FLEETNEWS #146

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 14 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022 #146 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S Πρεμιέρες νέων μοντέλων Η ACEA για την Οδηγία Ποιότητας Καυσίμων Τύποι καυσίμων / ισχύος επαγγελματικών οχημάτων

14.03.22 #146 2 [email protected] Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 [email protected] EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ [email protected] BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ [email protected] ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ [email protected] ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ [email protected] ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 Η Genesis δέχεται παραγγελίες για το νέο αμιγώς ηλεκτρικό GV60, το πρώτο όχημα ειδικής ηλεκτρικής πλατφόρμας, που θα διατεθεί εντός του έτους στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το GV60 βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα E-GMP (Electric-Global Modular Platform), σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα ηλεκτροκίνησης της Genesis. Μέχρι το 2025, όλα τα νέα μοντέλα της πολυτελούς μάρκας της Hyundai θα είναι ηλεκτρικά και η Genesis φιλοδοξεί να καταστεί απολύτως ουδέτερη άνθρακα έως το 2035. Το GV60 θα είναι εξοπλισμένο με στάνταρ τεχνολογία επόμενης γενιάς, όπως προηγμένα συστήματα ασφαλείας οδηγού πέντε αστέρων, εξαιρετική διπλή οθόνη infotainment 12,3” και ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου. Στο επίκεντρο της εσωτερικής σχεδίασης του GV60 βρίσκεται το Crystal Sphere, ένα καλοσχεδιασμένο ηλεκτρονικό χειριστήριο μετάδοσης, που ενημερώνει διαισθητικά τον οδηγό για τους τρόπους οδήγησης. Περισσότερες πληροφορίες για τα πακέτα, τα επίπεδα εξοπλισμού και τις δυνατότητες θα ανακοινωθούν κατά το λανσάρισμα εντός του έτους. ΤΟ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ GENESIS GV60 Η Mazda αποκάλυψε το νέο CX60. Αποτελεί τον πρόδρομο της νέας γκάμας μεγάλων cross-over που αναπτύχθηκαν για να ανέλθει στην κατηγορία premium. Το CX-60 διατίθεται με μεγάλη γκάμα κινητήρων, γεγονός που το καθιστά κατάλληλο για διάφορους τύπους οδηγών στόλου. Για πρώτη φορά, ηMazda στρέφεται στην υβριδική plug-in τεχνολογία, επιδιώκοντας εξαιρετικά χαμηλές τιμές CO2. Αλλά δεν προτίθεται να προχωρήσει σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Το CX-60 αναπτύχθηκε με γνώμονα την ιαπωνική και την ευρωπαϊκή αγορά και θα ενταχθεί στους ευρωπαϊκούς στόλους από το καλοκαίρι. Το cross-over διαθέτει πέντε θέσεις και είναι έτοιμο να ανταγωνιστεί αυτοκίνητα όπως το Audi Q5 και η BMWX3. ΗMazda ανέπτυξε έξυπνη δυναμική τεχνολογία, με ακαμψία πλαισίου στις στροφές. Το CX-60 βασίζεται σε νέα κλιμακούμενη αρχιτεκτονική, κοινή στα τρία μοντέλα που πρόκειται να παρουσιάσει: τα CX-70, CX-80 και CX-90. Μόνο το μεσαίο θα διατεθεί και στην Ευρώπη. Τα άλλα δύο αναπτύχθηκαν για την αγορά της Βόρειας Αμερικής. Όσον αφορά στα κινητήρια σύνολα, η Mazda εξακολουθεί να προτιμά εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα και ακόμα και κινητήρα ντίζελ, αμφότερους ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Αλλά ανέπτυξε για πρώτη φορά υβριδικό plug-in. Χρησιμοποιεί τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων με μπαταρία 17,8 kWh. Οι οδηγοί μπορούν να βασίζονται σε αυτονομία 63 χιλιομέτρων άνευ εκπομπών, με ταχύτητα έως και 100 χλμ/ ώρα. Όσον αφορά στην κατανάλωση, η μικτή τιμή WLTP είναι μόλις 1,5 λ/100 χλμ. Θα υπάρξουν επιλογές ντίζελ και βενζίνης για συγκεκριμένες αγορές. Σε τυπικό στυλ Mazda, η εσωτερική αισθητική διακρίνεται για την ήρεμη και υψηλής ποιότητας προσέγγιση. Το αυτοκίνητο διαθέτει αναγνώριση οδηγού και προσαρμόζει κατάλληλα τις προσωπικές ρυθμίσεις. Στα συστήματα ασφαλείας περιλαμβάνονται καινοτομίες όπως διαφανής οθόνη 360 μοιρών για καλύτερη ορατότητα στις χαμηλές ταχύτητες. ToMazda CX-60 αναμένεται στην ελληνική αγορά το φθινόπωρο. ΤΟΠΡΩΤΟ PLUG-IN ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΤΗΣ ΜΑΡΚΑΣ Mazda CX-60

