FLEETNEWS #152

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΤΡΙΤΗ 26 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022 #152 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S Επιταχύνονται τα αυτόνομα Η αναγγελία του τέλους των ICE είναι πρόωρη; Η μείωση της παραγωγής ρίχνει τις ταξινομήσεις

26.04.22 #152 2 Η BMW οδηγεί την πολυτελή κατηγορία σε μία νέα εποχή που θα διαμορφωθεί από καινοτομίες στους τομείς της βιωσιμότητας και της ψηφιοποίησης. Στην ψηφιακή παγκόσμια πρεμιέρα της νέας BMWΣειράς 7 ο CEO του BMW Group, Oliver Zipse, καλωσόρισε τους θεατές προσκαλώντας τους σε ένα virtual ταξίδι μαζί της. Οδηγώντας την αμιγώς ηλεκτρική i7, μας ξενάγησε στα χαρακτηριστικά της έβδομης γενιάς του μοντέλου, η οποία αποτελεί «το πιο προηγμένο και καινοτόμο όχημα της πολυτελούς κατηγορίας», που όταν μπαίνεις σε αυτό «κάνεις ένα άλμα στο μέλλον». Ο Adrian Van Hooydonk, επικεφαλής σχεδιασμού του Ομίλου, χαρακτήρισε τη σειρά 7 «εμπειρία για όλες τις αισθήσεις» και «τέλεια έκφραση της σύγχρονης πολυτέλειας». Η νέα BMWΣειρά 7 θα προσφέρει μια επιλογή από κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικά συστήματα και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για πρώτη φορά. Στην Ευρώπη, θα λανσαριστεί αρχικά μόνο η αμιγώς ηλεκτρική BMW i7, με αυτονομία από 590 έως 625 χλμ (WLTP). Στις ΗΠΑ, την Κίνα και σε λοιπές επιλεγμένες περιοχές, πέραν της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης, θα προσφέρονται δύο μοντέλα κατά το λανσάρισμα, το καθένα εξοπλισμένο με βενζινοκινητήρα και ήπια υβριδική τεχνολογία 48V. Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις της αναμένεται να ακολουθήσουν σε πολλές αγορές από τις αρχές του 2023. Μία έκδοση με κινητήρα diesel και ήπια υβριδική τεχνολογία 48V θα προστεθεί στην Ευρώπη αμέσως μετά το λανσάρισμα. Περαιτέρω εκδόσεις της ηλεκτρικής BMW i7, συμπεριλαμβανομένης της μελλοντικής κορυφαίας έκδοσης BMW i7 M70 xDrive, θα είναι διαθέσιμες σε μετέπειτα στάδιο. Το μελλοντικό μοντέλο ναυαρχίδα, η νέα BMW i7 M70 xDrive, θα έχει ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης με δύο μοτέρ – στον εμπρός και τον πίσω άξονα – και θα διατίθεται αργότερα το 2023. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης παράγει μέγιστη ισχύ πάνω από 600 hp και μέγιστη ροπή πάνω από 1.000 Nm. Το ισχυρότερο μοντέλο BMW για χρήση στο δρόμο εκτιμάται ότι θα επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε λιγότερο από 4,0 δευτερόλεπτα. Η νέα BMW Σειρά 7 προσφέρει τη νέα, πολυαισθητηριακή εμπειρία οχήματος BMW iDrive, με την τελευταία γενιά του BMW Operating System 8. Με την πλήρως ψηφιακή κυρτή οθόνη BMW Curved Display, την καινοτόμα BMW Interaction Bar, τις βελτιωμένες δυνατότητες του BMW Intelligent Personal Assistant – συν τα πρόσθετα My Modes, την τελευταία έκδοση του BMW Head-Up Display και τη λειτουργία Augmented View που είναι διαθέσιμη για πρώτη φορά στην οθόνη πληροφοριών πίσω από το τιμόνι – ο διαισθητικός διάλογος μεταξύ του οδηγού και του οχήματος έχει φτάσει σε νέο επίπεδο. Οι πίσω επιβάτες μπορούν να απολαμβάνουν μία μοναδική προσφορά στον τομέα της ψυχαγωγίας με τη μορφή της νέας BMW Theatre Screen - μιας πανοραμικής οθόνης 31,3” σε διάταξη 32:9 και ανάλυση 8K, που εκτείνεται προς τα κάτω από την οροφή και μεταμορφώνει τη δεύτερη σειρά καθισμάτων σε αποκλειστικό ιδιωτικό σινεμά πάνω σε τροχούς. Ο οδηγός και ο συνοδηγός μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν YouTube video-on-demand streaming στην οθόνη ελέγχου για πρώτη φορά. Ένα σύστημα κεραίας συμβατό με 5G φροντίζει για συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας. Το λανσάρισμα της έβδομης γενιάς του μοντέλου στην παγκόσμια αγορά ξεκινά το Νοέμβριο του 2022. Η i7 θα ξεκινά από 119.300 $ στις ΗΠΑ και 135.900 ευρώ στην Ευρώπη. ΑΛΜΑ ΣΤΟΜΕΛΛΟΝ Η vέα BMWΣειρά 7 [email protected] Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 [email protected] EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ [email protected] BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ [email protected] ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ [email protected] ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ [email protected] ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 Δείτε εδώ την πρεμιέρα Αναλυτικά στο fleetnews.gr

