ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 28 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022 #148 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S 10 βήματα για μείωση των λογαριασμών καυσίμων Ανάλυση της T&E για τους έμμεσους φόρους καυσίμων Ταξινομήσεις επαγγελματικών
28.03.22 #148 2 [email protected] Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 [email protected] EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ [email protected] BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ [email protected] ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ [email protected] ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ [email protected] ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 Οι φοιτητές του Istituto Europeo di Design (IED) παρουσίασαν το «A4810 Project by IED», το νέο πρότυπο αυτοκίνητό τους που κατασκευάστηκε σε συνεργασία με την Alpine. Το αποτέλεσμα είναι ένα διθέσιο υπεραυτοκίνητο υδρογόνου. Τεχνολογικά προηγμένο και φιλικό προς το περιβάλλον, το μοντέλο δίνει μια ιδέα πόσο σπορ θα είναι το μέλλον. Το έργο αποτελεί ιδανικό τρόπο να διευρύνει η Alpine τους ορίζοντές της σε νέες γενιές σχεδιαστών και οδηγών. Πρόκειται για διθέσιο υπεραυτοκίνητο πειραματικού συνδυασμού αμαξώματος berlinette (μήκος 5.091 χιλ. - πλάτος 2.010 χιλ.- ύψος 1.055 χιλ. - μεταξόνιο 2.717 χιλ.) και συστήματος κίνησης υδρογόνου. Ενώ ο κινητήρας και οι δεξαμενές καυσίμου είναι κατασκευασμένα όπως ενός τυπικού υπεραυτοκινήτου, η διαδικασία αφαίρεσης ενέχει σημαντική καινοτομία. Η σχεδίαση εναλλάσσεται, δίνοντας στο όχημα ελαφρά εμφάνιση και αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, εμπνευσμένα από τα μοντέλα της Formula 1. Επιπλέον, το A4810 Project είχε στόχο να θέσει τη μάρκα στην κορυφή της κατηγορίας αυτοκινήτων σπορ. Χρησιμοποιήθηκαν ψηφιακά εργαλεία για τη σχεδίαση του εσωτερικού και αναπτύχθηκε ολοκληρωμένο πρότυπο για ένα πολύ πιο βιώσιμο μέλλον, χωρίς εκπομπές. Περισσότερα στο fleetnews.gr ALPINE A4810 PROJECT Η Grecale επιτυγχάνει σωστή ισορροπία μεταξύ ευελιξίας, κομψότητας, απόδοσης και καινοτομίας, εξασφαλίζοντας ταυτοχρόνως επιδόσεις, άνεση, ασφάλεια, δυνατότητες εκτός δρόμου και οδηγική απόλαυση. Τρεις εκδόσεις θα κυκλοφορήσουν με το λανσάρισμα: η GT, με τετρακύλινδρο ήπιο υβριδικό κινητήρα 300 ίππων, η Modena, με τετρακύλινδρο ήπιο υβριδικό κινητήρα 330 ίππων και η ισχυρή Trofeo με κινητήρα βενζίνης V6 υψηλών επιδόσεων, 3.0 λίτρων, 530 ίππων που βασίζεται στον κινητήρα Nettuno της MC20. Η γκάμα θα συμπληρωθεί με την αμιγώς ηλεκτρική Grecale Folgore, τεχνολογίας 400V. Το νέο SUV διακρίνεται για την ευρυχωρία και την άνεση, με εντυπωσιακό σύνολο εξαιρετικών συστημάτων. Είναι το καλύτερο στην κατηγορία του στον εσωτερικό χώρο, την οδήγηση, την οδική συμπεριφορά, την επιτάχυνση (0-100 χλμ/ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα - Trofeo), την τελική ταχύτητα (285 χλμ/,ώρα - Trofeo), την ποιότητα ήχου και την ευρεία χρήση εκλεκτών υλικών. Οι διαστάσεις του είναι αξιόλογες: στην έκδοση GT, η Grecale έχει μήκος 4.846 χιλ. με μεταξόνιο 2.901 χιλ., ύψος 1.670 χιλ., πλάτος 2.163 χιλ. (συμπεριλαμβανομένων των καθρεφτών στα φτερά), με οπίσθιο μετατρόχιο 1.948 χιλ. (μεγαλύτερο στο Trofeo). Η σχεδίαση της Grecale αντανακλά τη νέα οπτική προσέγγιση της Maserati, που διακρίνει κάθε νέο μοντέλο από το MC20 και μετά. Στην καμπίνα, οι ξεχωριστές τεχνικές προδιαγραφές περιλαμβάνουν το παραδοσιακό ταμπλό της Maserati. Ψηφιακό για πρώτη φορά, ελέγχει απόλυτα το αυτοκίνητο χάρη στον φωνητικό έλεγχο. Όλα ελέγχονται διά της αφής και διαθέτουν εξαιρετική αισθητική σαφήνεια, μέσω οθονών: η μεγάλη κεντρική οθόνη των 12,3” είναι η μεγαλύτερη της Maserati , η άλλη των 8,8” ελέγχει τα επιπλέον χειριστήρια και η τρίτη προορίζεται για τους επιβάτες στα πίσω καθίσματα. Η διαχείριση της εμπειρίας γίνεται από το σύστημα πολυμέσων Maserati Intelligent Assistant (MIA), από το υπερσύγχρονο σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας και από το Maserati Connect. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΤΟΥ ΠΙΟΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΤΗΣ ΜΑΡΚΑΣ Maserati Grecale
