FLEETNEWS #141

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2022 #141 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S Μεταχειρισμένα: Η έλλειψη στην Ευρώπη θα συνεχιστεί Τύποι καυσίμων/ισχύος νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ Οι πωλήσεις των EV ανά μάρκα στην Ελλάδα

07.02.22 #141 2 [email protected] Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 [email protected] EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ [email protected] BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ [email protected] ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ [email protected] ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ [email protected] ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 Με περισσότερες από 7.000.000 πωλήσεις οχημάτων, έχοντας κατακτήσει πληθώρα τίτλων και βραβεύσεων, συμπεριλαμβανόμενου και του τίτλου του Car Of The Year του 2014, η μάρκα Peugeot παρουσίασε το Peugeot 308 νέας γενιάς με νέα εμφάνιση. Το νέο μοντέλο, με μοναδική σχεδίαση και κορυφαία ποιότητα κατασκευής, φέρει το νέο έμβλημα της μάρκας, ενώ η συνολική βελτίωση της αρχιτεκτονικής αντικατοπτρίζεται στους εσωτερικούς χώρους, τονίζοντας το δυναμισμό και την προσωπικότητά του. Το νέο Peugeot 308 προσφέρει τελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, το νέο Peugeot i-Cockpit και το i-Connect Advanced, ένα πρωτοποριακό, απόλυτα μοντέρνο και δικτυωμένο σύστημα infotainment. Tο νέο hatchback της Peugeot διατίθεται με κινητήρες Hybrid αλλά και εσωτερικής καύσης, βενζίνης και πετρελαίου. Το νέο Peugeot 308 ισχυροποιεί τη θέση του στην κατηγορία χάρη στη νέα του εμφάνιση. Tο κατά 55 χλστ. αυξημένο μεταξόνιο χαρίζει μεγαλύτερο μήκος και προσφέρει περισσότερο χώρο στους πίσω επιβάτες, ενώ το κατά 20 χλστ. μειωμένο ύψος σε συνδυασμό με το «σβήσιμο» του εμπρός μέρους, εξασφαλίζει την εικόνα ενός ακόμα πιο σπορτίφ hatchback. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΤΟ PEUGEOT 308 ΜΕ ΝΕΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗ Η Mercedes-AMG χαράζει τη δική της τεχνική πορεία για μεταφορά του DNA της στην ηλεκτροκίνηση, εφαρμόζοντας τεχνολογίες της Formula 1 στη στρατηγική της E Performance Hybrid. Η ιδέα περιλαμβάνει ανεξάρτητη διάταξη συστήματος κίνησης, με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία στον οπίσθιο άξονα. Στην AMG GT 63 S E Performance, το σύστημα αποτελείται από έναν κινητήρα V8 biturbo 4,0 λίτρων και έναν παράλληλο ηλεκτροκινητήρα διαρκούς λειτουργίας, μπαταρία υψηλών επιδόσεων, που αναπτύχθηκε από την AMG και πλήρως μεταβλητό σύστημα τετρακίνησης AMG Performance 4MATIC+. Η ισχύς των 620 kW (843 hp) και η μέγιστη ροπή άνω των 1400 Nm επιτρέπουν επιτάχυνση 0 - 100 χλμ/ώρα σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα. Τα 200 χλμ/ ώρα επιτυγχάνονται σε λιγότερο από δέκα δευτερόλεπτα. Τελική ταχύτητα: 316 χλμ. Το νέο κορυφαίο μοντέλο της σειράς διαθέτει πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό: „Με τις αυτορυθμιζόμενες βαλβίδες εκτόνωσης πίεσης, η ανάρτηση AMG Ride Control+ προσαρμόζει το βαθμό απόσβεσης κάθε τροχού σε χιλιοστά του δευτερολέπτου. Τα προγράμματα οδήγησης AMG Dynamic Select επιτρέπουν προεπιλογή της βασικής ρύθμισης - από τη λειτουργία «Sport+» για ιδιαίτερα δυναμική οδήγηση έως τη ρύθμιση «Comfort», για φυσιολογική κύλιση. Επιπλέον, οι ρυθμίσεις κινητήρα έχουν τρία στάδια, ανεξάρτητα από τα προγράμματα οδήγησης, μέσω ενός κουμπιού. „Το ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου δυναμικής οδήγησης AMG Dynamics επηρεάζει, μεταξύ άλλων, τον έλεγχο του ESP (Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα Ευστάθειας), την τετρακίνηση και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο οπίσθιο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Αυτό αυξάνει την ευκινησία, χωρίς αρνητικές επιπτώσεις στη σταθερότητα του οχήματος. „Το σύστημα πέδησης κεραμικής σύνθεσης υψηλών επιδόσεων είναι ελαφρύ, με μεγάλη διάρκεια ζωής και εξαιρετική σταθερότητα. ΕΝΑΡΞΗΠΩΛΗΣΕΩΝ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