14.03.22 #146 3 Το τολμηρό και καινοτόμο σύστημα μετάδοσης κίνησης e-POWER της Nissan θα είναι διαθέσιμο για τους ευρωπαϊκούς στόλους στην γκάμα του Qashqai μέχρι τα τέλη καλοκαιριού και θα έχει εκπομπές CO2 119 γρ/χλμ (υπόκεινται σε έγκριση).Το X-Trail θα υιοθετήσει το ίδιο σύστημα κίνησης. Το σύστημα e-POWER αποτελείται από μια μπαταρία υψηλής απόδοσης, που συμπληρώνεται από έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων με μεταβλητή σχέση συμπίεσης 156 ίππων, μια γεννήτρια ισχύος, ένα μετατροπέα και έναν ηλεκτροκινητήρα 140 kW παρόμοιου μεγέθους και ισχύος όπως συναντάται στα ηλεκτρικά οχήματα της Nissan. Ο βενζινοκινητήρας παράγει ηλεκτρική ενέργεια, η οποία μπορεί να μεταδοθεί μέσω του μετατροπέα στην μπαταρία, στον ηλεκτροκινητήρα ή και στα δύο, ανάλογα με το σενάριο οδήγησης. Αυτό που κάνει ξεχωριστό το συγκεκριμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας είναι η μοναδική πηγή ισχύος για τους τροχούς, επομένως η απόκρισή του είναι άμεση και γραμμική. Δεδομένου ότι η μπαταρία δεν χρειάζεται φόρτιση σε σταθμό, η λύση απευθύνεται σε οδηγούς στόλου χωρίς άμεση πρόσβαση σε υποδομές. Το E-Power καλύπτει τις ανάγκες χρηστών μεγαλύτερων χιλιομετρικών αποστάσεων, χωρίς το άγχος της αυτονομίας, γιατί κατά τις μεγαλύτερες διαδρομές, δεν υπάρχει πρόβλημα εξεύρεσης πρατηρίου καυσίμων για γρήγορο ανεφοδιασμό. Η Nissan θεωρεί πως το Qashqai είναι κατάλληλο για όσους δεν επιθυμούν απότομη μετάβαση σε 100% ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας, αλλά προτίθενται να δοκιμάσουν την ηλεκτρική οδήγηση. Για παράδειγμα, μπορούν να δοκιμάσουν την οδήγηση με ένα πεντάλ, φρενάροντας μέχρι την έρπουσα ταχύτητα σηκώνοντας μόνο το πόδι από το γκάζι. Λόγω μικρότερης μπαταρίας, η τιμή αγοράς θα είναι πιο ανταγωνιστική σε σχέση με ένα αντίστοιχο crossover BEV. ΗNissan δεν ανακοίνωσε ακόμα λεπτομέρειες τιμών. ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ Nissan Qashqai e-POWER Η Volvo Cars εισάγει σειρά αναβαθμίσεων σε όλη την γκάμα των μοντέλων της. Οι νέες εκδόσεις του C40 και του XC40, μαζί με όλα τα άλλα νέα μοντέλα της Volvo Cars, θα είναι διαθέσιμες μέσω ενός concept αναβαθμισμένων επιλογών, που σχεδιάστηκαν για να κάνουν τη διαδικασία της online παραγγελίας μοντέλων Volvo πιο εύκολη και πρακτική. Οι πελάτες Volvo θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ διαφορετικών επιπέδων εξοπλισμού και να καταλήξουν στις επιλογές που καλύπτουν καλύτερα τις προσωπικές τους ανάγκες. Η νέα δομή των επιλογών αντανακλά το στόχο της Volvo Cars να αυξήσει τη διαφάνεια των τιμών, καθώς και να μειώσει την πολυπλοκότητα στις προσφορές των μοντέλων της, εστιάζοντας σε ελκυστικές προ-διαμορφωμένες εκδόσεις. Με στόχο την περαιτέρω αναβάθμιση της προηγμένης σχεδίασης και του μοντέρνου χαρακτήρα του XC40, οι σχεδιαστές της Volvo Cars προχώρησαν στην ανανέωση της γκάμας του. Ένας νέος εμπρός προφυλακτήρας και μια μάσκα χωρίς πλαίσιο συγχρονίζουν οπτικά το αμιγώς ηλεκτρικό XC40 Recharge με το C40 Recharge, εναρμονίζοντας τα δύο αυτοκίνητα που συμβολίζουν το ταξίδι της Volvo Cars προς την ηλεκτροκίνηση. Οι χαρακτηριστικοί προβολείς αναβαθμίζονται με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας pixel LED, ώστε να προσαρμόζονται αυτόματα στην κίνηση που συναντούν. Επιπλέον, επενδύσεις χωρίς δέρμα διατίθενται στο αμιγώς ηλεκτρικό XC40 Recharge, καθώς και νέα εξωτερικά χρώματα και ζάντες, που προσφέρουν επιπλέον δυνατότητες εξατομίκευσης. Συμπληρώνοντας την έκδοση του C40 Recharge με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και κίνηση σε όλους τους τροχούς, η Volvo Cars παρουσιάζει επίσης μια έκδοση του αυτοκινήτου με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Με αυτό τον τρόπο, η εταιρεία επεκτείνει τις επιλογές που προσφέρει το αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο και υποστηρίζει το στόχο της να βοηθήσει περισσότερους ανθρώπους στην αλλαγή προς τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΑ VOLVO ΚΑΙ ΕΜΠΡΟΣΘΟΚΙΝΗΤΟ C40 RECHARGE

