματικών λύσεων για την ενεργειακή μετάβαση, η διαδικασία απαιτεί επίσης την αλλαγή συμπεριφοράς. Π.χ. η φόρτιση μπορεί να κατανεμηθεί σε οικιακούς, εργασιακούς και δημόσιους φορτιστές, οι οποίοι συνεπάγονται σημαντικές διαφορές κόστους. Παράλληλα με την παρακολούθηση της αύξησης του στόλου EV, παρέχονται κίνητρα για τον επιθυμητό τύπο συμπεριφοράς φόρτισης. Το μέλλον της κινητικότητας είναι ηλεκτρικό, και η ΑLD Automotive βρίσκεται δίπλα σας σε κάθε βήμα του ταξιδιού. Μάθετε περισσότερα εδώ. ΟΤΑΝΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ Ηώρα να δράσουμε είναι τώρα advertorial

03.05.22 #153 4 Η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα (VWN) παρουσίασε καμουφλαρισμένη την εντελώς νέα γενιά του Amarok pickup της για το 2022, που για άλλη μια φορά μπορεί να κάνει περισσότερα εντός και εκτός δρόμου. Σχεδιασμένο και εξελιγμένο στη Γερμανία και την Αυστραλία, κατασκευασμένο στη Νότια Αφρική, το νέο Amarok βρίσκεται και πάλι στην κορυφή της κατηγορίας Β στα pickup χάρη στον βέλτιστο εξοπλισμό, μια ιδιαίτερα αυξημένη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης και ένα εμφανώς μεγαλύτερο πρόγραμμα συστημάτων μετάδοσης κίνησης από το προηγούμενο μοντέλο. Τα πρώτα καμουφλαρισμένα μοντέλα του νέου Amarok είναι ήδη στους δρόμους της Ευρώπης. Τυπική για το μοντέλο αλλά ταυτόχρονα καινοτόμος είναι η πρωτοποριακή premium σχεδίαση του νέου Amarok. Ένα δυναμικό και χαρισματικό εξωτερικό συναντά το ποιοτικότατο εσωτερικό. Παρά το καμουφλάρισμα αναγνωρίζεται ήδη η αλλαγή στις διαστάσεις: Με 5.350 mm, το νέο μοντέλο είναι τουλάχιστον 100 mm μακρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο. Στο μεταξόνιο των 3.270 mm υπάρχουν επιπλέον 175 mm - δημιουργώντας περισσότερο χώρο στο διπλοκάμπινο. Επιπλέον, αυξάνεται το ωφέλιμο φορτίο έως και 1,2 τόνους, ενώ πλέον το μέγιστο φορτίο έλξης φτάνει την εντυπωσιακή επίδοση των 3,5 τόνων σε περισσότερες παραλλαγές κινητήρα/κιβωτίου ταχυτήτων. Καθώς το μεταξόνιο του νέου Amarok αυξάνεται περισσότερο από το συνολικό μήκος του οχήματος, μειώνονται οι πρόβολοι του αμαξώματος. Αυτό έχει θετικό αντίκτυπο στις offroad δυνατότητες. Οι ικανότητες εκτός δρόμου του νέου Amarok τελειοποιήθηκαν επιπλέον χάρη στις μεγαλύτερες δυνατότητες οδήγησης σε μεγαλύτερο βάθος νερού σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Ανάλογα με την παραλλαγή κινητήρα/ κιβωτίου ταχυτήτων και την αγορά διατίθεται ένας βενζινοκινητήρας και έως και τέσσερις διαφορετικοί πετρελαιοκινητήρες με τέσσερις έως έξι κυλίνδρους και 2,0 έως 3,0 λίτρα κυβισμό - κατ’ επιλογήν με πισωκίνηση, επιλεκτική ή μόνιμη τετρακίνηση. Τα προδιαμορφωμένα προφίλ οδήγησης σε πολλές παραλλαγές και σε πολλές βαθμίδες υποστηρίζουν τον ή την οδηγό ακόμη και σε ασυνήθιστες καταστάσεις. Επιπλέον, περισσότερα από 30 συστήματα υποβοήθησης, από τα οποία πάνω από 20 είναι εντελώς νέα στο Amarok, φροντίζουν για την ασφάλεια. VOLKSWAGEN ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ Το νέο Amarok ΝΕΟ RANGER RAPTOR: ΠΙΟ ΣΤΙΒΑΡΟ ΚΑΙ ΕΠΙΒΛΗΤΙΚΟ Παραμένοντας -και στη νεότερη εκδοχή του- απόλυτα πιστό στη φιλοσοφία «Ford Built Tough» και σε απόλυτη αρμονία με τις αυξημένες ικανότητές του, το νέο Ranger Raptor εξελίσσει