07.02.22 #141 4 Η Skoda Auto αποκάλυψε το νέο της μοντέλο Enyaq Coupé iV καθώς και την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση RS της μάρκας. Το Skoda Enyaq Coupé iV διαθέτει ακόμα πιο εκφραστικό, ελκυστικό σχεδιασμό και καταφέρνει να συνδυάσει με επιτυχία σπορ γραμμές με γενναιόδωρους εσωτερικούς χώρους και πορτμπαγκάζ 570 λίτρων. Ο ήδη κορυφαίος αεροδυναμικός συντελεστής Cd του Enyaq iV έχει βελτιωθεί περαιτέρω, φτάνοντας στην κουπέ υλοποίηση την τιμή 0,234. Αυτό συντελεί σε ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία, πλέον στα 545 χλμ. στον κύκλο WLTP. Υπάρχει δυνατότητα επιλογής δύο μεγεθών μπαταρίας, κίνηση στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς και τέσσερα επίπεδα ισχύος που κυμαίνονται από 132 kW (177 PS) έως 220 kW (295 PS). Η τελευταία αφορά στην έκδοση RS, που επίσης παρουσίασε η Skoda. Στο εσωτερικό, και το Enyaq Coupé iV ακολουθεί την πολύ επιτυχημένη φιλοσοφία των Design Selections, που αντικαθιστούν τα κλασικά επίπεδα επένδυσης. Το νέο Coupé μοντέλο, όπως και το Enyaq iV, παράγονται στο κεντρικό εργοστάσιο της Skoda στη Mladá Boleslav και αποτελούν τα μοναδικά οχήματα του Volkswagen Group με βάση την πλατφόρμα MEB στην Ευρώπη που κατασκευάζονται εκτός Γερμανίας. Λόγω του σχεδιασμού της και του μεγάλου μεταξονίου, η αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) επιτρέπει πλήθος επιλογών όσον αφορά τις αναλογίες αμαξώματος και τη σχεδίαση. Μία από αυτές -σε αντίθεση με πολλά μοντέλα του ανταγωνισμού- είναι η απουσία σήραγγας μετάδοσης, με την μπαταρία υψηλής τάσης για το ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα να είναι πλήρως ενσωματωμένη στο κάτω μέρος του αμαξώματος, με αποτέλεσμα ο διαθέσιμος χώρος για τους πίσω επιβάτες να είναι ιδιαίτερα μεγάλος. Το νέο μοντέλο αναμένεται στην Ελλάδα πριν από το καλοκαίρι. Περισσότερα στο fleetnews.gr Η SKODA ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΙ ΤΗΝ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΓΚΑΜΑ ΤΗΣ Το ENYAQ Coupé iV H Volkswagen υλοποιεί ολοταχώς τη στρατηγική της Accelerate, επεκτείνοντας την γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων της. Τις προηγούμενες μέρες ξεκίνησε επίσημα η παραγωγή των ID.5 και ID.5 GTX στο εργοστάσιο του Zwickau, η οποία σηματοδότησε και την ολοκλήρωση της επιτυχημένης μετατροπής του εργοστασίου σε μια μονάδα αποκλειστικά παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων. Πρόκειται για την πρώτη σε παγκόσμια κλίμακα αντίστοιχη μετατροπή εργοστασίου οποιουδήποτε μαζικού κατασκευαστή που από παραδοσιακή παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης μεταβαίνει πλήρως στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και την παραγωγή αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Έξι μοντέλα του Volkswagen Group κατασκευάζονται σήμερα στο Zwickau, τα ID.3, ID.4 και ID.5 της Volkswagen καθώς και τα Audi Q4 e-tron, Q4 Sportback e-tron και CUPRA Born, όλα βασισμένα στην σπονδυλωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB). Τα εργοστάσια στο Emden (ID.4), το Ανόβερο (ID. Buzz) και το Chattanooga των ΗΠΑ (ID.4) θα προστεθούν μέσα στο έτος στο δίκτυο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων της μάρκας, η οποία με αυτά θέτει τα θεμέλια για την κατασκευή 1,2 εκατομμυρίων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στις εγκαταστάσεις της στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Κίνα το 2022 - όλα βασισμένα στηMEB. Η όλη μετατροπή επιτεύχθηκε σε χρόνο-ρεκόρ, μόλις 26 μηνών. Από το 2018, περίπου 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ έχουν δαπανηθεί για τη μετατροπή του εργοστασίου του Zwickau. Έχει υιοθετηθεί ακόμα μεγαλύτερη χρήση προηγμένης τεχνολογίας, όπως τα έξυπνα ρομπότ Industry 4.0 και τα συστήματα μεταφοράς χωρίς οδηγό, που μεταφέρουν εξαρτήματα στη γραμμή συναρμολόγησης εντελώς αυτόνομα. ΕΝΑΡΞΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ VOLKSWAGEN ID.5