28.03.22 #148 4 Η Audi παρουσίασε το A6 Avant e-tron concept, που συνδυάζει την προηγμένη τεχνολογία της μάρκας στην ηλεκτροκίνηση με την παράδοσή της σε σχεδιασμό εντυπωσιακών Avant αμαξωμάτων. Το νέο concept ξεχωρίζει από το design, στο οποίο η επίδραση της αεροδυναμικής σήραγγας είναι παραπάνω από εμφανής. Οι μεγάλοι τροχοί 22 ιντσών, η ελαφρά κεκλιμένη προς τα πίσω οροφή με το σχεδιασμό της κολόνας D και οι κοντοί πρόβολοι, δίνουν στο concept αναλογίες που θυμίζουν ξεκάθαρα σπορ αυτοκίνητο. Η άψογα εκτελεσμένη αλληλουχία κυρτών και κοίλων επιφανειών κάνει το Audi A6 Avant e-tron concept να δείχνει ότι έχει προέλθει από ένα ενιαίο κομμάτι μετάλλου. Το concept βασίζεται στη μελλοντική πλατφόρμα PPE - Premium PlatformElectric. Με μήκος 4,96 μ., πλάτος 1,96 μ. και ύψος 1,44 μ., το A6 Avant e-tron εκφράζει την επόμενη μέρα στο σχεδιασμό της Audi, με αεροδυναμικό συντελεστή Cd μόλις 0,24. Σημαντικά στοιχεία όπως η μη διαπερατή από τον αέρα μάσκα Singleframe και η συνεχής λωρίδα φώτων στο πίσω μέρος, τονίζουν τη συγγένειά του με τα άλλα μοντέλα της γκάμας e-tron. Οι επίπεδοι προβολείς και τα λεπτά πίσω φώτα συνάδουν με το συνολικό design. Η τεχνολογία Digital Matrix LED εμπρός και η ψηφιακή OLED πίσω, επιτρέπουν την επίτευξη μέγιστης φωτεινότητας ακόμα και σε ελάχιστη επιφάνεια, ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν εξατομικευμένες φωτεινές υπογραφές. Οι μπροστινοί προβολείς Digital Matrix LED στην κυριολεξία επιτυγχάνουν σχεδόν κινηματογραφική ποιότητα. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες θα είναι ικανοί να αποδώσουν 350 kW (476 PS) συνολικής ισχύος και 800 Nm ροπής, τροφοδοτούμενοι από μπαταρία 100 kWh. Αυτό σημαίνει ότι, στο μέλλον, ένα Audi A6 Avant e-tron θα έχει έως 700 χιλιόμετρα αυτονομία και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα. Η μπαταρία 800 Volt, σε συνδυασμό με ισχύ φόρτισης έως και 270 kW, έχουν ως αποτέλεσμα το A6 Avant e-tron να μπορεί να λάβει σε μόλις 10’ σε ένα σταθμό ταχείας φόρτισης αρκετή ενέργεια για να διανύσει περίπου 300 χιλιόμετρα. ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ PREMIUM STATIONWAGON Audi A6 Avant e-tron concept Η ΝΕΑ EQE ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ ΓΙΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ Η νέα EQE από τη Mercedes-EQ και τη Mercedes-AMG είναι πλέον διαθέσιμη για παραγγελία, ενώ θα βρίσκεται στις εκθέσεις των αντιπροσώπων της χώρας μας από τις αρχές του καλοκαιριού. Οι πωλήσεις του νέου ηλεκτρικού μοντέλου ξεκινούν με την EQE 350+. Η αμιγώς ηλεκτρική σπορ sedan EQE προσφέρει όλες τις βασικές λειτουργίες της EQS σε μια ελαφρώς πιο συμπαγή μορφή. Αρχικά διατίθενται δύο εκδόσεις: η EQE 350+ με ισχύ 215 kW και η EQE 43 4MATIC στα 350 kW ως εισαγωγή σε αυτό που η MercedesAMG ονομάζει “electric Driving Performance”. Το εσωτερικό της ΕQE 350+ είναι το Electric Art. Υλικά υψηλής ποιότητας, όπως δέρμα και δέρμα νάπα, διατίθενται προαιρετικά για την ταπετσαρία των καθισμάτων. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός και το διακοσμητικό φωτιζόμενο στοιχείο με μοτίβοMercedes-Benz δημιουργούν μια lounge φουτουριστική ατμόσφαιρα. Επιπλέον, ο σπορ χαρακτήρας της EQE 350+ μπορεί να τονιστεί εξωτερικά και εσωτερικά με τη γραμμή AMG Line, ενώ η γραμμή εξοπλισμού Electric Art, από την άλλη πλευρά, δημιουργεί εκφραστικές, κομψές σχεδιαστικές γραμμές. Η EQE δεν έχει μόνο τα γονίδια της EQS στο ισχυρό και αποτελεσματικό σύστημα μετάδοσης κίνησης αλλά και στις άλλες τεχνολογικές της καινοτομίες και τις εξαιρετικές λεπτομέρειες όσον αφορά στην άνεση. Τα βασικά προαιρετικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα -διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις με γωνίες διεύθυνσης έως 4,5 μοίρες και έως 10 μοίρες- συν την τεχνολογία προβολέων Digital Light. Με δύο πρακτικά πακέτα εξοπλισμού, τα Premium και Premium Plus (επιπλέον του πακέτου Advance Plus, που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό των οχημάτων στη χώρα μας), καθώς και το κατάλληλα προδιαμορφωμένο EQE 350+, οι υποψήφιοι αγοραστές θα μπορούν να βρουν το αυτοκίνητο των ονείρων τους ακόμα πιο γρήγορα και εύκολα. Περισσότερα στο fleetnews.gr
