FLEETNEWS #149

04.04.22 #149 10 Το κινεζικό Geely Group, μητρική εταιρεία της Volvo, ξεκίνησε 15μηνη δοκιμή με χρήση ηλεκτροκαυσίμων πράσινης μεθανόλης και αντίστοιχων αυτοκινήτων στη Δανία. Η Geely συνεργάζεται στη Δανία με τα πρατήρια καυσίμων Circle K, το Πανεπιστήμιο Aalborg και το Green Hub Fund. Με αυτό το πιλοτικό έργο θα επιχειρήσει και θα δοκιμάσει την παραγωγή και ανάπτυξη πράσινης ηλεκτρομεθανόλης (e-methanol) και τη χρήση της σε αυτοκίνητα μεθανόλης. ΠΡΆΣΙΝΗΜΕΘΑΝΌΛΗ Τα ηλεκτροκαύσιμα είναι συνθετικοί υδρογονάνθρακες που μπορούν να αντικαταστήσουν τα παραδοσιακά καύσιμα οχημάτων, όπως η βενζίνη και το ντίζελ. Ένα από αυτά είναι η ηλεκτρομεθανόλη, που παράγεται με το συνδυασμό πράσινου υδρογόνου και δεσμευμένου CO2 από βιομηχανικές πηγές, μέσω ηλεκτρόλυσης. Εάν η ενέργεια γι’ αυτήν τη διεργασία προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, το προϊόν ονομάζεται «πράσινη μεθανόλη». Η Geely είναι παγκόσμια πρωτοπόρος σε αυτόν τον τομέα. Αναπτύσσει πράσινη μεθανόλη και οχήματα μεθανόλης για περισσότερα από 17 χρόνια. Το 2016, η εταιρεία επένδυσε στην Carbon Recycling International, η οποία συνθέτει πράσινη μεθανόλη σε βιομηχανική κλίμακα. ΜΕΊΩΣΗ ΕΚΠΟΜΠΏΝ 70% Ενώ εξακολουθεί να παράγει κάποια αέρια, η πράσινη μεθανόλη μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Η Geely ισχυρίζεται πως το σεντάν μεθανόλης Emgrand και το βαρύ φορτηγό Farizon M100 εκπέμπουν 70% λιγότερο CO2 σε σύγκριση με τα ισοδύναμα βενζίνης. Προηγούμενη δοκιμή του Emgrand στην Ισλανδία έδειξε πως είχε συνολικές (από την πετρελαιοπηγή στους τροχούς) εκπομπές μόλις 46 γρ/χλμ CO2, χαμηλότερες ακόμα και από πολλά EV. Η Δανία, η οποία έχει δεσμευτεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 70% έως το 2030, είναι παγκόσμια πρωτοπόρος βιωσιμότητας. Ωστόσο, η αιολική και η ηλιακή ενέργεια παρουσιάζουν διακυμάνσεις ανάλογα με τον καιρό. POWER-TO-X Λύση: μετατροπή της περίσσειας ανανεώσιμης ενέργειας σε σταθερότερη μορφή ενέργειας. Αυτό αποκαλείται «Power-to-X», και ένα από τα X είναι η πράσινη μεθανόλη. Ο δανέζικος ναυτιλιακός κολοσσός Mærsk χρησιμοποιεί ήδη πράσινη μεθανόλη για κάποια εμπορικά πλοία του. Οι δοκιμές της Geely στη Δανία θα περιλαμβάνουν δύο Emgrand και το πρώτο M100 στον κόσμο, που θα κυκλοφορούν εντός και γύρω από το Aalborg. Οι δοκιμές επιδιώκουν να καταδείξουν τις οικονομικές δυνατότητες, τη βιωσιμότητα και την ευκολία χρήσης της πράσινης μεθανόλης για κινητικότητα στην Ευρώπη. Το Volkswagen Group ανακοίνωσε επένδυση 7,1 δισ. δολαρίων στη Βόρεια Αμερική για τη σχεδίαση και ανάπτυξη 25 νέων ηλεκτρικών οχημάτων για τις αγορές των ΗΠΑ, του Καναδά και του Μεξικού έως το 2030. Η Volkswagen ανακοίνωσε επίσης πρόσφατα πως επιθυμεί το 55% των πωλήσεων οχημάτων της στις ΗΠΑ να είναι αμιγώς ηλεκτρικά έως το 2030. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε θέσει ως στόχο 70% για την Ευρώπη για την ίδια περίοδο. Το σχέδιο περιλαμβάνει σταδιακή κατάργηση κατασκευής και πωλήσεων οχημάτων εσωτερικής καύσης (ICE) και μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Σύμφωνα με το Autoblog, η Volkswagen δεν περιλαμβάνει PHEV στα σχέδιά της, αλλά ίσως ασχοληθεί με ήπια υβριδικά, καταργώντας σταδιακά τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Ενώ το 90% των οχημάτων που πωλούνται στις ΗΠΑ, τον Καναδά και το Μεξικό συναρμολογούνται στη Βόρεια Αμερική, η Volkswagen σχεδιάζει να ενισχύσει το δίκτυο προμηθευτών της προς αποτροπή καθυστερήσεων στην αλυσίδα εφοδιασμού. Η Volkswagen πρόκειται επίσης να ιδρύσει ένα Εργαστήριο Μηχανικής Μπαταριών, τον Μάιο στις ΗΠΑ, για να δοκιμάσει και να πιστοποιήσει νέες μπαταρίες EV. Η εταιρεία ανακοίνωσε τα σχέδιά της για αύξηση της παραγωγής μπαταριών στις ΗΠΑ με την νοτιοκορεάτικη εταιρεία SK Innovation. VOLKSWAGEN 25 νέα EV στη Βόρεια Αμερική Η Trine Bramsen, υπουργός Μεταφορών της Δανίας, γεμίζει ένα από τα Emgrands της Geely με μεθανόλη στο Aalborg. Η GEELY ΞΕΚΙΝΑ ΔΟΚΙΜΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΑΥΣΙΜΟΥ ΣΤΗ ΔΑΝΙΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=