ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022 #149 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S Ιστορική καμπή στο τοπίο των καυσίμων της Ε.Ε. Τα ηλεκτρικά βαν φθηνότερα από τα ντίζελ Η ζήτηση BEV αυξήθηκε κατά 77%
04.04.22 #149 2 [email protected] Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 [email protected] EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ [email protected] BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ [email protected] ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ [email protected] ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ [email protected] ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 Στις 26 Απριλίου, η Mercedes Benz θα παρουσιάσει ψηφιακά τη νέα Τ Class. Με αυτό το εντελώς νέο μοντέλο θα προσφέρει ένα premium μικρό βαν για δραστήριο τρόπο ζωής. Η ταινία της παρουσίασης αφορά σε οικογένειες και λάτρεις αναψυχής. Με αυτό το premium μικρό βαν, η Mercedes Benz Vans επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό της για ιδιώτες πελάτες με ένα ελκυστικό μοντέλο - για όσους χρειάζονται άπλετο χώρο, αλλά θέλουν να οδηγούν όχημα συμπαγών εξωτερικών διαστάσεων. Η T Class συνδυάζει σπορ και εκλεπτυσμένη σχεδίαση με ευρύχωρο και μεταβλητό εσωτερικό, πρακτικές συρόμενες πόρτες (που ανοίγουν στην αριστερή και στη δεξιά πλευρά του οχήματος) και την άνεση, τη συνδεσιμότητα, την υψηλή ποιότητα και την ασφάλεια που χαρακτηρίζουν τη Mercedes. Το νεότερο μέλος της οικογένειας κομίζει ευρεία γκάμα σχεδιαστικών λεπτομερειών και άνεσης στην κατηγορία των ιδιωτικών μικρών βαν. Παράλληλα με τα συμβατικά συστήματα κίνησης, θα υπάρχει και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Η T-Class, όπως και το Citan, θα κατασκευαστούν σε συνεργασία με τη Renault-Nissan-Mitsubishi. Η ΝΕΑ MERCEDES T-CLASS Η νέα και αμιγώς ηλεκτρική Lotus Eletre είναι ένα εντυπωσιακό και προοδευτικό Υπερ-SUV - το πρώτο μιας νέας γενιάς αμιγώς ηλεκτρικών της μάρκας. Διαθέτει τις θεμελιώδεις αρχές και το DNA της Lotus, με πάνω από 70 χρόνια σχεδίασης και μηχανικής σπορ αυτοκινήτων και τα εξελίσσει υπό τη μορφή ενός ελκυστικού νέου εμβληματικού αυτοκινήτου για την επόμενη γενιά πελατών. Η τεχνογνωσία της εταιρείας στους τομείς της οδήγησης και του χειρισμού, του συστήματος διεύθυνσης και της βελτιστοποιημένης αεροδυναμικής, εξελίχθηκε σχολαστικά. Η Eletre έχει «την καρδιά και την ψυχή» του πλέον πρόσφατου σπορ αυτοκινήτου Lotus -της Emira- και την επαναστατική αεροδυναμική του αμιγώς ηλεκτρικού υπεραυτοκινήτου Evija, και τα μεταλλάσσει σε Υπερ-SUV. Γνωστή μέχρι πρότινος με την κωδική της ονομασία, Type 132, η Eletre αποτελεί το πρώτο πεντάθυρο και πλέον συνδεδεμένο αυτοκίνητο παραγωγής της Lotus. Το νέο μοντέλο είναι 4WD, με χωρητικότητα μπαταρίας άνω των 100 kWh και ισχύ από 600 ίππους. Ένας φορτιστής 350 kW θα προσφέρει αυτονομία 400 χλμ. σε μόλις 20 λεπτά. Η μέγιστη αυτονομία WLTP είναι περίπου 600 χλμ. Διατίθεται επίσης με στάνταρ δυνατότητα φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος 22 kW, η οποία μειώνει το χρόνο φόρτισης. Η τεχνολογία περιλαμβάνει προηγμένο πακέτο ενεργού αεροδυναμικής και έξυπνες τεχνολογίες οδήγησης, όπως το πρώτο στον κόσμο αναπτυσσόμενο σύστημα ανίχνευσης και απόδοσης φωτός (LIDAR) σε αυτοκίνητο παραγωγής. Η Eletre βασίζεται στη νέα και εξαιρετικά ευέλικτη Αρχιτεκτονική Electric Premium (EPA) της Lotus. Η πλατφόρμα αυτή θα αποτελέσει τη βάση για μια νέα σειρά ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής απόδοσης της μάρκας, που ελπίζει να της προσφέρουν υψηλότερους όγκους λιανικής και σημαντικά έσοδα. Η Lotus Eletre διατίθεται στην παγκόσμια αγορά και οι πρώτες παραδόσεις ξεκινούν στην Κίνα, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη το 2023. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΤΟΠΡΩΤΟΗΛΕΚΤΡΙΚΟHYPER-SUV ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ Lotus Eletre
04.04.22 #149 3 Η Estrema είναι η πρώτη ειδική σειρά των Giulia και Stelvio που θα είναι διαθέσιμη σε παγκόσμιο επίπεδο. Αποτελεί την έκδοση που βρίσκεται στην κορυφή των «συμβατικών» Giulia και Stelvio και τον συνδετικό κρίκο με τις εκδόσεις Quadrifoglio. Η Estrema απευθύνεται σε όσους δίνουν σημασία στις τεχνικές λύσεις και αναζητούν τις κορυφαίες επιλογές σε επίπεδο μηχανικών μερών για δυναμική και ισορροπημένη οδηγική αίσθηση. Τόσο η Giulia, όσο και η Stelvio Estrema διαθέτουν στον βασικό εξοπλισμό τους την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση “Alfa Active Suspension”, η οποία ρυθμίζει σε πραγματικό χρόνο την απόσβεση σε συνεργασία με το σύστημα CDC (Chassis Domain Control) και το σύστημα παραμετροποίησης DNA. Αντίστοιχα, στον βασικό εξοπλισμό βρίσκεται το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, που μέσω της ιδανικής κατανομής της