28.03.22 #148 6 To Hyundai Motor Group ανακοίνωσε τη βράβευση του Luc Donckerwolke, Executive Vice President του oμίλου, για θέματα Σχεδίασης και Chief Creative Officer (CCO), ως World Car Person της Xρονιάς 2022 από την κριτική επιτροπή των World Car Awards. Η διάκριση αυτή απονέμεται σε στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας που σημείωσαν σημαντικό αντίκτυπο με τη συνεισφορά τους μέσα στο έτος που προηγήθηκε της βράβευσης. Τα μέλη της κριτικής επιτροπής των World Car Awards που απαρτίζονται από 102 δημοσιογράφους από 33 χώρες, σημείωσαν το ρόλο του Luc Donckerwolke στην ανάπτυξη καινοτόμων νέων μοντέλων, συμπεριλαμβανομένων των Hyundai IONIQ 5 και Genesis GV60, ως τον κύριο λόγο για να τον τιμήσουν φέτος. Αναφέρθηκαν επίσης στα resto-mod μοντέλα Pony και Grandeur, αποδίδοντας φόρο τιμής στην κληρονομιά της αυτοκινητοβιομηχανίας της Κορέας. «Είναι μεγάλη μου τιμή που έλαβα το βραβείο World Car Person και θα ήθελα να ευχαριστήσω όλα τα μέλη της κριτικής επιτροπής και την πολύτιμη ομάδα του Hyundai Motor Group», δήλωσε ο Luc Donckerwolke. «Έχω εργαστεί για πολλές εταιρείες και μάρκες κατά τη διάρκεια της καριέρας μου και χαίρομαι ιδιαιτέρως για την αναγνώριση που έχουν λάβει οι μάρκες Hyundai και Genesis. Είναι μια πραγματική αντανάκλαση της προσπάθειας όλων των εργαζομένων, των εμπόρων λιανικής και των συνεργατών του ομίλου που έχουν εργαστεί σκληρά για την ανάπτυξη μιας ισχυρής γκάμας συναρπαστικών οχημάτων, τα οποία διατίθενται σε περισσότερες από 200 χώρες παγκοσμίως», συμπλήρωσε ο κ. Donckerwolke. Η κριτική επιτροπή του World Car βράβευσε παράλληλα μοντέλα των μαρκών Hyundai και Genesis σε διάφορες κατηγορίες. Το IONIQ 5 μπήκε στην πεντάδα της κατηγορίας World Car Design του 2022 και το GV70 μπήκε στην πεντάδα της κατηγορίας World Luxury Car του 2022. Το IONIQ 5 βρέθηκε επίσης στην πεντάδα της κατηγορίας World EV της χρονιάς 2022. Τα IONIQ 5, Genesis G70 και Hyundai Tucson μπήκαν στο top 10 της κατηγορίας 2022 World Car of the Year, δίνοντας στον Όμιλο την μεγαλύτερη αναγνώριση σχετικά με οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία στη λίστα. Περισσότερα στο fleetnews.gr Η Rivian ανακοίνωσε την πρόσληψη του Frank Klein ως Chief Operations Officer, με ισχύ την 1η Ιουνίου 2022. Ο Frank κατείχε πρόσφατα τη θέση του προέδρου στη Magna Steyr με έδρα την Αυστρία, θυγατρική της καναδικής Magna International. Θα αναφέρεται απευθείας στον CEO της Rivian, RJ Scaringe. Ο Klein διαδέχεται τον Rod Copes, ο οποίος αποσύρθηκε πέρυσι. Κατά τη διάρκεια της θητείας του στη Magna Steyr, ο Frank επέβλεψε τη στροφή της εταιρείας στο χώρο παραγωγής ηλεκτρικής κινητικότητας, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής του πρώτου ηλεκτρικού της οχήματος. Ακόμα, εργάστηκε για 27 χρόνια στην Daimler AG. Από το 1996, κατείχε διευθυντικές θέσεις σε διάφορους τομείς όπως Έρευνα Οχημάτων, Αυτοκίνητα, Βαν και Φορτηγά. Μεταξύ άλλων, ήταν υπεύθυνος για την εγκατάσταση του εργοστασίου της Mercedes-Benz στο Kecskemét της Ουγγαρίας, όπου ανέλαβε τη διεύθυνση του εργοστασίου. Υπηρέτησε επίσης ως επικεφαλής Operations της Mercedes-Benz Vans, με παγκόσμια ευθύνη για το δίκτυο παραγωγής των Mercedes-Benz Vans, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών Μηχανικής Κατασκευών, Εφοδιαστικής Αλυσίδας και Ποιότητας. Ο Klein είναι κάτοχος μεταπτυχιακού στην Ηλεκτρομηχανική/Τεχνολογίες Αυτοματισμού από το Baden-Wuerttemberg Cooperative State University καθώς και πτυχίου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων από το FernUniversität. Στη Rivian, ο Frank θα ηγηθεί της δημιουργίας ισχυρών και σταθερών διαδικασιών λειτουργίας καθώς και της κλιμάκωσης της παραγωγής οχημάτων σε πολλά νέα προγράμματα. Θα ενισχύσει τη συνεχή προσπάθεια της Rivian να επιτύχει μεγαλύτερη κάθετη ολοκλήρωση σε logistics, παραγωγή και operations. Ο Frank Klein δήλωσε: «Είμαι ενθουσιασμένος που συμμετέχω στη Rivian. Είναι μια εταιρεία που δημιουργεί κορυφαία προϊόντα και υπηρεσίες στον κλάδο που συμβάλλουν στη διαμόρφωση του μέλλοντος της αυτοκινητοβιομηχανίας. Συμμερίζομαι το όραμα του RJ και ανυπομονώ να συνεργαστώ μαζί του και με την ομάδα για να προωθήσω την ανάπτυξη και την αποστολή της Rivian». Ο FRANK KLEIN CHIEF OPERATIONS OFFICER ΤΗΣ RIVIAN ΒΡΑΒΕΥΘΗΚΕ Ο LUC DONCKERWOLKE ΤΟΥ HYUNDAI MOTOR GROUP World Car Person 2022 Πρόσωπα