το ήδη τολμηρό, στιβαρό και δυναμικό στυλ της προηγούμενης γενιάς Ranger. Σημείο αναφοράς και συγχρόνως πηγή έμπνευσης της εξωτερικής αισθητικής της νέας δημιουργίας της Ford με την υπογραφή της Ford Performance, είναι τα τονισμένα φτερά και, για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου, ο χαρακτηριστικός σχεδιασμός σχήματος C των φωτιστικών σωμάτων που, σε συνδυασμό, τονίζουν την παρουσία και το πλάτος του «ετοιμοπόλεμου» pickup της Ford. Οι προβολείς LED matrix που διαθέτουν φώτα ημέρας LED, πέρα από εντυπωσιακοί και κομψοί στην όψη, ανεβάζουν την απόδοση φωτισμού του νέου Ranger Raptor σε νέα επίπεδα για την κατηγορία, περιλαμβάνοντας μεταξύ των υπολοίπων χαρακτηριστικών τους προγνωστικό φωτισμό στροφών, αντιθαμβωτική δέσμη μεγάλης σκάλας και αυτόματη δυναμική ρύθμιση ύψους δέσμης. Και όλα αυτά με στόχο να προσφέρουν καλύτερη ορατότητα στους οδηγούς του νέου μοντέλου και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου. Στο πλαϊνό μέρος του αμαξώματος, τα προτεταμένα φτερά καλύπτουν τις ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών που συνδυάζονται αποκλειστικά με allterrain ελαστικά υψηλών επιδόσεων σε διάσταση 285/70 και ταιριάζουν απόλυτα τόσο με τις νέες, λειτουργικές εισαγωγές αέρα, όσο και με μια σειρά από αεροδυναμικά στοιχεία. Τον δικό τους δυναμικό τόνο προσδίδουν και τα ανθεκτικά πλαϊνά σκαλοπάτια από χυτό αλουμίνιο. Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, τα φώτα LED δημιουργούν μια στιλιστική υπογραφή σε αρμονία με τα εμπρός φώτα, ενώ ο πίσω προφυλακτήρας Precision Grey φέρει ένα ψηλά τοποθετημένο και ενσωματωμένο σκαλοπάτι πρόσβασης, καθώς και κοτσαδόρο που αναδιπλώνεται προς τα πάνω, ώστε το αυτοκίνητο να διατηρεί τις εντυπωσιακές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου και να μην επηρεάζεται η γωνία αναχώρησης του οχήματος. Περισσότερα στο fleetnews.gr

03.05.22 #153 6 Η The Morgan Motor Company όρισε τον Steve Morris εκτελεστικό πρόεδρο και τον Massimo Fumarola CEO. Αυτές οι αλλαγές ισχύουν από τις 26 Απριλίου 2022. Ο Steve και ο Massimo θα επικεντρωθούν στη στρατηγική ανάπτυξη της επιχείρησης και των κρίσιμων θεμάτων, όπως η ανάπτυξη νέων προϊόντων μετά την πρόσφατη κυκλοφορία του νέου Morgan Super 3, την πρόοδο της στρατηγικής ESG της Morgan, την καινοτομία στις κατασκευές, καθώς και τη συνεχή προώθηση της Morgan παγκοσμίως. Ο Mass imo Fumaro l a, ο οποίος προέρχεται από την Automobili Lamborghini SpA, στην οποία υπήρξε Chief Project Management Officer και μέλος του Δ.Σ., θα είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία της εταιρείας, σε συνεργασία με την υπάρχουσα ένθερμη και αφοσιωμένη ομάδα της Morgan. Ο Steve Morris, μέχρι πρότινος CEO και πρόεδρος της εταιρείας, σχολίασε, μεταξύ άλλων: «Προσωπικά, αισθάνομαι ιδιαίτερα υπερήφανος που αναλαμβάνω εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας στα 40 μου χρόνια. Το να έχεις ηγηθεί ομάδας στη Morgan που έχει συμβάλει, αναμφίβολα, σε πολλές από τις αξιοσημείωτες επιτυχίες της, είναι απίστευτα ικανοποιητικό. Η διοίκηση αλλαγών αποτελεί σημαντική πτυχή της επιχειρηματικής ηγεσίας και δημιούργησα το ήθος και την ικανότητα, ώστε η Morgan να υιοθετεί αλλαγές και να αναγνωρίζει