26.04.22 #152 3 Η Audi παρουσίασε τα σχέδια του πρότυπου αυτοκινήτου Audi urbansphere. Σχεδιαστές και μηχανικοί δημιούργησαν το Audi urbansphere για τις κινεζικές μεγαλουπόλεις με μεγάλη κυκλοφορία, αν και το όχημα είναι κατάλληλο για οποιαδήποτε άλλη μητρόπολη του κόσμου. Σε αυτές τις αστικές περιοχές, όπου ο προσωπικός χώρος είναι ιδιαίτερα περιορισμένος, το πρότυπο αυτοκίνητο προσφέρει τον μεγαλύτερο εσωτερικό χώρο από κάθε άλλο Audi μέχρι σήμερα. Τον συνδυάζει έξυπνα με τεχνολογίες και ψηφιακές υπηρεσίες και προσφέρουν εντελώς νέο επίπεδο εμπειρίας. Αυτά τα χαρακτηριστικά συνδυάζονται με σύστημα αυτόνομης οδήγησης. Για παράδειγμα, το τιμόνι, τα πεντάλ και το συμβατικό ταμπλό μπορούν να καλύπτονται όταν το όχημα λειτουργεί με αυτόνομη οδήγηση. Η Audi ανέφερε πως σκοπεύει να παρουσιάσει όχημα Επιπέδου 4, με απόλυτο έλεγχο οδήγησης, έως το 2026. ΑΥΤΟΝΟΜΊΑ 750 ΧΙΛΙΟΜΈΤΡΩΝ Το όχημα, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα Premium Platform Electric του Volkswagen Group, διαθέτει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες ικανούς να αποδώσουν συνολική ισχύ 295 kW (396 hp) και ροπή συστήματος 690 Nm. Το Audi urbansphere είναι εξοπλισμένο με μόνιμη τετρακίνηση quattro. Η καρδιά του συστήματος κίνησης είναι η τεχνολογία φόρτισης 800 volt. Οι χρόνοι φόρτισης πλησιάζουν εκείνους μιας συμβατικής στάσης για τον ανεφοδιασμό ενός αυτοκινήτου που τροφοδοτείται από κινητήρα εσωτερικής καύσης: μόλις δέκα λεπτά αρκούν για να φορτιστεί η μπαταρία σε επίπεδο ικανό για να τροφοδοτήσει το αυτοκίνητο περισσότερα από 300 χλμ. Με χωρητικότητα άνω των 120 κιλοβατωρών, μπορεί να φορτιστεί από 5% έως 80% σε λιγότερο από 25 λεπτά. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να καλύψει έως και 750 χλμ ( WLTP) - και ακόμη και όταν χρησιμοποιείται για διαδρομές στην πόλη και σε κοντινές αποστάσεις, αποφεύγονται απροσδόκητες στάσεις για φόρτιση. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΟΥΠΟΛΗΣ Audi urbansphere Η Tesla σχεδιάζει να αυξήσει τον αριθμό των αυτοκινήτων που παραδίδονται στους πελάτες της κατά 50% φέτος. Ενώ πέρυσι παρέδωσε πάνω από 936 χιλιάδες αυτοκίνητα, φέτος πρέπει να είναι τουλάχιστον 1,4 εκατομμύρια. Τεχνικά, αυτός δεν είναι ένας μη ρεαλιστικός στόχος. Στα τέλη Φεβρουαρίου, η Tesla άνοιξε το πρώτο της Ευρωπαϊκό Gigafactory, το οποίο χτίστηκε στην πόλη Grünheide κοντά στη γερμανική πρωτεύουσα του Βερολίνου. Το εργοστάσιο έχει τη δυνατότητα να παράγει έως και 500.000 αυτοκίνητα ετησίως και τοModel Y θα πρέπει να παράγεται εκεί. Αν λοιπόν το γερμανικό Gigafactory καταφέρει να εκμεταλλευτεί την παραγωγική του ικανότητα φέτος, η Tesla θα πετύχει τον στόχο που έχει τεθεί. Η υψηλή παραγωγικότητα του συγκεκριμένου γερμανικού εργοστασίου όμως μάλλον δεν θα είναι αρκετή. Η Tesla αντιμετωπίζει προβλήματα στην Κίνα, όπου αναγκάστηκε να κλείσει ένα εργοστάσιο στη Σαγκάη για λίγο. Αυτό προέκυψε ως αποτέλεσμα της αναζωπύρωσης της πανδημίας του κορωνοϊού και τα σχετικά σκληρά lockdown που διέταξαν οι κινεζικές αρχές στη Σαγκάη. Τις τελευταίες μόλις μέρες ξεκίνησε ξανά η παραγωγή εκεί. Το δεύτερο εξάμηνο του έτους θα αποδειχτεί στην πράξη εάν ο φιλόδοξος στόχος της Tesla είναι τελικά εφικτός για το 2022. Διαβάστε την ανάλυση της CapitalPanda στο fleetnews.gr ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ TESLA ΝΑ ΑΥΞΗΣΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΤΑ ΤΟ ΗΜΙΣΥ ΦΕΤΟΣ

26.04.22 #152 4 Η νεότερη προσθήκη στη σειρά Huracán, η Tecnica, έκανε την πρεμιέρα της στη Βόρεια Αμερική σε αποκλειστική εκδήλωση της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης (NYIAS). «Η Huracán Tecnica προσφέρει την προηγμένη εξέλιξη της τεχνικής ικανότητας της Huracán με εξαιρετική αεροδυναμική για υψηλές επιδόσεις, σταθερότητα και ευκολία στη χρήση. Αυτές οι ιδιότητες την καθιστούν το ιδανικό, ευέλικτο αυτοκίνητο για οδήγηση τόσο στο δρόμο όσο και στην πίστα», δήλωσε ο Stephan Winkelmann, Πρόεδρος και CEO της Automobili Lamborghini. Η άφιξη της Huracán Tecnica σηματοδοτεί ένα ιστορικό ξεκίνημα για τη χρονιά κατά την οποία η Lamborghini ανακοίνωσε αποτελέσματα ρεκόρ για το 2021, όσον αφορά τις πωλήσεις (8.405 μονάδες), τον κύκλο εργασιών (1,95 δισ. ευρώ) και την κερδοφορία (20,2 %). Η Lamborghini το πρώτο τρίμηνο του 2022, παρέδωσε συνολικά 2.539 οχήματα παγκοσμίως, το καλύτερο τρίμηνο της εταιρείας, με αύξηση 5% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2021 και 31% το 2020. