FLEETNEWS #144

28.02.22 #144 2 [email protected] Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 [email protected] EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ [email protected] BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ [email protected] ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ [email protected] ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ [email protected] ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 ΝΕΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ Η επίδραση του πολέμου στην Ουκρανία Καθώς η κρίση στην Ουκρανία μετατρέπεται σε πόλεμο και η Δύση επιβάλλει νέες κυρώσεις με στόχο τη ρωσική οικονομία, θα μπορούσαν να υπάρξουν σημαντικές παράπλευρες ζημίες στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένων των κατασκευαστών και προμηθευτών ανταλλακτικών στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Ασία, τόσο λόγω αύξησης του κόστους πρώτων υλών, όσο και πιθανής έλλειψής τους. Πέραν της αυτονόητης ύφεσης στις πωλήσεις, λόγω αύξησης του ενεργειακού κόστους και πιθανής πτώσης του ΑΕΠ, σε μια αγορά που επλήγη ήδη, πρώτα από την πανδημία και στη συνέχεια από την έλλειψη ημιαγωγών, θα προκύψουν νέα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, με κίνδυνο ανατροπής των σχεδιαζόμενων εξελίξεων. Η Ρωσία είναι σημαντικός προμηθευτής βασικών πρώτων υλών, συμπεριλαμβανομένου του παλλαδίου και του νικελίου, που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή αυτοκινήτων. Οι εξαγωγές της, ως ποσοστό της παγκόσμιας παραγωγής, σύμφωνα με στοιχεία της JP Morgan, έχουν ως εξής: παλλάδιο 45,6%, πλατίνα 15,1%, χρυσός 9,2%, πετρέλαιο 8,4%, αέριο 6,2%, νικέλιο 5,3%, σιτάρι 5,0%, αλουμίνιο 4,2%, άνθρακας 3,5%, χαλκός 3,3% , Ασήμι 2,6%. Ο αντίκτυπος των κυρώσεων στην παραγωγή αυτοκινήτων θα αποτελέσει πρόσθετο πρόβλημα στην έλλειψη ημιαγωγών, δεδομένου ότι η Ρωσία είναι ο τρίτος μεγαλύτερος προμηθευτής νικελίου στον κόσμο, για χρήση σε μπαταρίες ιόντων λιθίου ηλεκτρικών οχημάτων. Εάν περιοριστούν οι προμήθειες νικελίου, θα μπορούσε να επιβραδυνθεί η παραγωγή μπαταριών, επιφέροντας πλήγμα στην εφαρμογή της Πράσινης Συμφωνίας. Η Ρωσία παρέχει, επίσης, το 40% του παλλαδίου που χρησιμοποιείται στους καταλυτικούς μετατροπείς, που υπάρχουν σε όλα τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο και ντίζελ. Εάν η Ρωσία ανταποδώσει τις κυρώσεις στη Δύση, διακόπτοντας τις σχετικές προμήθειες, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να βρουν εναλλακτικές λύσεις. Η χώρα διαθέτει μεγάλη παραγωγική βάση, η οποία περιλαμβάνει εργοστάσια που ανήκουν σε κατασκευαστές όπως η Renault, η Stellantis, η Volkswagen και η Toyota. Με τουλάχιστον το ένα τέταρτο των ανταλλακτικών των οχημάτων ρωσικής κατασκευής να προέρχονται από το εξωτερικό - αυτά τα εργοστάσια συναρμολόγησης ίσως έχουν πρόβλημα στη λειτουργία τους όσο επιβάλλονται κυρώσεις, σύμφωνα με αναλυτές του κλάδου. Η αγορά οχημάτων της Ουκρανίας βρίσκεται σε ύφεση. Από πλευράς παραγωγής, η ουκρανική εταιρεία συναρμολόγησης Eurocar κατασκευάζει ορισμένα μοντέλα Škoda για την τοπική αγορά και η AvtoZAZ συναρμολογεί μοντέλα αυτοκινήτων Lada και Kia για να αντισταθμίσει την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικών οχημάτων. Ενώ η σχετικά μικρή αγορά της Ουκρανίας κυριαρχείται σχεδόν αποκλειστικά από εισαγωγές, κυρίως από την ΕΕ και την Ιαπωνία, πάνω από το 80% των πωλήσεων οχημάτων στη Ρωσία κατασκευάστηκαν τοπικά πέρυσι. Μόλις το 7% των ρωσικών πωλήσεων εισήχθη από την ΕΕ, το 3% από την Ιαπωνία και το 3% από την Κίνα. Ο Όμιλος Volkswagen, σε ανακοίνωσή του ανέφερε πως «βλέπει τη ρωσική επίθεση στην Ουκρανία με μεγάλη ανησυχία και απογοήτευση. Η Volkswagen ελπίζει σε γρήγορη παύση των εχθροπραξιών. Είμαστε πεπεισμένοι ότι μια βιώσιμη λύση στη σύγκρουση μπορεί να επιτευχθεί μόνο με βάση το διεθνές δίκαιο. Οι σκέψεις μας είναι σε όλους τους ανθρώπους εκεί, η ασφάλεια και η ακεραιότητα όλων, συμπεριλαμβανομένων των εργαζομένων μας είναι κορυφαία προτεραιότητα». Η Renault ανακοίνωσε πως θα αναστείλει την παραγωγή στο εργοστάσιο συναρμολόγησης αυτοκινήτων της στη Μόσχα την εβδομάδα 28 Φεβρουαρίου - 5 Μαρτίου, λόγω αναγκαστικής αλλαγής στις υπάρχουσες διαδρομές εφοδιαστικής που προκαλούν ελλείψεις εξαρτημάτων, προσθέτοντας ότι οι αυξημένοι συνοριακοί έλεγχοι στις χώρες διέλευσης καθιστούν επίσης δύσκολη την εξασφάλιση αρκετών από αυτά. Η αυτοκινητοβιομηχανία εξετάζει επιλογές για την επανέναρξη της λειτουργίας το συντομότερο δυνατό. Περισσότερα στο fleetnews.gr Λ.Τ. με πληροφορίες από Automotive News, Bloomberg, NBC News

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=