28.02.22 #144 18 Σύμφωνα με το INDICATA Market Watch που καταγράφει τις κινήσεις 13 ευρωπαϊκών αγορών στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα (δεν περιλαμβάνεται η Ελλάδα), τον Ιανουάριο, οι διαδικτυακές πωλήσεις B2C μειώθηκαν κατά 4,9% σε ετήσια βάση, ενώ συνεχίζεται η κρίση αποθεμάτων. Παρά το γεγονός ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις B2C μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αυξήθηκαν τον Ιανουάριο του 2022 κατά 13,7% σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, είναι 4,9% χαμηλότερες από τον Ιανουάριο του 2021. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι περιορισμοί λόγω πανδημίας του 2020 και του 2021 και οι πιο πρόσφατες ελλείψεις ημιαγωγών, που επηρεάζουν τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, ευθύνονται εν μέρει για την ύφεση. Ο αντίκτυπός τους στην αγορά αυτοκινήτων προκάλεσε αυξομείωση των πωλήσεων τα δύο τελευταία χρόνια, καθώς οι περιορισμοί δημιούργησαν καθυστερήσεις και περιορισμένη ζήτηση, που διαδέχθηκαν περίοδοι βιαστικών αγορών και πωλήσεων, γεγονός που καθιστά προβληματικές τις συγκρίσεις προηγούμενων ετών. Μια γνωστή επίπτωση της πανδημίας είναι η καταστροφή του τουρισμού, που συνεπάγεται και μικρότερη ζήτηση ενοικίασης αυτοκινήτων διακοπών. Υπήρξε επίσης μεγάλη αύξηση της εργασίας κατ΄οίκον και των βιντεοδιασκέψεων, με επακόλουθο λιγότερα επαγγελματικά ταξίδια σε άλλες χώρες και περιορισμένη ανάγκη ενοικίασης αυτοκινήτου από το αεροδρόμιο στον τελικό προορισμό. Ο τομέας ημερήσιας ενοικίασης ή ενοικιάσεων αυτοκινήτου συνήθως αγοράζει πάνω από ενάμισι εκατομμύριο νέα αυτοκίνητα ετησίως στην περιοχή, τα οποία επιστρέφουν στην αγορά μεταχειρισμένων περίπου σε ένα έτος. Καθώς ο στόλος ενοικίασης έχει προβεί σε περικοπές τα τελευταία δύο χρόνια, για να καλύψει τη σημαντικά μειωμένη ζήτηση, προκύπτει πλέον έλλειψη αυτών των νεότερων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην περιοχή. Κανονικά, οι κατασκευαστές θα μπορούσαν να καλύψουν μέρος αυτού του κενού με τακτικές ταξινομήσεις, αλλά οι ελλείψεις ημιαγωγών επιφέρουν μεγάλους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών και, ως εκ τούτου, δεν είναι εύκολο να αναπληρώσουν τις ελλείψεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με νέα. Ενώη Δανία φαίνεται να αποτελεί την εξαίρεση στις άλλες αγορές, πρέπει να σημειωθεί πως οι διάφοροι περιορισμοί μείωσαν κατά 22,5% τις πωλήσεις Ιανουαρίου 2021 έναντι της αρχής του προηγούμενου έτους. ΌΛΟΙ ΟΙ ΤΎΠΟΙ ΚΙΝΗΤΉΡΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΆΖΟΥΝ ΔΙΨΉΦΙΑ ΑΎΞΗΣΗ ΑΠΟΘΕΜΆΤΩΝ ΣΕ ΕΤΉΣΙΑ ΒΆΣΗ Η περιορισμένη προσφορά αυτοκινήτων στην αγορά μεταχειρισμένων σημαίνει πως οι αντιπρόσωποι και οι έμποροι πρέπει να διαθέσουν το απόθεμά τους προς υποστήριξη των πωλήσεων. Ενώη αύξηση 26%σε μηνιαία βάση τον Ιανουάριο των διαδικτυακών πωλήσεων B2C μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ηλικίας μικρότερης του ενός έτους δείχνει πως υπήρξαν ορισμένες τακτικές ταξινομήσεις από κατασκευαστές, παραμένουν στο ίδιο επίπεδο με τον Ιανουάριο του 2021. Η πτώση των ηλεκτρονικών πωλήσεων B2C μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τον Ιανουάριο σε ετήσια βάση οφειλόταν κυρίως στην πτώση κατά 17% των πωλήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ντίζελ την ίδια περίοδο, ενώ οι πωλήσεις βενζινοκίνητων παρέμειναν σταθερές και τα BEV και τα υβριδικά σημείωσαν αύξηση κατά 72% και 47% αντίστοιχα. Η ζήτηση παρέμεινε υψηλή για όλους τους τύπους κινητήρων, με τα μεταχειρισμένα ντίζελ να εξακολουθούν να πωλούνται ταχύτερα με μεταβολή αποθεμάτων 7,1 τον Ιανουάριο. Αυτό ισοδυναμεί με αύξηση 34% έναντι του Ιανουαρίου 2021, η οποία ήταν η χαμηλότερη αύξηση ρυθμού μεταβολής μεταξύ των τεσσάρων ΤΑΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΤΟΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ INDICATAMarket Watch
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=