ευκαιρίες. Αυτό έχει καταστεί ένα από τα απαράμιλλα χαρακτηριστικά της, που της δίνει την ικανότητα να προσαρμοστεί και να ευημερήσει. Είμαι ενθουσιασμένος που θα συνεργαστώ με τον Massimo για πολλά ακόμα χρόνια και θα δω την εταιρεία με ακόμα μεγαλύτερες επιτυχίες, με το πάθος, την ψυχή, την παράδοση και τα ξεχωριστά προϊόντα». Η Morgan παρουσίασε προσφάτως το Super 3, την νέα εκδοχή της 113χρονης παράδοσης τρίτροχων οχημάτων της, προς πώληση. Το νέο μοντέλο είναι το πρώτο εξ αρχής σχέδιο της εταιρείας από τότε που κυκλοφόρησε το Aero 8, το 2000. Το Super 3 διαθέτει πρωτοφανή επίπεδα ποιότητας, μηχανικής ακεραιότητας και δυνατότητας διαμόρφωσης. Η MORGAN MOTOR COMPANY ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΗΓΕΤΙΚΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑ Η βρετανική εταιρεία McLaren Automotive ανακοίνωσε το διορισμό του Michael Leiters ως νέου CEO της από την 1η Ιουλίου 2022. Ο κ. Leiters, 50 ετών, διαθέτει διδακτορικό στη Μηχανική και κατείχε ανώτερες θέσεις στην Porsche AG και, πιο πρόσφατα, υπήρξε Chief Technology Officer της Ferrari. Θα εργάζεται στην παγκόσμια έδρα της εταιρείας, στο Τεχνολογικό Κέντρο και το Κέντρο Παραγωγής McLaren, στο Surrey της Αγγλίας, όπου κατασκευάζονται διά χειρός όλα τα supercars και hypercars της εταιρείας. Ο κ. Leiters θα ηγείται του ανθρώπινου δυναμικού 3.000 ατόμων που καλύπτει τις παγκόσμιες δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένου του McLaren Composites Technology Centre, που συμβάλλει καθοριστικά στην καινοτόμο τεχνολογία του πρωτοποριακού υβριδικού supercar υψηλών επιδόσεων McLaren Artura, οι παραδόσεις του οποίου θα ξεκινήσουν σύντομα. Η McLaren διαθέτει πλέον περισσότερους από 100 λιανοπωλητές σε πάνω από 40 περιοχές παγκοσμίως. Παρά την πανδημία, η μάρκα συνεχίζει να έχει μεγάλη ζήτηση, ιδιαίτερα για τα μοντέλα περιορισμένης παραγωγής, με εξάντληση πωλήσεων των εκδόσεων 765LT Coupe και Spider και της Ultimate Series Elva. «Εκ μέρους όλων στη McLaren, είμαι ευτυχής που καλωσορίζω τον Michael ως νέο CEO της McLaren Automotive. Η μεγάλη ηγετική εμπειρία του, σε συνδυασμό με το πάθος του για τη μηχανική και τη μελλοντική τεχνολογία θα βοηθήσουν στην καθοδήγηση και την ανάπτυξη της ομάδας μας, στη συναρπαστική δεύτερη δεκαετία μας», δήλωσε ο Paul Walsh, εκτελεστικός πρόεδρος του McLaren Group. «Είμαι ιδιαίτερα ενθουσιασμένος που εντάσσομαι στη McLaren Automotive ως CEO σε αυτήν τη σημαντική στιγμή της πορείας της. Η McLaren είναι ήδη καταξιωμένη ως μια από τις πιο θαυμαστές εταιρείες πολυτελών supercars στον κόσμο. Ανυπομονώ να ενισχύσω αυτήν τη φήμη στους αφοσιωμένους πελάτες, τους εργαζομένους, τους θαυμαστές και τους συνεργάτες μας με το επόμενο κεφάλαιο της λαμπρής παράδοσης της McLaren», δήλωσε ο Michael Leiters. MCLAREN AUTOMOTIVE Νέος CEO οMichael Leiters Michael Leiters Πρόσωπα St. Morris M. Fumarola