ροπής μεγιστοποιεί την πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες. Όπως και σε όλα τα μοντέλα των Giulia και Stelvio, το «παρών» δίνουν ο άξονας μετάδοσης από ανθρακονήματα, το καινοτόμο σύστημα πέδησης brake-by-wire IBS και η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια στους εμπρός τροχούς και πολλαπλούς συνδέσμους στους πίσω. Τα παραπάνω μηχανικά στοιχεία συνδυάζονται με την ευρεία χρήση τμημάτων από ανθρακονήματα στο αμάξωμα αλλά και στο εσωτερικό, όπου μαζί με τα σπορ καθίσματα με επένδυση από Alcantara και τις κόκκινες ραφές γίνεται σαφής η σύνδεση των εκδόσεων Estrema με το χώρο των αγώνων. Ακόμα, εφοδιάζονται με το προηγμένο ηλεκτρομηχανικό σύστημα τετρακίνησης Q4, το οποίο μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς και έχει τη δυνατότητα εμπλοκής και των εμπρός τροχών, μεταφέροντας έως και το 50% της ροπής σε χιλιοστά του δευτερολέπτου. Για τις Estrema διαθέσιμοι είναι οι κινητήρες 2.0 Turbo Benzina 280hp και 2.2 Turbo Diesel 210hp, οι οποίοι συνεργάζονται με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων και τα εντυπωσιακά αλουμινένια “paddles” που επιτρέπουν την αλλαγή σχέσεων σύμφωνα με τις επιθυμίες του οδηγού. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΝΕΕΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ALFA ROMEO Giulia και Stelvio Estrema Η ΠΡΩΤΗ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ BMW ΣΕΙΡΑ 3 ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΑ Η BMW i3 eDrive35L ταιριάζει απόλυτα στις ιδιαίτερες απαιτήσεις των Κινέζων πελατών. Βασίζεται στην επιτυχημένη BMWΣειρά 3, η οποία ηγήθηκε στην πολυτελή compact κατηγορία στην Κίνα, το 2021. Με μεταξόνιο μακρύτερο κατά 11 cm συγκριτικά με αυτό της στάνταρ Σειράς 3, η BMW i3 eDrive35L συνδυάζει μια πολυτελή εμπειρία στα πίσω καθίσματα με οδήγηση μηδενικών εκπομπών ρύπων. Την ίδια στιγμή, το αμιγώς ηλεκτρικό τετράθυρο sedan προσφέρει τη σπορ δυναμική συμπεριφορά, την άνεση σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και την ευρεία γκάμα επιλογών εξατομίκευσης, που έχουν καταστήσει διάσημη την BMW Σειρά 3. Το υψηλό επίπεδο ποιότητας κατασκευής, η ποιότητα εξυπηρέτησης και η μεγάλη διάρκεια ζωής, είναι επίσης ξεχωριστά χαρακτηριστικά της BMW i3 eDrive35L, που την καθιστούν μια μοναδική ευκαιρία στην πολυτελή compact κατηγορία. Η BMW i3 eDrive35L διατίθεται με τα τελευταία εξαρτήματα του συστήματος κίνησης BMW Gen5 eDrive. Επιπλέον, το λειτουργικό σύστημα BMWOS8 και μια ευρεία γκάμα ψηφιακών χαρακτηριστικών και υπηρεσιών αιχμής -π.χ. συνδεσιμότητα 5G και το Ψηφιακό Κλειδί (Digital Key)- κάνουν το ντεμπούτο τους στη Σειρά 3. Η ρύθμιση των συστημάτων ανάρτησης της BMW i3 eDrive35L για τις συνθήκες του κινεζικού οδικού δικτύου έχει διεξαχθεί από το R&D τμήμα της κοινοπραξίας BMW Brilliance Automotive Ltd. στο Shenyang, που επίσης προσάρμοσε ορισμένα από τα εξαρτήματα του αυτοκινήτου στις απαιτήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας στην Κίνα. Η BMW i3 eDrive35L θα συναρμολογείται αποκλειστικά για την κινεζική αγορά στο εργοστάσιο της BMW Brilliance Automotive Ltd. στη Lydia, Shenyang. Με την BMW i3 eDrive35L, η γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων του BMW Group περιλαμβάνει τώρα έξι μοντέλα.
04.04.22 #149 4 Η Honda αποκάλυψε το νέο Civic e:HEV, την 11η γενιά του εμβληματικού μοντέλου της. Το νέο υβριδικό μοντέλο συνδυάζει ισχυρές επιδόσεις και αποδοτικότητα με βελτιωμένα επίπεδα άνεσης εσωτερικού, οπτικής απήχησης και συνολικής χρηστικότητας. Υιοθετώντας την αποδεδειγμένη τεχνολογία e:HEV της Honda ως στάνταρ σύστημα κίνησης, το νέο Civic ολοκληρώνει την αποστολή της μάρκας να εξηλεκτρίσει όλα τα mainstream ευρωπαϊκά μοντέλα της μέχρι τα τέλη του 2022. Το νέο Civic διαθέτει κομψή και σπορ σιλουέτα, που έχει επιτευχθεί με το χαμήλωμα της γραμμής του καπό κατά 25mm σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ενώ οι γυάλινες επιφάνειές του έχουν αυξηθεί δημιουργώντας την αίσθηση ενός φωτεινού και ευάερου εσωτερικού. Απέριττες, διακριτικές επιφάνειες αποπνέουν μια αίσθηση εκλεπτυσμένης, premium ποιότητας, ενώ οι πιο τονισμένες μεσαίες και χαρακτηριστικές γραμμές υπογραμμίζουν τις κύριες λεπτομέρειες. «Κάθε νέο Civic συνοδεύεται από πολύ υψηλές προσδοκίες και στόχος μας με αυτή την τελευταία γενιά του μοντέλου ήταν να εξασφαλίσουμε ότι θα χαρίσει περισσότερο συναίσθημα στην καθημερινότητα του οδηγού και των επιβατών», δήλωσε ο Tomoyuki Yamagami, Large Project Leader για το νέο Civic e:HEV, αναφέροντας ότι «οι σύγχρονοι καταναλωτές αναζητούν συναίσθημα και στυλ, συναρπαστική δυναμική συμπεριφορά και εξαιρετική χρηστικότητα, και είναι κάτι που το πετύχαμε εφαρμόζοντας τις τελευταίες τεχνολογίες και τη φιλοσοφία μας για την εξέλιξη με ένα καινοτόμο, νέο τρόπο. Αξιοποιώντας την κορυφαία στη βιομηχανία τεχνολογία e:HEV και προηγμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας, το νέο Civic αποτελεί μία συναρπαστική επιλογή για τους πελάτες εκείνους που επιθυμούν να αγκαλιάσουν μία νέα εποχή στην ηλεκτροκίνηση. Πιστεύω ότι όσο οι υφιστάμενοι όσο και οι νέοι πελάτες μας θα εκπλαγούν από αυτή τη νέα γενιά Civic, και την εξέλιξή της». Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΝΕΑ ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝHONDA Civic e:HEV Η Honda επιτυγχάνει το στόχο της Electric Vision 2022 και ανακοίνωσε τρία νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα για την Ευρώπη το 2023. Η εταιρεία επιβεβαίωσε την περαιτέρω επέκταση της σειράς εξηλεκτρισμένων προϊόντων της το 2023, προκειμένου να δημιουργήσει την πιο διευρυμένη ευρωπαϊκή της γκάμα. Στις νέες προσθήκες περιλαμβάνονται ένα αμιγώς ηλεκτρικό Β-SUV, που παρουσιάστηκε με τη μορφή του e:Ny1 Prototype, ένα πλήρως υβριδικό C-SUV και το νέο CR-V, που θα διατίθεται ως full hybrid και ως plug-in hybrid για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Το ηλεκτρικό (EV) e:Ny1, που αναμένεται στην αγορά το 2023, θα βρίσκεται στο επίκεντρο της μελλοντικής γκάμας προϊόντων της Honda. Προσφέροντας το μοναδικό μίγμα δυναμικής συμπεριφοράς, υψηλής τεχνολογίας και προηγμένης σχεδίασης για το οποίο φημίζεται η μάρκα, το συμπαγές SUV, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, θα αποτελέσει μια εξαιρετική επιλογή για οικογένειες που αναζητούν το πρώτο τους EV. «Η επίτευξη του στόχου μας για τον εξηλεκτρισμό σηματοδοτεί μια σημαντική στιγμή για τη Honda στην Ευρώπη», δήλωσε ο Tom Gardner, ανώτερος αντιπρόεδρος της Honda Motor Europe, επισημαίνοντας: «Ωστόσο, δεν επαναπαυόμαστε στις δάφνες μας. Έχουμε ήδη προχωρήσει αρκετά τα σχέδιά μας να επεκτείνουμε περαιτέρω τις λύσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία και υβριδικών μοντέλων για τους πελάτες μας και να αυξήσουμε την προσφορά μας στις ταχέως αναπτυσσόμενες κατηγορίες B- και C-SUV. Τα νέα μοντέλα που θα παρουσιάσουμε το 2023, καθορίζουν την πορεία για την επόμενη γενιά εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων Honda, διατηρώντας τη συναρπαστική δυναμική συμπεριφορά, την άνεση και την εξαιρετική χρηστικότητα που προσδοκούν οι πελάτες μας». Περισσότερα στο fleetnews.gr ΤΡΙΑ ΝΕΑ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΑ HONDA ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΟ 2023
04.04.22 #149 6 Το νέο συμπαγές SUV HR-V e:HEV της Honda, η tourer μοτοσυκλέτα NT1100, το “adventure” scooter ADV350 και η γεννήτρια EU32i, απέσπασαν το καθένα από ένα Red Dot Award: “Product Design 2022” - σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που η Honda κερδίζει το βραβείο σε όλες τις προϊοντικές κατηγορίες, «Μοτοσυκλέτες», «Αυτοκίνητα» και «Προϊόντα Ισχύος». Αυτή η πολυπόθητη διάκριση απονέμεται μόνο σε προϊόντα που υπερέχουν στη σχεδιαστική ποιότητα και την καινοτομία. Οι πρόσφατοι θρίαμβοι της Honda στα βραβεία Red Dot στην κατηγορία «Αυτοκίνητα» συνεχίζουν τη μακρά ιστορία επιτυχίας του προγράμματος, που περιλαμβάνει το Honda S2000 (2001), το Civic (2006) και το ευρωπαϊκό Accord Tourer (2008). Περισσότερα στο fleetnews.gr ΤΕΣΣΕΡΑ RED DOT DESIGN AWARDS ΣΤΗ HONDA HYUNDAI KONA ELECTRIC, ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΙΑ ΣΤΟΛΟΥΣ Περισσότερα από 15.000 οχήματα KONA Electric διατέθηκαν το 2021 σε μεγάλους εταιρικούς στόλους στην Ευρώπη. Tο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV αναδείχθηκε «Καλύτερο Αυτοκίνητο Μηδενικών Εκπομπών Ρύπων κάτω από 40.000 λίρες» (47.852,80 ευρώ) στα βρετανικά βραβεία Fleet News Awards 2022. Στην Ελλάδα η διάθεση των εκδόσεων του KONA Electric ξεκινούν από 25.588 ευρώ. Στη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία, περισσότερα από 11.000 οχήματα αντιπροσωπεύουν το 4,2% της κατηγορίας «Ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας (BEV)» των εταιρικών στόλων. Το KONA Electric τον περασμένο Σεπτέμβριο έφτασε το σημείο αναφοράς των 100.000 πωλήσεων στην Ευρώπη. Η Hyundai προχώρησε σε πέντε μεγάλες συνεργασίες με τις μεγαλύτερες εταιρείες leasing. Μέσω αυτών των εταιρειών χρηματοδοτικής μίσθωσης, η Hyundai έχει ξεκινήσει συνεργασία με περισσότερους από 116 ενεργούς πελάτες, τουλάχιστον σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Μεταξύ των εταιρειών που έχουν ήδη συμπεριλάβει το KONA Electric στον εταιρικό τους στόλο, είναι η Coca-Cola και η Uber. ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΜΟΝΤΕΛΟ ΗBMW i4 στην Ελλάδα Η BMW i4, που διατίθεται πλέον στην Ελλάδα, είναι ένα τετράθυρο gran coupé, που συνδυάζει την ευρυχωρία και πρακτικότητα αυτής της αυτοκινητιστικής φιλοσοφίας με τις σπορ ικανότητες για τις οποίες φημίζεται η BMW και μια αυτονομία αξιόπιστη για μεγάλα ταξίδια.