28.02.22 #144 15 Η γερμανική εταιρεία μηχανικής Bosch παρουσίασε τα σχέδιά της για μετατροπή της Ουγγαρίας σε κέντρο παραγωγής τεχνολογίας και ηλεκτρικής κινητικότητας. Η Bosch επένδυσε περίπου 700 εκατ. ευρώ πέρυσι, σκοπεύοντας να μετατρέψει τη Βουδαπέστη και το Μίσκολτς σε κέντρο επιχειρήσεων της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Η φιλοδοξία της Bosch να επιταχύνει την ηλεκτρική κινητικότητα και να παράγει μπαταρίες ιόντων λιθίου αντικατοπτρίζει τους μελλοντικούς στόχους στην Ευρώπη, καθώς η εταιρεία υπέγραψε μνημόνιο κατανόησης με τη Volkswagen τον Ιανουάριο, για παροχή λύσεων κατασκευής μπαταριών σε βιομηχανική κλίμακα. Η εταιρεία προβλέπει επίσης αυξανόμενη ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων προς υποστήριξη της στρατηγικής της. Ο Volkmar Denner, πρόεδρος του ΔΣ της Bosch, δήλωσε πως η εταιρεία προβλέπει το 60% των νέων ταξινομήσεων οχημάτων να είναι BEV έως το 2035, στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου IAA 2021 στοΜόναχο. Η Bosch κατασκευάζει ήδη νέα εγκατάσταση στη Βουδαπέστη, η οποία θα λειτουργήσει στα μέσα του 2022, ενισχύει τους δεσμούς με τους ουγγρικούς ακαδημαϊκούς κύκλους και την καινοτομία στη βιωσιμότητα και τις αυτόνομες τεχνολογίες. Το υπάρχον εργοστάσιο στο Μίσκολτς θα επεκταθεί, προσθέτοντας 70.000 τετραγωνικά μέτρα για logistics και κατασκευαστικές δραστηριότητες και θα υπάρξει επίσης στενή συνεργασία με ουγγρικά πανεπιστήμια. Η Bosch αναφέρει πως η συγκεκριμένη συνεργασία με τον ακαδημαϊκό κόσμο βοήθησε στην ανάπτυξη εξαρτήματος ψύξης κινητήρα. Οι εγκαταστάσεις στην Ουγγαρία ήδη αναπτύσσουν ευρύ φάσμα τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων εξαρτημάτων ηλεκτρικών κινητήρων, ηλεκτρικών ποδηλάτων και ημιαγωγών πυριτίου. Η BOSCH ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΟΥΓΓΑΡΙΑ ΣΕ ΚΟΜΒΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Ηλεκτρικά συστήματα κίνησης μπαταρίας και συστήματα κίνησης υδρογόνου: Η Daimler Truck ακολουθεί με συνέπεια μια στρατηγική δύο κατευθύνσεων αξιοποιώντας και τις δύο τεχνολογίες. Από κοινού με τη Linde, η Daimler Truck αναπτύσσει εδώ και αρκετό καιρό την επόμενη γενιά τεχνολογίας ανεφοδιασμού υγρού υδρογόνου για φορτηγά με κυψέλες καυσίμου. Με αυτή τη συνεργασία, οι δύο εταιρείες επιδιώκουν να καταστήσουν τον ανεφοδιασμό με υδρογόνο όσο το δυνατόν πιο εύκολο και πρακτικό. Στο πεδίο των υποδομών για σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου κατά μήκος σημαντικών διαδρομών μεταφοράς στην Ευρώπη, η Daimler Truck σχεδιάζει να συνεργαστεί με τις εταιρείες Shell, BP και TotalEnergies. Επιπλέον, η Daimler Truck, η IVECO, η Linde, η OMV, η Shell, η TotalEnergies και ο Όμιλος Volvo έχουν δεσμευτεί να συνεργαστούν για να συμβάλουν στη δημιουργία των συνθηκών μαζικής διάθεσης φορτηγών υδρογόνου στην Ευρώπη στο πλαίσιο του H2Accelerate (H2A). Η Daimler Truck, σε συνεργασία με τον Όμιλο Volvo, δεσμεύεται για την κατασκευή κυψελών καυσίμου με βάση το υδρογόνο. Οι δύο εταιρείες ίδρυσαν την κοινοπραξία Cellcentric το 2021. Στόχος της Cellcentric είναι να γίνει ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές συστημάτων κυψελών καυσίμου παγκοσμίως. Για τον σκοπό αυτό, η εταιρεία σχεδιάζει να ιδρύσει το 2025 μία από τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις μαζικής παραγωγής στην Ευρώπη. Η μαζική παραγωγή των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας MercedesBenz eCitaro και Mercedes-Benz eActros ξεκίνησε το 2018 και το 2021, αντίστοιχα. Το Mercedes-Benz eEconic, το FUSO eCanter και το Freightliner eCascadia θα ακολουθήσουν αργότερα φέτος, ενώ προγραμματίζεται η κυκλοφορία κι άλλων οχημάτων. Όσον αφορά το υδρογόνο, το πρωτότυπο όχημα με κυψέλη καυσίμου Mercedes-Benz GenH2 Truck υποβάλλεται σε εντατικές δοκιμές από πέρυσι - τόσο στην πίστα δοκιμών της εταιρείας όσο και σε δημόσιους δρόμους. Ο αναπτυξιακός στόχος είναι η αυτονομία έως 1.000 χιλιόμετρα και πάνω για το όχημα μαζικής παραγωγής, με την έναρξη παραγωγής να προγραμματίζεται για το 2027. DAIMLER TRUCK Στρατηγική δύο κατευθύνσεων
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=