FLEETNEWS #147

21.03.22 #147 17 Οι κυβερνήσεις θέλουν να αναβάλουν τις προδιαγραφές ανακύκλωσης λιθίου παρά τις τιμές ρεκόρ των πρώτων υλών. Οι υπουργοί Περιβάλλοντος δήλωσαν πως επιθυμούν να αναβάλουν την υιοθέτηση των ήδη αδύναμων στόχων ανακύκλωσης μπαταριών. Οι κυβερνήσεις επιθυμούν την εφαρμογή των προδιαγραφών ανάκτησης του 35% μόνον του συνολικού λιθίου των χρησιμοποιημένων μπαταριών εκ μέρους των κατασκευαστών, το 2029 - τρία χρόνια αργότερα από ό,τι πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Transport & Environment (T&E) επεσήμανε πως ο αποδυναμωμένος στόχος θα επιφέρει πλήγμα στην προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και στις επιχειρήσεις της ΕΕ, λόγω του κόστους χρήσης περισσότερων πρώτων υλών. Ο Alex Keynes, διευθυντής Καθαρών Οχημάτων της T&E, δήλωσε: «Οι συνεχώς αυξανόμενες τιμές λιθίου τονίζουν την οικονομική επιβάρυνση που δημιουργούν οι κυβερνήσεις, αναβάλλοντας τους ήδη αδύναμους στόχους ανακύκλωσης. Ο ευρωπαϊκός κλάδος μπαταριών δεν μπορεί να περιμένει μέχρι το 2029 για να αρχίσει να δημιουργεί εγχώρια παροχή κρίσιμων μετάλλων. Οι αυστηροί στόχοι ανακύκλωσης θα συμβάλουν στη βελτίωση της στρατηγικής αυτονομίας της Ευρώπης δημιουργώντας ασφαλή εγχώριο εφοδιασμό πρώτων υλών, που θα μειώσει το κόστος των μπαταριών που απαιτούνται για την πράσινη μετάβαση». Οι κυβερνήσεις θέλουν οι κατασκευαστές να ανακτούν μόλις το 35% του λιθίου των χρησιμοποιημένων μπαταριών από το 2029. Η T&E υποστήριξε την έκκληση των ευρωβουλευτών για τον πιο φιλόδοξο στόχο του 70% -όπως είναι εφικτό βάσει της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας- από το 2026. Οι τιμές του λιθίου αυξήθηκαν κατά 750% το 12μηνο Ιανουαρίου 2021-2022. Οι κυβερνήσεις ανέφεραν επίσης πως οι υποχρεωτικοί έλεγχοι για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις περιβαλλοντικές παραβιάσεις της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών πρέπει να αναβληθούν κατά δύο χρόνια, το 2026. Ωστόσο, συμφώνησαν με το χρονοδιάγραμμα που πρότεινε η Επιτροπή για την θέσπιση ορίων αποτυπώματος άνθρακα στην παραγωγή μπαταριών το 2024, ενισχύοντας περαιτέρω τα κλιματικά διαπιστευτήρια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. ΟΙ ΑΔΥΝΑΜΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ Ε.Ε. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΒΛΑΠΤΟΥΝ ΤΗΝΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Η Transport & Environment για τις μπαταρίες Η MERCEDES ΘΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕΙ ΜΟΝΑΔΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ EV Η Mercedes-Benz κατασκευάζει δικό της εργοστάσιο ανακύκλωσης μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία, με έναρξη λειτουργίας το επόμενο έτος. Οι εγκαταστάσεις του Kuppenheim στη νότια Γερμανία θα ανακτούν μπαταρίες ιόντων λιθίου των plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων Mercedes-Benz EQ, στο πλαίσιο του προγράμματος βιωσιμότητας της αυτοκινητοβιομηχανίας για μείωση της κατανάλωσης πόρων, μέσω ανάπτυξης του αποκαλούμενου «βρόχου ανακυκλώσιμων υλικών». Ο Jörg Burzer, μέλος του Δ.Σ. της Mercedes-Benz Group AG, υπεύθυνος Διαχείρισης Παραγωγής και Εφοδιαστικής Αλυσίδας, δήλωσε: «Η Mercedes-Benz επιδιώκει διατήρηση των πόρων: τη μέγιστη κυκλική οικονομία σε όλες τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιεί. Η βιώσιμη ανακύκλωση μπαταριών αποτελεί βασικό παράγοντα γι’ αυτό παγκοσμίως. Με το νέο μας εργοστάσιο ανακύκλωσης στο Kuppenheim, αυξάνουμε το ποσοστό ανακύκλωσης πάνω από 96%». Το νέο εργοστάσιο θα είναι ουδέτερο CO2 και θα διαθέτει νέες διεργασίες υδρομεταλλουργίας για ανακύκλωση των πολύτιμων πρώτων υλών μπαταριών EV, όπως το κοβάλτιο, το νικέλιο, το λίθιο και ο γραφίτης. Η δραστηριότητά του θα καταστήσει τη MercedesBenz λιγότερο εξαρτώμενη από προμήθειες πρώτων υλών στο μέλλον, σύμφωνα με την εταιρεία.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=