FLEETNEWS #149

04.04.22 #149 17 τία. Ο James Nix, διευθυντής εμπορευματικών μεταφορών της T&E, δήλωσε: «Το ηλεκτρικό βαν υπερτερεί έναντι του ντίζελ ως προς το κόστος, και οι αγοραστές το γνωρίζουν, αλλά δεν υπάρχει επαρκής προσφορά ηλεκτρικών βαν. Οι νομοθέτες της Ε.Ε. μπορούν να ανατρέψουν εύκολα την κατάσταση, αυστηροποιώντας τους στόχους CO2, που θα αναγκάσουν τους κατασκευαστές βαν να πουλήσουν περισσότερα οχήματα μηδενικών εκπομπών». Παρά τα πλεονεκτήματα κόστους και το έντονο ενδιαφέρον των πελατών, δεν υπάρχει επαρκής προσφορά ηλεκτρικών βαν προς ικανοποίηση της αυξανόμενης ζήτησης. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών βαν αυξάνονται εξαιρετικά αργά - μόλις το 3% των νέων βαν ήταν ηλεκτρικά το 2021, οριακά πάνω από το 2% του 2019. Οι προτεινόμενοι κανόνες της ΕΕ για το CO2 - που δεν θίγουν τους στόχους της δεκαετίας 2020 - δεν απαιτούν από τους κατασκευαστές αύξηση πωλήσεων ηλεκτρικών βαν πάνω από 10% επί του συνόλου πριν το τέλος της δεκαετίας. Η αυστηροποίηση των στόχων CO2 της Ε.Ε. κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας θα έφερνε 1 εκατομμύριο επιπλέον ηλεκτρικά βαν στους δρόμους της Ευρώπης εντός πενταετίας, υπολογίζει η T&E.[1] Θα εξοικονομούσε επίσης 5,6 Mt εκπομπών CO2 το 2027 - που ισοδυναμεί με τη συνολική ετήσια ρύπανση των βαν της Ισπανίας. Τα αυστηρότερα πρότυπα θα μείωναν επίσης την ετήσια κατανάλωση πετρελαίου των ευρωπαϊκών βαν κατά 7% το 2027, σημαντικό βήμα απεξάρτησης από τις ρωσικές εισαγωγές. Πιο φιλόδοξοι στόχοι θα εξοικονομούσαν 13,1 δισεκατομμύρια ευρώ στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις την περίοδο 2025-2030, λόγω χαμηλότερου κόστους λειτουργίας των ηλεκτρικών βαν. Ο James Nix δήλωσε: «Τα ηλεκτρικά βαν θα βοηθήσουν στην απεξάρτησή μας από το πετρέλαιο και θα εξοικονομήσουν δισεκατομμύρια ευρώ στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις εντός της δεκαετίας. Αλλά πρέπει να σταματήσει η σταδιακή διάθεση ηλεκτρικών βαν στην αγορά. Τα κράτη-μέλη και οι ευρωβουλευτές μπορούν να διευρύνουν πολύ τις δυνατότητες διάθεσης των ηλεκτρικών βαν στην αγορά, ενισχύοντας τους στόχους της Ε.Ε. για το CO2». Η T&E καλεί τους νομοθέτες της Ε.Ε. να αυστηροποιήσουν τους προτεινόμενους στόχους CO2 των βαν, απαιτώντας μείωση κατά 25% των μέσων εκπομπές CO2 το 2025, νέο ενδιάμεσο στόχο -45% το 2027 και -80% το 2030. Το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να έχουν όλα τα νέα βαν μηδενικές εκπομπές ρύπων μέχρι το 2035 είναι πολύ σημαντικό. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και οι υπουργοί περιβάλλοντος θα λάβουν αποφάσεις τους επόμενους μήνες και θα συμφωνήσουν για τους τελικούς στόχους το καλοκαίρι. [1] Οι υπολογισμοί μείωσης εκπομπών CO2, μειωμένης κατανάλωσης πετρελαίου, επιπλέον πωλήσεων ηλεκτρικών βαν και εξοικονόμησης κόστους, βασίζονται στη σύγκριση της πρότασης της T&E για αυστηρότερα πρότυπα CO2 βαν με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η T&E ζητά μείωση κατά 25% του μέσου όρου εκπομπών CO2 βαν το 2025, -45% το 2027 και -80% το 2030. Η Επιτροπή δεν προτείνει καμιά αλλαγή στον υφιστάμενο στόχο 2025 (-15%), κανένα νέο στόχο το 2027 και -50% το 2030. Παρά τα πλεονεκτήματα κόστους και το έντονο ενδιαφέρον των πελατών, δεν υπάρχει επαρκής προσφορά ηλεκτρικών βαν προς ικανοποίηση της αυξανόμενης ζήτησης ΑΥΣΤΗΡΌΤΕΡΟΙ ΣΤΌΧΟΙ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΆ ΒΑΝ ΣΤΗΝ Ε.Ε. ΘΑ ΜΕΙΏΣΟΥΝ ΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΈΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΉΣΟΥΝ ΠΕΤΡΈΛΑΙΟ ΚΑΙ ΧΡΉΜΑ Πηγή: T&E EUTRMmodelling of the EC proposal and T&E targets and TCOmodelling. Total Cost of Ownership savings per van are assumed constant from 2027 onwards. Scope: EU 27 Σε σχέση με τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι προτάσεις της T&E θα οδηγήσουν σε: Εξοικονόμηση κόστους για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις 1 εκατ. επιπλέον e-van μέχρι το 2027 Μείωση κατανάλωσης κατά 14 εκατ. βαρέλια μέχρι το 2027 10 φορές λιγότερες εκπομπές MtCO2 μεταξύ 2025-2027 6 φορές λιγότερες εκπομπές MtCO2 το 2027, περισσότερο από το σύνολο των βαν στην Ισπανία το 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=