FLEETNEWS #150

11.04.22 #150 23 έναντι 6.963) και -34,29% η δεύτερη (4.274 έναντι 6.504). Κερδισμένες στην περίοδο της πανδημίας είναι η Kia, με αύξηση των πωλήσεων κατά +9,02% (3.505 έναντι 3.215 του 2019), όπως επίσης και η BMW, με αύξηση +8,21% (3.673 έναντι 3.394 του 2019), ενώ ενδιάμεσα η Mercedes (9η) είχε μείωση των πωλήσεών της κατά -12,68% (3.951 έναντι 4.524 του 2019). Οι εταιρείες που είχαν τη μεγαλύτερη μείωση πωλήσεων την περίοδο της πανδημίας είναι η Smart (-92,49% μείωση), η Fiat (μείωση -57,05%), η οποία και έχασε τη θέση της στο τοπ10 των πωλήσεων αυτά τα χρόνια, και τέλος η Alfa Romeo (μείωση -47,61%). Αντίστροφη πορεία είχαν η Tesla, με μια εκπληκτική αύξηση των πωλήσεών της κατά +15.400%(!), η Jeep με αύξηση +98,90% και η Land Rover με αύξηση +45,92%. (Πινακας 1) Όσον αφορά στα αμαξώματα, τα SUV είναι τα πιο κερδισμένα από την πανδημία, μιας και το ποσοστό τους αυξήθηκε κατά +6,61%, τη στιγμή που όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες κατέγραψαν σημαντική μείωση, συγκρίνοντας τον μέσο όρο των πωλήσεών τους τα έτη 2020 και 2021, με εκείνο του 2019. Τη μεγαλύτερη μείωση την είχαν οι κατηγορίες των MPV και MPV-M/COMBI, ενώ σημαντικές απώλειες είχαν οι κατηγορίες Ε, C, B, και Α, την περίοδο της πανδημίας. (Πινακας 2) Όσον αφορά στις πωλήσεις βάσει τύπου καυσίμου, η πανδημία αποτέλεσε την απαρχή για τα πρώτα ουσιαστικά βήματα της ηλεκτροκίνησης στην ελληνική αγορά. Συγκρίνοντας τον μέσο όρο των πωλήσεων τους τα έτη 2020 και 2021, με εκείνα του 2019, διαπιστώνουμε μια εκρηκτική αύξηση +847,50%. Την ίδια θετική πορεία είχαν και τα υβριδικά, καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων +166,12%. Από την άλλη πλευρά, η βενζίνη και το πετρέλαιο ήταν οι μεγάλοι χαμένοι της πανδημίας, με μείωση στις πωλήσεις τους κατά -37,66% και -34,44% αντίστοιχα. (Πινακας 3) Τέλος, άξιο αναφοράς για την περίοδο της πανδημίας είναι το γεγονός ότι στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων παρατηρηθήκαν αυξητικές τάσεις στις τιμές, ειδικότερα των αυτοκινήτων πενταετίας. Η πανδημία, το μεγάλο πρόβλημα με τις παραγωγές καινούργιων αυτοκινήτων, οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις των καινούργιων και η έλλειψη ημιαγωγών, αναγκάζει μεγάλη μερίδα πολιτών που θέλει να αγοράσει άμεσα αυτοκίνητο, να στρέφεται προς το μεταχειρισμένο. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΠΙΝΑΚΑΣ 2: ΣΎΓΚΡΙΣΗ ΠΩΛΉΣΕΩΝ ΑΝΆ ΚΑΤΗΓΟΡΊΑ ΓΙΑ ΤΑ ΈΤΗ 2021 ΚΑΙ 2020 (ΜΟ) VS 2019 ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΉ ΑΓΟΡΆ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΟΥ Κατηγορία 2021 2020 2019 MO ΠΩΛΗΣΕΩΝ (2021 & 2020) Δ%ΜΟ 2021 & 2020 vs 2019 A 9.999 7.065 16.078 8.532 -46,93% B 26.555 22.678 37.598 24.617 -34,53% C 12.662 11.602 15.816 12.132 -23,29% D 1.929 1.229 1.726 1.579 -8,52% E 160 171 265 166 -37,55% F-G 56 48 55 52 -5,45% SUV 48.416 37.070 40.092 42.743 6,61% MPV 117 135 277 126 -54,51% MPV-M/COMBI 833 838 1.987 836 -57,95% SPORTS 180 139 212 160 -24,76% Πηγή: www.seaa.gr ΠΙΝΑΚΑΣ 3: ΣΎΓΚΡΙΣΗ ΠΩΛΉΣΕΩΝ ΑΝΆ ΚΑΎΣΙΜΟ ΓΙΑ ΤΑ ΈΤΗ 2021 ΚΑΙ 2020 (ΜΟ) VS 2019 ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΉ ΑΓΟΡΆ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΟΥ 2021 2020 2019 MO ΠΩΛΗΣΕΩΝ (2021 & 2020) Δ%ΜΟ 2021 & 2020 vs 2019 Βενζίνη 49.625 43.060 74.339 46.343 -37,66% Πετρέλαιο 17.549 22.251 30.356 19.900 -34,44% Υβριδικά (HEV) 23.382 11.751 6.601 17.567 166,12% Εναλλακτικής Ισχύος (APV) 3.394 1.780 2.333 2.587 10,89% Ηλεκτρικά Φορτιζόμενα (ECV) 6.961 2.135 480 4.548 847,50% Πηγή: www.seaa.gr Κερδισμένες στην περίοδο της πανδημίας είναι η Kia, με αύξηση των πωλήσεων κατά +9,02%, όπως και η BMW με αύξηση +8,21% ΓΡΑΦΗΜΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΡΙΕΤΙΑ (2019-2021) Πηγή: www.seaa.gr 120.000 100.000 80.000 60.000 40.000 20.000 0 114.109 2019 2020 2021 80.977 100.911 -29,04% +24,62%

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=