03.05.22 #153 7 Μέσω του επενδυτικού της βραχίονα, Volvo Cars Tech Fund, η Volvo Cars απέκτησε στρατηγικό μειοψηφικό μερίδιο στην carwow, online πλατφόρμα αγορών με ηγετική θέση στην αγορά και πώληση αυτοκινήτων. Ως κορυφαία πλατφόρμα στην Ευρώπη στην αγορά νέων αυτοκινήτων και την παροχή βοήθειας στους καταναλωτές για πώληση του αυτοκινήτου τους online, τα τελευταία χρόνια η carwow σημειώνει σημαντική ανάπτυξη και κατέχει πλέον ηγετική θέση στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας και της Ισπανίας στις online πωλήσεις νέων αυτοκινήτων. Μέσω της επένδυσης, η Volvo Cars θα αποκομίσει πολύτιμη γνώση σε τομείς όπως οι online πωλήσεις, η εισροή πελατών και η δημιουργία περιεχομένου, οι οποίοι θα βοηθήσουν στο μετασχηματισμό της με άξονα τις online και απευθείας σχέσεις με τον πελάτη. Η συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο είναι το επόμενο βήμα στην υφιστάμενη συνεργασία μεταξύ Volvo Cars και carwow και περιλαμβάνει συνεργασίες στη συνδρομητική υπηρεσία της Volvo Cars, καθώς και αύξηση επισκέψεων και ενδιαφέροντος για αγορά στη Volvo Cars και τους Επίσημους Διανομείς της. «Οι ανεξάρτητες πλατφόρμες αγοράς παίζουν σημαντικό ρόλο σε κάθε καταναλωτικό τομέα, συμπεριλαμβανομένου του ανταγωνιστικού κλάδου στον οποίο βρίσκεται η Volvo Cars», δήλωσε ο Lex Kerssemakers, επικεφαλής Παγκόσμιων Εμπορικών Λειτουργιών της Volvo Cars, επισημαίνοντας: «Είμαστε από τους πρώτους κατασκευαστές αυτοκινήτων που δεσμεύτηκαν να κάνουν το πέρασμα στις online πωλήσεις. Μέσω αυτής της στρατηγικής συνεργασίας, θα εκπαιδευτούμε και θα αποκομίσουμε πολύτιμες γνώσεις για την online αγοραστική συμπεριφορά. Η συνεργασία μας με την carwow θα βοηθήσει εμάς και τους Επίσημους Διανομείς μας να αυξήσουμε τους όγκους των πωλήσεων και να πετύχουμε το στόχο μας, που προβλέπει ότι έως το 2025 περίπου το ήμισυ των πωλήσεών μας θα πραγματοποιείται online». Οικονομικές λεπτομέρειες της επένδυσης δεν ανακοινώθηκαν. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΗΝONLINE ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΑΓΟΡΩΝ ΗVolvo επενδύει στην carwow Η NISSAN ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΙ ΝΕΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ Η Nissan παρουσιάζει μια υπό εξέλιξη νέα τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού, η οποία χρησιμοποιεί εξαιρετικά ακριβείς πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο σχετικά με το περιβάλλον του οχήματος, για να βελτιώσει δραστικά την αποφυγή σύγκρουσης. Η τεχνολογία «αληθινής εδαφικής αντίληψης» της Nissan συνδυάζει πληροφορίες από συσκευές υψηλών επιδόσεων επόμενης γενιάς, όπως LIDAR, ραντάρ και κάμερες. Η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να ανιχνεύσει το σχήμα και την απόσταση των αντικειμένων, καθώς και τη δομή της περιοχής που περιβάλλει το όχημα, σε πραγματικό χρόνο και με υψηλό βαθμό ακρίβειας. Αξιοποιώντας αυτές τις πληροφορίες, το όχημα είναι δυνατό να αναλύσει άμεσα την τρέχουσα κατάσταση, να κρίνει και να εκτελέσει αυτόματα τις απαιτούμενες λειτουργίες αποφυγής σύγκρουσης. Αυτή η τεχνολογία μπορεί επίσης να ανιχνεύσει βεβαρημένη κυκλοφορία και εμπόδια στο δρόμο σε απόσταση και να εκτελέσει αναλόγως αλλαγές στην λωρίδα κυκλοφορίας. Επίσης, είναι σημαντικό ότι η τεχνολογία μπορεί να παρέχει αυξημένη υποστήριξη στους οδηγούς σε περιοχές όπου δεν είναι διαθέσιμες λεπτομερείς πληροφορίες χάρτη. Ο Takao Asami, ανώτερος αντιπρόεδρος, που ηγείται παγκοσμίως της έρευνας και ανάπτυξης, δήλωσε: «Η Nissan ήταν η πρώτη που λάνσαρε μια