07.02.22 #141 6 ΤΟ ΤΜΗΜΑ E-MOBILITY ΤΗΣ ABB ΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ Η ABB αναμένει να συγκεντρώσει τουλάχιστον 750 εκατ. δολάρια (664 εκατ. ευρώ) από την εισαγωγή στο χρηματιστήριο της δραστηριότητας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων εντός του 2022, αναφέρει το Reuters. Το προηγούμενο διάστημα, η ABB εξαγόρασε εταιρείες όπως η Pac-man, ολοκλήρωσε την εξαγορά της Chargedot, ενώ απέκτησε πλειοψηφικό ποσοστό στην InCharge Energy. Η αρχική δημόσια προσφορά αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, με εισαγωγή στο SIX Swiss Stock Exchange. Η ABB θα χρησιμοποιήσει τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν για επενδύσεις στην ταχέως αναπτυσσόμενη δραστηριότητα ηλεκτρικής κινητικότητας, διατηρώντας πλειοψηφικό μερίδιο στην εταιρεία. Η ανακοίνωση έγινε από τον CEO Bjorn Rosengren, μετά τη δημοσιοποίηση των κερδών δ΄ τριμήνου της ABB, σύμφωνα με τα οποία η ζήτηση αυξήθηκε σημαντικά και οι παραγγελίες αυξήθηκαν κατά 18% σε ετήσια βάση (21% συγκριτικά). Αυτό συνέβη παρά τις διαταράξεις της εφοδιαστικής αλυσίδας σε τμήματα της επιχείρησης. Τον Μάιο του 2020, η Arval λανσάρισε το «The Journey Goes On #1», μια εκστρατεία για να βοηθήσει τις εταιρείες να επαναφέρουν τους εργαζομένους στα γραφεία με ασφάλεια, χρησιμοποιώντας ασφαλείς και ευέλικτες λύσεις κινητικότητας. Η αύξηση των τιμών, η έλλειψη ημιαγωγών και οι μεγάλοι χρόνοι παράδοσης είχαν μεγάλες επιπτώσεις τους τελευταίους μήνες στους εταιρικούς στόλους παγκοσμίως. Μετά την επιτυχημένη αρχική εκστρατεία το 2020, η Arval αναγγέλλει το «The Journey Goes On #2», μια αποκλειστική προσέγγιση που θα βοηθήσει τους εταιρικούς πελάτες να διατηρήσουν την κινητικότητα των εργαζομένων τους, να αντιμετωπίσουν κάποιες πληθωριστικές πιέσεις στο κόστος του στόλου και να επιταχύνουν την ηλεκτροκίνηση. «Μετά την αναστάτωση της πανδημίας Covid-19, ο κλάδος μας αντιμετωπίζει και πάλι μια απρόβλεπτη κατάσταση και πολλές προκλήσεις», αναφέρει ο ShamsDine El Mouden, Consulting Director της Arval International, επισημαίνοντας ότι «η έλλειψη ημιαγωγών είναι αναμφίβολα το πλέον ορατό πρόβλημα. Αλλά μέσω συζητήσεων και συνεργασίας με τους πελάτες μας, αντιληφθήκαμε πως υπάρχουν και εξαιρετικές ευκαιρίες μείωσης του κόστους και επιτάχυνσης της ενεργειακής μετάβασης. Βοηθάμε τους πελάτες μας να εξισορροπήσουν τις καθυστερήσεις παράδοσης, να ανακτήσουν τον έλεγχο των στόλων τους και να προβούν στις αλλαγές με τον μεγαλύτερο αντίκτυπο». Μπορούν να γίνουν πολλές σημαντικές αλλαγές για να ξεπεραστούν οι σημερινές δυσκολίες. Η προσέγγιση της Arval εστιάζει στην πρόληψη των καθυστερήσεων παράδοσης, τη διεύρυνση του πίνακα επιλεγμένων κατασκευαστών, την παρακολούθηση του κόστους ιδιοκτησίας/χρήσης και της βελτίωσης/ διαχείρισης του στόλου μέσω συνδεδεμένων λύσεων. Η Arval προσφέρει εργαλείο τεχνολογίας τηλεματικής για τον προσδιορισμό των αναγκών του στόλου και τον υπολογισμό του αποτυπώματος άνθρακα. ARVAL “The Journey Goes On #2” Η ABB απέκτεισε πλειοψηφικό μερίδιο στην εταιρεία υποδομών φόρτισης EV InCharge Energy. Η συναλλαγή αποτελεί μέρος της αναπτυξιακής στρατηγικής ηλεκτρικής κινητικότητας της ABB και αποσκοπεί στην επιτάχυνση της επέκτασης του χαρτοφυλακίου της, ώστε να περιλαμβάνει έτοιμες λύσεις υποδομής EV για ιδιωτικούς και δημόσιους επαγγελματικούς στόλους, κατασκευαστές EV, διαχειριστές ride-share, δήμους και ιδιοκτήτες επαγγελματικών εγκαταστάσεων. «Αυτή η συναλλαγή γίνεται στο πλαίσιο της δέσμευσής μας να επιταχύνουμε το μέλλον των βιώσιμων μεταφορών και ενισχύει την υποστήριξη των σημερινών και μελλοντικών πελατών και συνεργατών στις ΗΠΑ», δήλωσε ο Tarak Mehta, πρόεδρος του επιχειρηματικού κλάδου εξηλεκτρισμού της ABB. Ο Frank Muehlon, πρόεδρος της Διεύθυνσης Ηλεκτρικής Κινητικότητας της ABB, επεσήμανε: «Η ανακοίνωση αφορά σε ένα ακόμα σημαντικό βήμα στην εξέλιξη της πελατοκεντρικής μας προσφοράς EV. Με τις συνδυασμένες, ολοκληρωμένες έτοιμες λύσεις μας, είμαστε έτοιμοι να βοηθήσουμε τις ΗΠΑ στη δημιουργία εθνικού δικτύου 500.000 φορτιστών EV έως το 2030». Ο Cameron Funk, CEO της InCharge Energy, πρόσθεσε: «ΗABB, ως πρωτοπόρος της πράσινης κινητικότητας, αποτελεί φυσικό συνεργάτη για εμάς. Οι περισσότερες λύσεις μας περιλαμβάνουν ήδη τον υπερσύγχρονο εξοπλισμό φόρτισης της ABB». Η ABB ΣΤΗΝ INCHARGE ENERGY