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η κατανομή των πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο του 2022 παραμένει καλά ισορροπημένη μεταξύ των τριών περιφερειών της EMEA (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, 40%), Αμερική (32%) και Ασία-Ειρηνικό (28%). Σχεδόν όλες οι αγορές σημείωσαν αύξηση στα μεγέθη τους με εξαίρεση τη Ρωσία, όπου η εταιρεία ανέστειλε τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες. Περίπου οι μισοί πελάτες επέλεξαν την Urus Super SUV, της οποίας η γοητεία έγκειται στη μεγάλη ευελιξία της, με τους άλλους μισούς να επιλέγουν τα σπορ αυτοκίνητα Huracán και Aventador, παρόλο που το μοντέλο V12 φτάνει στο τέλος του κύκλου παραγωγής του. Το ίδιο επίπεδο ανάπτυξης σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους παρατηρήθηκε και από την Urus και τη Huracán, με τις παγκόσμιες παραδόσεις των οχημάτων να αγγίζουν τις 1.547 και 844 μονάδες αντίστοιχα. Το μοντέλο V10 συνέχισε τη ζωηρή του πορεία φέτος, ενώ ενισχύεται περαιτέρω από την τελευταία έκδοση, Tecnica. Η Lamborghini θα ανακοινώσει τρεις νέες εκδόσεις το δεύτερο εξάμηνο του έτους: δύο για την Urus και μία για την Huracán. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΣΤΗΝΕΑ ΥΟΡΚΗ Lamborghini Huracán Tecnica Το νέο σύστημα Focal Premium Hi-Fi που εφοδιάζει το Νέο Peugeot 308 σχεδιάστηκε σε συνεργασία με τη Focal, μία γαλλική μάρκα που ειδικεύεται στην ακουστική υψηλής ευκρίνειας. Το σύστημα είναι το αποτέλεσμα μίας συνεργασίας που διαρκεί αρκετά χρόνια. Ενσωματωμένο τέλεια στο Peugeot i-cockpit του νέου 308, προφέρει μία μοναδική ηχητική εμπειρία, συνδυάζοντας την απόλαυση του απολύτως καθαρού ήχου με την οδήγηση υψηλής πιστότητας. Οι ομάδες της Peugeot και της Focal συνεργάστηκαν για να ορίσουν την τοποθεσία του κάθε ηχείου, με σκοπό να προσφέρουν σε όλους τους επιβάτες μία εξαιρετική εμπειρία ήχου. Οι ομάδες διεξήγαγαν μία μελέτη στρατηγικών σημείων, ώστε η απόδοση να είναι εγγυημένη στην καμπίνα του επιβάτη. Τίποτα δεν έχει αφεθεί στην τύχη σχετικά με τη δομή του τμήματος του χώρου αποσκευών, όπου φιλοξενείται το subwoofer. Ο ήχος είναι ακριβής και σταθερός μέσα στην καμπίνα, οι φωνές καθαρές και λεπτομερείς και το μπάσο βαθύ. Η συνεργασία των δύο εταιρειών ξεκίνησε το 2014 για τα concept cars. Επεκτάθηκε στα αυτοκίνητα παραγωγής της μάρκας: 2008, 3008, 5008, 508 και 508 SW. Το premium Hi-FI της Focal στο νέο Peugeot 308 αποτελείται από 10 ηχεία με εξαιρετική τεχνολογία: „4 TNF αλουμινίου ανεστραμμένου κώνου „4 woofers/μεσαίων συχνοτήτων με μεμβράνη από polyglass διαμέτρου16.5 εκ. αναρτώμενα σε TMD (TurnedMass Dumper) „1 ηχείο κεντρικού καναλιού από polyglass „1 Power Flower ηχείο τριπλής περιέλιξης χαμηλών συχνοτήτων Είναι συνδεδεμένα με ένα νέο ενισχυτή 12 κατευθύνσεων, 690W που υποστηρίζεται από τις διαδικασίες ψηφιακής υποστήριξης ήχου Arkamys. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΝΕΟ PEUGEOT 308 ΜΕ PREMIUM ΣΥΣΤΗΜΑ FOCAL HI-FI

26.04.22 #152 6 Το νέο Toyota Aygo X είναι ένα crossover σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ευρώπη για τις ανάγκες της αστικής και προαστιακής καθημερινότητας. Προκειμένου να βελτιώσει το νέο Aygo X για την κατηγορία Α, η Toyota πραγματοποίησε διεξοδική έρευνα για τις σε όλη την Ευρώπη, καταγράφοντας τις επιθυμίες των πελατών. Έτσι προέκυψε το νεότερο συμπαγές αυτοκίνητο της γκάμας Toyota, βάσει της επιτυχημένης πλατφόρμας GA-B της Toyota Global New Architecture (TNGA), που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με το Yaris και στην συνέχεια με το Yaris Cross. Με μήκος 3.700 χιλιοστά, το νέο Aygo X είναι 235 χιλιοστά μακρύτερο από τον προκάτοχό του, παρ’ όλο που το μεταξόνιό του είναι μόλις κατά 90 χιλιοστά μεγαλύτερο. Ο εμπρόσθιος πρόβολός του είναι 72 χιλ. μικρότερος του Yaris. Το ύφος crossover του Aygo X τονίζεται περαιτέρω με τον εμπρόσθιο πρόβολο και τους μεγάλους τροχούς των 17” ή 18”. Οι χρήστες του Aygo X θα συνδέονται και θα ενημερώνονται μέσω της Toyota Smart Connect και της εφαρμογής smartphone MyT. Το Aygo X σχεδιάστηκε εξ αρχής για μεγιστοποίηση της οικονομικής απόδοσης. Π.