14.03.22 #146 4 Η Renault παρουσίασε το νέο της SUV, Austral, με στόχο την ανάκτηση του μεριδίου της στην κατηγορία C, η οποία αποτελεί τον πυρήνα της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου. Το καινούργιο Austral συνδυάζει τα χαρακτηριστικά των μοντέλων SUV, με τη νέα σχεδιαστική γλώσσα «Sensual Tech» (αισθησιακή σχεδίαση) της Renault: η καμπυλωτή και εντυπωσιακή σιλουέτα του συνδυάζεται με τις έντονες ακμές και τις σύγχρονες δομικές λεπτομέρειες, όπως η τεχνολογία ‘micro-optics’, που χρησιμοποιείται στα εμπρός και πίσω LED φωτιστικά σώματα. Η εξωτερική σχεδίαση είναι αθλητική, εκλεπτυσμένη και κομψή. Το μοντέλο διατίθεται σε επτά χρώματα για το αμάξωμα, ενώ η έκδοση Esprit Alpine περιλαμβάνει στον βασικό της εξοπλισμό και δίχρωμο αμάξωμα. Το Austral διατίθεται σε δύο εκδόσεις ανάρτησης: με ημι-άκαμπτο πίσω άξονα στα μοντέλα με κίνηση στους δύο τροχούς και με πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, για τα μοντέλα με σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης 4CONTROL Advanced. Προσφέρεται με ευρεία γκάμα εξηλεκτρισμένων κινητήρων για κάθε ανάγκη: τελευταίας γενιάς κινητήρες Full Hybrid E-TECH με ισχύ έως 200 hp και δύο βενζινοκινητήρες, ένας Mild Hybrid Advanced 48V με ισχύ 130HP και ένας με Mild Hybrid 12V με ισχύ 140 HP ή 160 HP. Η τεχνολογ ία MULTI -SENSE Advanced περιλαμβάνει τρία προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης: Eco, Comfort και Sport. Ένα τέταρτο πρόγραμμα (Perso) προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα ελεύθερης διαμόρφωσης σε κάθε ρύθμιση. Το μοντέλο διαθέτει 32 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, τα οποία μπορούν να ομαδοποιηθούν σε τρεις κατηγορίες: οδήγηση, στάθμευση και ασφάλεια. Το σύστημα πολυμέσων OpenR Link ενσωματώνει τα Google Maps για πλοήγηση, Google Assistant για βοήθεια hands-free και Google Play για τη λήψη εφαρμογών. Το Renault Austral κάνει επίσης τη ζωή των χρηστών του ακόμα πιο εύκολη χάρη στις νέες δικτυωμένες υπηρεσίες συντήρησης με την πλατφόρμα My Renault. Το μοντέλο θα αρχίσει να πωλείται στις ευρωπαϊκές αγορές το τελευταίο τρίμηνο του 2022. ΤΟΝΕΟ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΕΝΟ SUV ΗRenault αποκάλυψε το Austral ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΑ ΝΕΑ 500X HYBRID ΚΑΙ TIPO HYBRID Τα FIAT 500X και Tipo είναι διαθέσιμα και στην ελληνική αγορά με το νέο υβριδικό σύστημα που -κατ’ αποκλειστικότητα για την κατηγορία- προσφέρει δυνατότητες αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης. Το νέο υβριδικό σύνολο αποτελείται από έναν Turbo 4κυλινδρο κινητήρα FireFly χωρητικότητας 1,5 λίτρου και απόδοσης 130 ίππων - 240Nm ροπής, τον 48-Volt ηλεκτροκινητήρα των 15 kW (20 ίπποι), καθώς και έναν μικρότερο ηλεκτροκινητήρα BSG, ο οποίος προσφέρει αθόρυβη και άμεση εκκίνηση του θερμικού κινητήρα. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο, ο κύριος ηλεκτροκινητήρας δίνει τη δυνατότητα κίνησης του αυτοκινήτου ακόμα και με τον θερμικό κινητήρα εκτός λειτουργίας σε αποστάσεις έως και 3 χλμ. με χαμηλές ταχύτητες κίνησης. Η συνδυαστική ισχύς του θερμικού συνόλου και του ηλεκτροκινητήρα προσφέρουν επιδόσεις αντίστοιχες του κινητήρα 1.3Τ των 150 ίππων που αντικαθιστά το νέο σύνολο, με σημαντικά όμως χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων, που προσεγγίζουν εκείνα ενός ντίζελ αυτοκινήτου. Το νέο υβριδικό σύνολο έρχεται να πλαισιώσει την ήδη πλούσια γκάμα Turbo κινητήρων βενζίνης και ντίζελ που εφοδιάζουν τα 500X και Tipo. Τα νέα 500X Hybrid και Tipo Hybrid είναι διαθέσιμα προς παραγγελία από το Επίσημο Δίκτυο Διανομέων της μάρκας στην Ελλάδα, με τιμές από 24.700 (500Χ) και 24.400 ευρώ (Tipo) και προστασία τιμής για τον πελάτη από την παραγγελία μέχρι και την παράδοση του αυτοκινήτου. Όπως και το σύνολο της γκάμας της μάρκας, καλύπτονται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως και 200.000 χλμ. και αντίστοιχης διάρκειας δωρεάν υπηρεσία οδικής βοήθειας.