Η ασυναγώνιστη πολυτέλεια του μοντέλου αντανακλάται στο υψηλό επίπεδο τεχνολογικής εξέλιξης του συστήματος κίνησης και του πλαισίου, στην κ α λ α ί σ θ η τ η εμφάνιση, στα ασυμβίβαστα πρότυπα ποιότητας υλικών και κατασκευής και στην ευρεία γκάμα επιλογών εξατομίκευσης. Επιπλέον, η νέα γενιά του συστήματος ελέγχου/λειτουργίας BMW iDrive και οι προηγμένες καινοτομίες στον τομέα αυτοματοποιημένης οδήγησης και συστημάτων στάθμευσης, προσθέτουν άφθονο συναίσθημα στην οδηγική εμπειρία. Η i4 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας που δίνει έμφαση από την αρχή στις δυναμικές επιδόσεις. Δυο εκδόσεις του μοντέλου διατίθενται, συμπεριλαμβανομένης της πρώτης BMW M με σύστημα κίνησης μηδενικών εκπομπών ρύπων. Η BMW i4 M50, μοντέλο υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH, χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα και έναν ακόμα πίσω προσφέροντας συνολική ισχύ συστήματος 400 kW/544 hp και κορυφαία οδηγική απόλαυση - ενώ η αυτονομία του φτάνει τα 510 χλμ στον κύκλο WLTP. Η BMW i 4 eDr i ve40 συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα 250 kW/340 hp με κλασική πίσω κίνηση. Η μέγιστη αυτονομία του σύμφωνα με το πρότυπο WLTP είναι 590 χλμ. Η προτεινόμενη λιανική τιμή της νέας BMW i4 στην Ελλάδα ξεκινά από τα 54.850 ευρώ (με ΦΠΑ) για την έκδοση eDrive40 (η εισαγωγική έκδοση λαμβάνει και κρατική επιδότηση μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», η οποία μειώνει σημαντικά την αρχική τιμή του αυτοκινήτου). Αντίστοιχα, η προτεινόμενη λιανική τιμή της έκδοσης Μ50 ξεκινά από τα 69.750 ευρώ (με ΦΠΑ).
04.04.22 #149 7 Η Kia επιβεβαίωσε ότι η αμιγώς ηλεκτρική ναυαρχίδα της SUV EV9 θα διατεθεί στους ευρωπαϊκούς στόλους του χρόνου. Θα διαθέτει υψηλό βαθμό συνδεσιμότητας και πρωτοποριακό σύστημα αυτόνομης οδήγησης, καθιστώντας δυνατή την οδήγηση άνευ παρέμβασης σε τμήματα αυτοκινητοδρόμων. Σε μέγεθος Mercedes GLE, ήταν λογικό το EV9, μήκους σχεδόν 5 μέτρων, να απευθυνθεί στις αγορές της Βόρειας Αμερικής και της Ασίας. Αλλά η Kia δηλώνει πως το αυτοκίνητο θα διατεθεί και σε Eυρωπαίους πελάτες. Το μοντέλο παραγωγής είναι έτοιμο αλλά σε αναμονή, εφόσον το λανσάρισμα έχει προγραμματιστεί για το 2023. Ωστόσο, προλειαίνει το έδαφος. Ως ναυαρχίδα, το SUV θα κάνει το ντεμπούτο του με ορισμένες σημαντικές καινοτομίες, όπως ασύρματες ενημερώσεις και λειτουργίες κατά παραγγελία. Οι πελάτες ή οι χρήστες θα μπορούν να ενεργοποιούν ορισμένες επιλογές έχοντας το κλειδί του αυτοκινήτου. Αυτές οι αναβαθμίσεις συνδεσιμότητας θα είναι διαθέσιμες για όλη την γκάμα. Με τη λειτουργία Auto Mode το EV9 θα διαθέτει την τελευταία γενιά τεχνολογίας ADAS της Kia, που επιτρέπει αυτόνομη οδήγηση σε συγκεκριμένα τμήματα αυτοκινητοδρόμων (Highway Driving Pilot). Ωστόσο, παρόλο που το αυτοκίνητο είναι τεχνικά προηγμένο για κάτι τέτοιο, η αδειοδότηση είναι νομικό θέμα τοπικού επιπέδου. Προς το παρόν, η Mercedes είναι ο μόνος κατασκευαστής που έχει έγκριση αυτόνομης κίνησης των αυτοκινήτων της στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους. Το EV9 μοιράζεται την ειδική ηλεκτρική πλατφόρμα με το EV6. Το δίκτυο του οχήματος δέχεται 800 volt, που σημαίνει πως το μεγάλο SUV μπορεί να φορτίζει γρήγορα στα 230 kW. Έτσι, το αυτοκίνητο μπορεί να «κερδίσει» 100 χιλιόμετρα σε 6 λεπτά. Η Kia δεν προσδιορίζει το μέγεθος της μπαταρίας, αλλά διατείνεται πως διαθέτει αυτονομία 540 χιλιομέτρων. ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ Αυτόνομη οδήγηση με Kia EV9 Προχωρώντας περαιτέρω στον κλάδο των αυτόνομων οχημάτων (AV), η NVIDIA ανακοίνωσε τη χρήση της τεχνολογίας Drive Map για τη χαρτογράφηση δρόμων παγκοσμίως με ακρίβεια εκατοστού. Η DRIVE Map, που εμφανίστηκε ως πλατφόρμα χαρτογράφησης για AV Επιπέδου 3 και 4, θα συμπεριλαμβάνει 500.000 χιλιόμετρα δρόμων παγκοσμίως έως το 2024 και θα παρέχει στα AV καλύτερη αντίληψη του περιβάλλοντός τους. Μέσω συνεχών ενημερώσεων, η Drive Map στοχεύει τελικά στη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας των AV και της ασφάλειας των δρόμων, ειδικά σε δημόσιους χώρους. Η τεχνολογία προέρχεται από την DeepMap, startup που αναπτύσσει χάρτες υψηλής ευκρίνειας για AV και εξαγοράστηκε πέρυσι από την NVIDIA. Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα οχημάτων έρευνας και σύστημα χαρτογράφησης επιβατικών οχημάτων, η NVIDIA θα δημιουργήσει ψηφιακούς χάρτες δρόμων της Ευρώπης, της Ασίας και της Βόρειας Αμερικής. Η DRIVE Map θα εμπεριέχει επίπεδα για κάμερα, ραντάρ και συστήματα LİDAR που χρησιμοποιούν τα AV για ανάλυση περιβάλλοντος. ΗNVIDIA επιτάχυνε την εμπλοκή της στην αυτοκινητοβιομηχανία πρόσφατα, επεκτείνοντας τις συνεργασίες της στο πλαίσιο της NVIDIA Drive, με τις Volvo Cars, Zoox και SAIC το 2021, παρέχοντας τεχνολογίες αυτόνομων οχημάτων επόμενης γενιάς, βάσει τεχνητής νοημοσύνης. Εκλαμβάνοντας τις μεταφορές ως «αναπτυσσόμενο τεχνολογικό κλάδο», η NVIDIA στοχεύει στην παροχή τεχνολογικών λύσεων για αυτοκίνητα επόμενης γενιάς, φορτηγά, ρομποταξί και οχήματα νέας ενέργειας (NEV). Σύμφωνα με την εταιρεία, το αναπτυσσόμενο οικοσύστημα της NVIDIA Drive αντιπροσωπεύει κεφάλαια άνω των 11 δισ. δολαρίων από τον Μάρτιο του 2022. Η Volvo, το 2021, επέλεξε το προσφάτως εξελιγμένο οικοσύστημα NVIDIA Drive Orin για τα αυτόνομα οχήματα της επόμενης γενιάς. Η NVIDIA ΘΑ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΕΙ 500.000 ΧΛΜ. ΔΡΟΜΩΝ ΓΙΑ ΑΥΤΟΝΟΜΑ ΟΧΗΜΑΤΑ