σειρά από προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού. Όταν εξετάζουμε το μέλλον της αυτόνομης οδήγησης, πιστεύουμε ότι είναι υψίστης σημασίας για τους οδηγούς να αισθάνονται πολύ σίγουροι για την ασφάλεια του οχήματός τους. Είμαστε βέβαιοι ότι η υπό ανάπτυξη τεχνολογία της αληθινής εδαφικής αντίληψης θα συμβάλει σημαντικά στο μέλλον στην αυτοπεποίθηση του οδηγού, στα μειωμένα τροχαία ατυχήματα και στην αυτόνομη οδήγηση». Η Nissan στοχεύει να ολοκληρώσει την ανάπτυξη της τεχνολογίας αληθινής εδαφικής αντίληψης μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2020. Θα είναι αρχικά διαθέσιμη σε επιλεγμένα νέα μοντέλα και σχεδόν σε κάθε νέο μοντέλο μέχρι το 2030. Αναλυτικά στο fleetnews.gr

03.05.22 #153 8 H Stellantis το πρώτο τρίμηνο του έτους κατέλαβε ισχυρή θέση στα επιβατικά και στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) με μερίδιο αγοράς 21% και την πρώτη θέση σε σημαντικές αγορές (Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Βέλγιο και Ελλάδα). Oι Peugeot και Citroën βρίσκονται στο top 10 των μαρκών, ενώ ο όμιλος έχει πέντε μοντέλα στις 10 πρώτες θέσεις (Peugeot 208, Citroën C3, Peugeot 2008, Opel/Vauxhall Corsa και Fiat Panda), με το Peugeot 208 να είναι το πλέον δημοφιλές αυτοκίνητο στην Ευρώπη. Παράλληλα, η Stellantis επιβεβαιώνει την ηγετική της θέση και στην ευρωπαϊκή αγορά LCV με μερίδιο 34%, με πωλήσεις 145.000 οχημάτων το πρώτο τρίμηνο. Στην αγορά οχημάτων χαμηλών ρύπων (LEV), επιβατικών και LCV, η Stellantis ηγείται το πρώτο τρίμηνο σε σημαντικές αγορές, όπως η Ιταλία (35,7% μερίδιο αγοράς), η Γαλλία (30,3%), η Ισπανία (21,8%) και η Πολωνία (14,9%). Το ίδιο διάστημα, ο όμιλος ηγείται των πωλήσεων LCV σε 30 ευρωπαϊκές αγορές με μερίδιο 44,5%. Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 500 και οι εξηλεκτρισμένες εκδόσεις των Peugeot 3008 και Peugeot 208 με συνολικές πωλήσεις άνω των 34.000 μονάδων το πρώτο τρίμηνο, επιβεβαιώνουν τη θέση τους ανάμεσα στα πλέον δημοφιλή LEV οχήματα στην Ευρώπη. Ειδικότερα, το νέο 500 είναι το τρίτο δημοφιλέστερο EV στην Ευρώπη (1o στην Ελλάδα), το Peugeot 3008 είναι το τρίτo PHEV, ενώ το Compass είναι το δεύτερο δημοφιλέστερο PHEV στην Ελλάδα (1o στα PHEV 4x4). ΟΟΜΙΛΟΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΙ ΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΧΑΜΗΛΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ Ισχυρή η θέση της Stellantis στην Ευρώπη Η μετατροπή του συνηθισμένου σε κάτι πραγματικά ξεχωριστό είναι το στοιχείο που παραδοσιακά χαρακτηρίζει την Abarth. Βασισμένη απόλυτα σε αυτήν τη φιλοσοφία, η νέα γκάμα της Abarth είναι διαθέσιμη και στην Ελλάδα με τα μοντέλα 595 (165hp) και 695 (180hp). Και τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, αλλά και πολλαπλές επιλογές εξατομίκευσης, εστιάζοντας με τον δικό τους τρόπο στα δύο βασικά στοιχεία της Abarth: το ξεχωριστό στυλ και τη χαρά της οδήγησης. Έτσι, με βάση τα 595 και 695, οι αγοραστές μπορούν να συνθέσουν το δικό τους Abarth εφαρμόζοντας τα τέσσερα διαφορετικά πακέτα εξοπλισμού, όπως ακριβώς στο παρελθόν τα θρυλικά κιτ βελτίωσης του Σκορπιού μετέτρεπαν καθημερινά αυτοκίνητα σε σπορ κατασκευές. Το Abarth 595 μπορεί να εφοδιαστεί με