14.03.22 #146 6 WOMEN’S WORLD CAR OF THE YEAR 2022 ΤΟ PEUGEOT 308 Στις 8 Μαρτίου, στην πόλη Auckland της Νέας Ζηλανδίας, το Νέο Peugeot 308 ανακηρύχθηκε «Women’s World Car of the Year 2022», μετά την ψηφοφορία της κριτικής επιτροπής 56 γυναικών δημοσιογράφων αυτοκινήτου από 40 χώρες! Το Peugeot ξεπέρασε 65 νέα μοντέλα, τα οποία λανσαρίστηκαν πρόσφατα. Ο τίτλος του «Women’s World Car of the Year» διεκδικείται σε δύο γύρους: ο πρώτος κλείνει με την ψηφοφορία των μοντέλων που κερδίζουν σε έξι κατηγορίες και εν προκειμένω, έκλεισε στις 14 Φεβρουαρίου όταν το Peugeot 308 αναδείχθηκε νικητής στην κατηγορία «Μικρομεσαίου αυτοκινήτου πόλης». Τελικά, άφησε πίσω όλους τους ανταγωνιστές του ανά τον κόσμο και κέρδισε το βραβείο, το οποίο αφορά και στα δύο αμαξώματα του 308: hatchback και SW. Είναι η πρώτηφορά που η Peugeot κατακτά αυτό το βραβείο, γεγονός το οποίο προμηνύει τη μεγάλη επιτυχία του μοντέλου διεθνώς. Η INTEL ΥΠΕΒΑΛΕ IPO ΓΙΑ ΤΗ MOBILEYE Η Intel υπέβαλε αρχική δημόσια προσφορά (IPO) στις Ηνωμένες Πολιτείες για τη θυγατρική της Mobileye, η οποία κατασκευάζει προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού (ADAS) και λύσεων αυτόματης οδήγησης, όπως δήλωσε η εταιρεία κατασκευής ημιαγωγών. Η εμπιστευτική υποβολή στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς είχε ήδη ανακοινωθεί στα τέλη του 2021. Η Intel εξαγόρασε τη Mobileye το 2017, για περίπου 15 δισ. δολάρια ΗΠΑ. Το 2021, τα έσοδα της Mobileye αυξήθηκαν κατά 43% σε ετήσια βάση, στα 1,4 δισ. δολάρια, ενώ τα λειτουργικά κέρδη έφτασαν τα 460 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με την ανακοίνωση αποτελεσμάτων. Τον Δεκέμβριο, ηWall Street Journal ανέφερε πως η εκκρεμής προσφορά ίσως αποτιμήσει τη Mobileye πάνω από 50 δισ. δολάρια ΗΠΑ. Προμηθεύοντας περισσότερες από 30 αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο, η Mobileye παρέχει καινοτόμα συστήματα, όπως ειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, εντοπισμός και αποφυγή πεζών και αυτόνομη οδήγηση. Λαμβάνοντας υπόψη την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών, η Intel πιθανότατα θα χρησιμοποιήσει τα έσοδα για τη χρηματοδότηση κατασκευής περισσότερων εργοστασίων ημιαγωγών. Η Volkswagen και η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα παρουσίασαν τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά ID. Buzz και ID. Buzz Cargo, ένα ολοκληρωμένο Minibus και ένα απόλυτα πρακτικό Van, αντίστοιχα. Τα δύο οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων βασί ζονται στην αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) του Volkswagen Group και μεταφέρουν τη σχεδίαση του θρυλικού T1, του αρχέτυπου Microbus - στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. To ID. Buzz κατασκευάζεται με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα. Ένα υψηλό ποσοστό ανακυκλωμένων υλικών και η μη χρήση δέρματος στο εσωτερικό, ολοκληρώνουν τη στρατηγική αειφορίας της μάρκας. Τα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo θα κυκλοφορήσουν στις ευρωπαϊκές χώρες το φθινόπωρο, ενώ οι προπωλήσεις ξεκινούν από τον Μάιο. Οι ευρωπαϊκές εκδόσεις θα λανσαριστούν με μπαταρία 77 kWh (net, ακαθάριστο ενεργειακό περιεχόμενο 82 kWh), η οποία παρέχει ρεύμα σε έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW, που βρίσκεται και δίνει κίνηση στον πίσω άξονα. Η ισχύς φόρτισης με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) είναι 11 kW. Μέσω μιας υποδοχής βύσματος CCS, σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) η ισχύς φόρτισης φτάνει έως και 170 kW. Όταν φορτίζεται με αυτόν τον τρόπο, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας αυξάνεται από 5% σε 80% σε περίπου 30΄. Τα νέα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo παράγονται από τη Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα στο κεντρικό της εργοστάσιο στο Αννόβερο - όπως και τοMultivan με plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Από το 2022, το Volkswagen Group έχει ξεκινήσει εκεί την παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Τα δύο νέα μοντέλα κατασκευάζονται με ένα επίπεδο αυτοματισμού έως και 90%. ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΕΜΙΕΡΑ Τα νέα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo

