FLEETNEWS #148

28.03.22 #148 18 Οι πλουσιότεροι οδηγοί της Ε.Ε. θα λάβουν οκταπλάσια δημόσια επιδότηση από τους φτωχότερους. Σχεδόν 9 δισεκατομμύρια ευρώ θα κοστίσει στους Ευρωπαίους φορολογούμενους η μείωση της φορολογίας καυσίμων αυτοκίνησης, σύμφωνα με νέα ανάλυση. Οι πλουσιότεροι οδηγοί θα λάβουν οκτώ φορές περισσότερη δημόσια επιδότηση από τους φτωχότερους, κατά μέσο όρο, σύμφωνα με τη μελέτη της Transport & Environment (T&E), η οποία ανέφερε πως οι κυβερνήσεις πρέπει να επιβάλουν σημαντικούς εισαγωγικούς δασμούς στο ρωσικό πετρέλαιο, για να αυξήσουν τα έσοδα οικονομικής στήριξης νοικοκυριών χαμηλού εισοδήματος και να ενισχύσουν την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης. Ο Griffin Carpenter, αναλυτής αυτοκινήτων της T&E, δήλωσε: «Οι κυβερνήσεις της Ε.Ε. ισχυρίζονται πως υποστηρίζουν την Ουκρανία, αλλά αντί TRANSPORT & ENVIRONMENT: ΟΙ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΦΟΡΟΥ ΩΦΕΛΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΟΥΣ Έμμεσοι φόροι καυσίμων ΈΜΜΕΣΟΣ ΦΌΡΟΣ ΚΑΥΣΊΜΟΥ: ΠΟΙΑ ΜΈΤΡΑ ΕΛΉΦΘΗΣΑΝ ΚΑΙ ΠΌΣΟ ΚΟΣΤΊΖΟΥΝ Επεξήγηση συμβόλων: Νέος Μείωση έμμεσος έμμεσου φόρος φόρου Αυστρία Βέλγιο Βουλγαρία Κροατία Κύπρος Τσεχία Δανία Εσθονία Φινλανδία Γαλλία Γερμανία Ελλάδα Ουγγαρία Ιρλανδία Ιταλία Λετονία Λιθουανία Λουξεμβούργο Μάλτα Ολλανδία Πολωνία Πορτογαλία Ρουμανία Σλοβακία Σλοβανία Ισπανία Σουηδία ΕΕ27 Κράτος-μέλος της Ε.Ε. Έμμεσος φόρος βενζίνης Έμμεσος φόρος ντίζελ Προβλεπόμενο κόστος Ισχύοντα Υπό συζήτηση Δεν υπάρχει ανακοίνωση 8,6 δισ. ευρώ Συνολικό κόστος μείωσης φόρων καυσίμου 520 εκατ. ευρώ 42 εκατ. ευρώ 12 εκατ. ευρώ 3,018 εκατ. ευρώ 90 εκατ. ευρώ 86 εκατ. ευρώ 436 εκατ. ευρώ 978 εκατ. ευρώ 52 εκατ. ευρώ 1,358 εκατ. ευρώ 1,416 εκατ. ευρώ 334 εκατ. ευρώ 12 εκατ. ευρώ 267 εκατ. ευρώ 8.622 εκατ. ευρώ Ευρωπαϊκή Ένωση Νόμιμο κατώτατο (λεπτά/λίτρο) Νόμιμο κατώτατο (λεπτά/λίτρο) Σύνολο κόστους ΕΕ27 Νόμιμο κατώτατο επίπεδο Νόμιμο κατώτατο επίπεδο Πηγή: Transport & Enviroment Σημ.: Τελευταία ενημέρωση 21 Μαρτίου 2022 Η ΜΕΊΩΣΗ ΦΌΡΩΝ ΩΦΕΛΕΊ ΤΟΥΣ ΠΛΟΥΣΙΌΤΕΡΟΥΣ ΟΙ ΟΠΟΊΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΏΝΟΥΝ 8 ΦΟΡΈΣ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ ΚΑΎΣΙΜΑ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΦΤΩΧΌΤΕΡΟΥΣ Πηγή: Υπολογισμός T&E βάσει Έρευνας Οικιακού Προϋπολογισμού Eurostat και U. Temursho, M. Weitzel και T. Vandyck. Επιπτώσεις κατανομής επίτευξης φιλόδοξων βραχυπρόθεσμων κλιματικών στόχων σε νοικοκυριά ετερογενούς κατανάλωσης, EUR 30368 EN, Υπηρεσία εκδόσεων Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σταθμισμένος μέσος όρος βάσει πληθυσμού ΕΕ 2021. Δαπάνη καυσίμων στην Ε.Ε. ανά δεκατημόριο δαπάνης Κατώτατο δεκατημόριο δαπάνης 2ο δεκατημόριο 3ο δεκατημόριο 4ο δεκατημόριο 5ο δεκατημόριο 6ο δεκατημόριο 7ο δεκατημόριο 8ο δεκατημόριο 9ο δεκατημόριο Υψηλότερο δεκατημόριο δαπάνης 1.400 € 1.200 € 1.000 € 800 € 600 € 400 € 200 € 0 162 € 308 € 409 € 506 € 604 € 688 € 760 € 880 € 968 € 1.249 €

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=