07.02.22 #141 7 «Κομψό και τεχνολογικό». Χρησιμοποιώντας αυτούς τους όρους, ο Gilles Vidal, διευθυντής Σχεδιασμού της Renault, μιλά για το πιο σύγχρονο C-SUV της μάρκας, το καινούργιο Renault Austral. Βασιζόμενες στα στοιχεία του σύγχρονου μοντέλου, οι ομάδες σχεδίασης προσπάθησαν να δημιουργήσουν ένα μοντέρνο και εκλεπτυσμένο όχημα υψηλής ποιότητας. «Το Renault Austral συνδυάζει ισχυρά στυλιστικά στοιχεία που του χαρίζουν μια δυναμική και κομψή εμφάνιση. Η προσοχή που έχει δοθεί στην ποιότητά του, φαίνεται με την πρώτη ματιά. Μειώσαμε τα κενά ανάμεσα στα πάνελ του αμαξώματος, ενώ τελειοποιήσαμε τα φλας, ώστε να αναδύεται μια έντονη ποιοτική αίσθηση», είπε ο κ. Vidal. Τα στυλιστικά χαρακτηριστικά του νέου Renault Austral περιλαμβάνουν μια καθαρή, δομημένη πτυχή που εκτείνεται κατά μήκος του κάτω τμήματος του αμαξώματος. Αυτό δημιουργεί γωνία στο μπροστινό μέρος του οχήματος, χαρίζοντας στη σιλουέτα ένα δυναμικό πλεονέκτημα. Αυτή η νέα σχεδιαστική και μορφολογική γλώσσα διαφέρει από τις παραδοσιακές οριζόντιες γραμμές που συνήθιζαν να διατρέχουν το αμάξωμα, παράλληλα με το έδαφος. Έτσι, όταν το παρατηρείς από το πλάι, το Austral φαίνεται να κινείται προς τα εμπρός, ακόμα και όταν είναι σταματημένο. «Όταν δημιουργήσαμε το σαλόνι του ολοκαίνουργιου Renault Austral, τα τρία θέματα που μας απασχόλησαν περισσότερο ήταν η αντίληψη του χώρου, η δυναμική σχεδίαση και η δημιουργία μιας αίσθησης θαλπωρής και ασφάλειας. Και όλα αυτά με βάση τα πιο υψηλά πρότυπα ποιότητας. Είμαστε περήφανοι για το αποτέλεσμα: Το ολοκαίνουργο Renault Austral είναι άνετο και γεμάτο τεχνολογία. Οι επιβάτες βρίσκονται στο επίκεντρο της εμπειρίας, απολαμβάνοντας την αίσθηση ότι μοιράζονται το χώρο, ενώ ταυτόχρονα έχουν και τον ατομικό τους χώρο, την ώρα που το cockpit αποπνέει ηρεμία και είναι σχεδιασμένο με βάση τη λογική», δήλωσε η Agneta dahlgren, Renault Design Project Director, αναφερόμενη στο εσωτερικό του νέου μοντέλου. Περισσότερα στο fleetnews.gr «ΚΟΜΨΟ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ» Το νέο Renault Austral Η Daimler AG ονομάζεται πλέον Mercedes-Benz Group AG από την 1η Φεβρουαρίου 2022. Μετά το επιτυχημένο ντεμπούτο της Daimler Truck στο χρηματιστήριο, η ανανεωμένη εστίαση του ομίλου στην αυτοκινητοβιομηχανία υπογραμμίζεται με το νέο όνομα. Η παγκοσμίου φήμης μάρκα Mercedes-Benz δημιουργήθηκε το 1926, όταν οι εταιρείες Carl Benz και Gottlieb Daimler συγχωνεύτηκαν με στόχο να φέρουν επανάσταση στην παραγωγή αυτοκινήτων. Οι δύο πρωτοπόροι είχαν ήδη παρουσιάσει τις πρωτοποριακές εφευρέσεις τους ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλον το 1886, προαναγγέλλοντας την απαρχή της εποχής του αυτοκινήτου. Κατά τη μετονομασία της Daimler AG σε Mercedes-Benz Group AG, η χρηματιστηριακή επωνυμία της εταιρείας αλλάζει επίσης από «DAI» σε «MBG». Δεν θα υπάρξουν περαιτέρω αλλαγές για τους μετόχους. Οι μετοχές της Mercedes-Benz Group AG θα παραμείνουν εισηγμένες στον γερμανικό χρηματιστηριακό δείκτη blue-chip DAX. Με τη μετονομασία της Daimler, η εταιρεία ολοκληρώνει την ιστορική ανανέωση που ξεκίνησε πέρυσι και εγκρίθηκε από τους μετόχους με συντριπτική πλειοψηφία. Στις 10 Δεκεμβρίου 2021, η Daimler Truck Holding AG εισήχθη ως ανεξάρτητη εταιρεία στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης. Έτσι, ο νέος όμιλος Mercedes-Benz επικεντρώνεται πλήρως στις μάρκες επιβατικών αυτοκινήτων Mercedes-Benz, Mercedes-AMG, MercedesMaybach και Mercedes-EQ καθώς και στα βαν. Περισσότερα στο fleetnews.gr Η DAIMLER ΞΕΚΙΝΑ ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΩΣ MERCEDES-BENZ GROUP