14.03.22 #146 7 Η Hyundai Motor Company παρουσίασε τον οδικό χάρτη και τη στρατηγική της για επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης, καθώς επιδιώκει βιώσιμη πρόοδο για την εταιρεία. Ο Jaehoon Chang, πρόεδρος και CEO της Hyundai Motor, και άλλα στελέχη παρουσίασαν τα σχέδια σε μετόχους και επενδυτές, καθώς και άλλους ενδιαφερόμενους στο forum «2022 CEO Investor Day». Η εταιρεία αποκάλυψε επίσης στόχους πωλήσεων και οικονομικών επενδύσεων που σκοπεύει να πραγματοποιήσει έως το 2030. Ο οδικός χάρτης για τα ηλεκτρικά οχήματα της Hyundai (BEV) υποστηρίζεται από: την ενίσχυση της γκάμας των ηλεκτρικών οχημάτων, τη βελτιστοποίηση της παραγωγικής ικανότητας και την εξασφάλιση της ανταγωνιστικότητας hardware και software. Σύμφωνα με τη στρατηγική της, η εταιρεία στοχεύει να φθάσει σε ετήσιες παγκόσμιες πωλήσεις 1,87 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, εξασφαλίζοντας το 7% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς έως το 2030. ΗHyundai σχεδιάζει να παρουσιάσει 17 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030: έντεκα μοντέλα της μάρκας Hyundai και έξι μοντέλα της πολυτελούς μάρκας Genesis. Τα νέα EV Hyundai θα περιλαμβάνουν τρία sedan, έξι SUV, ένα ελαφρύ επαγγελματικό όχημα καθώς και ένα μοντέλο νέου τύπου. Μέσα στη χρονιά θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις του IONIQ 6 και θα ακολουθήσει το IONIQ 7 το 2024. Στην Genesis, η γκάμα των EV αποτελείται από δύο επιβατικά και τέσσερα SUV, συμπεριλαμβανομένου του Electrified GV70 που θα κυκλοφορήσει φέτος. Από το 2025, όλα τα νέα μοντέλα της Genesis θα είναι ηλεκτρικά. Η Hyundai παρουσίασε επίσης τους μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους οικονομικούς της στόχους. Η εταιρεία σχεδιάζει επενδύσεις 72 δισ. ευρώ για μελλοντικές δραστηριότητες έως το 2030, συμπεριλαμβανομένων 14,6 δισ. ευρώ για ηλεκτροκίνηση και 9 δισ. ευρώ σε ενισχυμένες δυνατότητες software συνδεσιμότητας και αυτόνομης οδήγησης. Έως το 2030, η Hyundai στοχεύει επίσης να επιτύχει περιθώριο λειτουργικού κέρδους 10% ή υψηλότερο στη δραστηριότητα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, βελτιώνοντας την ανταγωνιστικότητά της σε ενισχυμένες δυνατότητες software και hardware σε μια διευρυμένη γκάμα. «Η Hyundai επιταχύνει με επιτυχία τη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση και γίνεται παγκόσμιος ηγέτης στα ηλεκτρικά οχήματα παρά το δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον που προκαλείται από την παγκόσμια έλλειψη microchips και τη συνεχιζόμενη πανδημία», δήλωσε ο κ. Chang. «Μαζί με τις απρόσκοπτες προσπάθειές μας να βελτιώσουμε την αξία των ηλεκτρικών οχημάτων, η Hyundai Motor θα συνεχίσει να διασφαλίζει την επιχειρηματική της βιωσιμότητα ως Πάροχος Λύσεων Κινητικότητας μέσω προηγμένων τεχνολογιών, όχι μόνο hardware αλλά και software». Αναλυτικά στο fleetnews.gr HYUNDAI MOTOR Επενδύσεις 72 δισ. ευρώ σε νέες τεχνολογίες Η Hyundai και η Unity, κορυφαία πλατφόρμα για τη δημιουργία και τη λειτουργία περιεχομένου 3D σε πραγματικό χρόνο, ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους για από κοινού σχεδιασμό και δημιουργία νέου οδικού χάρτη και μιας metaverse πλατφόρμας Meta-Factory. Αυτό αφορά στους τομείς έξυπνης κατασκευής, εκπαίδευσης και μελέτης της τεχνητής νοημοσύνης καθώς και προσομοίωσης αυτόνομης οδήγησης. Η συνεργασία θα ενισχύσει το όραμα της Hyundai να γίνει η πρώτη καινοτόμος εταιρεία κινητικότητας που θα κατασκευάσει ένα Meta-Factory concept, ένα ψηφιακό δίδυμο ενός πραγματικού εργοστασίου, που υποστηρίζεται από μια metaverse πλατφόρμα. Η εισαγωγή ενός MetaFactory θα επιτρέψει στη Hyundai να δοκιμάσει τη λειτουργία ενός εργοστασίου εικονικά, προκειμένου να υπολογίσει τη βελτιστοποιημένη λειτουργία του και να επιτρέψει στα στελέχη του να επιλύσουν προβλήματα χωρίς να χρειάζεται η φυσική τους παρουσία στο εργοστάσιο. Η συνεργασία θα κορυφωθεί με μια τρισδιάστατη εικονική πλατφόρμα πραγματικού χρόνου, η οποία θα προσεγγίσει ευρεία ομάδα πελατών της Hyundai, προσφέροντάς τους μια πιο ολοκληρωμένη γκάμα υπηρεσιών σε πωλήσεις, marketing και εμπειρίες. Δηλαδή, οι καταναλωτές θα μπορούν πλέον να δοκιμάσουν και να χρησιμοποιήσουν ψηφιακά διάφορες λύσεις που σχετίζονται με τo αυτοκίνητο που επιθυμούν, πολύ πριν επιλέξουν ποιες θα συμπεριλάβουν στο όχημά τους. Η Hyundai σχεδιάζει να εφαρμόσει αρχικά το Meta-Factory concept στις εγκαταστάσεις του κέντρου καινοτομίας της στη Σιγκαπούρη, δημιουργώντας ανοιχτό κόμβο καινοτομίας για έρευνα και ανάπτυξη. Παράλληλα, θα προχωρήσει σε νέες συνεργασίες και με άλλες εταιρείες σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως η Microsoft, προκειμένου να επιταχύνει περαιτέρω την πρόοδο του έξυπνου εργοστασίου. META-FACTORY ΑΠΟ HYUNDAI MOTOR ΚΑΙ UNITY