χ., οι μηχανικοί της Toyota επεδίωξαν το χαμηλότερο βάρος άβαφου αμαξώματος από οποιοδήποτε αυτοκίνητο της κατηγορίας Α ή Β, παρ’ όλο που το Aygo X έχει αυξημένες συνολικές διαστάσεις. Αυτό συμβάλλει στην εξαιρετική εξοικονόμιση καυσίμου, καθιστώντας το νέο αυτοκίνητο λειτουργικά οικονομικότερο. Το Aygo X διαθέτει τον πολυβραβευμένο 3κύλινδρο κινητήρα 1 λίτρου, 1KR-FE, που βελτιώθηκε για να πληροί τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, παρέχοντας παράλληλα υψηλή αξιοπιστία και απόδοση, με αποτέλεσμα μικτή κατανάλωση καυσίμου WLTP 4,7-5,0 λίτρων/100 χλμ. (χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων), 4,9-5,2 λίτρων/100 χλμ. (κιβώτιο ταχυτήτων S-CVT) και 107-114 γρ/χλμ (χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων), 110-117 γρ / χλμ (μετάδοση S-CVT) CO2. ΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Νέο Toyota Aygo X Το νέο DS 4 εξοπλίζεται με την DS Extended Head-Up Display, αποτελώντας το πρώτο βήμα προς την χρήση τεχνολογίας επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality) στο παρμπρίζ. Η τεχνολογία αυτή, η οποία είναι μοναδική στην κατηγορία, προσφέρει μια εντυπωσιακή εμπειρία οδήγησης, που στην ουσία αντικαθιστά την ανάγκη χρήσης του πίνακα οργάνων. Αυτό το καινοτόμο Head-up Display είναι μια τεχνολογία αιχμής, που χρησιμοποιείται αντίστοιχα στα μαχητικά αεροσκάφη για να παρέχει απρόσκοπτη ορατότητα σε όλες τις περιστάσεις. Προβάλλει όλες τις πληροφορίες οδήγησης στο παρμπρίζ, στο οπτικό πεδίο του οδηγού και χάρη στην υψηλή ανάλυσή της, το ευρύ μέγεθος προβολής 21 ιντσών και το χωροταξικό (3D) εφέ, δίνει μια πιο ρεαλιστική εικόνα των πληροφοριών. Βασικές πληροφορίες, όπως η ταχύτητα κίνησης, τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, η πλοήγηση, οι ειδοποιήσεις και τα προειδοποιητικά μηνύματα, ή ακόμα και πληροφορίες για τη μουσική, το τηλέφωνο εμφανίζονται 4μ εμπρός από τον οδηγό, στον δρόμο. Η επαυξημένη τεχνολογία είναι μέρος ενός πλήρους διαισθητικού και βιωματικού συστήματος επικοινωνίας και ψυχαγωγίας στο νέο DS4, το DS Iris System. Στο “κόκπιτ” του νέου DS4, η τεχνολογία εξυπηρετεί επίσης το στυλ: έχει αναπτυχθεί ένα καινοτόμο σύστημα κλιματισμού, το DS Air, με πολύ συμπαγείς διαστάσεις και αόρατους κεντρικούς αεραγωγούς. Στο DS Air, η ροή του αέρα διαχωρίζεται από έναν κρυφό κώνο και κατευθύνεται τέλεια προς όλες τις κατευθύνσεις. Όλο το σύστημα λειτουργεί σαν κλασικός κλιματισμός με βέλτιστη απόδοση. Η συμπαγής του δομή και η διακριτική εμφάνιση, επιτρέπουν την καθαρότητα του σχεδιασμού στο πιλοτήριο του νέου DS 4. Η DS 4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

26.04.22 #152 7 Η Volvo Cars επενδύει στην StoreDot, την ισραηλινή εταιρεία συστημάτων υπερταχείας φόρτισης μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μέσω του βραχίονά της επιχειρηματικών κεφαλαίων Volvo Cars Tech Fund. Η StoreDot δραστηριοποιείται σε πρωτοποριακή τεχνολογία που, σύμφωνα με την εταιρεία, θα παρουσιάσει μπαταρίες που θα φορτίζουν για έως και 160 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας, σε μόλις πέντε λεπτά. Η επένδυση δίνει στη Volvo Cars την ευκαιρία να συνεργαστεί στενά στη συναρπαστική νέα τεχνολογία μπαταριών με την StoreDot, καθώς αποσκοπεί να καταστεί εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030. Συνεργαζόμενη με τη Volvo Cars, η StoreDot επιδιώκει να επιταχύνει την προώθηση της τεχνολογίας της και τη μαζική παραγωγή της έως το 2024. Η Volvo Cars είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία οχημάτων premiumπου επενδύει στην εταιρεία αυτή. Η συνεργασία των δύο εταιρειών θα γίνει μέσω της κοινοπραξίας τεχνολογίας μπαταριών που ίδρυσε η Volvo Cars πέρυσι με την Northvolt. Με την επένδυση στην StoreDot, η Volvo Cars εξασφάλισε πρόσβαση σε οποιαδήποτε τεχνολογία προκύψει από τη συνεργασία. «Σκοπεύουμε να μετασχηματίσουμε τάχιστα τον κλάδο μας και το Tech Fund διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία συνεργασιών με μελλοντικούς τεχνολογικούς ηγέτες», δήλωσε ο Alexander Petrofski, επικεφαλής του Volvo Cars Tech Fund. «Η επένδυσή μας στην StoreDot ταιριάζει απόλυτα στην νοοτροπία μας και η δέσμευσή της στην ηλεκτροκίνηση και την κινητικότητα άνευ άνθρακα ταιριάζει με τη δική μας. Επιθυμούμε την επιτυχή έκβαση αυτής της συνεργασίας μέρη και δραστηριοποιούμαστε για την προώθηση της πρωτοποριακής τεχνολογίας στην αγορά». Η πρωτοποριακή ανάπτυξη μπαταριών της StoreDot επικεντρώνεται στη μοναδική τεχνολογία ανόδων πυριτίου και την ενσωμάτωση του σχετικού λογισμικού. Στοχεύει στην ανάπτυξη τεχνολογίας μπαταριών υπερταχείας φόρτισης, η οποία συνδυάζεται με την φιλοδοξία της Volvo Cars για ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεγαλύτερης αυτονομίας, ταχύτερης φόρτισης και χαμηλότερου κόστους. VOLVO CARS TECH FUND Επένδυση στην