07.02.22 #141 8 Η Volvo Cars ανέφερε πωλήσεις 47.561 αυτοκινήτων τον Ιανουάριο, μειωμένες κατά 20,2% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Ωστόσο, η ζήτηση για τα αυτοκίνητα της Volvo Cars παραμένει ισχυρή. Ενώ η παραγωγή συνέχισε να βελτιώνεται σταδιακά, οι παραδόσεις λιανικής καθυστερούν λόγω αύξησης των αυτοκινήτων που είναι υπό μεταφορά. Η κατάσταση του εφοδιασμού συνεχίζει να βελτιώνεται, αλλά οι ελλείψεις εξαρτημάτων θα παραμείνουν περιοριστικός παράγοντας για τη Volvo Cars και την αυτοκινητοβιομηχανία. Οι πωλήσεις των μοντέλων Recharge της Volvo Cars αυξήθηκαν κατά 11,5% τον Ιανουάριο σε σχέση με τον περσινό, αντιπροσωπεύοντας το 31,7% όλων των αυτοκινήτων Volvo που πωλήθηκαν παγκοσμίως κατά τη διάρκεια του μήνα. Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων υπερδιπλασιάστηκαν σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι και αποτέλεσαν το 6,6% των συνολικών πωλήσεων. Οι πωλήσεις στην Ευρώπη τον Ιανουάριο μειώθηκαν κατά 24,8% σε 18.691 αυτοκίνητα. Τα μοντέλα Recharge αποτέλεσαν το 53,1% των συνολικών ευρωπαϊκών πωλήσεων κατά τη διάρκεια του μήνα. Στην Κίνα, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 23,6% σε 14.629 αυτοκίνητα. Οι πωλήσεις στις ΗΠΑ έφτασαν τα 7.110 αυτοκίνητα τον Ιανουάριο, μειωμένες κατά 12,8% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Το XC60 ήταν το μοντέλο με τις κορυφαίες πωλήσεις με 14.516 μονάδες (2021: 17.053), ακολουθούμενο από το XC40 με 12.286 μονάδες (2021: 17.770) και το XC90 με πωλήσεις 7.243 αυτοκινήτων (2021: 7.564). ΤΟΜΕΡΙΔΙΟ ΤΩΝΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΤΟ 30% Οι πωλήσεις της Volvo τον Ιανουάριο BMW GROUP: ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΧΑΛΥΒΑ ΧΑΜΗΛΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ Το BMW Group συνεχίζει να μειώνει τις εκπομπές CO2 στο δίκτυο προμηθευτών του στο πλαίσιο των φιλόδοξων δράσεων για τη βιωσιμότητα. Ο χάλυβας που παράγεται με χρήση φυσικού αερίου ή υδρογόνου και πράσινης ενέργειας αντί ορυκτών πόρων όπως ο άνθρακας, συμβάλλει σημαντικά σε αυτό. Ο όμιλος υπέγραψε συμφωνία με τη Salzgitter AG για την προμήθεια χάλυβα χαμηλού άνθρακα. Ο χάλυβας θα χρησιμοποιείται στην τυποποιημένη παραγωγή αυτοκινήτων στα ευρωπαϊκά εργοστάσια του BMW Group από το 2026 και μετά. Με αυτή την κίνηση, το BMW Group διευρύνει τη βάση προμηθευτών του με δεύτερο προμηθευτή χάλυβα χαμηλού άνθρακα. Στόχος είναι η χρήση χάλυβα χαμηλού άνθρακα να καλύπτει πάνω από το 40% της ζήτησης στα ευρωπαϊκά εργοστάσια μέχρι το 2030, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές CO2 μέχρι 400.000 τόνους το χρόνο. «Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα για ουσιαστική μείωση των εκπομπών CO2 στην πηγή, στο δίκτυο προμηθευτών», δήλωσε ο Joachim Post, μέλος Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος Αγορών και Δικτύου Προμηθευτών. «Στόχος μας είναι να μειώσουμε το ανθρακικό αποτύπωμα του κύκλου ζωής των οχημάτων μας με μια ολιστική προσέγγιση. Με το χάλυβα, ειδικότερα, είμαστε πρωτοπόροι, καθώς προμηθευόμαστε χάλυβα χαμηλού άνθρακα για χρήση στα ευρωπαϊκά εργοστάσιά μας στο μέλλον». Το BMW Group θα προμηθεύεται επίσης χάλυβα που παράγεται με χρήση υδρογόνου και πράσινης ενέργειας από τη Β. Σουηδία για τα ευρωπαϊκά εργοστάσιά του από το 2025 και μετά, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 μέχρι 95%. Τα εργοστάσια πρεσών του Ομίλου στην Ευρώπη επεξεργάζονται πάνω από μισό εκατομμύριο τόνους χάλυβα το χρόνο. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΤΟ BMW GROUP ΠΡΟΣΧΩΡΕΙ ΣΤΟ LWG Το BMWGroup υπογραμμίζει την εταιρική του ευθύνη στον τομέα της βιωσιμότητας, καθώς είναι ο δεύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων παγκοσμίως που γίνεται μέλος του Leather Working Group (LWG). Σκοπός αυτού του μη κερδοσκοπικού πολυσυμμετοχικού οργανισμού είναι να διασφαλίσει ενιαία περιβαλλοντικά και κοινωνικά πρότυπα για τις αλυσίδες εφοδιασμού δέρματος σε όλο τον κόσμο και την πιστοποίηση των κατασκευαστών. Το LWG αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τέταρτο των παγκόσμιων παραγωγών δέρματος - από βυρσοδεψεία μέχρι βιομηχανίες κατεργασίας δερμάτων και από ενώσεις μέχρι εμπόρους και αγοραστές. Υπενθυμίζεται πως το Σεπτέμβριο του 2021 έγινε μέλος του LWG η Bentley Motors.

