FLEETNEWS #150

11.04.22 #150 22 Η αγορά το 2019 κατέγραψε 114.109 πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων. Το 2020, με πενταψήφιο αριθμό ταξινομήσεων, που έφτασε τις 80.977 μονάδες, συρρικνώθηκαν κατά -29,04%. Κύριο χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης χρονιάς ήταν η σχεδόν πλήρης κατάρρευση της αγοράς, τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο και Μάιο, με κάθετη πτώση των πωλήσεων κατά -70% (10.674 μονάδες το 2020 σε σχέση με 35.653 το 2019), σε μια περίοδο που είναι ιδιαίτερα αυξημένες οι πωλήσεις RAC/LTR. Ενδεικτικά, τον Απρίλιο του 2020, η πτώση των πωλήσεων ήταν της τάξης του -80,2% οδηγώντας 24 εταιρείες (σε σύνολο 39) σε διψήφιες (!) πωλήσεις αυτοκινήτων τον συγκεκριμένο μήνα. Την πτώση του 2020 διαδέχτηκε η αύξηση του 2021, κατά +24,62%. Για να υπάρχει πληρέστερη κατανόηση της πορείας της αγοράς τα δύο χρόνια της πανδημίας, παραθέτουμε τις ταξινομήσεις των τριών τελευταίων ετών 2019 (προ πανδημίας) και 2020, 2021 (εν μέσω πανδημίας) και τα συγκρίνουμε. (Γράφημα) Η αγορά το 2019 ξεπέρασε τις εξαψήφιες πωλήσεις για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά (το 2018 ήταν η πρώτη χρονιά), και φαινόταν να συνέρχεται από το σοκ της οικονομικής κρίσης της προηγούμενης δεκαετίας. Δυστυχώς, η εμφάνιση της Covid-19 στους πρώτους μήνες του 2020 και τα lockdown που επιβλήθηκαν, κατέληξαν σε πισωγύρισμα. Μπορεί τα νούμερα των ταξινομήσεων για το 2021 να είναι και πάλι εξαψήφια, στην ουσία όμως είναι παρόμοια με εκείνα του 2018, όταν είχαμε 103.431 ταξινομήσεις. Συγκρίνοντας τον μέσο όρο των πωλήσεων των ετών 2020 και 2021 με εκείνες του 2019, διαπιστώνουμε ότι οι περισσότερες εταιρείες παρουσιάζουν πτώση των πωλήσεών τους σε σχέση με το 2019. Πιο συγκεκριμένα, 26 εταιρείες είχαν μείωση στις πωλήσεις τους, ενώ μόνο εννέα κατέγραψαν αύξηση πωλήσεων. Ειδικότερα, για το τοπ-10 των πωλήσεων, η Toyota είχε μείωση -6,90% (11.714 έναντι 12.581 του 2019), η Peugeot είχε μείωση -5,84% (9.253 έναντι 9.827 του 2019), η Hyundai είχε μείωση -11,42% (7.017 έναντι 7.921 του 2019), η VW είχε μείωση -24,16% (7.177 έναντι 9.463), και η Opel είχε μείωση -26,74% (5.431 έναντι 7.413). Συνεχίζοντας, βλέπουμε ότι η Citroën και η Suzuki είχαν τις μεγαλύτερες μειώσεις πωλήσεων (σε σχέση με τις υπόλοιπες του τοπ-10), με αρνητικό πρόσημο -34,86% η πρώτη (4.536 ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΗΜΑΡΚΟΥ H ελληνική αγορά αυτοκινήτου στα χρόνια της πανδημίας ΠΙΝΑΚΑΣ 1: ΣΎΓΚΡΙΣΗ ΠΩΛΉΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΤΏΝ 2021 ΚΑΙ 2020 (ΜΈΣΟΣ ΌΡΟΣ) VS 2019 ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΉ ΑΓΟΡΆ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΟΥ ΜΑΡΚΑ 2021 2020 2019 ΜΟ ΠΩΛΗΣΕΩΝ (2021 & 2020) ΜΕΤ%ΜΟ 2021 & 2020 vs 2019 TOYOTA 13.164 10.263 12.581 11714 -6,90% PEUGEOT 10.581 7.925 9.827 9253 -5,84% HYUNDAI 8.809 5.224 7.921 7017 -11,42% VW 7.464 6.890 9.463 7177 -24,16% OPEL 5.812 5.050 7.413 5431 -26,74% CITROEN 5.253 3.818 6.963 4536 -34,86% SUZUKI 4.850 3.697 6.504 4274 -34,29% KIA 4.600 2.410 3.215 3505 9,02% MERCEDES 4.295 3.606 4.524 3951 -12,68% BMW 4.187 3.158 3.394 3673 8,21% NISSAN 3.953 4.857 6.322 4405 -30,32% AUDI 3.545 2.697 4.020 3121 -22,36% FIAT 3.453 2.834 7.319 3144 -57,05% FORD 3.060 2.794 3.886 2927 -24,68% SKODA 2.996 3.216 3.993 3106 -22,21% RENAULT 2.784 3.251 4.279 3018 -29,48% DACIA 2.262 1.634 1.834 1948 6,22% MINI 1.914 1.614 1.767 1764 -0,17% SEAT 1.858 1.621 3.143 1740 -44,65% VOLVO 1.715 1.476 1.851 1596 -13,80% JEEP 1.447 912 593 1180 98,90% TESLA 598 22 2 310 15400,00% LAND ROVER 566 365 319 466 45,92% MAZDA 453 212 324 333 2,62% HONDA 332 401 651 367 -43,70% MITSUBISHI 227 443 505 335 -33,66% LEXUS 138 88 91 113 24,18% CUPRA 118 1 0 60 - ALFA ROMEO 113 194 293 154 -47,61% PORSCHE 107 106 108 107 -1,39% JAGUAR 94 89 126 92 -27,38% SMART 80 35 766 58 -92,49% SUBARU 35 39 60 37 -38,33% ABARTH 31 26 36 29 -20,83% ΛΟΙΠΟΙ 17 9 16 13 -18,75% 100.911 80.977 114.109 90944 -20,30% Πηγή: www.seaa.gr

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=