StoreDot Η CATL ΕΓΚΑΙΝΙΑΖΕΙ ΤΗΝ EVOGO ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ Η παγκόσμια πάροχος μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων Contemporary Amperex Technology (CATL) ξεκίνησε δραστηριότητες εναλλαγής μπαταριών στην Κίνα, με την θυγατρική της EVOGO. Οι πρώτες υπηρεσίες εναλλαγής μπαταριών της εταιρείας ξεκίνησαν στο Xiamen, στην επαρχία Fujian, με τα εγκαίνια τεσσάρων σταθμών εναλλαγής EVOGO στις 18 Απριλίου. Η CATL σχεδιάζει να αυξήσει τον αριθμό των σταθμών στους 30 έως το τέλος του τρέχοντος έτους. Το δίκτυο εναλλαγής μπαταριών EVOGO αποσκοπεί στην υιοθέτηση EV, εξαλείφοντας τις ανησυχίες σχετικά με την έλλειψη υποδομής φόρτισης στις επιχειρήσεις ή στο σπίτι, εγκαθιστώντας έναν σταθμό ανά τρία χιλιόμετρα. Η λύση ταχυφόρτισης EV της CATL βασίζεται στην καινοτόμο μέθοδο εναλλαγής μπαταριών Choco-SEB, που ονομάζεται έτσι λόγω της ομοιότητάς του με μπάρα σοκολάτας. Σύμφωνα με την CATL, η Choco-SEB είναι συμβατή με το 80% των μοντέλων ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) παγκοσμίως. Η τυποποιημένη διάταξη μπαταριών των BEV επιτρέπει την αφαίρεση των μπαταριών και την αντικατάσταση με Choco-SEB. Οι σταθμοί EVOGO διαθέτουν 48 συστοιχίες μπαταριών και η αντικατάσταση απαιτεί περίπου ένα λεπτό. Το σύστημα διαχείρισης μπαταριών της CATL επιτρέπει επίσης την φόρτιση της ChocoSEB στο σπίτι. Η CATL σχεδιάζει να επεκτείνει τις δραστηριότητες εναλλαγής μπαταριών στην Κίνα και στη Βόρεια Αμερική. Η εταιρεία σκοπεύει να εγκαταστήσει σταθμούς EVOGO σε 10 κινεζικές πόλεις και προτίθεται να δημιουργήσει μεγάλο εργοστάσιο, πιθανώς στο Μεξικό, επενδύοντας 5 δισεκατομμύρια δολάρια.

26.04.22 #152 8 Η Stellantis N.V. και η Qualcomm Technologies, Inc. ανακοίνωσαν πολυετή τεχνολογική συνεργασία χρήσης των πρόσφατα εξελιγμένων Snapdragon Digital Chassis για παροχή έξυπνων, προσαρμόσιμων και παρεμβατικών εμπειριών σε εκατομμύρια οχήματα των 14 μαρκών της Stellantis, από το 2024. Με τις πλατφόρμες Snapdragon Cockpit και τις δυνατότητες 5G των συστημάτων τηλεματικής, ο όμιλος θα μπορεί να ικανοποιεί τις εξελισσόμενες προσδοκίες των πελατών για εξατομικευμένες και πρωτοποριακές εμπειρίες συνεχούς αναβάθμισης. Αυτή η συμφωνία θα διευκολύνει το σχέδιο της Stellantis για συγχώνευση όλων των τομέων λογισμικού σε Υπολογιστές Υψηλής Απόδοσης, αξιοποιώντας τις πλατφόρμες Snapdragon Automotive υψηλής απόδοσης και χαμηλής κατανάλωσης σε όλους τους κύριους τομείς οχημάτων και θα συμβάλει στην εξασφάλιση στρατηγικών παρελκομένων της εφοδιαστικής αλυσίδας του ομίλου. «Η τεχνολογική μας συνεργασία με την Qualcomm Technologies αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο εντοπίζουμε τους πρωτοπόρους του κλάδου για συνεργασία με τις αφοσιωμένες και ταλαντούχες ομάδες μας, για την μετεξέλιξη των οχημάτων μέσω λογισμικού. Αυτό θα καλύψει με τον καλύτερο τρόπο τις καθημερινές ανάγκες των πελατών μας μέσω ασφαλών, εξατομικευμένων και συνδεδεμένων λειτουργιών», δήλωσε ο Carlos Tavares, CEO της Stellantis. «Η ευρεία εμπειρία της Qualcomm Technologies στην αυτοκινητοβιομηχανία και το μέγεθος ως πρωτοπόρου εταιρείας ημιαγωγών, θα μας επιτρέψει να ενσωματώσουμε βασικά στοιχεία των νέων μας πλατφορμών και να διαχειριστούμε καλύτερα την πλήρη αλυσίδα εφοδιασμού ηλεκτρονικών για πρόσβαση στις βέλτιστες τεχνολογίες και να επιτύχουμε το πρόγραμμά μας Dare Forward 2030». «Η Qualcomm είναι ευτυχής για την επέκταση της συνεργασίας με τη Stellantis στον επαναπροσδιορισμό των οχημάτων του 21ου αιώνα, με τις λύσεις Snapdragon Digital Chassis στα οχήματά της», δήλωσε ο Cristiano Amon, Πρόεδρος και CEO της Qualcomm Incorporated. «Δημιουργώντας ανοιχτές, επεκτάσιμες και ολοκληρωμένες πλατφόρμες αυτοκινήτων, που περιλαμβάνουν ημιαγωγούς, συστήματα, λογισμικό και υπηρεσίες, δίνουμε τη δυνατότητα στη Stellantis και στο ευρύτερο οικοσύστημα της αυτοκινητοβιομηχανίας, να ηγηθούν του μετασχηματισμού στην ψηφιακή εποχή των αυτοκινήτων». Βελτιώνοντας την σχέση οδηγού-οχήματος, η Stellantis θα χρησιμοποιήσει πλατφόρμες Snapdragon Cockpit επόμενης γενιάς στα συστήματα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας του STLA SmartCockpit, το οποίο σχεδιάζεται και κατασκευάζεται από κοινού με την Amazon και τη Foxconn. Οι πλατφόρμες Snapdragon Cockpit δεν σχεδιάστηκαν μόνον για γραφικά υψηλής ευκρίνειας στην φωνητικά ελεγχόμενη κονσόλα πιλοτηρίου, αλλά και για απόλυτα παρεμβατική εμπειρία καμπίνας, με