04.04.22 #149 8 Το BMW Group, μαζί με τους εταίρους του, Microsoft, NVIDIA και idealworks, καθιστά διαθέσιμο το μεγαλύτερο σε όλο τον κόσμο σύνολο δεδομένων (data set), με σκοπό τον εκσυγχρονισμό και τη σημαντική επιτάχυνση της εκπαίδευσης της τεχνητής νοημοσύνης (AI) στην παραγωγή. Το σύνολο συνθετικών δεδομένων AI -γνωστό ως SORDI (Synthetic Object Recognition Dataset for Industries)- αποτελείται από περισσότερες από 800.000 φωτορεαλιστικές εικόνες. Αυτές χωρίζονται σε 80 κατηγορίες πόρων παραγωγής, από παλέτες και κλωβούς μεταφοράς μέχρι περονοφόρα ανυψωτικά (κλαρκ), και περιλαμβάνουν αντικείμενα ιδιαίτερης σημασίας σχετικά με τις βασικές τεχνολογίες των τμημάτων μηχανικής και logistics του χώρου του αυτοκινήτου. Τα οπτικά δεδομένα είναι ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας και οι ενσωματωμένες ψηφιακές ετικέτες επιτρέπουν την εκτέλεση βασικών εργασιών επεξεργασίας εικόνων, όπως ταξινόμηση, ανίχνευση αντικειμένων ή διαχωρισμό για σχετικούς τομείς παραγωγής. Για τη μη χειροκίνητη δημιουργία των συνθετικών δεδομένων εκπαίδευσης τεχνητής νοημοσύνης, το εικονικό περιβάλλον για τη ρομποτική, το ψηφιακό δίδυμο για το σύστημα παραγωγής και το περιβάλλον εκπαίδευσης AI συγχωνεύτηκαν στο NVIDIA Omniverse. Η διαδικασία, που είναι γνωστή ως rendering pipeline από το BMW Tech Office στο Μόναχο, επιτρέπει τη σύνθεση οποιουδήποτε αριθμού φωτογραφιών, συμπεριλαμβανομένων ετικετών, σε επαρκή φωτορεαλιστική ποιότητα HD, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούνται στη δημιουργία πολύ στιβαρών μοντέλων ΑΙ. Το SORDI μπορεί να χρησιμοποιείται από επαγγελματίες πληροφορικής στην ανάπτυξη και προσαρμογή λύσεων AI για παραγωγή και από εργαζόμενους στην παραγωγή για τη διατήρηση ώριμων συστημάτων AI για λόγους επικύρωσης, προκειμένου να διασφαλιστεί η ετοιμότητα για την έναρξη παραγωγής. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΕΚΔΗΜΟΚΡΑΤΙΖΕΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗΤΗΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΣΤΗΝΠΑΡΑΓΩΓΗ To BMWGroup δημοσιεύει το SORDI STELLANTIS ΚΑΙ LG ENERGY SOLUTION ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΖΟΥΝ ΤΗ Β. ΑΜΕΡΙΚΗ Η κοινοπραξία των Stellantis και LG Energy Solution με την επένδυση άνω των 5 δισ. καναδικών δολαρίων (3,6 δισ. ευρώ περίπου) για τη δημιουργία της μεγαλύτερης μονάδας παραγωγής μπαταριών ιόντων λιθίου στον Καναδά, ενισχύει περαιτέρω την πορεία του ομίλου προς τον εξηλεκτρισμό της γκάμας του και στη Βόρεια Αμερική. H μονάδα παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα υποστηρίζει τους στόχους του ομίλου για την ηλεκτροκίνηση, όπως αυτοί τέθηκαν και κατά την παρουσίαση του στρατηγικού πλάνου Dare Forward 2030. Μεταξύ άλλων, το πλάνο προβλέπει ετήσιες πωλήσεις πέντε εκατομμυρίων εξηλεκτρισμένων οχημάτων έως το 2030, με ποσοστό 100% ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα στην Ευρώπη και 50% επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά ηλεκτρικά οχήματα στη Βόρεια Αμερική. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, η Stellantis θα αυξήσει το παραγωγικό δυναμικό μπαταριών από τα 140 GWh στα περίπου 400 GWh, αύξηση που θα στηριχθεί από πέντε μονάδες παραγωγής μπαταριών, αλλά και επιπλέον συμμετοχή από ανεξάρτητους προμηθευτές. Η δημιουργία της νέας μονάδας στο Windsor του Οντάριο θα συνεισφέρει με 45 GWh και θα δημιουργήσει 2.500 νέες θέσεις εργασίας, με την έναρξη της λειτουργίας να προσδιορίζεται στο πρώτο τρίμηνο του 2024. «Η κοινοπραξία μας με την LG Energy Solution αποτελεί ακόμα ένα βήμα για να επιτύχουμε το επιθετικό μας πλάνο στον τομέα του εξηλεκτρισμού, με στόχο μέχρι το τέλος της δεκαετίας το 50% των πωλήσεων μας στις ΗΠΑ και τον Καναδά να αφορά σε εξηλεκτρισμένα μοντέλα», ανέφερε ο Carlos Tavares, CEO της Stellantis, δηλώνοντας: «Είμαστε ευγνώμονες προς το Δήμο, την Περιφέρεια και την κυβέρνηση για την υποστήριξή τους στο να συμβάλουν ώστε ο Καναδάς να είναι ο ηγέτης στη Βόρεια Αμερική στην παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα». Η LG Energy Solution εξασφάλισε έτσι ετήσια παραγωγή άνω των 200 GWh στη Β. Αμερική, αριθμός που αντιστοιχεί στην παραγωγή 2,5 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων υψηλής απόδοσης.
