21.03.22 #147 19 και ιδιαίτερα το τμήμα B SUV, που καταγράφει και τη μεγαλύτερη αύξηση του μεριδίου του στην αγορά σε σχέση τόσο με τον Φεβρουάριο του 2021 (+7,5 ποσοστιαίες μονάδες) όσο και κατά το πρώτο δίμηνο του έτους συγκριτικά με το περσινό (+9,6 ποσοστιαίες μονάδες). Συνολικά, το 56,6% των νέων μοντέλων που ταξινομήθηκαν ήταν SUV όλων των κατηγοριών έναντι του 47,9% του Φεβρουαρίου 2021. Από πλευράς καυσίμων/ισχύος κινητήρων, το μερίδιο του λέοντος καταλαμβάνει η βενζίνη, με 44,1% της αγοράς τον Φεβρουάριο (-4,9 ποσοστιαίες μονάδες έναντι του περσινού) και ακολουθούν στη δεύτερη θέση οι υβριδικοί με 29% (+6,9 ποσοστιαίες μονάδες έναντι του Φεβρουαρίου 2021), το πετρέλαιο με 16,3 (-5,2 ποσοστιαίες μονάδες), οι επαναφορτιζόμενοι με 7,3% της αγοράς (+2,4 ποσοστιαίες μονάδες), το υγραέριο με 2,3% (+1,2 ποσοστιαίες μονάδες) και το φυσικό αέριο με 1% (-0,4 ποσοστιαίες μονάδες). Οι κλάδοι της αυτοκινητοβιομηχανίας, της παραγωγής ενέργειας, της ηλεκτρικής ενέργειας και των υποδομών φόρτισης συνασπίστηκαν, για να παροτρύνουν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο να υιοθετήσουν ισχυρές διασυνδεδεμένες πολιτικές για την επιτάχυνση της μετάβασης στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών CO2. Οι διάφοροι κλάδοι -όλοι τους βασικοί παράγοντες απανθρακοποίησης των οδικών μεταφορών- απηύθυναν την πρώτη κοινή έκκλησή τους προς τους αρμόδιους χάραξης πολιτικής σε μια διακλαδική στρογγυλή τράπεζα στις Βρυξέλλες. Πρώτα και κύρια, απαιτούνται επειγόντως αυξημένες επενδύσεις σε υποδομές φόρτισης και ανεφοδιασμού για αυτοκίνητα, βαν, φορτηγά και λεωφορεία εναλλακτικής ισχύος, σύμφωνα με τον βιομηχανικό συνασπισμό. Ως εκ τούτου, η Ε.Ε. θα χρειαστεί να υιοθετήσει υψηλότερους στόχους τόσο για τις δημόσιες όσο και για τις ιδιωτικές υποδομές από αυτούς που προβλέπονται στον Κανονισμό για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR) και την Οδηγία για την Ενεργειακή Απόδοση Κτιρίων (EPBD) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Για να καταστούν εμπορικά βιώσιμοι οι σταθμοί φόρτισης και ανεφοδιασμού υδρογόνου κατά τη φάση ανάπτυξης των ηλεκτρικών οχημάτων, απαιτείται δημόσια στήριξη, οικονομικά κίνητρα, συγχρηματοδότηση και υποχρεωτικοί στόχοι. Αυτό είναι ζωτικής σημασίας, για να διασφαλιστεί ότι ένα ελάχιστο δίκτυο υποδομής καθίσταται γρήγορα διαθέσιμο σε ολόκληρη την Ε.Ε., όπως επισημαίνουν οι συνυπογράφοντες. Απαιτείται δημόσια παρέμβαση τώρα για περιορισμένο χρονικό διάστημα, ειδικά σε περιοχές όπου η ανάπτυξη είναι πιο αργή. Η ενίσχυση των υποδομών θα πρέπει να συμβαδίζει με τη μετάβαση σε ενέργεια μηδενικών εκπομπών. Πράγματι, η μετάβαση προς τις κλιματικά ουδέτερες μεταφορές και την κινητικότητα έχει νόημα μόνο εάν υπάρξει παράλληλα μετάβαση σε ενέργεια μηδενικών εκπομπών. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να δοθούν κίνητρα για την ενθάρρυνση της χρήσης ενέργειας μηδενικών εκπομπών στον τομέα των μεταφορών, υποστηρίζουν οι υπογράφοντες. Η επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης για την ανάπτυξη της απαιτούμενης δυναμικότητας παραγωγής ανανεώσιμων πηγών ενέργειας είναι καίριας σημασίας. Ο τελικός χρήστης δεν πρέπει επίσης να ξεχαστεί, με πολιτικές που διασφαλίζουν ένα οικοσύστημα φόρτισης με επίκεντρο τον πελάτη, το οποίο να είναι προσιτό και να επιτρέπει την περιαγωγή σε όλη την Ε.Ε., με την επιφύλαξη της συμβατικής ελευθερίας των εταιρειών αυτής της αγοράς. Οι βιομηχανίες εκπροσωπήθηκαν από τις ακόλουθες ενώσεις: Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), Ένωση Ευρωπαίων Προμηθευτών Αυτοκινήτων (CLEPA), Eurelectric (η ευρύτερη βιομηχανία ηλεκτρικής ενέργειας), WindEurope (τον τομέα παραγωγής ενέργειας) και την ChargeUp Europe (η βιομηχανία υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων). ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΗΔΕΝΙΚΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ: ΔΙΑΚΛΑΔΙΚΟΣ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΑΠΑΙΤΕΙ ΙΣΧΥΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=