κορυφαία ποιότητα ήχου και εξαιρετική φωνητική επικοινωνία. Οι πλατφόρμες Snapdragon Cockpit θα χρησιμοποιηθούν επίσης για βελτίωση του STLA Brain, παρέχοντας νέο επίπεδο ψηφιακής νοημοσύνης για ευκολία και ασφάλεια και συμβάλλοντας στη βελτίωση του συστήματος προσωπικής υποστήριξης του οχήματος με ιδιαίτερα διαισθητικά χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης (AI), τα οποία περιλαμβάνουν: „ Ασύρματες ενημερώσεις εξέλιξης και βελτίωσης με συνεχείς ενημερώσεις και αναβαθμίσεις, καθώς και λειτουργίες κατά παραγγελία και άμεσες αναβαθμίσεις, όπως επιπλέον ιπποδύναμη ή λειτουργίες οδήγησης „ Εξατομικευμένες εμπειρίες, αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης προς ικανοποίηση διαφόρων προτιμήσεων πελατών „ Βελτιωμένες εμπειρίες χρήστη, χάρη στις ταχύτερες συνδεδεμένες λειτουργίες και την υψηλότερη υπολογιστική δυνατότητα υποστήριξης μελλοντικών αναβαθμίσεων „ Νέες συναρπαστικές υπηρεσίες και λύσεις „ Διαρκώς συνδεδεμένες εμπειρίες „ Βελτιωμένες εμπειρίες ασύρματης διάγνωσης και επισκευών των κύριων συστημάτων Η πρώτη εφαρμογή θα πραγματοποιηθεί στη μάρκα Maserati, στο σύστημα ψυχαγωγίας/ενημέρωσης επόμενης γενιάς Stellantis. ΝΕΕΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝΜΕ ΤΙΣ ΛΥΣΕΙΣ SNAPDRAGONDIGITAL CHASSIS Συνεργασία Stellantis και Qualcomm

26.04.22 #152 10 STELLANTIS: ΠΟΥΛΗΣΕ ΤΟ 25% ΤΗΣ GEFCO Η Stellantis ανακοίνωσε την πώληση του υπολοίπου 25% των μετοχών της εταιρείας μεταφορών Gefco στην CMA CGM, γαλλική εταιρεία μεταφορών και logistics. Το υπόλοιπο 75% της Gefco ανήκε στους Ρωσικούς Σιδηροδρόμους (RZD). Η CMA CGM ανακοίνωσε την αγορά «σχεδόν του 100%» του κεφαλαίου της Gefco. Η τιμή αγοράς δεν ανακοινώθηκε. «Η πώληση του μη στρατηγικού παγίου αποτελεί το τελικό βήμα του σχεδίου εξόδου μας, που ξεκίνησε προ δεκαετίας, από τον κλάδο μεταφορών και logistics», δήλωσε ο Carlos Tavares, CEO της Stellantis. «Η Stellantis διαθέτει πλέον αποτελεσματική παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού με διάφορους παρόχους logistics, μεταξύ των οποίων η Gefco συνεχίζει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο». Κατά την ανακοίνωση της εξαγοράς, η CMA CGM δήλωσε πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, «στο πλαίσιο ειδικής διαδικασίας», της επέτρεψε την άμεση εξαγορά του κεφαλαίου της Gefco, υπό την έγκριση των αρχών ανταγωνισμού. Η Gefco ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα την εξαγορά μετοχών που κατείχε η RZD, από τη στιγμή που η κρατική εταιρεία κατέστη στόχος δυτικών κυρώσεων. Η Stellantis έχει περιορισμένες δραστηριότητες στη Ρωσία, συμπεριλαμβανομένου εργοστασίου φορτηγών στην Καλούγκα, το οποίο διέκοψε τη λειτουργία του. STELLANTIS: ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ KALUGA Η Stellantis ανακοίνωσε ότι αναστέλλει την παραγωγή στο εργοστάσιό της στη Ρωσία λόγω υλικοτεχνικών δυσκολιών και των κυρώσεων που επιβλήθηκαν. Η Stellantis, η τέταρτη μεγαλύτερη στον κόσμο αυτοκινητοβιομηχανία, έχει μερίδιο μόλις 1% στη ρωσική αγορά αυτοκινήτου και λειτουργούσε εργοστάσιο στην Kaluga, νοτιοανατολικά της Μόσχας, με την ιαπωνική εταιρία Mitsubishi, πριν σταματήσει την παραγωγή εκεί τον Απρίλιο. «Δεδομένης της ταχείας καθημερινής αύξησης των εκατέρωθεν κυρώσεων και των υλικοτεχνικών δυσκολιών, η Stellantis ανέστειλε τις παραγωγικές της δραστηριότητες στην Kaluga για να διασφαλίσει την πλήρη συμμόρφωση με όλες τις εκατέρωθεν κυρώσεις και να προστατεύσει τους εργαζομένους της» αναφέρει στην ανακοίνωσή της. Παράλληλα, επισημαίνει πως «καταδικάζει τη βία και υποστηρίζει όλες τις ενέργειες που μπορούν να αποκαταστήσουν την ειρήνη». Το πρόγραμμα επιβράβευσης της Kiri μετά το ηλεκτρικό Fiat 500 επεκτείνεται και στην Plug-in Hybrid γκάμα Jeep 4xe. Η πρωτοβουλία που αναπτύχθηκε από τo Stellantis e-Mobility Business Unit και την Kiri Technologies προωθεί την φιλική προς το περιβάλλον οδήγηση, προσφέροντας παράλληλα προνόμια στους οδηγούς που ακολουθούν αυτή τη λογική στις μετακινήσεις τους. Μέσω της εφαρμογής “Jeep”, οι πελάτες θα μπορούν να βλέπουν τα KiriCoins που έχουν κερδίσει χάρη στην χρησιμοποίηση τεχνικών που ελαχιστοποιούν την κατανάλωση καυσίμου και μειώνουν περαιτέρω το ήδη χαμηλό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα των Plug-in Hybrid Jeep 4xe. Στο πλαίσιο του προγράμματος επιβράβευσης δίνεται ιδιαίτερη σημασία στην τακτική φόρτιση της μπαταρίας του αυτοκινήτου, έτσι ώστε να μεγιστοποιείται η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση που προσφέρουν τα Jeep 4xe. Με αυτό τον τρόπο ο χρήστης ελαχιστοποιεί το κόστος χρήσης και παράλληλα μεγιστοποιεί το όφελος από την απόκτηση KiriCoins. Το πρόγραμμα Kiri επιβραβεύει όσους οδηγούν με περιβαλλοντολογική συνείδηση, προσφέροντας τους KiriCoins, τα οποία μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιήσουν για αγορές μέσω του διαδικτύου. Το σύστημα βαθμολογεί με βάση τον τρόπο οδήγησης, αλλά και τη συχνότητα φόρτισης, ώστε το αυτοκίνητο να κινείται όσο το δυνατόν περισσότερο με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους. ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗΦΙΛΙΚΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΟΔΗΓΗΣΗΣ Jeep 4xe Plug-in Hybrid

26.04.22 #152 11 Η Mazda Motor Corporation πραγματοποίησε την τελετή έναρξης παραγωγής του καινούργιου SUV Mazda CX-60 στο εργοστάσιο Hofu Plant No. 2 στο νομό Yamaguchi στις 18 Απριλίου 2022. Το CX-60 αποτελεί το σημαντικότερο μοντέλο που έχει παρουσιάσει τα τελευταία δέκα χρόνια η ιαπωνική μάρκα. Το νέο Mazda CX-60 PHEV εισάγει για πρώτη φορά την plug-in hybrid τεχνολογία της εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά SUV. Το σύστημα κίνησής του συνδυάζει ένα Skyactiv-G 2.5, τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού με έναν ηλεκτροκινητήρα 129 kW, ένα ολοκαίνουργιο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων και μια μπαταρία υψηλής χωρητικότητας 355V, 17.8 kWh. Αυτός ο συνδυασμός κινητήρα και μοτέρ αποδίδει συνολική ισχύ συστήματος 327 PS/241 kWκαι άφθονη ροπή 500 Nm, καθιστώντας το ως το ισχυρότερο αυτοκίνητο δρόμου που έχει κατασκευάσει ποτέ η Mazda. Επιπλέον, το νέο Mazda PHEV επιδε ικνύει εξαιρετικά περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά. Η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου κατά WLTP είναι μόλις 1,5 l/100 km και οι συνδυασμένες εκπομπές CO2 κατάWLTP μόλις 33 g/km. Η μαζική παραγωγή του ευρωπαϊκού CX-60 ξεκίνησε στις 15 Μαρτίου και το πλοίο που μεταφέρει το πρώτο φορτίο CX-60 αναμένεται να αναχωρήσει για την Ευρώπη από το λιμάνι Nakanoseki στις 26 Απριλίου. Στην Ελλάδα αναμένεται το φθινόπωρο. ΕΝΑΡΞΗΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ Mazda CX-60 Η ΕΛΙΝΟΙΛ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟ «ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ» Η ΕΛΙΝΟΙΛ και το «Χαμόγελο του Παιδιού» ενώνουν τις δυνάμεις τους για τη στήριξη οικογενειών που έχουν εγκαταλείψει την Ουκρανία λόγω των εχθροπραξιών. Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία, με αίσθημα κοινωνικής υπευθυνότητας, ανταποκρίθηκε άμεσα στην πρόσκληση του Οργανισμού δωρίζοντας πετρέλαιο θέρμανσης για τα διαμερίσματα που φιλοξενούν Ουκρανούς πρόσφυγες. Το «Χαμόγελο του Παιδιού», επίσημος συνεργάτης της Γενικής Διεύθυνσης Ανθρωπιστικής Βοήθειας και Πολιτικής Προστασίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG ECHO), από την πρώτη στιγμή του πολέμου, στηρίζει ενεργά τα παιδιά και τις οικογένειες της Ουκρανίας, τόσο μέσα από την αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας, όσο και με τη στέγαση τους στα διαμερίσματα του Οργανισμού. Η HYUNDAI ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΙ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΕ ΤΗ HEALTHY SEAS Η Hyundai Motor και ο οργανισμός προστασίας της θάλασσας Healthy Seas επέκτειναν την πανευρωπαϊκή τους συνεργασία για ένα ακόμη έτος και θα συνεχίσουν να εργάζονται μαζί για την καταπολέμηση της θαλάσσιας ρύπανσης, την καλλιέργεια βιώσιμων θαλάσσιων οικοσυστημάτων και την υποστήριξη μιας κυκλικής οικονομίας. Η ανανέωση αυτής της συνεργασίας ακολουθεί την επιτυχημένη πρώτη χρονιά του 2021, κατά την οποία η Hyundai Motor και η Healthy Seas πραγματοποίησαν 11 ενέργειες σε επτά ευρωπαϊκές χώρες. Σε αυτές συμμετείχαν 72 εθελοντές δύτες, βοηθώντας στην ανάκτηση περισσότερων από 78 τόνων διχτυών φαντασμάτων, κλουβιών καβουριών και αστακών και άλλων θαλάσσιων απορριμμάτων. Τα συλλεγμένα δίχτυα αλιείας, μαζί με άλλα νάιλον απόβλητα, αναγεννήθηκαν σε βιώσιμο νήμα ECONYL®, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για την παραγωγή των ταπέτων του IONIQ 5. Κατά τη διάρκεια του 2022, η χρήση αυτού του αναγεννημένου υλικού θα επεκταθεί στα οχήματα Hyundai, μεταξύ των συνεργατών της Hyundai και στην ίδια την εταιρεία, όπως χαλιά σε εγκαταστάσεις, επώνυμα δώρα κ.α.