το “kit 595 Turismo”, που δίνει έμφαση στο στυλ ή το “kit F595”, το οποίο εστιάζει στην απόδοση. Αντίστοιχα, το ήδη ξεχωριστό Abarth 695 μπορεί να αναβαθμιστεί περαιτέρω με το ιδιαίτερα εκλεπτυσμένο “kit 695 Turismo” ή με το “kit 695 Competizione” που όπως αφήνει να εννοηθεί η ονομασία του εστιάζει στην απόλυτη οδηγική αίσθηση. Όλες οι εκδόσεις της νέας σειράς 595/695 είναι διαθέσιμες, είτε ως hatchback είτε ως cabrio, ενώ οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν αν επιθυμούν χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Οι τιμές της νέας σειράς ξεκινούν από τα 22.500 ευρώ, ενώ όλες οι εκδόσεις καλύπτονται από 4ετή εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 160.000 χλμ. και αντίστοιχης διάρκειας υπηρεσία οδικής βοήθειας. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Η ΝΕΑ ΣΕΙΡΑ ABARTH 595 KAI 695

03.05.22 #153 9 Η Volkswagen και η bp ξεκίνησαν τη στρατηγική τους συνεργασία, που θα ενισχύσει την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στην Ευρώπη, παρουσιάζοντας τον πρώτο φορτιστή στο Ντίσελντορφ. Η συνεργασία ενώνει δύο κορυφαίες παγκόσμιες εταιρείες ηλεκτροκίνησης που επιδιώκουν να αλλάξουν τη φόρτιση των EV στις βασικές ευρωπαϊκές αγορές, δημιουργώντας δίκτυο ταχυφόρτισης στην Ευρώπη έως το 2024 και παρέχοντας απρόσκοπτη εμπειρία στους οδηγούς EV. Οι καινοτόμοι μονάδες φόρτισης Flexpole 150 kW της Volkswagen, καθεμιά από τις οποίες διαθέτει δύο σημεία φόρτισης, διαθέτουν ενσωματωμένο σύστημα αποθήκευσης μπαταριών, ξεπερνώντας έτσι ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια ταχείας ανάπτυξης της υποδομής ταχυφόρτισης στην Ευρώπη: την ανάγκη συνδέσεων υψηλής ισχύος στο δίκτυο. Οι μονάδες Flexpole μπορούν να συνδεθούν απευθείας σε δίκτυο χαμηλής τάσης, κάτι που δεν απαιτεί αποκλειστικό υποσταθμό και δαπανηρές κατασκευαστικές εργασίες, μειώνοντας σημαντικά τους χρόνους εγκατάστασης και παρέχοντας γρήγορες ταχύτητες φόρτισης έως και 150 kW2, αρκετές για να προσφέρουν έως και 160 χλμ. σε μόλις 10 λεπτά, αναλόγως του μοντέλου ηλεκτρικού οχήματος. Η πρώτη φάση ανάπτυξης θα παρέχει έως και 4.000 επιπλέον σημεία φόρτισης στις εγκαταστάσεις λιανικής Aral της bp στη Γερμανία και της bp στο Ηνωμένο Βασίλειο, τους επόμενους 24 μήνες. Μέχρι το τέλος του 2024, έως και 8.000 σημεία φόρτισης θα μπορούσαν να είναι διαθέσιμα στη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η bp επεκτείνει ταχέως το δίκτυο φόρτισης EV, συμπεριλαμβανομένου του εκτεταμένου και στρατηγικά τοποθετημένου δικτύου εγκαταστάσεων λιανικής. Οι οδηγοί EV θα μπορούν να φορτίζουν σε ασφαλείς, καλά φωτισμένους σταθμούς με πρόσβαση σε πρόσθετες υπηρεσίες, όπως φαγητό και ποτό για τις μετακινήσεις τους, καθώς και τουαλέτες. Ο Bernard Looney, CEO της bp, δήλωσε: «Η φόρτιση EV είναι από τα βασικά στοιχεία του μετασχηματισμού της bp σε ολοκληρωμένη εταιρεία ενέργειας. Γι’ αυτό είμαστε τόσο ενθουσιασμένοι για τη συνεργασία μας με τη Volkswagen. Όταν ενώνονται ένας κορυφαίος κατασκευαστής αυτοκινήτων και μια κορυφαία εταιρεία ενέργειας, δημιουργείται τεράστια ευκαιρία. Αυτό αποτελεί σημαντική πρόοδο στην προσπάθειά μας επιτάχυνσης της ηλεκτροκίνησης μεταφορών στην Ευρώπη». Ο Herbert Diess, CEO της