21.03.22 #147 16 αγοράς, που χρειάζονται σαφήνεια και βεβαιότητα για να προβούν στις επενδύσεις που απαιτούνται για την πράσινη μετάβαση. ΤΙ ΈΠΕΤΑΙ Η πρόταση κανονισμού μπαταριών, που παρουσιάστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 10 Δεκεμβρίου 2020, στοχεύει στη δημιουργία τομέα κυκλικής οικονομίας για όλα τα στάδια του κύκλου ζωής μπαταριών, από το σχεδιασμό έως την επεξεργασία αποβλήτων. Η πρωτοβουλία αυτή είναι μείζονος σημασίας, ιδίως εν όψει της μαζικής ανάπτυξης της ηλεκτρικής κινητικότητας, από περιβαλλοντική, οικονομική και κοινωνική άποψη. Είναι επίσης πολύ σημαντική για την τεχνολογική κυριαρχία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο νέος κανονισμός θα αντικαταστήσει την τρέχουσα οδηγία μπαταριών του 2006 και θα ολοκληρώσει την υφιστάμενη νομοθεσία, ιδίως όσον αφορά στη διαχείριση αποβλήτων. Η πρόταση της Επιτροπής αποτέλεσε αντικείμενο αρχικής ανταλλαγής απόψεων κατά τη διάρκεια του Συμβουλίου Περιβάλλοντος τουΜαρτίου 2021, της βασικής έκθεσης προόδου προς το Συμβούλιο Περιβάλλοντος τον Ιούνιο του 2021 και της δεύτερης έκθεσης προόδου προς το Συμβούλιο Περιβάλλοντος τον Δεκέμβριο του 2021. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υιοθέτησε τη διαπραγματευτική του στάση κατά την ολομέλεια της 10ης Μαρτίου 2022. Το Συμβούλιο και το Κοινοβούλιο θα ξεκινήσουν τριμερείς διαπραγματεύσεις, με σκοπό την επίτευξη συμφωνίας τελικού κειμένου κατά την πρώτη ανάγνωση. Μια νέα συνεργασία μεταξύ Jaguar Land Rover και Pramac θα ανακυκλώνει τις μπαταρίες Jaguar I-PACE, παρέχοντάς τους δεύτερη ζωή ως φορητές μονάδες αποθήκευσης ενέργειας μηδενικών εκπομπών και βοηθώντας τους στόλους που είναι αποφασισμένοι να ελαχιστοποιήσουν τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των οχημάτων τους. Η Pramac θα αναγεννά κυψέλες ιόντων λιθίου από αυτοκίνητα I-PACE, δημιουργώντας σύστημα μπαταριών αποθήκευσης ενέργειας εκτός δικτύου (ESS), υποστηρίζοντας τις φιλοδοξίες της Jaguar Land Rover για ανάπτυξη επιχειρηματικού μοντέλου κυκλικής οικονομίας. Οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων και βαν είναι ιδανικές για εφαρμογές δεύτερης ζωής χαμηλής ενέργειας, όταν μειωθεί η ικανότητά τους αποθήκευσης κάτω από τα όρια που απαιτούνται για τα EV. Η Pramac θα επαναχρησιμοποιεί το 85% των μπαταριών I-PACE, συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων και της καλωδίωσης, και αναφέρει πως η μεγαλύτερη μονάδα της ESS 125 kWh είναι ικανή να τροφοδοτήσει ένα νοικοκυριό επί μια εβδομάδα. Η ESS θα διαθέτει επίσης ισχύ έως και 22 kW AC για επαναφόρτιση EV. Ο François Dossa, επικεφαλής Στρατηγικής και Αειφορίας της Jaguar Land Rover, δήλωσε: «Η μετάβαση στο ηλεκτρικό μέλλον, με την Jaguar να καθίσταται αμιγώς ηλεκτρική από το 2025 και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο Land Rover το 2024, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής βιωσιμότητάς μας, μέσω ανάπτυξης ολοκληρωμένου οικοσυστήματος EV, από μπαταρίες μέχρι φόρτιση. Αυτό περιλαμβάνει την ανάπτυξη τεχνικών και επιχειρηματικών καινοτομιών επαναχρησιμοποίησης μπαταριών σε εφαρμογές δεύτερης ζωής». Η JAGUAR ΠΑΡΕΧΕΙ ΔΕΥΤΕΡΗ ΖΩΗ ΣΤΙΣ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ I-PACE ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Μέχρι το Οι τοπικοί παραγωγοί μπορούν να καλύψουν την ευρωπαϊκή ζήτηση Μέχρι το Ευρωπαϊκή παραγωγή μπαταριών νέας γενιάς τεχνολογίας Μέχρι το Η ΕΕ θέτει νέο βιώσιμο πρότυπο στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά Ευρωπαϊκές επενδύσεις δισ. ευρώ στην ευρωπαϊκή παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=