11.04.22 #150 21 Βοήθεια της Daimler Truck και των εργαζομένων της προς τον τον λαό της Ουκρανίας, με ένα εκατομμύριο ευρώ στη Unicef ως έκτακτη ενίσχυση, καθώς και παροχή οχημάτων για τη μεταφορά διαφόρων ειδών βοήθειας και προσφύγων. Τα φορτηγά της Mercedes-Benz CharterWay και άλλων τμημάτων οδηγούν εθελοντές της Daimler Truck. Ως άμεσο μέτρο, το Εκτελεστικό Συμβούλιο της Daimler Truck είχε ήδη εγκρίνει χρηματική δωρεά ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ προς το Ταμείο των Ηνωμένων Εθνών για τα Παιδιά (Unicef). Επιπλέον, η εταιρεία παρέχει δωρεάν φορτηγά καθώς και υπεραστικά και τουριστικά λεωφορεία για τη μεταφορά ειδών βοήθειας, καθώς και δωρεές σε είδος και στήριξη του προσωπικού για στοχευμένες εκστρατείες. Προς το παρόν, οι εργαζόμενοι μπορούν να κάνουν δωρεές και, στο τέλος, η εταιρεία θα προσφέρει το ισόποσο του τελικού συνόλου που θα συγκεντρωθεί. Στην ειδική ομάδα ανθρωπιστικής βοήθειας για την Ουκρανία, εργαζόμενοι από διάφορα τμήματα της εταιρείας επαγγελματικών οχημάτων σε όλο τον κόσμο συντονίζουν τις εκστρατείες βοήθειας, καθώς υπάρχουν πολυάριθμοι εθελοντές από όλα τα εργοστάσια, τις εγκαταστάσεις, και τις θυγατρικές της Daimler παγκοσμίως που συμμετέχουν σε πολλές κεντρικές και τοπικές δράσεις βοήθειας για τον λαό στην Ουκρανία που υλοποιούνται από την αρχή του πολέμου. H εταιρεία έχει επίσης συμμετάσχει σε άλλες κοινές εκστρατείες. ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΗΣ DAIMLER TRUCK ΣΤΟ ΛΑΟ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ Ο πόλεμος έχει ποικίλες επιπτώσεις. Η σύρραξη στην Ουκρανία, για παράδειγμα, ασκεί σημαντικά ανοδική πίεση στις τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της Ανατολικής Ευρώπης, λέει η Autovista. Ο πόλεμος στην Ουκρανία θα έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στις οικονομίες της ανατολικής Ευρώπης παρά σε αυτές της δυτικής, και όχι μόνον επειδή είναι πιο κοντά στη ζώνη συγκρούσεων. ΆΝΟΔΟΣ ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΎ Εκτός από τις τρεις χώρες της Βαλτικής, συν τη Σλοβακία και τη Σλοβενία, όλες οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης βρίσκονται εκτός Ευρωζώνης, που σημαίνει πως τα νομίσματά τους είναι ακόμα πιο ευάλωτα στον πληθωρισμό. (Η Κροατία και η Βουλγαρία είναι ενταγμένες στο ERM ΙΙ, επομένως τα νομίσματά τους συνδέονται με το ευρώ, παρέχοντας κάποια σταθερότητα). Ακόμα και πριν από τη ρωσική εισβολή, τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και οι αυξήσεις τιμών των πρώτων υλών προκαλούσαν πληθωρισμό στις οικονομίες παγκοσμίως. Για παράδειγμα: ήδη τον Φεβρουάριο, η Τσεχία επλήγη από διψήφιο πληθωρισμό (11,1% σε ετήσια βάση). Αυτή ήταν η υψηλότερη πληθωριστική πίεση στην Ανατολική Ευρώπη. Αλλά ακόμα και η Σλοβενία, με τον χαμηλότερο πληθωρισμό, εξακολουθεί να σημειώνει 6,9%. ΜΕΙΩΜΈΝΗ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΉ ΔΎΝΑΜΗ Όσο ο πληθωρισμός αυξάνεται, τόσο μειώνεται η αγοραστική δύναμη. Αυτό μειώνει τη ζήτηση νέων αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ανατολική Ευρώπη - τάση που ενισχύεται λόγω της αύξησης των τιμών καταλόγου νέων αυτοκινήτων. Ωστόσο, προς το παρόν, η ζήτηση παραμένει υψηλότερη από την προσφορά. Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει επιδεινώσει τα προϋπάρχοντα προβλήματα εφοδιασμού. Έτσι, οι τιμές των νέων οχημάτων θα παραμείνουν υψηλές και απρόσιτες για όλο και μεγαλύτερο ποσοστό αγοραστών. ΑΥΞΗΜΈΝΗ -ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΌΝ- ΖΉΤΗΣΗΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΈΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ Η ισχυρή ζήτηση στην Ανατολική Ευρώπη μεταφέρεται από τα νέα οχήματα στα μεταχειρισμένα, λόγω χαμηλής διαθεσιμότητας και υψηλών τιμών νέων. Αυτό ανεβάζει τις υπολειμματικές αξίες - αλλά όχι πολύ, αναφέρει η Autovista: η άνοδος των υπολειμματικών αξιών αμβλύνεται από το γεγονός ότι ο πληθωρισμός αυξάνει και το κόστος λειτουργίας των μεταχειρισμένων οχημάτων (ειδικά τις τιμές των καυσίμων). Επίσης, ο πόλεμος αποσπά την προσοχή των ανθρώπων από ζητήματα όπως η αγορά αυτοκινήτου - μεταχειρισμένου ή καινούργιου. Με τη σταθεροποίηση της κατάστασης, αυτό μπορεί να αλλάξει τους επόμενους μήνες. Ίσως να ομαλοποιηθεί η αγορά, στρέφοντας και πάλι περισσότερους αγοραστές σε καινούργια αυτοκίνητα, αντί των μεταχειρισμένων. Μέχρι να συμβεί αυτό, φαίνεται πως η Ανατολική Ευρώπη παρέχει κάποιες ευκαιρίες remarketing μεταχειρισμένων οχημάτων, ιδιαίτερα των οικονομικών σε καύσιμα. ΠΌΛΕΜΟΣ ΣΤΗΝΟΥΚΡΑΝΊΑ Ανεβαίνουν οι τιμές στην Ανατ. Ευρώπη
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=