28.03.22 #148 7 Η Stellantis ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας του πρώτου της ταμείου επιχειρηματικού κεφαλαίου, με την ίδρυση της Stellantis Ventures. Το ταμείο θα επενδύσει αρχικά 300 εκατομμύρια ευρώ σε start-up πρώιμου και μεταγενέστερου σταδίου ανάπτυξης καινοτόμων πελατοκεντρικών τεχνολογιών που μπορούν να εφαρμοστούν στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και της κινητικότητας. «Προχωράμε γρήγορα το μετασχηματισμό μας σε εταιρεία τεχνολογίας κινητικότητας και ανασχεδιάζουμε το μέλλον της κινητικότητας των επόμενων γενεών», δήλωσε ο Ned Curic, Chief Technology Officer της Stellantis. «Η αγορά αλλάζει, η τεχνολογία αλλάζει και οι σχέσεις μας με τους πελάτες αλλάζουν. Η Stellantis Ventures θα επιταχύνει το μετασχηματισμό μας με νέες τεχνολογίες καινοτόμων start-up, προάγοντας παράλληλα τις δυνατότητες ανάπτυξής τους». Η Stellantis Ventures θα λειτουργήσει ως στρατηγικός επενδυτής και θα βοηθήσει τις start-up να ενσωματώσουν νέες τεχνολογίες στην εταιρεία σε σύντομο χρονικό διάστημα - επιτρέποντας την υιοθέτηση εντός μηνών και όχι ετών. Οι επενδύσεις δεν θα επηρεάσουν μόνον τις προσπάθειες της Stellantis σχετικά με τη βιωσιμότητα, την ανταγωνιστικότητα και την τεχνολογία οχημάτων, αλλά θα μεταβάλουν επίσης τις εμπειρίες των πελατών έναντι του μάρκετινγκ, των πωλήσεων και της χρηματοδότησης οχημάτων.Στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου Dare Forward 2030 της Stellantis, η Stellantis Ventures δεσμεύεται να υποστηρίζει επίδοξους επιχειρηματίες και να προάγει την καινοτομία με γνώμονα την ικανοποίηση των πελατών, τη βιωσιμότητα και την ολοκλήρωση του χαρτοφυλακίου τεχνολογίας κινητικότητας. STELLANTIS VENTURES 300 εκατ. ευρώ για υιοθέτηση καινοτομίας STELLANTIS: ΝΕΑ ΜΟΝΑΔΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ Από κοινού με τους συνεργάτες της, η Stellantis υποστηρίζει τα πλάνα ανάπτυξης της Automotive Cells Company (ACC) με τη μετατροπή της υπάρχουσας εγκατάστασης της Stellantis στο Tremoli της Ιταλίας σε μια νέα εγκατάσταση παραγωγής μπαταριών και με την ένταξη της MercedesBenz ως ενός νέου και ισότιμου συνεργάτη με τις TotalEnergies/Saft και Stellantis. Τα μέρη επίσης δεσμεύτηκαν να αυξήσουν τη παραγωγική δυναμική στις τουλάχιστον 120 GWh μέχρι το 2030 και να επιταχύνουν την εξέλιξη και παραγωγή την νέας γενιάς στοιχείων μπαταριών υψηλής απόδοσης. «Είμαστε ευγνώμονες σε όσους ενεπλάκησαν σε αυτή την επένδυση, που εξασφαλίζει το μέλλον της εγκατάστασης του Termoli», δήλωσε ο Carlos Tavares, CEO της Stellantis. «Η μεταμόρφωση της υπάρχουσας εγκατάστασης μας βοηθά να υποστηρίξουμε πιο βιώσιμες θέσεις της ACC ως τον ηγέτη στην κατασκευή μπαταριών, χάρη και στη συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικής Ανάπτυξης, με την Ιταλία να υποστηρίζει το μετασχηματισμό της Stellantis σε μια βιώσιμη εταιρεία τεχνολογίας κινητικότητας». Στην Ιταλία η Stellantis διαθέτει ήδη το Βattery HUB στο Τορίνο, μια καινοτόμο εγκατάσταση συναρμολόγησης μπαταριών, η οποία παρουσιάστηκε παράλληλα με το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό, FIAT 500. Η Automotive Cells Company ιδρύθηκε από τις Stellantis και TotalEnergies/Saft τον Αύγουστο του 2020. Η συμφωνία υπόκειται σε όρους και εγκρίσεις των αρμοδίων αρχών. NEO ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΟ SUV CUPRA Η CUPRA πρόκειται να διευρύνει τη γκάμα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων της με ένα καινούργιο μοντέλο μήκους περίπου 4,5 μέτρων, που θα λανσαριστεί το 2024, επιταχύνοντας την ανάπτυξή της στην εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία συμπαγών SUV. Το νέο SUV θα είναι διαθέσιμο με διαφορετικά συστήματα μετάδοσης κίνησης, συμπεριλαμβανομένων των εκδόσεων mHEV και PHEV. Το SUV θα ενσωματώσει μια νέα γενιά τεχνολογίας PHEV δίνοντάς του αυτονομία περίπου 100 χλμ. σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Το νέο μοντέλο θα παράγεται μαζί με το Audi Q3 Sportback στην Ουγγαρία στις εγκαταστάσεις του Györ.