Volkswagen, δήλωσε: «ΗVolkswagen πρωτοπορεί στην ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη. Διαθέτουμε τη μεγαλύτερη επιλογή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά και πέρυσι διαθέσαμε περισσότερα EV στην περιοχή από οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία. Η επένδυση σε κάθε τι σχετικό, από λογισμικό μέχρι μπαταρίες και συστήματα φόρτισης, είναι μέρος της στρατηγικής μας να καταστήσουμε την ατομική μετακίνηση ασφαλέστερη, πιο πρακτική και κλιματικά ουδέτερη. Η απανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής οικονομίας απαιτεί στενή διασυνοριακή και κλαδική συνεργασία. Είμαστε ευτυχείς για τη συνεργασία μας με την bp προς επιτάχυνση της ανάπτυξης του δικτύου ταχυφόρτισης στην Ευρώπη». Σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας τους, η VW και η bp θα προσπαθήσουν επίσης να επιδιώξουν περαιτέρω ευκαιρίες μαζί, για να παρέχουν μελλοντικές λύσεις για κινητικότητα χαμηλότερων εκπομπών άνθρακα. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΧΕΙΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΤΑΧΥΦΟΡΤΙΣΗΣ EV ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Volkswagen Group και bp 40 ΧΡΟΝΙΑ OPEL CORSA Το μικρό μοντέλο βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του νέου εργοστασίου αυτοκινήτων στη Zaragoza για πρώτη φορά το φθινόπωρο του 1982 και αμέσως ξεκίνησε την πορεία του να γίνει best seller για την Opel. Μέχρι σήμερα, 40 χρόνια μετά το λανσάρισμά του, έχουν κατασκευαστεί πάνω από 14 εκατομμύρια Corsa, κυρίως στα εργοστάσια της Zaragoza και του Eisenach. Αυτή η επιτυχία οφείλεται, μεταξύ άλλων, στις τεχνολογικές καινοτομίες που φέρουν οι διάφορες γενιές του Corsa, οι οποίες μέχρι πρότινος ήταν διαθέσιμες μόνο σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Μεταξύ αυτών είναι συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, όπως ABS και αερόσακοι, μπροστινή κάμερα με ένδειξη απόστασης, αναγνώριση οδικών σημάτων, lane keep assist και, πιο πρόσφατα, η τεχνολογία φωτισμού adaptive Intelli-Lux LEDMatrix. Τώρα, στην έκτη γενιά του, το best seller μικρό αυτοκίνητο δείχνει πόσο έτοιμο είναι για το μέλλον, αφού από το 2019 κυκλοφορεί για πρώτη φορά και ως αμιγώς ηλεκτρικό Opel Corsa-e με μπαταρία. Λεπτομέρειες στο fleetnews.gr

03.05.22 #153 10 Ο παγκόσμιος πάροχος συστημάτων αυτοκινήτων και βιομηχανίας Schaeffler υπέγραψε πενταετές συμβόλαιο με τη νορβηγική εταιρεία REEtec AS για αγορά οξειδίων σπάνιων γαιών. Στόχος είναι να καταστούν οι ηλεκτροκινητήρες των υβριδικών οχημάτων, τα υβριδικά κιβώτια ταχυτήτων και τα αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης πιο βιώσιμα. Οι ισχυροί μόνιμοι μαγνήτες από μέταλλα σπάνιων γαιών, όπως το νεοδύμιο, παράγουν βέλτιστη μαγνητική ροή στους ηλεκτροκινητήρες. Στο μέλλον, η Schaeffler θα προμηθεύεται αυτά τα μέταλλα από την REEtec AS, η οποία χρησιμοποιεί βιώσιμη διαδικασία παραγωγής. Η συνεργασία θα ξεκινήσει το 2024. Βάσει της αποκλειστικής τεχνολογίας της, η REEtec διαχωρίζει σπάνιες γαίες σε βιομηχανική κλίμακα από το 2019. Το νέο εργοστάσιο στην Herøya, κοντά στο Porsgrunn της Νορβηγίας, θα επεξεργάζεται ανθρακικά άλατα σπάνιων γαιών που παράγονται από τη Vital Metals στον