FLEETNEWS #140

31.01.22 #140 17 κερδίσουν έδαφος τα τελευταία δύο χρόνια. ΤΑ SUV ΣΥΝΕΧΊΖΟΥΝ ΝΑ ΚΕΡΔΊΖΟΥΝ ΈΔΑΦΟΣ Παρά τα συνεχιζόμενα προβλήματα διαθεσιμότητας στις αντιπροσωπείες, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές συνέχισαν να αλλάζουν από τα παραδοσιακά οχήματα, όπως τα hatchback, τα σεντάν και ταMPV, στα SUV. Αυτά τα οχήματα συνέχισαν να έχουν καλές αποδόσεις χάρη στην άφιξη νέων ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Πέρυσι, οι ταξινομήσεις SUV ανήλθαν συνολικά στις 5,34 εκατομμύρια μονάδες, αυξημένες κατά 11% έναντι του 2020 και μειωμένες κατά 12% έναντι του 2019. Το μερίδιο αγοράς αυτών των οχημάτων εκτινάχθηκε από 38,2% το 2019 και 40,3% το 2020, σε 45,5% πέρυσι. Αυτό είναι το υψηλότερο μερίδιο αγοράς SUV στην Ευρώπη και πλησιάζει στο 52,3% που καταγράφεται στις ΗΠΑ. Πέρυσι το Volkswagen Group υπήρξε κορυφαίος πωλητής SUV της περιοχής, καθώς ένα στα τέσσερα ταξινομημένα οχήματα ήταν δικής του κατασκευής. Σε σύγκριση με το 2019, ο όγκος SUV μειώθηκε οριακά (-2%), ενώ ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της Volkswagen, η Stellantis, σημείωσε μείωση όγκου κατά 24%. Η Volkswagen ήταν στην πραγματικότητα ο μεγαλύτερος κερδισμένος σε μερίδιο αγοράς μεταξύ των ετών 2019 και 2021, ακολουθούμενη από τη Hyundai-Kia και την Daimler. Αντιθέτως, η Stellantis σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση μεριδίου αγοράς, ακολουθούμενη από το Renault Group και το Nissan Group. Στην κατάταξη SUV ανά μοντέλο πρωτοστάτησε το Peugeot 2008, ξεπερνώντας σε πωλήσεις το Renault Captur, που πρωτοστάτησε στην αγορά το 2020. Το 2008, σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση μεριδίου αγοράς από οποιοδήποτε SUV μεταξύ 2019 και 2021, εξαιρουμένων των μοντέλων που δεν ήταν διαθέσιμα πριν από δύο χρόνια. Ωστόσο, δεν ήταν το μόνο SUV με διψήφια ανάπτυξη από το 2019: τα Volkswagen T-Cross, Volvo XC40, Toyota RAV4, Kia Niro και Nissan Juke, ανήλθαν επίσης στην κατάταξη. ΤΟ VOLKSWAGEN GOLF ΠΡΟΗΓΕΊΤΑΙ ΚΑΙ ΠΆΛΙ Η συνολική κατάταξη ανά μοντέλο παρουσίασε αρκετές σημαντικές αλλαγές, αλλά επιβεβαίωσε πως το Volkswagen Golf είναι το πιο δημοφιλές νέο αυτοκίνητο στην Ευρώπη. Το compact διατήρησε μετά βίας την πρώτη θέση, παρά τις μεγάλες προκλήσεις στην παραγωγή και στην αύξηση του εσωτερικού ανταγωνισμού. Πέρυσι, το Golf σημείωσε 205.408 νέες ταξινομήσεις - λιγότερο από 10.000 μονάδες πάνω από το Peugeot 208, που βρίσκεται στη δεύτερη θέση. Με μείωση όγκου κατά 28% έναντι του 2020 και 50% έναντι του 2019, είναι σαφές πως οι ανταγωνιστές του Golf πλησιάζουν γρήγορα. Το γερμανικό