28.03.22 #148 8 Η Porsche ανακοίνωσε τα σχέδιά της για ανάπτυξη δικού της δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, αποκλειστικά για οδηγούς Porsche. Οι ταχυφορτιστές θα ανταγωνίζονται το δίκτυο Supercharger της Tesla, που προορίζεται προς το παρόν για οδηγούς Tesla, συμπληρωματικά με τη συμμετοχική συνεργασία της Porsche στο δίκτυο IONITY. Ο Oliver Blume, πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Porsche AG, δήλωσε: «Η υποδομή φόρτισης είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία της ηλεκτροκίνησης. Σχεδιάζουμε να δημιουργήσουμε τη δική μας υποδομή φόρτισης Porsche. Θα εγκαταστήσουμε αυτούς τους σταθμούς στους κύριους οδικούς άξονες κυκλοφορίας και τους αυτοκινητόδρομους της Ευρώπης. Προβλέπονται έως και 12 σημεία φόρτισης ανά σταθμό, με ικανότητα φόρτισης 350 kWκαι άνω». Ο πρώτος σταθμός φόρτισης Porsche πρόκειται να λειτουργήσει εντός του έτους. Πέρυσι, το 39% των νέων πωλήσεων Porsche στην Ευρώπη και το 25% παγκοσμίως ήταν ηλεκτροκίνητες, είτε ηλεκτρικές μπαταρίας είτε plug-in υβριδικές. Η εταιρεία σχεδιάζει αύξηση αυτού του ποσοστού στο 50% έως το 2025 και στο 80% έως το 2030, ενώ προετοιμάζεται η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Macan, του μοντέλου με τις καλύτερες πωλήσεις. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η Porsche σκοπεύει να καταστεί ουδέτερη CO2 σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της και έχει ζητήσει από τους 1.300 προμηθευτές εξαρτημάτων της να χρησιμοποιούν μόνον ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την κατασκευή ανταλλακτικών Porsche. Δεν θα ανανεώνονται οι συμβάσεις των προμηθευτών που δεν θα υλοποιήσουν τη μετάβαση σε πράσινη ηλεκτρική ενέργεια. Τα εργοστάσια της Porsche στο Zuffenhausen, Weissach και Leipzig έχουν ήδη αποκτήσει καθεστώς ουδέτερου άνθρακα. Η εταιρεία πρασινίζει και τον δικό της στόλο εταιρικών αυτοκινήτων στελεχών - μέχρι το τέλος του 2021 το ήμισυ του στόλου ήταν ηλεκτρικός ή PHEV. Η Porsche προωθεί λύσεις βιώσιμης κινητικότητας για επαγγελματικές μετακινήσεις και διαδρομές των εργαζομένων, παρέχει επιδοτήσεις για εισιτήρια διαρκείας δημόσιων συγκοινωνιών, δρομολογεί λεωφορεία μεταξύ των εγκαταστάσεών της για να μειώσει τη χρήση μεμονωμένων αυτοκινήτων και προσφέρει επιδοτούμενο πρόγραμμα αγοράς ποδηλάτων. «Θέτουμε τα υψηλότερα πρότυπα στα προϊόντα μας - και στους εαυτούς μας. Όσον αφορά στη βιωσιμότητα, θέλουμε να είμαστε πρότυπο και πρωτοπόροι», δήλωσε ο κ. Blume. Περισσότερα στο fleetnews.gr Η PORSCHE 80%ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΤΟ 2030 Αποκλειστικό δίκτυο φόρτισης EV Το αντισυμβατικό Opel Mokka έχει κερδίσει τις εντυπώσεις στην κατηγορία των B SUV, αφού συνδυάζει με επιτυχία τη νέα Bold & Pure σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας και τη γερμανική τεχνολογία αιχμής. Στο εξωτερικό, κυριαρχεί το Opel Vizor και το ανασχεδιασμένο έμβλημα του Κεραυνού, ενώ στο εσωτερικό το Pure Panel εξασφαλίζει ψηφιακή εργονομία. Επιπλέον, πλήθος έξυπνων συστημάτων υποβοήθησης βρίσκονται στην υπηρεσία του οδηγού, όπως η λειτουργία αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, το προσαρμοζόμενο cruise control, η πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180⁰ κτλ. Τώρα, διατίθεται σε νέες εκδόσεις: Edition, Bold, Pure και More. Οι τιμές ξεκινούν από 21.900 ευρώ για την έκδοση Edition 1.2 Τurbo 100ΗΡ και από 27.250 ευρώ για την ηλεκτρική έκδοση Mokka-e, συνυπολογίζοντας την κρατική επιδότηση. Το Opel Mokka είναι άμεσα διαθέσιμο στις περισσότερες εκδόσεις, ενώ χάρη στο Πρόγραμμα !more OPEL, οι υποψήφιοι πελάτες επωφελούνται από προνομιακή χρηματοδότηση με επιτόκιο 2,9% και δωρεάν αναβάθμιση εξοπλισμού. OPEL MOKKA: ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΕ ΑΜΕΣΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
28.03.22 #148 9 Ο πάροχος συστημάτων κυψελών καυσίμου Loop Energy, του Βανκούβερ, ανακοίνωσε το λανσάρισμα του H2Bus σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Το H2Bus, που αναπτύχθηκε από τη Mobility & Innovation Productions στη Σλοβακία, θα κυκλοφορήσει επίσης στην Ιταλία, την Ελβετία, την Ουγγαρία και την Τσεχία, προωθώντας το λεωφορείο μηδενικών εκπομπών σε όλη την ήπειρο. Το λεωφορείο, μήκους οκτώ μέτρων, αναπτύχθηκε προς επίδειξη της αποτελεσματικότητας και βιωσιμότητας της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου και έχει ήδη διανύσει 1.200 χιλιόμετρα. Με κίνηση από το σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου Loop Energy S300 Series, το H2Bus θα καταστήσει τις ευρωπαϊκές αστικές μεταφορές πιο πράσινες. Το H2Bus καταναλώνει μόνο 10,5 κιλά υδρογόνου για αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων, μεταφέροντας έως και 21 επιβάτες. Το ελαφρύ λεωφορείο από συνθετικά υλικά διαθέτει επίσης καινοτόμο σχεδίαση αποθήκευσης καυσίμου, με διαθέσιμο χώρο εγκατάστασης δεξαμενών υδρογόνου στο χώρο του κινητήρα.