14.03.22 #146 8 Επισήμως, αποτελεί πρότυπο. Ωστόσο, η κινεζική μάρκα αυτοκινήτων Aiways αναφέρει ήδη πόσο «μοιάζει» το U6ion στο τελικό μοντέλο παραγωγής. Το αμιγώς ηλεκτρικό φαρδύ cross-over coupé πρόκειται να κυκλοφορήσει σύντομα και θα πωλείται σε 10 ευρωπαϊκές χώρες. Προβλέπεται πως δεν θα ανοίξει απλώς νέες αγορές, αλλά θα ανεβάσει και τις πωλήσεις σε πενταψήφιους αριθμούς. Με δυναμική εμφάνιση και έξυπνες εσωτερ ι κές λεπτομέρειες -πάνω από το ταμπλό υπάρχει μίνι ρομπότ και στο πίσω μέρος, ειδική υποδοχή για drone- είναι σαφές πως το U6ion απευθύνεται σε νεότερο κοινό. Αυτό το δεμένο κουπέ βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα MAS (πιο προσαρμόσιμη δομή) με το U5. Διαθέτει χαμηλό κέντρο βάρους, συστοιχία μπαταριών και κινητήρες για αυξημένη αυτονομία και εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,27. Η Aiways δεν έχει ανακοινώσει λεπτομέρειες για το σύστημα κίνησης, αλλά αναφέρει εκτενή εξοπλισμό ADAS, όπως αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης (AEB), ειδοποίηση οπίσθιας κυκλοφορίας (RCTA), ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου ταχύτητας (ACC), έξυπνη μεγάλη δέσμη φωτισμού (IHBC), σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (LKS), α ν ί χ ν ε υ σ η κ ό π ω σ η ς οδηγού και πολλά άλλα. Το U6ion ξεκίνησε την περιοδεία του στην Αμβέρσα. Στη συνέχεια, θα επισκεφθεί τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, τη Γαλλία, τη Δανία και τη Σουηδία. Η τελική έκδοση του U6ion αναμένεται εντός του 2022. Στο πλαίσιο του σχεδίου ταχείας επέκτασής της, η Aiways υπολογίζει να λανσάρει ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο. Η μάρκα ιδρύθηκε μόλις προ πενταετίας. ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ BEV ΤΗΣ ΜΑΡΚΑΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Aiways U6ion Λίγες εβδομάδες από τα 73α γενέθλια της μάρκας, παρουσιάζεται νέα σειρά με δύο μοντέλα, το Abarth 595 απόδοσης 165 ίππων και το Abarth 695 με 180 ίππους. Και τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, αλλά και πολλαπλές επιλογές εξατομίκευσης, εστιάζοντας με τον δικό τους τρόπο στα δύο βασικά στοιχεία της Abarth: το ξεχωριστό στυλ και τη χαρά της οδήγησης. Με βάση τα δύο μοντέλα, οι αγοραστές μπορούν να συνθέσουν το δικό τους Abarth εφαρμόζοντας τα τέσσερα διαφορετικά πακέτα εξοπλισμού, όπως ακριβώς στο παρελθόν τα θρυλικά κιτ βελτίωσης του Σκορπιού μετέτρεπαν καθημερινά αυτοκίνητα σε σπορ κατασκευές. Το Abarth 595 μπορεί να εφοδιαστεί με το “595 Turismo Pack” που δίνει έμφαση στο στυλ, ή το “F595 Pack”, το οποίο εστιάζει στην απόδοση. Αντίστοιχα, το ήδη ξεχωριστό Abarth 695 μπορεί να αναβαθμιστεί περαιτέρω με το ιδιαίτερα εκλεπτυσμένο “695 Turismo Pack” ή με το “695 Competizione Pack”, που όπως αφήνει να εννοηθεί η ονομασία του εστιάζει στην απόλυτη οδηγική αίσθηση. ΝΕΑ ΣΕΙΡΑ ABARTH 595/695 Η SEGWAY ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΥΠΕΡΤΑΧΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΚΟΥΤΕΡ Η μικροκινητικότητα εξαπλώνεται σε αστικές περιοχές, σύμφωνα με την Segway. Η εταιρεία ηλεκτρικών σκούτερ λάνσαρε το KickScooter GT2, ικανό να επιταχύνει στα 50 χλμ/ώρα σε 4 δευτερόλεπτα και να πιάσει τελική ταχύτητα 70 χλμ/ώρα με τη ρύθμιση «Track». Η μετακίνηση θα γίνεται σε ειδικούς διαδρόμους, επειδή σε πολλές χώρες αυτές οι ταχύτητες δεν επιτρέπονται για σκούτερ σε δημόσιους δρόμους. Το KickScooter είναι το ταχύτερο ηλεκτρικό σκούτερ της Segway και ανήκει στην κατηγορία premium. Σε σύγκριση με τα κανονικά σκούτερ μπαταρίας, η πλατφόρμα διαθέτει τροχούς 11 ιντσών, φαρδύτερου προφίλ και ελαστικά ειδικής σύνθεσης. Σύμφωνα με τη Segway, τα ελαστικά αυτοεπισκευάζονται, αποφεύγοντας το σκάσιμο εν κινήσει. Οι μεγάλοι τροχοί είναι απαραίτητοι ως υποδοχείς μεγαλύτερων ηλεκτροκινητήρων, οι οποίοι αποδίδουν έως και 3.000 W με δυνατότητα επιλογής κίνησης σε έναν ή δύο τροχούς. Μέσω εφαρμογής smartphone, μπορεί να ανακτηθεί η ισχύς. Το σκούτερ ζυγίζει 52 κιλά και διαθέτει μοναδική ανάρτηση και διαφανές ταμπλό ταχύμετρου, φόρτισης μπαταρίας, τύπου λειτουργίας κ.λπ. Με αυτονομία 90 χιλιομέτρων, αυτή η λύση κινητικότητας αφορά περισσότερο σε υπεραστικές, παρά σε αστικές μετακινήσεις. Οι τιμές δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί, ενώ το GT2 υπάρχει προς το παρόν μόνο στο site του Ηνωμένου Βασιλείου.