Καναδά. Η συνεργασία με τη REEtec αποτελεί μέρος της βιώσιμης εφοδιαστικής αλυσίδας που δημιουργεί η Schaeffler. Η εταιρεία σκοπεύει να μειώσει τις εκπομπές θεμελιωδών προϊόντων και πρώτων υλών της αλυσίδας εφοδιασμού κατά 25% έως το 2030 και να καταστεί ουδέτερη άνθρακα έως το 2040. Περισσότερα στο fleetnews.gr Σε συνέχεια της ανακοίνωσης πρότασης εξαγοράς της LeasePlan από την ALD, στις 6 Ιανουαρίου 2022, η Societe Generale και η ALD ανακοίνωσαν άλλο ένα σημαντικό ορόσημο για τη δημιουργία της κορυφαίας παγκόσμιας εταιρείας κινητικότητας, με την υπογραφή συμφωνίας-πλαισίου. Η συναλλαγή προβλέπεται να οριστικοποιηθεί μέχρι τα τέλη του 2022 και υπόκειται στους συνήθεις όρους. Η υπογραφή της συμφωνίας-πλαισίου για απόκτηση του 100% της LeasePlan, στις 22 Απριλίου 2022, έπεται της διαδικασίας ενημέρωσης και διαβούλευσης των σχετικών επιτροπών εργαζομένων. Αυτή η συμφωνία επικυρώνει τους όρους της συναλλαγής όπως ανακοινώθηκαν νωρίτερα φέτος. Είναι ένα σημαντικό βήμα, που επιτρέπει στα δύο μέρη να προετοιμαστούν για την ολοκλήρωση της συναλλαγής. Για να εξασφαλίσουν επιτυχημένη ενσωμάτωση, η ALD και η LeasePlan δημιούργησαν Γραφείο Διαχείρισης Ενσωμάτωσης (IMO). Τα κύρια επόμενα βήματα είναι οι ρυθμιστικές και αντιμονοπωλιακές διαδικασίες. Το κλείσιμο της συναλλαγής αναμένεται εντός του 2022, υπό τους συνήθεις όρους. ΕΞΑΓΟΡΑ ΤΗΣ LEASEPLAN ΑΠΟ ΤΗΝ ALD Υπογραφή συμφωνίας πλαισίου Η DENSO ΠΡΟΜΗΘΕΥΕΙ ΤΗΝ TOYOTA ΚΑΙ ΤΗ SUBARU Η Denso Corporation ανακοίνωσε πως προμηθεύει βασικά εξαρτήματα ηλεκτροκίνησης για τα νέα, αμιγώς ηλεκτρικά bZ4X και Solterra της Toyota και της Subaru, που έχουν προγραμματιστεί να κυκλοφορήσουν στις 12 Μαΐου 2022 και στα μέσα του 2022, αντίστοιχα. Τα προϊόντα Denso παρέχουν μεγαλύτερη αυτονομία στα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV), ταχύτερη φόρτιση, βελτιστοποίηση χρήσης μπαταρίας και το πιο σημαντικό, καλύτερη απόδοση. Τα νέα προϊόντα Denso που εξοπλίζουν τα bZ4X και Solterra, περιλαμβάνουν αισθητήρα ρεύματος, που ανιχνεύει τη ροή φόρτισης και αποφόρτισης της μπαταρίας, Μονάδα Παροχής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ESU), που ενσωματώνει τις λειτουργίες φόρτισης μπαταρίας, μετατροπής και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, Σύστημα Αντλίας Θερμότητας, που λαμβάνει θερμότητα από τον αέρα και τη χρησιμοποιεί στο σύστημα κλιματισμού του οχήματος και Σύστημα Θέρμανσης, που θερμαίνει το κάτω μέρος του σώματος των επιβατών, μόνο στο bZ4X. Στα BEV, η μπαταρία είναι η μοναδική πηγή ενέργειας. Η ελαχιστοποίηση της απαιτούμενης ενέργειας και η αποτελεσματική ανάκτησή της, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί στο σύνολό της, συμβάλλουν στο να καταστεί το όχημα πιο πρακτικό. Για την αποτελεσματική διαχείριση της ενέργειας του BEV, η Denso αναπτύσσει τεχνολογίες καταγραφής της κατάστασης του οχήματος και αποτελεσματικού ελέγχου χρήσης ενέργειας. Τα bZ4X και Solterra θα χρησιμοποιούν το νέο εξαιρετικά αποδοτικό σύστημα αντλίας θερμότητας της Denso, το οποίο καταναλώνει λιγότερη ενέργεια, αλλά λαμβάνει τη θερμότητα από τον αέρα για τη θέρμανση του οχήματος. ΣΥΜΦΩΝΙΑ SCHAEFFLER - REETEC AS

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=