26.04.22 #152 15 ΠΟΙΟΣ ΕΠΕΝΔΎΕΙ; Η Toyota είναι από τους βασικούς κατασκευαστές με ευρεία έκθεση στις αγορές ανά τον κόσμο. Από κοινού με κάποιους Ιάπωνες συνεργάτες, όπως η Mazda (υπάρχει Συμμαχία eFuel στην Ασία), η εταιρεία υποστηρίζει κινητήρες εσωτερικής καύσης καθαρού υδρογόνου ως eFuel. Αυτή η στρατηγική δεν παρεμποδίζει την περαιτέρω ανάπτυξη κυψελών καυσίμου. Το Hyundai Group συνεργάζεται με την σαουδαραβική εταιρεία πετρελαίου Aramco. Η αυτοκινητοβιομηχανία θα κατασκευάσει κινητήρα οικονομικής καύσης για να βελτιστοποιήσει περαιτέρω τις εκπομπές άνθρακα του συνθετικού καυσίμου που αναπτύσσει η Aramco. Hyundai και Kia το θεωρούν ως μεταβατική διαδικασία στην αμιγή ηλεκτροκίνηση. Ο κινεζικός όμιλος Geely δοκιμάζει αυτοκίνητα με e-methanol. Η αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει εμπειρία 17 ετών σε συνθετικά καύσιμα. Γίνονται δοκιμές στην Ισλανδία και τη Δανία. Στην Ευρώπη, η Porsche επενδύει σοβαρά και έχει αποκτήσει ουσιαστικό μερίδιο στην High Innovation Fuel global (HIF), διεθνή εταιρεία ανάπτυξης eFuel. Θεωρεί πως το πράσινο μεθάνιο θα διατηρήσει στη ζωή τον παραδοσιακό κινητήρα μπόξερ του σπορ αυτοκινήτου 911. Το αυτό ισχύει και για την Toyota. Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας ήταν η Audi. Όμως, η εταιρεία έχασε τον ενθουσιασμό της για τα συνθετικά καύσιμα, υποστηρίζοντας πλέον πως ο πιο αποτελεσματικός τρόπος μείωσης εκπομπών CO2 είναι η ηλεκτρική κινητικότητα με οχήματα μπαταρίας. ΤΑ ΚΑΎΣΙΜΑ ΑΥΤΆ ΘΑ ΣΏΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΚΙΝΗΤΉΡΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΉΣ ΚΑΎΣΗΣ; Δεν φαίνεται πιθανό για τα βιοκαύσιμα. Θα θυσιαζόταν τεράστια έκταση καλλιεργήσιμης γης για να αντισταθμιστούν οι υπάρχουσες προμήθειες πετρελαίου και η παραγωγή βιοκαυσίμων δεύτερης γενιάς είναι πολύ περίπλοκη για βιομηχανική κλίμακα. Αλλά οι προοπτικές και για τα συνθετικά καύσιμα είναι δυσοίωνες, τουλάχιστον για χρήση σε αυτοκίνητα. Αν και είναι δύσκολο να γίνουν προβλέψεις τιμών, το ICCT αντέδρασε σε ανακοίνωση της Bosch, η οποία ανέφερε ότι το σημερινό κόστος των ακριβών eFuel θα πέσει στα 1,2 ευρώ ανά λίτρο το 2030. Το ICCT το χαρακτήρισε εντελώς απίθανο και υπολόγισε περίπου 3-4 ευρώ ανά λίτρο, με πολύ μεγαλύτερο αντίκτυπο στο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας/ χρήσης (TCO) σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα μπαταρίας. Ως εκ τούτου, τα υγρά eFuel πιθανότατα θα χρησιμοποιηθούν στους τομείς της ναυτιλίας και της αεροπορίας, ως εναλλακτική λύση για το αέριο υδρογόνο, το οποίο είναι δύσκολο να αποθηκευθεί σε μέσα μεταφοράς μεγάλων αποστάσεων. Όσον αφορά στις αναπτυσσόμενες χώρες, όπως ανέφερε ο Επίτροπος Breton, θα είναι δύσκολο να καλύψουν τις επενδύσεις και τις τιμές καταναλωτή. ΠΑΤΕΝΤΕΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟΝΟΜΑ ΟΧΗΜΑΤΑ Η Ευρώπη ηγείται παγκοσμίως στις πατέντες για αυτόνομα οχήματα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 33% όλων των αιτήσεων για διπλώματα ευρεσιτεχνίας σε όλο τον κόσμο. Το σχήμα δείχνει την εξέλιξη του αριθμού των αιτήσεων για διπλώματα ευρεσιτεχνίας που σχετίζονται με οχήματα αυτόνομης οδήγησης ανά περιοχή/χώρα του κόσμου για την περίοδο 20092018. Συγκεκριμένα, επί παγκοσμίου συνόλου 5.513 αιτήσεων το 2018 με 1836 πατέντες το μερίδιο της Ευρώπης ήταν 33,3%. Ακολουθούν οι ΗΠΑ με 1659 πατέντες και μερίδιο 30,1%, η Ιαπωνία με 635 πατέντες και μερίδιο 11,5%, η Νότια Κορέα με 580 πατέντες και μερίδιο 10,5%, η Κίνα με 450 πατέντες και μερίδιο8,2% και ο υπόλοιπος κόσμος με 353 πατέντες και μερίδιο 6,4%. ΑΙΤΉΣΕΙΣ ΔΙΠΛΩΜΆΤΩΝ ΕΥΡΕΣΙΤΕΧΝΊΑΣ ΠΟΥ ΣΧΕΤΊΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΌΝΟΜΑ ΟΧΉΜΑΤΑ Αριθμός διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, Μερίδιο % / 2009 – 2018 Ευρώπη ΗΠΑ Ιαπωνία Νότια Κορέα Κίνα Υπόλοιπος Κόσμος 5.000 4.000 3.000 2.000 1.000 0 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 Πηγή: acea 6,4% 8,2% 10,5% 11,5% 30,1% 33,3%
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=