FLEETNEWS #148

28.03.22 #148 19 να φορολογούν το ρωσικό πετρέλαιο, το επιδοτούν με 9 δισ. ευρώ από τα χρήματα των φορολογουμένων. Υπάρχουν καλύτεροι τρόποι υποστήριξης του κόσμου. Θα μπορούσαμε να επιβάλουμε αμέσως δασμούς ή φόρο στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου. Αντί να επιδοτούνται οι εύποροι οδηγοί ενεργοβόρων αυτοκινήτων, η οικονομική υποστήριξη θα μπορούσε να διανεμηθεί δικαιότερα σε οικογένειες που την χρειάζονται πραγματικά». Το πλουσιότερο 10% των οδηγών θα λάβει οκτώ φορές περισσότερες μειώσεις φόρου καυσίμων από τους φτωχότερους, κατά μέσο όρο, επειδή καταναλώνουν πολύ περισσότερα καύσιμα, όπως διαπιστώνει η έκθεση. Οι πλουσιότεροι αυτοκινητιστές οδηγούν περισσότερο, συχνά μόνοι τους και με μεγαλύτερα, πιο ρυπογόνα οχήματα. Για παράδειγμα, η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης καυσίμων κατά 15 λεπτά για ένα εξάμηνο θα μειώσει τον λογαριασμό του οδηγού μιας BMW X5 κατά 300 ευρώ, έναντι 85 ευρώ για έναν οδηγό Citroën C3. Εν τω μεταξύ, όσοι χρησιμοποιούν μέσα μαζικής μεταφοράς δεν λαμβάνουν τίποτα. Οι χώρες της Ε.Ε. θα μπορούσαν να αντλήσουν 27 δισ. ευρώ φέτος από εισαγωγικό δασμό 25 δολαρίων ανά βαρέλι ρωσικού πετρελαίου, διαπιστώνει επίσης η ανάλυση. Ο κλάδος πετρελαίου της Ρωσίας θα αναγκαζόταν να απορροφήσει το κόστος, καθώς δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις πώλησης στην ευρωπαϊκή αγορά βραχυπρόθεσμα. Μέχρι σήμερα, δεν έχουν ληφθεί μέτρα μείωσης της ζήτησης πετρελαίου στην Ευρώπη και οι κυβερνήσεις επικεντρώνονται αποκλειστικά στη μείωση των φόρων καυσίμων, όπως διαπιστώνει η μελέτη. Έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA), που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, επισημαίνει πως εάν όλες οι προηγμένες οικονομίες λάβουν 10 έκτακτα μέτρα, μπορούν να μειώσουν γρήγορα την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου κατά 2,7 εκατ. βαρέλια ημερησίως, κάτι που ισοδυναμεί με τη ζήτηση πετρελαίου όλων των αυτοκινήτων στην Κίνα. Ο Griffin Carpenter δήλωσε: «Ο ευκολότερος τρόπος αποφυγής υψηλών τιμών πετρελαίου είναι να μπορεί ο κόσμος να οδηγεί λιγότερο. Οι κυβερνήσεις πρέπει να καταστήσουν την κατ’ οίκον εργασία δικαίωμα και να μειώσουν προσωρινά τους ναύλους των μέσων μαζικής μεταφοράς. Εάν οι κυβερνήσεις επιθυμούν να υποστηρίξουν τα νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος που εξαρτώνται από αυτοκίνητα, πρέπει να μειώσουν τους φόρους εισοδήματος, να αυξήσουν τα επιδόματα κινητικότητας ή απλώς να δώσουν επιταγές μετρητών σε όσους το χρειάζονται». ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΤΗΚΕ ΤΟ GIGAFACTORY ΤΗΣ TESLA ΣΤO ΒΡΑΔΕΜΒΟΥΡΓΟ Ο Elon Musk εγκαινίασε στις 22 Μαρτίου στο Βραδεμβούργο το πρώτο Gigafactory της Tesla στην Ευρώπη και την πιο προηγμένη, βιώσιμη και αποδοτική της εγκατάσταση, όπως αναφέρει η ίδια η εταιρεία. Εκεί θα κατασκευάζονται οχήματα Model Y και εκατομμύρια στοιχεία μπαταρίας. Η Tesla έχει υψηλούς στόχους παραγωγής -500.000 ηλεκτρικά οχήματα ετησίως- και θέλει το εργοστάσιο αυτό να αποτελεί την πρώτη τοποθεσία στην Ευρώπη που θα κατασκευάζει παράλληλα κυψέλες μπαταριών. «Θα εξασφαλίσουμε ότι αυτό θα αποτελέσει αδαμαντωρυχείο για τη Γερμανία, την Ευρώπη και τον κόσμο», δήλωσε ο CEO της Tesla στην τελετή έναρξης του εργοστασίου, παρουσία του καγκελάριου Olaf Scholz. «Κάθε όχημα που κατασκευάζουμε θα είναι ένα ακόμη βήμα προς την κατεύθυνση ενός βιώσιμου ενεργειακού μέλλοντος». Το γεγονός ότι ο Γερμανός καγκελάριος παρέστη στα εγκαίνια της Tesla στο Grünheide, υπογραμμίζει πόσο μεγάλη σημασία δίνει η γερμανική κυβέρνηση στο εργοστάσιο αυτό. «Το άνοιγμα του εργοστασίου της Tesla στο Βραδεμβούργο είναι ένα σημαντικό σημάδι», δήλωσε ο κ. Scholz. «Η Γερμανία είναι μια ισχυρή τοποθεσία για βιομηχανικές επενδύσεις. Έτσι θα καταφέρουμε να γίνουμε ουδέτεροι ως προς τον άνθρακα και να ηγηθούμε του μετασχηματισμού. Το μέλλον ανήκει στην ηλεκτροκίνηση». Το εργοστάσιο, το οποίο βρίσκεται κοντά στο αεροδρόμιο Βερολίνου - Βραδεμβούργου, κόστισε 5 δισ. δολάρια και χρειάστηκε δύο χρόνια προετοιμασίας, ενώ έλαβε την τελική άδεια λειτουργίας μόλις πριν από δύο εβδομάδες. Η Tesla σχεδίαζε να ξεκινήσει τις εργασίες συναρμολόγησης τον Ιούλιο του 2021, και στη συνέχεια το περασμένο φθινόπωρο. Το Model Y μέχρι τώρα εισαγόταν στην Ευρώπη είτε από τις ΗΠΑ είτε από την Κίνα. Εντός του πρώτου εξαμήνου, το νέο εργοστάσιο προβλέπεται να κατασκευάσει 30.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με στόχο να φθάσει τα 500.000 αυτοκίνητα ετησίως, αυξάνοντας σημαντικά τον ανταγωνισμό. Το γερμανικό εργοστάσιο θα αποτελέσει βασικό πλεονέκτημα για την Tesla στην Ευρώπη και θα βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου αύξησης του όγκου πωλήσεών της κατά 50% ετησίως. Παράλληλα, μετριάζει την αυξανόμενη εξάρτηση της εταιρείας από την Κίνα, η οποία το 2020 αποτέλεσε τη μεγαλύτερη πηγή παραγωγής και κερδών της Tesla. Περισσότερα στο fleetnews.gr

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=