07.02.22 #141 9 BENTLEY: ΠΕΝΤΕ ΝΕΑ EV ΑΠΟ ΤΟ 2025 Στο πλαίσιο της στρατηγικής Beyond100 της Bentley Motors, θα λανσάρει ένα νέο EV κάθε χρόνο, από το 2025, με το σχέδιο Five-inFive. Παράλληλα, η Bentley αποκάλυψε ότι ποσό περίπου 2,5 δισ. λιρών (2,957 δισ. ευρώ) θα επενδυθεί για την υλοποίηση αυτής της στρατηγικής, με το εργοστάσιο στην ιστορική έδρα της μάρκας, στο Crewe, να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Το Crewe προβλέπεται να εξελιχθεί σε “DreamFactory”, εργοστάσιο-πρότυπο, ευέλικτο, αποδοτικό, με πλήρως ψηφιακό χαρακτήρα και μηδενική περιβαλλοντική επίπτωση. Το εργοστάσιο στο Crewe έχει ήδη δεχθεί σημαντικές επενδύσεις και τροποποιήσεις, όντας μια κορυφαία στον κλάδο πιστοποιημένη εγκατάσταση, με τη μάρκα να επιτυγχάνει παραγωγή ουδέτερηως προς τον άνθρακα ήδη από το 2019. Εκεί, η Bentley στοχεύει μέχρι το 2030 να μειώσει στο ελάχιστο την κατανάλωση νερού, τα στερεά απόβλητα και άλλες περιβαλλοντικές επιπτώσεις για κάθε όχημα που θα κατασκευάζει. Η JAGUAR I-PACE ΜΕ AMAZON ALEXA Η Jaguar I-PACE διαθέτει πλέον Alexa, επιτρέποντας στους οδηγούς να ελέγχουν την πλοήγηση και τη μουσική, να διαχειρίζονται ημερολόγια, να ακούν ειδήσεις, να βλέπουν τον καιρό και να ελέγχουν έξυπνες οικιακές συσκευές - απλώς ρωτώντας. Η Alexa ενσωματώνεται στην γκάμα της Jaguar: Εκτός από την I-PACE, όλα τα νέα μοντέλα της μάρκας που είναι εξοπλισμένα με Pivi Pro θα διαθέτουν Alexa. Περισσότεροι από 55.000 ιδιοκτήτες συμβατών μοντέλων Jaguar με Pivi Pro θα λάβουν το Alexa μέσω ασύρματης ενημέρωσης λογισμικού. Ο Alex Heslop, διευθυντής Ηλεκτρολογικής και Ηλεκτρονικής Μηχανικής της Jaguar Land Rover, δήλωσε: Η απρόσκοπτη ενσωμάτωση του Amazon Alexa στο σύστημα ψυχαγωγίας Pivi Pro παρέχει στους πελάτες απλό, διαισθητικό φωνητικό έλεγχο των τακτικών λειτουργιών, κάνοντας την οδηγική εμπειρία πιο ευχάριστη. Το γεγονός ότι μπορούμε να προσφέρουμε αυτήν τη νέα δυνατότητα και στους υπάρχοντες πελάτες, αποδεικνύει την αξία των ενημερώσεων του λογισμικού μας. Ο Christian Mentz, επικεφαλής της Alexa Automotive International, πρόσθεσε: «Οι πελάτες σε όλο τον κόσμο αλληλεπιδρούν με το Alexa άπειρες φορές κάθε εβδομάδα, διευκολύνοντας την καθημερινότητά τους, καθιστώντας την πιο παραγωγική και πιο διασκεδαστική. Είμαστε ενθουσιασμένοι που προσφέρουμε την ίδια ευχάριστη, βολική εμπειρία στους πελάτες της Jaguar - και επειδή το Alexa καθίσταται συνεχώς εξυπνότερο, θα προστίθενται νέες λειτουργίες και δυνατότητες με την πάροδο του χρόνου και θα παραδίδονται αυτομάτως στα οχήματα. Η Visa απηύθυνε πρόσκληση τυποποίησης των συστημάτων για απρόσκοπτες, διαλειτουργικές πληρωμές στους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την Ευρώπη. Η εταιρεία πιστεύει ότι η ευρωπαϊκή βιομηχανία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να δεσμευτεί ώστε να παρέχει στους καταναλωτές την ελευθερία να πληρώνουν με τη μέθοδο επιλογής τους, κυρίως υιοθετώντας ανοιχτές και διαλειτουργικές πληρωμές. Προς το παρόν, δεν υπάρχει ευρέως διαδεδομένο πρότυπο αποδοχής πληρωμών στα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό οδηγεί σε ένα σύστημα που συχνά δεν επιτρέπει στους καταναλωτές στην Ευρώπη να επιλέξουν τρόπο πληρωμής, αναγκάζοντάς τους να στραφούν αποκλειστικά σε έναν (για παράδειγμα, στην εγγραφή σε μια εφαρμογή ή σε πρόγραμμα παρόχου), ή δεν μπορούν να χρεώσουν το όχημά τους επειδή δεν είναι εγγεγραμμένοι στην απαιτούμενη συνδρομητική υπηρεσία. Μόνο ένας μικρός αριθμός ευρωπαϊκών χωρών έχουν νομοθετήσει για μια τυποποιημένη προσέγγιση, όπως για παράδειγμα η Γερμανία. Για να βοηθήσει στην επίτευξη προόδου στο θέμα αυτό τους καταναλωτές, η Visa ξεκινά διαβούλευση με κατασκευαστές σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και άλλους ηγέτες του κλάδου, ώστε να εντοπίσει τα εμπόδια αλλά και τις λύσεις για την ευρεία αποδοχή διαλειτουργικών ανέπαφων και ψηφιακών πληρωμών. Η Visa ανακοίνωσε επίσης ότι θα αποτελέσει την πρώτη εταιρεία του κλάδου χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και πληρωμών που θα ενταχθεί ως πλήρες μέλος στην Charging Interface Initiative (CharIN). Περισσότερα στο fleetnews.gr ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΓΙΑ ΦΟΡΤΙΣΗ H πρόσκληση της VISA