14.03.22 #146 9 Η Arval διαθέτει ήδη σε 21 χώρες σε εταιρικούς και λιανικούς πελάτες την Arval Mid Term Rental, προσφέροντας τη δυνατότητα παροχής αυτοκινήτου από έναν έως 24 μήνες. Η Arval Mid Term Rental σημείωσε ισχυρή ανάπτυξη 34% το 2021. Με βάση αυτή την επιτυχία, λάνσαρε την Arval Adaptiv, μια καινοτόμο προσφορά για ιδιώτες πελάτες που παρέχει πρόσβαση σε αυτοκίνητο μόνο όταν χρειάζεται και εντός λίγων ημερών. Ο πελάτης πληρώνει μόνο για την περίοδο χρήσης, χωρίς δέσμευση για τη διάρκεια. Η ARVAL ADAPTIV ΠΡΟΣΦΈΡΕΙ: „ Επιλογή συγκεκριμένου μοντέλου από γκάμα επιλεγμένων αυτοκινήτων (συμπεριλαμβανομένων των ICE και των EV και αναλόγως των αναγκών του πελάτη). „ Πλήρη ευελιξία, τόσο ως προς τη διάρκεια (από ένα μήνα, έως όσο χρειάζεται), όσο και ως προς το όχημα (οι πελάτες μπορούν να επιστρέψουν ή να αλλάξουν αυτοκίνητο όποτε επιθυμούν). „ Ολοκληρωμένες υπηρεσίες με πάγια μηνιαία χρέωση (συμπεριλαμβανομένης της συντήρησης, της ασφάλισης, της οδικής βοήθειας και του σέρβις ελαστικών). „ Εύκολη πρόσβαση και διαθεσιμότητα (όλα τα αυτοκίνητα καινούργια ή μεταχειρισμένα της Arval και παραδοτέα εντός ολίγων ημερών). Η νέα υπηρεσία θα διατεθεί πρώτα στην Ιταλία και την Πολωνία και σταδιακά σε όλες τις αγορές της Arval. «Με την Arval Adaptiv, βοηθάμε τους ιδιώτες πελάτες μας να κινηθούν με ευελιξία», αναφέρει ο Alain van Groenendael, πρόεδρος και CEO της Arval. «Τους παρέχουμε την ελευθερία επιλογής της λύσης κινητικότητας που ταιριάζει καλύτερα στις όποιες ανάγκες τους - ανεξαρτήτως εξέλιξης». Η ARVAL ΛΑΝΣΑΡΕΙ ΝΕΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΓΙΑ ΙΔΙΩΤΕΣ Arval Adaptiv Η Arval είχε 720,5 εκατ. ευρώ καθαρά έσοδα το 2021, σημειώνοντας αύξηση 52,8% έναντι του 2020, ως αποτέλεσμα της αύξησης της αγοράς μεταχειρισμένων. Συνολικά 370 εκατ. ευρώ προήλθαν από την πώληση μεταχειρισμένων οχημάτων - άλλο ένα ρεκόρ. Τα ετήσια αποτελέσματα της θυγατρικής της BNP Paribas είναι σύμφωνα με την ανακοίνωση των προκαταρκτικών αποτελεσμάτων δραστηριότητάς της προ μηνός. Η πληρέστερη εικόνα των δραστηριοτήτων της Arval για το 2021 υποδεικνύει έτος ρεκόρ - όπως και άλλων μεγάλων ευρωπαϊκών εταιρειών leasing, συμπεριλαμβανομένων των LeasePlan και ALD. Βασικά στοιχεία της ετήσιας έκθεσης της Arval: „Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν από 471,4 εκατ. ευρώ το 2020, στα 720,5 εκατ. ευρώ το 2021, αυξημένα κατά 52,8%. „Τα προβλήματα προμήθειας των νέων οχημάτων αύξησαν τις τιμές των μεταχειρισμένων το 2021, αυξάνοντας τα καθαρά κέρδη remarketing της Arval, από 158,7 εκατ. ευρώ το 2020, στα 369,7 εκατ. ευρώ το 2021. „Πρόκειται για αύξηση 133%, έναντι αύξησης πωλήσεων μόνο κατά 12,6%, στις 298.853 μονάδες - που δείχνει την κατακόρυφη αύξηση της τιμής μονάδας. „Αλλά δεν είναι μόνο τα κέρδη από το remarketing. Ακόμα και αν εξαιρεθούν οι πωλήσεις μεταχειρισμένων, τα μικτά λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 12,5%. Το περιθώριο κέρδους των συμβολαίων leasing της Arval αυξήθηκε κατά 15%, στα 720,5 εκατ., ενώ το περιθώριο lease service ήταν 646 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 9,8%. „Συνολικά, ο λόγος κόστους/ εσόδων βελτιώθηκε από 53,5% το 2020, σε 46,5% το 2021 και το κόστος κινδύνου μειώθηκε από 60,2 εκατ. ευρώ, στα 34,2 εκατ. ευρώ. „Ο συνδεδεμένος στόλος της Arval (Connected & Flexible) περιλαμβάνει τώρα περίπου 400.000 οχήματα, καθιστώντας την μία από τις τρεις κορυφαίες ευρωπαϊκές εταιρείες σε αυτόν τον τομέα. „Όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση, μέχρι τα τέλη του έτους, ο μισθωμένος στόλος της Arval περιλάμβανε λίγο λιγότερα από 205.000 EV, αύξηση 80% εντός ενός έτους. Για το 2035, η εταιρεία αναθεώρησε το στόχο της προς τα πάνω, στα 700.000 EV, ή περίπου 35% του συνολικού μισθωμένου στόλου της. Η Arval στην έκθεσή της επεσήμανε μερικές σημαντικές εξελίξεις με δυνατότητες ανάπτυξης για το τρέχον έτος, συμπεριλαμβανομένων της νέας πλατφόρμας αυτοκινήτου από κοινού με τη Ridecell και της συνεργασίας της μητρικής εταιρείας, BNP Paribas, με την JLR. Η ARVAL ΣΗΜΕΙΩΣΕ ΡΕΚΟΡ ΚΕΡΔΩΝ 720 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΤΟ 2021