04.04.22 #149 9 Η Volkswagen παρουσίασε μια νέα γενιά λογισμικού ειδικά για τα αμιγώς ηλεκτρικά της μοντέλα. Το “Software 3.0” είναι ιδιαίτερα ευέλικτο και αποδοτικό, καθώς είναι cloud-based και εισάγει πολλές νέες λειτουργίες, βελτιώνοντας την εμπειρία χρήστη και βελτιστοποιώντας την ικανότητα φόρτισης. Παράλληλα, με τη χρήση σμήνους δεδομένων (swarm data), τα μοντέλα ID. επωφελούνται της επικοινωνίας μεταξύ των οχημάτων, για πιο ασφαλή και αποδοτική οδήγηση. Το νέο λογισμικό εγκαθίσταται άμεσα στα αυτοκίνητα που βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής, ενώ για τα αυτοκίνητα που έχουν ήδη παραδοθεί, το Software 3.0 θα εγκατασταθεί δωρεάν μέσω μιας ασύρματης ενημέρωσης, αργότερα μέσα στη χρονιά. Οι κύριες λειτουργίες που διατίθενται με το νέο λογισμικό, συνοπτικά: Το σύστημα “Travel Assist” εμπλουτίζεται με τη λειτουργία υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας στον αυτοκινητόδρομο. Με το σύστημα “Park Assist Plus με λειτουργία μνήμης” το όχημα μπορεί να απομνημονεύσει έως και πέντε διαφορετικούς ελιγμούς στάθμευσης. Αναβαθμίζεται η head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, η οποία προβάλλει επιπλέον πληροφορίες στο οπτικό πεδίο του οδηγού στο παρμπρίζ καθώς και νέα σύμβολα. Χάρη στην επικοινωνία με άλλα μοντέλα Volkswagen και τη χρήση σμήνους δεδομένων, τα ID. μπορούν πλέον να ενημερώνονται έγκαιρα για κρίσιμες κυκλοφοριακές καταστάσεις. Ο φωνητικός έλεγχος έχει βελτιστοποιηθεί, με πιο γρήγορη και ακριβέστερη αναγνώριση σύνθετων φωνητικών εντολών. Το νέο λογισμικό έχει επίσης σημαντικά πλεονεκτήματα όσον αφορά τη φόρτιση. Ο online υπολογιστής διαδρομής στο σύστημα πλοήγησης των ID προτείνει τη βέλτιστη διαδρομή, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα κίνησης και διαδρομής, καθώς και την επιθυμητή κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας κατά την άφιξη στον τελικό προορισμό. VOLKSWAGEN Νέο προηγμένο λογισμικό για μοντέλα ID Η Audi είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που φέρνει την ψυχαγωγία εικονικής πραγματικότητας σε μοντέλα παραγωγής, σε συνεργασία με τη Holoride. Από το καλοκαίρι, οι επιβάτες στα πίσω καθίσματα επιλεγμένων μοντέλων με το σύστημα Infotainment MIB 3 μπορούν να φορούν γυαλιά εικονικής πραγματικότητας (VR) και να «βυθίζονται» σε διάφορες μορφές πολυμέσων, όπως παιχνίδια, ταινίες και διαδραστικό περιεχόμενο. Αυτό που κάνει την εμπειρία μοναδική: το εικονικό περιεχόμενο προσαρμόζεται στην κίνηση του αυτοκινήτου, στην αλλαγή κατεύθυνσης, την επιτάχυνση, την κλίση, σε πραγματικό χρόνο. Πίσω από τη Holoride υπάρχει μια τεχνολογία που προσαρμόζει το εικονικό περιεχόμενο στις κινήσεις οδήγησης του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο. Για παράδειγμα, εάν το αυτοκίνητο στρίβει δεξιά, το διαστημόπλοιο στον φανταστικό κόσμο που βιώνει ο χρήστης στο πίσω κάθισμα θα πετάξει επίσης προς τα δεξιά. Εάν το αυτοκίνητο επιταχύνει, το διαστημόπλοιο επιταχύνει επίσης. Για την εμπειρία Holoride απαιτούνται ένα σετ γυαλιών και ένα ακουστικό εικονικής πραγματικότητας (VR), συνδεμένα ασύρματα με το σύστημα Infotainment μέσω Bluetooth Low Energy (BLE). Η Holoride, μια πολύ επιτυχημένη start-up με έδρα το Μόναχο, έχει δημιουργήσει μια εντελώς νέα κατηγορία πολυμέσων που χρησιμοποιούν “Elastic Content” - περιεχόμενο που προσαρμόζεται στην κίνηση του αυτοκινήτου, τον χρόνο ταξιδιού και τη διαδρομή. Το αποτέλεσμα είναι καθηλωτικές εμπειρίες, με ένα πρωτόγνωρο επίπεδο ποιότητας. AUDI - HOLORIDE: ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