07.02.22 #141 10 Το Kia EV6 κέρδισε το συνολικό βραβείο «Car of the Year» στα διάσημα βρετανικά 2022 What Car? Awards. Παράλληλα ανακηρύχθηκε «Electric SUV of the Year». Αυτή η ιστορική διάκριση για το πρώτο αποκλειστικά ηλεκτρικό όχημα της Kia σηματοδοτεί μόλις τη δεύτερη φορά που ένα EV κερδίζει το βραβείο What Car? «Car of the Year» μετά το Kia e-Niro το 2019. Κάθε χρόνο, ταWhat Car? Car of the Year Awards επιλέγουν τα καλύτερα νέα αυτοκίνητα διαφόρων κατηγοριών. Προκειμένου ένα αυτοκίνητο να μπορεί να είναι υποψήφιο για τα βραβεία, θα πρέπει να έχει δοκιμαστεί από την ομάδα των testers του What Car? σε αντιπαράθεση με τους ανταγωνιστές του και στη συνέχεια επιλέγεται το «Car of the Year» από τους νικητές όλων των κατηγοριών. Στις υπόλοιπες κατηγορίες ανακηρύχθηκαν τα εξής: —Small Car: Honda Jazz —Family Car: Seat Leon —Hot Hatch: Mercedes-AMG A45 S —Small SUV: Ford Puma —Family SUV: Volvo XC40 —Plug-in Hybrid: Lexus NX —Small Electric: Cupra Born — Large Electric: Tesla Model 3 —Executive: BMW 3 Series 330e M Sport —Estate: Skoda Superb Estate —Pick-up: Ford Ranger —MPV: Volkswagen Touran —Large SUV: Hyundai Santa Fe —Luxury car: BMW 5 Series 530e —Luxury SUV: BMW X5 xDrive45e —Electric SUV: Kia EV6 — Coupé: BMW 4 Series Coupé — Sports Car: Porsche 718 Cayman — Sports SUV: Ford Puma ST —Performance Car: Porsche Taycan — Convertible: BMW 4 Series Convertible Τα ειδικά βραβεία κέρδισαν οι: —Βραβείο αναγνωστών: Range Rover —True MPG: Toyota Yaris Cross —Safety: Nissan Qashqai, —Reliability: Lexus —Innovation: Gridserve —Tow Car: Kia Sorento Αξίζει να σημειωθεί πως μεταξύ των πολλών ακόμα ειδικών κατηγοριών βραβείων που απένειμε το βρετανικό περιοδικό, το Suzuki IGNIS Hybrid αναδείχθηκε νικητής σε δύο κατηγορίες: Best Buy, ως η καλύτερη πρόταση αγοράς στην κατηγορία των μικρών SUV, και True MPG, για την καλύτερη απόδοση καυσίμου και οικονομίας σε αυτοκινητόδρομους. TA AYTOKINHTA THΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2022What Car? Awards Το Hyundai IONIQ 5 ανακηρύχθηκε νικητής των βραβείων Company Car Today CCT 100 2022. Το πρωτοποριακό αμιγώς ηλεκτρικό όχημα (EV), το οποίο προσφέρει αυτονομία οδήγησης έως και 481 χιλιόμετρα και μπορεί να επαναφορτιστεί από 10 έως 80% σε μόλις 18 λεπτά, κατέκτησε επίσης το διάσημο βραβείο «Premium EV of the Year» του Company Car Today. Στις υπόλοιπες κατηγορίες βραβεύθηκαν τα εξής: —City Car - Kia Picanto —Supermini - Peugeot 208 —Lower Medium Car - Skoda Octavia —Premium Lower Medium Car - BMW 1-Series —Upper Medium Car - Vauxhall (Opel) Insignia —Compact Executive Car - BMW 3-Series —Executive Car - BMW 5-Series —Luxury Car - Audi A7 —Compact Crossover - Ford Puma —Crossover - Renault Arkana —Premium Crossover - Volvo XC40 —MPV - Citroen Berlingo —SUV - Peugeot 5008 —Premium SUV - Volvo XC60 —Large SUV - Kia Sorento —Perk Car - MazdaMX-5 —Small EV - Fiat 500e —Family EV - Volkswagen ID.4 —Luxury EV - Audi e-tron ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ CCT100 2022 FESTIVAL AUTOMOBILE INTERNATIONALE „GRAND PRIX ΣΤΟOPEL MANTA GSE ELEKTROMOD: Το Opel Manta GSe ElektroMOD κατέκτησε το Grand Prix της 37ης διοργάνωσης του Festival Automobile Internationale. Ένα αυτοκίνητο που πραγματικά μαγνητίζει τα βλέμματα, ένα style icon με μια εντελώς νέα, καινοτόμο εμφάνιση. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε η έγκριτη κριτική επιτροπή της φετινής διοργάνωσης του θεσμού Festival Automobile International. Το Festival Automobile Internationale πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι αποτίνοντας φόρο τιμής στα πιο όμορφα, πιο επιτυχημένα και πιο προοδευτικά αυτοκινητιστικά projects της χρονιάς. „DS 4: «ΤΟΟΜΟΡΦΟΤΕΡΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ» Η κριτική επιτροπή του 37ου Festival Automobile International απένειμε το βραβείο για το Ομορφότερο Αυτοκίνητο το 2022 στο DS 4. «Αυτό το βραβείο για το Ομορφότερο Αυτοκίνητο της Χρονιάς είναι στην πραγματικότητα μια ανταμοιβή για τις γυναίκες και τους άνδρες που διαμόρφωσαν το DS 4, εκτός της ομάδας του DS Design Studio Paris», δήλωσε ο Thierry Metroz, διευθυντής Σχεδιασμού DS Automobiles. Στην ίδια διοργάνωση βραβεύθηκε και το Peugeot 9X8 ως το πιο όμορφο Hypercar της χρονιάς. βραβεία