compact ηγείται της ευρωπαϊκής αγοράς από το 2008, αλλά η αυξανόμενη δημοτικότητα των μικρών και συμπαγών SUV, από κοινού με τον αυξημένο εσωτερικό ανταγωνισμό, επηρέασαν τις επιδόσεις του. Το 2008, το μερίδιο αγοράς του στην Ευρώπη ήταν 3,16%, ωστόσο πέρυσι μειώθηκε στο 1,75%. Η φθίνουσα δημοτικότητα του Golf οφείλεται στην έλλειψη διαθέσιμου ηλεκτροκίνητου μοντέλου. Καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται σε EV, επιλέγουν αντ΄ αυτού το ID.3, το BEV με τον τρίτο καλύτερο όγκο πωλήσεων στην Ευρώπη το 2021. ΤΟ TESLAMODEL 3 ΣΥΝΕΧΊΖΕΙ ΝΑ ΑΝΕΒΑΊΝΕΙ Το μερίδιο αγοράς της Tesla διπλασιάστηκε μεταξύ 2019 και 2021. Πέρυσι, Top 25 Brands vs 2020 vs 2019 Top 25 Brands vs 2020 vs 2019 1 Volkswagen 1.273.892 -5,6% -28,1% 1 Volkswagen Golf 205.408 -27,9% -50,0% 2 Peugeot 727.973 -3,1% -25,4% 2 Peugeot 208 196.869 -1,1% -12,4% 3 Toyota 706.056 +9,6% -4,1% 3 Dacia Sandero 196.792 +16,9% -12,4% 4 BMW 681.252 +1,2% -17,8% 4 Renault Clio 196.243 -21,1% -38,5% 5 Renault 676.651 -17,2% -36,1% 5 Peugeot 2008 194.653 +24,4% +16,5% 6 Mercedes 640.385 -14,2% -29,9% 6 Volkswagen T-Roc 186.644 +17,1% -10,4% 7 Audi 596.260 -0,5% -19,7% 7 Toyota Yaris 182.590 +1,3% -14,3% 8 Skoda 585.361 -8,6% -22,7% 8 Opel/Vauxhall Corsa 180.643 -8,7% -18,5% 9 Ford 553.658 -19,2% -44,6% 9 Fiat/Abarth 500 174.739 +24,0% -1,0% 10 Hyundai 510.810 21,4% -8,6% 10 Citroen C3 159.302 +7,0% -25,2% 11 Kia 500.805 19,6% +0,2% 11 Renault Captur 158.580 -11,0% -29,3% 12 Opel/Vauxhall 488.383 0,0% -40,3% 12 Volkswagen Polo 152.617 -9,7% -40,5% 13 Fiat 452.512 -1,2% -26,3% 13 Hyundai Tucson 149.170 +64,3% +6,4% 14 Citroen 451.006 -2,0% -30,9% 14 Toyota Corolla 146.604 +6,8% +9,7% 15 Dacia 406.646 +1,2% -30,1% 15 Dacia Duster 145.753 +4,4% -34,2% 16 Seat 327.954 -8,8% -34,0% 16 Skoda Octavia 143.268 -21,9% -35,9% 17 Volvo 288.402 +0,4% -15,3% 17 Tesla Model 3 141.429 +64,0% +48,8% 18 Nissan 247.241 -14,0% -36,9% 18 Peugeot 3008 140.015 +11,9% -28,4% 19 Suzuki 195.856 14,2% -25,7% 19 Volkswagen Tiguan 133.558 -9,5% -39,9% 20 Mini 176.007 +1,9% -18,9% 20 Ford Puma 132.887 +12,3% νέο 21 Tesla 167.969 +70,9% +51,0% 21 Fiat Panda 132.227 -8,7% -28,3% 22 Mazda 154.498 +3,7% -39,2% 22 Volkswagen T-Cross 127.956 +11,7% +27,1% 23 Jeep 128.807 +6,9% -20,9% 23 Volvo XC40 120.234 +9,5% +42,5% 24 Land Rover 103.427 -7,8% -29,4% 24 Mercedes A-Class 117.233 -25,7% -41,3% 25 Porsche 77.775 5,9% -2,3% 25 BMW Series 3 116.250 -1,9% -4,9% ΟΙ 25 ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΜΑΡΚΕΣ ΚΑΙ ΜΟΝΤΕΛΑ / EΥΡΩΠΗ-28 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=