14.03.22 #146 10 Η BMW iX5 Hydrogen υποβάλλεται σε ένα απαιτητικό πρόγραμμα δοκιμών σε εξαιρετικά δύσκολες καιρικές συνθήκες. Αυτό αποτελεί μέρος των τελικών χειμερινών δοκιμών για το αυτοκίνητο σε δημόσιους δρόμους και στο κέντρο δοκιμών του BMW Group στο Arjeplog, στη Βόρεια Σουηδία. Η ολοκληρωμένη λειτουργική δοκιμή και επικύρωση του συστήματος κυψελών καυσίμου, των δεξαμενών υδρογόνου, της μπαταρίας υψηλής ισχύος και της κεντρικής μονάδας ελέγχου του οχήματος επιβεβαιώνουν ότι αυτή η πρόταση κινητικότητας μηδενικών εκπομπών CO2 μπορεί να προσφέρει αξιόπιστα βιώσιμη οδηγική απόλαυση με υψηλά επίπεδα άνεσης και απεριόριστες επιδόσεις σε ακραίες χαμηλές θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν. Η εταιρεία θα προχωρήσει σε παραγωγή μικρής κλίμακας του μοντέλου αργότερα μέσα στη χρονιά και έχει δεσμευτεί να βοηθήσει στην επέκταση του δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου. Το σύστημα κίνησης της BMW iX5 Hydrogen συνδυάζει την τεχνολογία κυψελών καυσίμου με έναν ηλεκτροκινητήρα που χρησιμοποιεί την πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive. Το υδρογόνο που χρησιμοποιεί ως πηγή ενέργειας αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές με πίεση 700-bar που κατασκευάζονται από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP). Η κυψέλη καυσίμου μετατρέπει το υδρογόνο σε ηλεκτρική ενέργεια, για την παραγωγή ισχύος 125 kW/170 hp. Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να προσθέσει στο μίγμα την ενέργεια που αποθηκεύεται σε μία μπαταρία ισχύος. Αυτή η μπαταρία φορτίζεται είτε μέσω της ανάκτησης ενέργειας είτε από την κυψέλη καυσίμου. Αυτό σημαίνει ότι διατίθεται συνολική ισχύς 275 kW /374 hp όταν ο οδηγός αποφασίσει να δοκιμάσει τα ανώτατα όρια των δυναμικών δυνατοτήτων του αυτοκινήτου. Μοναδική εκπομπή της κυψέλης καυσίμου είναι οι υδρατμοί. Και η απορριπτόμενη θερμότητα αξιοποιείται ιδιαίτερα αποδοτικά για τη θέρμανση του εσωτερικού του αυτοκινήτου. ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΕΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ BMW iX5 Hydrogen Η OPEL ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΛΗΡΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ Η Opel μετατρέπεται σε μια πλήρως ηλεκτρική μάρκα. Έως το 2028, ολόκληρη η γκάμα μοντέλων της μάρκας θα είναι αμιγώς ηλεκτρική. Σήμερα, η Opel προσφέρει ήδη έντεκα ηλεκτροκίνητες εκδόσεις. Ένα ακόμα ηλεκτρικό μοντέλο με μπαταρία θα ακολουθήσει μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, με την αναβίωση του Opel Manta. Επιπλέον, και οι διάδοχοι του Opel Crossland και του Opel Insignia θα είναι ηλεκτρικά μοντέλα μηδενικών εκπομπών ρύπων. «Η Opel βαδίζει σταθερά προς τον εξηλεκτρισμό - και μάλιστα σε χρόνο ρεκόρ. Αυτό σημαίνει ότι συμβάλλουμε σημαντικά στη μείωση εκπομπών CO2. Και δεν σκοπεύουμε να μείνουμε μόνο στο μετασχηματισμό της προϊοντικής μας γκάμας. Από το 2025 θα κατασκευάζουμε μαζί με τους συνεργάτες μας τις δικές μας μπαταρίες υψηλής απόδοσης στο Kaiserslautern. Επιπλέον, ένα νέο campus με απόλυτο σεβασμό προς το περιβάλλον είναι ήδη υπό κατασκευή στα κεντρικά γραφεία μας στο Rüsselsheim», δήλωσε ο CEO της Opel, Uwe Hochgeschurtz, εξηγώντας τη στρατηγική της μάρκας. Απώτερος στόχος της Opel είναι να προσφέρει ηλεκτρικά οχήματα που ικανοποιούν στο έπακρο τις απαιτήσεις των πελατών: αυτονομία από 500 έως και 800 χλμ., με ικανότητα ταχείας φόρτισης που θα φτάνει τα 32 χιλιόμετρα το λεπτό. Οι πελάτες της Opel ήδη έχουν πρόσβαση σε μια ολοκληρωμένη γκάμα εξηλεκτρισμένων μοντέλων. Όλα τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα της Opel διαθέτουν ήδη μια έκδοση μηδενικών εκπομπών ρύπων. Τα Opel Combo-e, Vivaro-e και Movano-e είναι ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, ενώ το Vivaro-e Hydrogen χρησιμοποιεί τεχνολογία κυψελών καυσίμου. Στον τομέα των επιβατικών μοντέλων, τα Opel Corsa-e και Mokka-e κατέκτησαν τον περίοπτο τίτλο «Χρυσό Τιμόνι» το 2020 και το 2021, αντίστοιχα. Το νέο Opel Grandland και η νέα γενιά Astra διατίθενται ήδη ως plug-in υβριδικά. Το 2023, αναμένεται το ηλεκτρικό Astra-e με μπαταρία, με πεντάθυρο και Sports Tourer αμάξωμα.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=