07.02.22 #141 12 Η παγκόσμια φαρμακευτική εταιρεία GlaxoSmithKline (GSK) θα μετατρέψει το στόλο της στη Βόρεια Αμερική σε αμιγώς ηλεκτρικό έως το 2030, με τη συνεργασία της ARI και της Enel X, όπως ανακοίνωσε. Η ARI, παγκόσμιος πάροχος διαχείρισης στόλου, με εξειδίκευση σε σύνθετους στόλους αυτοκινήτων και φορτηγών, θα ξεκινήσει πιλοτικό έργο με τον κλάδο ενεργειακών υπηρεσιών του Enel Group, Enel X, προς υποστήριξη της δέσμευσης της GSK στην πρωτοβουλία EV100. Η πρωτοβουλία EV100 ξεκίνησε το 2017 με το Climate Group και αποσκοπεί στον αμιγή εξηλεκτρισμό των στόλων των μελών της έως το 2030, με περισσότερα από 5 εκατομμύρια οχήματα. Η ARI και η Enel X θα βοηθήσουν την GSK στη δημιουργία ολιστικής λύσης βιωσιμότητας, βασισμένης στην ανάπτυξη PHEV και BEV και στην κατασκευή περισσότερων από 100 σταθμών φόρτισης. Η Qmerit, η οποία παρέχει υπηρεσίες σε εταιρείες για μετατροπή συστημάτων καυσίμου σε ηλεκτρικά, θα υποστηρίξει τη διαδικασία εγκατάστασης. Βάσει ανάλυσης ιστορικών δεδομένων και δεδομένων στόλου σε πραγματικό χρόνο, η ARI και η GSK διαθέτουν λεπτομερές σχέδιο μετασχηματισμού, το οποίο περιλαμβάνει: „Προτεραιότητα στα οχήματα προς αντικατάσταση και εκπαίδευση οδηγών, „Συντονισμό εφαρμογών φόρτισης της Enel X με τη διαδικασία παραγγελιών και παράδοσης νέων EV, „Χρήση σταθμών έξυπνης φόρτισης JuiceBox και λογισμικό JuiceNetFleet IoT για αποτελεσματική διαχείριση στόλου EV, „Βελτιστοποίηση της χρήσης ενέργειας ηλεκτρικού δικτύου μέσω σταθμών έξυπνης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων JuiceBox. Η ολιστική προσέγγιση βιωσιμότητας στοχεύει στη μείωση κόστους λειτουργίας του στόλου της GSK κατά τον κύκλο ζωής των ηλεκτρικών οχημάτων. GLAXOSMITHKLINE Αμιγώς ηλεκτρικός στόλος μέχρι το 2030 CROSSCONTACT RX CROSSOVER ΓΙΑ ΤΟ LAND ROVER DEFENDER Όλα τα μοντέλα Land Rover Defender, συμπεριλαμβανομένου του plug-in υβριδικού, είναι πλέον εξοπλισμένα από το εργοστάσιο με ελαστικά crossover CrossContact RX 19 και 22 ιντσών της Continental. Αυτή η σειρά ελαστικών αναπτύχθηκε ειδικά για crossover και SUV και παρέχει επιδόσεις τόσο σπορ, όσο και εκτός δρόμου. Το ελαστικό αυτό παρέχει επίσης εξαιρετικό χειρισμό. Η πρόσφυση σε υγρές συνθήκες και η μικρή απόσταση πέδησης σε βρεγμένο οδόστρωμα, εξασφαλίζουν υψηλό επίπεδο ασφαλούς οδήγησης. Οι ομοιόμορφες αυλακώσεις του ελαστικού μειώνουν επίσης το θόρυβο κύλισης και η σχεδίαση του πλευρικού τοιχώματος επιτρέπει την ακριβή απόκριση οδήγησης. Η μοναδική σχεδίαση του πέλματος και το ενισχυμένο πλευρικό τοίχωμα προστατεύουν αποτελεσματικά τα ελαστικά από ζημιές από πέτρες, π.χ. κατά την οδήγηση σε άσχημα εδάφη. Η Continental είναι ο μοναδικός προμηθευτής των ελαστικών CrossContact RX 22 ιντσών που έχουν εγκριθεί για το Defender. Η bp εξαγοράζει το 30% των μετοχών της Green Biofuels Ltd -του μεγαλύτερου προμηθευτή υδρογονωμένων φυτικών ελαίων χαμηλών εκπομπών του Ηνωμένου Βασιλείου- και θα συνεργαστεί με την εταιρεία για απανθρακοποίηση των κατασκευαστικών, μεταφορικών, εκτός δρόμου και ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Τα ανανεώσιμα υδρογονωμένα φυτικά έλαια (HVO) της Green Biofuels μπορούν να αντικαταστήσουν άμεσα το ντίζελ. Η επένδυση επεκτείνει το παγκόσμιο χαρτοφυλάκιο βιοκαυσίμων της bp, τομέα για τον οποίο η εταιρεία πιστεύει πως θα παίξει σημαντικό ρόλο στην απανθρακοποίηση δύσκολων κλάδων, συμπεριλαμβανομένων πολλών παγίων που λειτουργούν με ντίζελ. Η επένδυση της bp θα υποστηρίξει την ανάπτυξη της GBF, η οποία συνεργάζεται με επιχειρήσεις που επιθυμούν να διακόψουν τη χρήση παραδοσιακού καυσίμου ντίζελ σε οχήματα μεταφοράς, γεννήτριες και οικοδομικά μηχανήματα. Η επένδυση στην GBF θα επεκτείνει το παγκόσμιο χαρτοφυλάκιο βιοκαυσίμων της bp και τις λύσεις μειωμένου άνθρακα για τους πελάτες του Ηνωμένου Βασιλείου, σύμφωνα με τον στρατηγικό της στόχο ανάπτυξης επιχειρήσεων βιοενέργειας κατά το μετασχηματισμό της σε ολοκληρωμένη ενεργειακή εταιρεία. Η BP ΑΠΟΚΤΑ ΤΟ 30% ΤΗΣ GREEN BIOFUELS

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=