26.04.22 #152 12 ΒΡΑΒΕΙΟ IF DESIGN ΣΤΑ ARIYA ΚΑΙ NISSAN PAVILION Η Nissan ανακοίνωσε ότι το καινούργιο ηλεκτρικό crossover Ariya και το Nissan Pavilion απέσπασαν το Βραβείο iF Design στη Γερμανία. Η τιμητική αυτή διάκριση προέκυψε μετά από ενδελεχή αξιολόγηση, με βάση τα εξής πέντε κριτήρια: ιδέα, μορφή, λειτουργία, διαφοροποίηση και αντίκτυπο. Το καινοτόμο crossover SUV Ariya επιδεικνύει την τεχνογνωσία της Nissan στα ηλεκτρικά οχήματα. Το Nissan Pavilion, το οποίο άνοιξε τις πύλες του το 2020 για περιορισμένο χρονικό διάστημα, ήταν ένα μέρος όπου οι επισκέπτες μπορούσαν να βιώσουν και να εμβαθύνουν στο μέλλον της κινητικότητας. Το βραβείο σχεδιασμού iF, το οποίο ξεκίνησε το 1954 από το iF International Forum Design GmbH στο Αννόβερο της Γερμανίας, συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο διάσημων βραβείων σχεδιασμού στον κόσμο. Στον φετινό διαγωνισμό, μια ανεξάρτητη κριτική επιτροπή αποτελούμενη από 132 ειδικούς στο σχεδιασμό, αξιολόγησε 10.776 προϊόντα και έργα από 57 χώρες. DUCATI: ΕΠΙΔΟΣΗ ΡΕΚΟΡ ΤΟ Α΄ ΤΡΙΜΗΝΟ ΤΟΥ 2022 Το α΄ τρίμηνο του 2022 ολοκληρώνεται με ένα ρεκόρ για την Ducati, που ανακοίνωσε τον Μάρτιο ότι έκλεισε το 2021 με το καλύτερο αποτέλεσμα έως τώρα στις παραδόσεις, σε έσοδα και κέρδη χρήσεως. Συνολικά, 13.450 μοτοσυκλέτες παραδόθηκαν σε πελάτες της μάρκας παγκοσμίως από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο, με επιπλέον άνοδο της τάξης του 5% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2021 και 40% σε σύγκριση με το 2020. Η αγορά της Ιταλίας ανέβηκε ξανά στην πρώτη θέση με 2.544 μονάδες (+8%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία με 1.382 μονάδες (+9%). Σημαντική άνοδος καταγράφηκε στη Γαλλία με 1.153 μοτοσυκλέτες (+29% ), στο Ηνωμένο Βασίλειο με 860 (+46%) και στη Βραζιλία με 241 (+21%). Η Multistrada V4 παραμένει το πιο δημοφιλές μοντέλο με 2.456 μοτοσυκλέτες, ακολουθούμενη από τη Monster (1.868) και την οικογένεια Ducati Scrambler 800 (1.557). Το compact, υβριδικό υπεραστικό λεωφορείο Mercedes-Benz Intouro K, είναι ένα νέο πρωτοποριακό μοντέλο με ευέλικτο εξοπλισμό. Παρόλο που η έμφαση δίνεται στα αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης για την κυκλοφορία μέσα στην πόλη, η Daimler Buses βασίζεται στοMercedes-Benz Intouro με την υβριδική μονάδα του για υπεραστικές συγκοινωνίες, καθώς και για τον συνδυασμό υπηρεσιών τακτικών δρομολογίων και τουριστικών εκδρομών, σε μια προσπάθεια της εταιρείας να συνεχίσει να μειώνει την ήδη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Η υβριδική μονάδα είναι διαθέσιμη για όλα τα διαξονικά μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και μετατροπέα ροπής από την πλούσια γκάμα Intouro. Επιπλέον, η υβριδική μονάδα χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε υπεραστικό λεωφορείο στο εξίσου νέο Intouro K. Αυτό σημαίνει ότι η γκάμα μοντέλων διευρύνεται ταυτόχρονα με ένα πολυτάλαντο και ιδιαίτερα εύχρηστο και οικονομικό λεωφορείο με μεγάλο εύρος εφαρμογών. Ο Mirko Sgodda, Επικεφαλής Πωλήσεων, Μάρκετινγκ και Εξυπηρέτησης πελατών της Daimler Buses, δήλωσε: «Με το νέο, υβριδικό Intouro K, παρουσιάσαμε στην αγορά ένα πολυχρηστικό λεωφορείο για τους πελάτες μας – όχι μόνο για υπεραστικά δρομολόγια ή ταξίδια, αλλά και για πολλές άλλες εφαρμογές. Χάρη στην υβριδική του τεχνολογία, μπορούν να επιτυγχάνονται ορατά οφέλη εξοικονόμησης καυσίμου, γεγονός που σημαίνει ότι υλοποιούμε έναν σημαντικό στόχο: βελτιστοποιούμε τον ήδη οικονομικό και χαμηλών εκπομπών κινητήρα εσωτερικής καύσης με το βλέμμα στραμμένο στην κερδοφορία και την προστασία του περιβάλλοντος». Αναλυτικά στο fleetnews.gr COMPACT ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ Mercedes-Benz Intouro K

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=