04.04.22 #149 10 Το κινεζικό Geely Group, μητρική εταιρεία της Volvo, ξεκίνησε 15μηνη δοκιμή με χρήση ηλεκτροκαυσίμων πράσινης μεθανόλης και αντίστοιχων αυτοκινήτων στη Δανία. Η Geely συνεργάζεται στη Δανία με τα πρατήρια καυσίμων Circle K, το Πανεπιστήμιο Aalborg και το Green Hub Fund. Με αυτό το πιλοτικό έργο θα επιχειρήσει και θα δοκιμάσει την παραγωγή και ανάπτυξη πράσινης ηλεκτρομεθανόλης (e-methanol) και τη χρήση της σε αυτοκίνητα μεθανόλης. ΠΡΆΣΙΝΗΜΕΘΑΝΌΛΗ Τα ηλεκτροκαύσιμα είναι συνθετικοί υδρογονάνθρακες που μπορούν να αντικαταστήσουν τα παραδοσιακά καύσιμα οχημάτων, όπως η βενζίνη και το ντίζελ. Ένα από αυτά είναι η ηλεκτρομεθανόλη, που παράγεται με το συνδυασμό πράσινου υδρογόνου και δεσμευμένου CO2 από βιομηχανικές πηγές, μέσω ηλεκτρόλυσης. Εάν η ενέργεια γι’ αυτήν τη διεργασία προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, το προϊόν ονομάζεται «πράσινη μεθανόλη». Η Geely είναι παγκόσμια πρωτοπόρος σε αυτόν τον τομέα. Αναπτύσσει πράσινη μεθανόλη και οχήματα μεθανόλης για περισσότερα από 17 χρόνια. Το 2016, η εταιρεία επένδυσε στην Carbon Recycling International, η οποία συνθέτει πράσινη μεθανόλη σε βιομηχανική κλίμακα. ΜΕΊΩΣΗ ΕΚΠΟΜΠΏΝ 70% Ενώ εξακολουθεί να παράγει κάποια αέρια, η πράσινη μεθανόλη μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Η Geely ισχυρίζεται πως το σεντάν μεθανόλης Emgrand και το βαρύ φορτηγό Farizon M100 εκπέμπουν 70% λιγότερο CO2 σε σύγκριση με τα ισοδύναμα βενζίνης. Προηγούμενη δοκιμή του Emgrand στην Ισλανδία έδειξε πως είχε συνολικές (από την πετρελαιοπηγή στους τροχούς) εκπομπές μόλις 46 γρ/χλμ CO2, χαμηλότερες ακόμα και από πολλά EV. Η Δανία, η οποία έχει δεσμευτεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 70% έως το 2030, είναι παγκόσμια πρωτοπόρος βιωσιμότητας. Ωστόσο, η αιολική και η ηλιακή ενέργεια παρουσιάζουν διακυμάνσεις ανάλογα με τον καιρό. POWER-TO-X Λύση: μετατροπή της περίσσειας ανανεώσιμης ενέργειας σε σταθερότερη μορφή ενέργειας. Αυτό αποκαλείται «Power-to-X», και ένα από τα X είναι η πράσινη μεθανόλη. Ο δανέζικος ναυτιλιακός κολοσσός Mærsk χρησιμοποιεί ήδη πράσινη μεθανόλη για κάποια εμπορικά πλοία του. Οι δοκιμές της Geely στη Δανία θα περιλαμβάνουν δύο Emgrand και το πρώτο M100 στον κόσμο, που θα κυκλοφορούν εντός και γύρω από το Aalborg. Οι δοκιμές επιδιώκουν να καταδείξουν τις οικονομικές δυνατότητες, τη βιωσιμότητα και την ευκολία χρήσης της πράσινης μεθανόλης για κινητικότητα στην Ευρώπη. Το Volkswagen Group ανακοίνωσε επένδυση 7,1 δισ. δολαρίων στη Βόρεια Αμερική για τη σχεδίαση και ανάπτυξη 25 νέων ηλεκτρικών οχημάτων για τις αγορές των ΗΠΑ, του Καναδά και του Μεξικού έως το 2030. Η Volkswagen ανακοίνωσε επίσης πρόσφατα πως επιθυμεί το 55% των πωλήσεων οχημάτων της στις ΗΠΑ να είναι αμιγώς ηλεκτρικά έως το 2030. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε θέσει ως στόχο 70% για την Ευρώπη για την ίδια περίοδο. Το σχέδιο περιλαμβάνει σταδιακή κατάργηση κατασκευής και πωλήσεων οχημάτων εσωτερικής καύσης (ICE) και μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Σύμφωνα με το Autoblog, η Volkswagen δεν περιλαμβάνει PHEV στα σχέδιά της, αλλά ίσως ασχοληθεί με ήπια υβριδικά, καταργώντας σταδιακά τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Ενώ το 90% των οχημάτων που πωλούνται στις ΗΠΑ, τον Καναδά και το Μεξικό συναρμολογούνται στη Βόρεια Αμερική, η Volkswagen σχεδιάζει να ενισχύσει το δίκτυο προμηθευτών της προς αποτροπή καθυστερήσεων στην αλυσίδα εφοδιασμού. Η Volkswagen πρόκειται επίσης να ιδρύσει ένα Εργαστήριο Μηχανικής Μπαταριών, τον Μάιο στις ΗΠΑ, για να δοκιμάσει και να πιστοποιήσει νέες μπαταρίες EV. Η εταιρεία ανακοίνωσε τα σχέδιά της για αύξηση της παραγωγής μπαταριών στις ΗΠΑ με την νοτιοκορεάτικη εταιρεία SK Innovation. VOLKSWAGEN 25 νέα EV στη Βόρεια Αμερική Η Trine Bramsen, υπουργός Μεταφορών της Δανίας, γεμίζει ένα από τα Emgrands της Geely με μεθανόλη στο Aalborg. Η GEELY ΞΕΚΙΝΑ ΔΟΚΙΜΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΑΥΣΙΜΟΥ ΣΤΗ ΔΑΝΙΑ
