FLEETNEWS #144

28.02.22 #144 17 H Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε νέους κανόνες σχετικά με το ποιος μπορεί να χρησιμοποιεί και να έχει πρόσβαση στα δεδομένα που παράγονται στην ΕΕ σε όλους τους τομείς της οικονομίας. Οι κανόνες αυτοί θα διευκολύνουν τους χρήστες να μεταφέρουν δεδομένα που δημιουργούνται από προϊόντα όπως το Alexa της Amazon ή από οχήματα. Η πρόταση επηρεάζει μια μεγάλη ποικιλία πηγών, συμπεριλαμβανομένων των πληροφοριών που συλλέγονται σε μηχανήματα και συνδεδεμένες συσκευές, όπως αυτοκίνητα και έξυπνες οικιακές συσκευές. Έτσι, ο κάτοχος ενός αυτοκινήτου, π.χ. θα μπορεί να ζητήσει να σταλούν τα δεδομένα που δημιουργούνται για την απόδοση του οχήματος σε συνεργείο της επιλογής του, λαμβάνοντας φθηνότερες υπηρεσίες. Ακόμα, θα μπορούσε να επιλέξει να ανταλλάσσει με την ασφαλιστική του εταιρεία δεδομένα που παράγονται από τη χρήση τους. Τα εν λόγω δεδομένα, τα οποία συγκεντρώνονται από πολλαπλούς χρήστες, θα μπορούσαν επίσης να συμβάλουν στην ανάπτυξη ή τη βελτίωση άλλων ψηφιακών υπηρεσιών, π.χ. όσον αφορά την κυκλοφορία ή τις περιοχές υψηλού κινδύνου ατυχημάτων. Δείτε εδώ τις θέσεις της ACEA σχετικά με τα δεδομένα των οχημάτων. Επί του παρόντος, η πλήρης αξία των δεδομένων στην ευρωπαϊκή οικονομία δεν αξιοποιείται λόγω διαφόρων παραγόντων. Στα βασικά ζητήματα περιλαμβάνονται η έλλειψη σαφήνειας ως προς το ποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει και να έχει πρόσβαση σε δεδομένα που δημιουργούνται από συνδεδεμένα προϊόντα, το γεγονός ότι οι ΜΜΕ συχνά δεν είναι σε θέση να διαπραγματευτούν ισορροπημένες συμφωνίες ανταλλαγής δεδομένων με τους ισχυρότερους παράγοντες της αγοράς, οι φραγμοί στην πραγματοποίηση αλλαγών μεταξύ ανταγωνιστικών και αξιόπιστων υπηρεσιών υπολογιστικής νέφους και παρυφών στην ΕΕ, και η περιορισμένη ικανότητα συνδυασμού δεδομένων που προέρχονται από διαφορετικούς τομείς. Τα προαναφερόμενα επηρεάζουν διάφορους οικονομικούς τομείς και οδηγούν σε υποχρησιμοποίηση των δεδομένων σε επίπεδο ΕΕ, με αρνητικές συνέπειες για τις επιλογές των καταναλωτών, την καινοτομία και την παροχή δημόσιων υπηρεσιών. Η πράξη για τα δεδομένα θα διασφαλίσει τη δικαιοσύνη στο ψηφιακό περιβάλλον, θα δώσει ώθηση για μια ανταγωνιστική αγορά δεδομένων, θα προσφέρει νέες ευκαιρίες για καινοτομία που βασίζεται στα δεδομένα και θα καταστήσει τα δεδομένα πιο προσβάσιμα για όλους και όλες. Θα οδηγήσει σε νέες, καινοτόμες υπηρεσίες, πιο ανταγωνιστικές τιμές για υπηρεσίες μετά την πώληση και επισκευές συνδεδεμένων αντικειμένων. Αυτό το τελευταίο οριζόντιο δομικό στοιχείο της στρατηγικής της Επιτροπής για τα δεδομένα θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στον ψηφιακό μετασχηματισμό, σύμφωνα με τους ψηφιακούς στόχους για το 2030. Η Margrethe Vestager, εκτελεστική αντιπρόεδρος για μια Ευρώπη Έτοιμη για την Ψηφιακή Εποχή, δήλωσε σχετικά: «Θέλουμε να δώσουμε τόσο στις καταναλώτριες και τους καταναλωτές όσο και στις επιχειρήσεις ακόμη μεγαλύτερες δυνατότητες ελέγχου όσον αφορά τη χρήση των δεδομένων τους, καθιστώντας σαφές ποιος μπορεί να έχει πρόσβαση στα δεδομένα και με ποιους όρους. Πρόκειται για μια βασική ψηφιακή αρχή που θα συμβάλει στη δημιουργία ισχυρής και δίκαιης οικονομίας βασιζόμενης στα δεδομένα και θα κατευθύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό έως το 2030». Ακόμα, για να υποστηρίξει την ευρωπαϊκή στρατηγική για τα δεδομένα, η Επιτροπή δημοσίευσε επισκόπηση των κοινών ευρωπαϊκών χώρων δεδομένων που αναπτύσσονται σε διάφορους τομείς και πεδία. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Νομοθετική πράξη για τα δεδομένα Ολοκληρώθηκε η Ευρωπαϊκή Διάσκεψη για τη Συνδεδεμένη και Αυτόνομη Οδήγηση, που διοργανώθηκε στις 16 και 17 Φεβρουαρίου 2022 υπό τη Γαλλική Προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ. Η Γαλλία παρουσίασε τις εξελίξεις στη συνδεδεμένη και αυτόνομη οδήγηση, ιδίως αυτές που επιτεύχθηκαν μέσω της πρωτοβουλίας France 2030 (250 εκατ. ευρώ σε δημόσια χρηματοδότηση από το 2019). Ανέφερε επίσης το πλαίσιο πραγματικής λειτουργίας αυτόνομων συστημάτων οδικών μεταφορών, που ισχύει από τον Ιούνιο του 2021. Το συνέδριο επιβεβαίωσε την ανάγκη συνέχισης των πιλοτικών υπηρεσιών στην Ευρώπη, καθώς και τον συντονισμό των ευρωπαϊκών και εθνικών κανονισμών. Τονίστηκε ο ολοένα και σημαντικότερος ρόλος των τοπικών αρχών στην υλοποίηση αυτών των υπηρεσιών, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά στις υπάρχουσες δημόσιες μεταφορές με υπηρεσίες κατάλληλες για την κάλυψη πραγματικών αναγκών, όπως π.χ. σε αγροτικές περιοχές. Η αυτόνομη και συνδεδεμένη κινητικότητα δεν σημαίνει λιγότερες θέσεις εργασίας, αλλά περισσότερες υπηρεσίες για τους χρήστες και τις κοινότητες, όπως επισημάνθηκε. ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΟΔΗΓΗΣΗ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=