Η Loop Energy επιλέχθηκε το 2021 για την κατασκευή κυψελών καυσίμου υδρογόνου του λεωφορείου και θα συνεχίσει να παράγει κυψέλες για άλλα δυόμισι χρόνια. Μετά την κυκλοφορία, η Mobility & Innovation θα προσφέρει το H2Bus ως αποτελεσματική και πράσινη εναλλακτική λύση για τους στόλους. ΤΟ H2BUS ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ - ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Στην ανακοίνωση της πρόσφατης συνεργασίας τους προχώρησαν η DHL Express και η MercedesBenz, με τα πρώτα 12 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα διανομής να έχουν ήδη ενταχθεί στο στόλο της εταιρείας ταχυμεταφορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα, πρόκειται για eVito και eSprinter μεταφοράς αποστολών, ειδικά διαμορφωμένα από τη Mercedes-Benz για τις ανάγκες της DHL Express, με υψηλά επίπεδα ασφάλειας, τόσο για τον οδηγό όσο και για τα δέματα, με αξεπέραστη εμπειρία οδήγησης, φιλική προς το περιβάλλον αλλά και ευχάριστα πρωτόγνωρη για τον οδηγό. Η συγκεκριμένη συνεργασία αποτελεί για την DHL Express Ελλάδας την πρώτη φάση ενός πράσινου πλάνου επένδυσης που αγγίζει τα 1,7 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει 40 και πλέον νέα, αμιγώς ηλεκτρικά βαν διανομής αλλά και τα αντίστοιχα έργα υποδομής σε όλες τις εγκαταστάσεις της ανά την Ελλάδα, ικανά να υποδεχτούν τη νέα πράσινη τεχνολογία στην αυτοκίνηση. ΗMercedes-Benz, στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών, εστιάζει σε μια βιώσιμη και ολοκληρωμένη επιχειρηματική στρατηγική ηλεκτροκίνησης, με στόχο να συνεισφέρει στον επιτυχημένο μετασχηματισμό της κινητικότητας. Ήδη το 2021 πωλήθηκαν παγκοσμίως περισσότερα από 9.000 αμιγώς ηλεκτρικά Mercedes-Benz Vans διπλασιάζοντας τον αριθμό τους σε σύγκριση με το 2020, συμβάλλοντας στην μεταφορά εμπορευμάτων με τοπικά μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η προϊοντική παλέτα των Mercedes-Benz eVans περιλαμβάνει τα eVito και eSprinter, στη μεσαία και μεγάλη κατηγορία, αντίστοιχα, ενώ το β΄ εξάμηνο του 2022 αναμένεται η άφιξη του νέου eCitan στη μικρή κατηγορία. Περισσότερα στο fleetnews.gr DHL EXPRESS - MERCEDES-BENZ Πράσινες ταχυμεταφορές VOLVO CARS: ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΩ CHIPS Η Volvo Cars αναμένει μειωμένη παραγωγή λόγω της προσωρινής επιδείνωσης της κατάστασης των ημιαγωγών, η οποία αναμένεται να διαρκέσει όλο το δεύτερο τρίμηνο εξαιτίας της έλλειψης συγκεκριμένου τύπου. Οι αναμενόμενες διαταραχές στην παραγωγή της Volvo Cars δεν σχετίζονται με τον πόλεμο στην Ουκρανία, καθώς η Volvo Cars έχει πολύ περιορισμένες άμεσες σχέσεις με προμηθευτές στην Ουκρανία. Ο πόλεμος στην Ουκρανία είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους για πρώτες ύλες, ενέργεια και φορτία στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η Volvo Cars, όπως ανακοίνωσε, συνεχίζει να ασχολείται με την τιμολόγηση για να μετριάσει τις επιπτώσεις. Οι περιορισμοί της εφοδιαστικής αλυσίδας, συμπεριλαμβανομένων των συνεχιζόμενων επιπτώσεων από την Covid, αναμένεται να παραμείνουν πρόβλημα για τη βιομηχανία καθ’ όλην τη διάρκεια του 2022. «Η Volvo Cars θα συνεργαστεί με προμηθευτές και συνεργάτες, για να επιλύσει τυχόν διαταραχές στην παραγωγή και να παραδώσει οχήματα στους πελάτες το συντομότερο δυνατό» αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας.
28.03.22 #148 10 Σημαντική αύξηση οικονομικών μεγεθών εμφάνισε ο όμιλος Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ το 2021, με τον κύκλο εργασιών να ανέρχεται σε 155,7 εκατ. ευρώ (αύξηση 32,5%) και τα κέρδη μετά τους φόρους σε 6,8 εκατ. ευρώ (αύξηση 103,6%), ενώ αυξήθηκαν σημαντικά τα ταμειακά διαθέσιμα. «Τα οικονομικά αποτελέσματα του 2021 απεικονίζουν χαρακτηριστικά την ισχυρή θέση του ομίλου αλλά και τις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξής του. Δικαιώνουν παράλληλα τις στρατηγικές επενδυτικές επιλογές, οι περισσότερες εκ των οποίων ξεκίνησαν την περίοδο της κρίσης της ελληνικής οικονομίας και αναπτύχθηκαν παρά τις δυσκολίες που επέφερε στην παγκόσμια αγορά η πανδημία. Ο όμιλος κλείνει φέτος τα 100 του χρόνια εμφανίζοντας τις καλύτερες επιδόσεις ιστορικά. Εισέρχεται δυναμικά στη δεύτερη εκατονταετία, έχοντας διευρύνει στρατηγικά το χαρτοφυλάκιό του, με σημαντικές συμμαχίες σε κλάδους όπως είναι αυτός της ηλεκτροκίνησης, που αποτελεί το μέλλον για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Εστιάζουμε παράλληλα τις προσπάθειές μας στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών καινοτομίας προκειμένου να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τις αλλαγές που μεταμορφώνουν το ευρύτερο επιχειρηματικό περιβάλλον που δραστηριοποιούμαστε», δήλωσε ο εκτελεστικός πρόεδρος του ομίλου, Μιχάλης Η. Οικονομάκης, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα. Αναλυτικότερα, οι πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 32,5% και ανήλθαν σε 155,7 εκατ. ευρώ από 117,6 εκατ. ευρώ το 2020. Τα ΕΒΙTDA του ομίλου ανήλθαν σε 11,8 εκατ. ευρώ έναντι 6,9 εκατ. ευρώ το 2020, σημειώνοντας αύξηση 70%. Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 104,2% και ανήλθαν σε 9,9 εκατ. ευρώ έναντι 4,8 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ τα κέρδη μετά τους φόρους και τα δικαιώματα μειοψηφίας επίσης αυξήθηκαν κατά 103,6% σε 6,8 εκατ. ευρώ έναντι 3,3 εκατ. ευρώ το 2020. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕΒΕ Αύξηση κερδών το 2021 Το Automotive Regulatory Guide της ACEA είναι μοναδική έκδοση που παρέχει ολοκληρωμένη επισκόπηση των εθνικών και διεθνών κανονισμών που διέπουν την αυτοκινητοβιομηχανία. Ο οδηγός δεν περιέχει μόνο πρόσφατες πληροφορίες για τις χώρες που αναφέρονται στην πρώτη έκδοση, αλλά επεκτάθηκε, για να συμπεριλάβει κανονισμούς των ΗΠΑ, του ΗΒ, του Καναδά, του Μεξικού και της Αυστραλίας. Ο τεράστιος αριθμός κανονισμών για τον τρόπο κατασκευής και πιστοποίησης μηχανοκίνητων οχημάτων καταδεικνύει τη σημασία εναρμονισμένου ρυθμιστικού πλαισίου, που επιτρέπει την καινοτομία και τις επενδύσεις στον κλάδο. Πράγματι, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είναι από τους πιο αυστηρά ρυθμιζόμενους ευρωπαϊκούς τομείς, με περισσότερους από 150 κανονισμούς της Ε.Ε. και 30 Οδηγίες για τις δραστηριότητες του κλάδου. Περισσότερα στο fleetnews.gr AUTOMOTIVE REGULATORY GUIDE - 2022 Η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΔΥΣΣΕΑ ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟ Η Μοτοδυναμική εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία αποχαιρετά τον επίτιμο πρόεδρο της εταιρείας, Οδυσσέα Κυριακόπουλο. Στην ανακοίνωσή της, η εταιρεία αναφέρει τα εξής: «Για την οικογένεια της Μοτοδυναμική, είναι ανείπωτη η θλίψη για την απώλεια του επίτιμου προέδρου μας, Οδυσσέα Κυριακόπουλου». «Ο Οδυσσέας Κυριακόπουλος διετέλεσε πρόεδρος της εταιρείας από την ίδρυσή της, το 1993, έως το 2015, όταν και παρέδωσε τη σκυτάλη στο γιο του, Πάρη. Παρέμεινε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου έως το 2018 και ανακηρύχθηκε επίτιμος πρόεδρος. Βέβαια, η επαγγελματική του εμπλοκή με τις δραστηριότητες της εταιρείας ξεκινάει πιο νωρίς, το 1982, μέσω της οικογενειακής εμπορικής επιχείρησης Αφοι Ηλιόπουλοι ΕΠΕ, η οποία είναι η πρόγονος της Μοτοδυναμική ΑΕΕ. Η δε εμπλοκή του με τα προϊόντα της εταιρείας ξεκινάει ακόμα πιο νωρίς, λίγο μετά την ενηλικίωσή του, παραμένοντας έκτοτε ενθουσιώδης χρήστης τόσο των δικύκλων όσο και των προϊόντων θάλασσας». «Δυναμικός και πολυπράγμων, υποστήριζε σταθερά τη μακροχρόνια ανάπτυξη της εταιρείας, ακόμα και σε δύσκολες εποχές. Έτσι, στην ισχυρή ιστορική βάση της Yamaha προστέθηκαν η Porsche (2011) και η Sixt (2018). Είχε προηγηθεί η κεφαλαιακή ενίσχυση της εταιρείας με την είσοδο στο Χρηματιστήριο (2005)…». «… H ευρύτερη οικογένεια της Μοτοδυναμική εκφράζουμε τα βαθύτατα συλλυπητήριά μας στην οικογένεια του Οδυσσέα Κυριακόπουλου», καταλήγει η ανακοίνωση. Περισσότερα στο fleetnews.gr
PROGRAMME CURRICULUM The reflective Leader Managing Digital Transformation Financial Management Managing People in Organizations Contemporary Marketing Strategy Negotiation Skills and Sales Techniques Supply Chain Management & Forecasting & Demand Account Management & Customer Relations Strategic Sales Management Transformation Project Και δύο επιλογές από τα κάτωθι μαθήματα (ενδεικτική λίστα – με προσθήκες κάθε χρόνο), Quantitative Analysis Methods (Analytical Support for Decision Making) Innovation and Entrepreneurship Starting a startup business (New Venture Creation) Distribution and Logistics (Operations Management) Το Master of Science in Sales & Marketing, του University of Strathclyde – Business School αποτελεί το πρώτο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα εξειδίκευσης στο χώρο της Διοίκησης των Πωλήσεων και του Μάρκετινγκ που παρέχεται στην Ελλάδα. “As a globally recognised University and a world class Business School we have drawn on our expertise in technology, sales & marketing, strategy and talent management to develop our MSc Sales and Marketing. The programme provides a flexible approach to learning and our applied, experiential and personalised style will provide the knowledge & skills to boost your career and allow you to maximise your potential” Dr. Phil Considine, Διευθυντής του καινοτόμου μεταπτυχιακού προγράμματος. Τα μαθήματα ξεκινούν τον Απρίλιο του 2022. Πρόκειται για part-time φοίτηση που ολοκληρώνεται σε τέσσερα ακαδημαϊκά εξάμηνα συν την πτυχιακή εργασία. Τα μαθήματα γίνονται στην Αθήνα, στο τοπικό κέντρο του University of Strathclyde (IMS College). Διδάσκουν οι καθηγητές του University of Strathclyde καθώς και Έλληνες καθηγητές, εγκεκριμένοι από το Πανεπιστήμιο. IMS COLLEGE – UNIVERSITY OF STRATHCLYDE ATHENS | Αφροδίτη Φερεντίνου 2107230814 www.imstudies.gr MSc in Sales and Marketing ΤΟ ΠΡΏΤΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Belongs to the elite of 1% - one of only 99 Business Schools Worldwide to be triple accredited TΟ ΜΟΝΟ ΤΡΙΠΛΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΥΠΌ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΕΠΕΝΔΥΣΤΕ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ
28.03.22 #148 12 Μετά την απόφαση να μην επενδύσει στο Euro 7 για επιβατικά αυτοκίνητα, η Nissan δεν θα παρουσιάσει κανένα νέο επιβατικό αυτοκίνητο αμιγώς με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη, από το 2023. Λαμβάνοντας τολμηρά μέτρα για να εξασφαλίσει ότι θα προσφέρει μια νέα εποχή κινητικότητας, η Nissan αναμένει το 75% του μείγματος πωλήσεών της στη Γηραιά Ήπειρο να είναι «εξηλεκτρισμένο» έως το 2026, με φιλοδοξία να φτάσει το 100% μέχρι το τέλος της δεκαετίας. «Η Nissan οδεύει προς ένα ‘’εξηλεκτρισμένο’’ μέλλον, με την Ευρώπη να πρωτοστατεί. Έχουμε δημιουργήσει μια σαφή κατεύθυνση μέσω του Ambition 2030 και με τη νέα μας ‘’εξηλεκτρισμένη’’ γκάμα ανοίγουμε πραγματικά το δρόμο για ένα βιώσιμο μέλλον», δήλωσε ο Guillaume Cartier, πρόεδρος της Nissan AMIEO. Εκτός από τα αυτοκίνητα, η Nissan εργάζεται πάνω σε ένα ολοκληρωμένο Ενεργειακό Οικοσύστημα EV, το οποίο διερευνά πρωτοβουλίες για τη βελτιστοποίηση και την επέκταση των δυνατοτήτων διαχείρισης ενέργειας των μπαταριών. Το κορυφαίο οικοσύστημα της Nissan, το EV36Zero, που εδρεύει στο εργοστάσιο του Sunderland στο Ηνωμένο Βασίλειο, συνδυάζει την παραγωγή οχημάτων και μπαταριών, που τροφοδοτούνται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, θέτοντας το πλαίσιο για το μέλλον της παραγωγής οχημάτων στην αυτοκινητοβιομηχανία. ΗNissan προσφέρει περισσότερες επιλογές, περισσότερο ενθουσιασμό και περισσότερη προσβασιμότητα από ποτέ. Με την εισαγωγή της υβριδικής τεχνολογίας στο Juke, του e-POWER στο Qashqai και στο X-Trail και με το λανσάρισμα του EV Ariya στα τέλη του καλοκαιριού, το 2022 σηματοδοτεί τη χρονιά όπου η Nissan θα προσφέρει λύσεις ηλεκτροκίνησης που ανταποκρίνονται πλήρως στις ανάγκες των υποψήφιων αγοραστών. Περισσότερα στο fleetnews.gr NISSAN Νέα γκάμα και τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης Η Nissan και η Enel ενώνουν τις δυνάμεις τους για να ξεκινήσουν το εγχείρημα Second Life. Συνδυάζοντας τις χρησιμοποιημένες μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων Nissan σε ένα συμβατικό εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας στη Μελίγια της Ισπανίας, το οποίο λειτουργεί από την ισπανική θυγατρική του Ομίλου Enel, Endesa, το έργο ενισχύει τη σταθερότητα του δικτύου ηλεκτροδότησης, καλύπτοντας τις ανάγκες ενός απομονωμένου δικτύου. Αποτελώντας μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία στην Ευρώπη, το εγχείρημα βασίζεται στις αρχές της κυκλικής οικονομίας και έχει επιλεγεί ως «πρωτοβουλία μέλους» από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF). Το εγχείρημα Second Life έχει ήδη λάβει μεγάλη αναγνώριση το 2020 μέσω του βραβείου BASF - Sustainability Excellence Club (Club de Excelencia En Sostenibilidad) στην κατηγορία της Καλύτερης Πρακτικής Κυκλικής Οικονομίας, μεταξύ μεγάλων επιχειρήσεων. Το βραβείο αναγνωρίζει τις καλύτερες πρακτικές κυκλικής οικονομίας στην Ισπανία, επιβραβεύοντας έργα που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις των περιορισμένων φυσικών πόρων, μέσω μιας ποικιλίας κυκλικών επιχειρηματικών μοντέλων. Στο πλαίσιο της συνεργασίας, η Nissan παρείχε τις μπαταρίες από τα ηλεκτρικά της οχήματα και η Loccioni, ως προμηθευτής βιομηχανικού εξοπλισμού, εξασφάλισε τη σωστή ενοποίηση μεταξύ των μπαταριών που απαιτούνται για την κυκλική διαδικασία. Το έργο αξιοποιεί προηγμένη τεχνολογία που βασίζεται σε μια απλή ιδέα: μόλις τελειώσει η ωφέλιμη διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας σε ένα ηλεκτρικό όχημα, αυτές οι μπαταρίες ανακυκλώνονται και συναρμολογούνται σε ένα μεγάλο σταθερό σύστημα αποθήκευσης ενέργειας. Αυτό το σύστημα είναι ενσωματωμένο με τις εγκαταστάσεις Melilla της Endesa για την αποφυγή της διακοπής της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας σε περιπτώσεις υπερφόρτωσης του δικτύου, βελτιώνοντας την αξιοπιστία του και διασφαλίζοντας την αδιάλειπτη παροχή ενέργειας στον τοπικό πληθυσμό. Η εφεδρική γεννήτρια αποτελείται από 48 μεταχειρισμένες μπαταρίες Nissan LEAF και 30 νέες. Περισσότερα στο fleetnews.gr NISSAN - ENEL: ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ SECOND LIFE
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=