04.04.22 #149 11 Η Arval ανανέωσε την Arval Active Link, την υπάρχουσα προσφορά συνδεδεμένων υπηρεσιών της και τώρα λανσάρει την Arval Connect. Η νέα υπηρεσία προσφέρει: βελτιστοποιημένο TCO: π.χ., τρόπους μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου (έως και 16% εξοικονόμηση καυσίμων), βελτιωμένη ασφάλεια και πιο βιώσιμο στόλο: παρέχοντας εξατομικευμένο τρόπο οδηγικής συμπεριφοράς και προωθώντας την οδική ασφάλεια (έως και 25% λιγότερα ατυχήματα), αναλύοντας τις ευκαιρίες ηλεκτροκίνησης και μειώνοντας τις εκπομπές CO2, πιο αποτελεσματικό εργατικό δυναμικό: παρέχοντας τη δυνατότητα ανάθεσης επειγουσών εργασιών, βελτιστοποιώντας το χρόνο οδήγησης και διευκολύνοντας τη φορολογική διαχείριση. Οι πελάτες λαμβάνουν εξατομικευμένη υποστήριξη καθ’ όλην την υλοποίηση του έργου τους, διασφαλίζοντας την επιτυχία της μετάβασης στη συνδεσιμότητα. Η Arval δεσμεύεται με ισχυρή και διακριτή «εγγύηση επιστροφής χρημάτων». Η Arval Connect διατίθεται σήμερα σε 22 χώρες. ΓΙΑ ΕΛΕΓΧΟ ΚΟΣΤΟΥΣ ΣΤΟΛΟΥ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΜΕΤΑΒΑΣΗ ΗArval λανσάρει την Arval Connect MaaS ΓΙΑ 15.000 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΗΣ SIEMENS UK Η Siemens UK λανσάρισε λύση MaaS (κινητικότητα ως υπηρεσία) για την εξυπηρέτηση των 15.000 εργαζομένων της, παρέχοντάς τους πρόσβαση κατά παραγγελία σε ενοικιαζόμενα οχήματα και car clubs. Η εταιρεία εξασφάλισε ιδιότητα μέλους για το προσωπικό της στην Enterprise Car Club, η οποία διαθέτει ήδη οχήματα σε πέντε γραφεία της Siemens. Οι εργαζόμενοι θα έχουν επίσης πρόσβαση σε περισσότερα από 1.400 οχήματα διαμοιρασμού της Enterprise σε 200 πόλεις του Ηνωμένου Βασιλείου. Η Siemens έχει ήδη μειώσει τον αριθμό των αυτοκινήτων του στόλου της κατά ένα τρίτο, χάρη στο πρόγραμμα αυτό. Οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν την πιστωτική τους κάρτα Siemens για κρατήσεις διαδρομών μέσω της εφαρμογής Enterprise Car Club, η οποία καταγράφει κάθε μετακίνηση μέσω του συστήματος διαχείρισης ταξιδίων της εταιρείας και διασφαλίζει την συμμόρφωση με την πολιτική και την αναγκαιότητα μετακίνησης. Τα οχήματα ξεκλειδώνουν με smartphone ή με την ταυτότητα της Siemens. ΟWayneWarburton, επικεφαλής Υπηρεσιών Κινητικότητας της Siemens UK, δήλωσε πως «η Enterprise μας βοήθησε να μειώσουμε το κόστος, τις εκπομπές και τα επαγγελματικά χιλιόμετρα, υποστηρίζοντας παράλληλα πλήρως ευρύ φάσμα αναγκών μετακίνησης των εργαζομένων». Πρόσθεσε πως το πρόγραμμα βοηθά τη Siemens να διαχειριστεί τις πιέσεις απόκτησης νέων οχημάτων, που οφείλονται στην έλλειψη διαθεσιμότητας και να ανταποκριθεί στις δεσμεύσεις εταιρικής υπευθυνότητας. ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ: ΙΣΧΥΡΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟ 2021 Με ισχυρή ανάπτυξη σε όλα τα μεγέθη έκλεισε το 2021 για τον όμιλο Μοτοδυναμική, τόσο από πλευράς πωλήσεων όσο και κερδών προ φόρων. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις του ομίλου Μοτοδυναμική το 2021 παρουσίασαν αύξηση κατά 20,9% και ανήλθαν στα 94,7 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 14,2 εκατ. ευρώ, υπερδιπλάσια από αυτά του 2020. Τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε 6,2 εκατ. ευρώ, όταν την αντίστοιχη περσινή περίοδο παρουσίασαν ζημία (-2,7 εκατ. ευρώ). Οι πωλήσεις δικύκλων και προϊόντων θάλασσας (Yamaha) διατήρησαν τη θετική τους πορεία παρά τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, παρουσιάζοντας αύξηση 26,5% στα 51,9 εκατ. ευρώ. Αντίθετα, οι πωλήσεις αυτοκινήτων (Porsche) επλήγησαν ιδιαίτερα από την περιορισμένη διαθεσιμότητα, παρουσιάζοντας μείωση 17,6% στα 19,5 εκατ. ευρώ. Θεαματική η ανάκαμψη στη δραστηριότητα ενοικίασης αυτοκινήτων (Sixt), με τις πωλήσεις να ανέρχονται σε 23,3 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 70,9% σε σχέση με πέρυσι. Ως αποτέλεσμα της εστίασης στη δημιουργία θετικών ταμειακών ροών για το σύνολο των δραστηριοτήτων, ο καθαρός δανεισμός του ομίλου μειώθηκε κατά 8,8 εκατ. ευρώ και έτσι την 31η Δεκεμβρίου 2021 ανερχόταν στα 10,3 εκατ. ευρώ έναντι 19,1 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2020.
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=