FLEETNEWS #139

24.01.22 #139 7 O Tim Albertsen (CEO της ALD) και ο Tex Gunning (CEO της LeasePlan) αποκάλυψαν στους Steven Schoefs και Frank Jacobs του Fleet Europe, πως δεν θα είναι αυτό το όνομα της εταιρείας που θα προκύψει από την εξαγορά της LeasePlan από την ALD. Θα φανεί ποιο θα είναι - όπως και πολλά άλλα σχετικά με τη συμφωνία που αλλάζει τον κλάδο. Πρόσφατα, η ALD ανακοίνωσε την εξαγορά της LeasePlan έναντι 4,9 δισ. ευρώ. Η Société Générale, μητρική της ALD, θα κατέχει το 53% της νέας εταιρείας, ενώ οι μέτοχοι της LeasePlan λίγο λιγότερο από το 31%. Αν και δεν αποτελεί έκπληξη -αμφότερες οι εταιρείες διαπραγματεύονταν για μήνες- η συμφωνία ίσως επηρεάσει σημαντικά την αγορά στόλου και κινητικότητας. Η ΣΥΜΦΩΝΊΑ Tim Albertsen: «Πρόκειται για ιστορική ευκαιρία να ενώσουν τις δυνάμεις τους οι εταιρείες μας. Η ALD και η LeasePlan δημιουργούν πολύ δυνατό συνδυασμό, με υποσχόμενο μέλλον. Είναι πολύ καλή συμφωνία για τους μετόχους, τους πελάτες μας, την αγορά και την ταχεία τεχνολογική ανάπτυξη του κλάδου μας». Tex Gunning: «Είμαστε πολύ ευτυχείς που η ALD υπέγραψε μνημόνιο συναντίληψης για την εξαγορά της LeasePlan. Πρόκειται για μεγάλη και περίπλοκη συμφωνία, που αποτελεί επίτευγμα. Αλλά πρόκειται και για κατάλληλη συγκυρία: η αγορά κινητικότητας εκτοξεύεται. Είμαι πεπεισμένος πως θα αποτελέσει τον πιο ενεργό κλάδο παγκοσμίως τουλάχιστον για τα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια. Οι δυνατότητες των συνδυασμένων δραστηριοτήτων μας είναι εξαιρετικές και θα δημιουργήσουν μια από τις κορυφαίες εταιρείες κινητικότητας διεθνώς. Πιστεύουμε πως αυτό αποτελεί τεράστιο πλεονέκτημα για τους πελάτες μας». Γιατί η συμφωνία έχει μορφή εξαγοράς αντί συγχώνευσης; Tim Albertsen: «Στην πράξη, θα είναι συγχώνευση: θα πάρουμε ό,τι καλύτερο διαθέτουν οι δύο εταιρείες και θα το συνδυάσουμε σε μια νέα, διαφορετική οντότητα. Σε στρατηγικούς όρους, ωστόσο, η Société Générale προσδιόρισε το χώρο κινητικότητας ως σημαντικό τομέα ανάπτυξης και, πράγματι, αντιλαμβάνεται τη συνδυασμένη νέα οντότητα ως νέο, τρίτο πυλώνα της, από κοινού με τη λιανική και την επενδυτική τραπεζική. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Société Générale θα παραμείνει πλειοψηφικός μέτοχος της συνδυασμένης εταιρείας». «Η εξαγορά δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την IPO μας πριν από μερικά χρόνια. Όσο για την LeasePlan, ανήκε σε κοινοπραξία με επικεφαλής ιδιωτικό μετοχικό κεφάλαιο, επομένως γνωρίζετε πως οι φιλοδοξίες ιδιοκτησίας έχουν μικρότερη στρατηγική σημασία μακροπρόθεσμα. Και από αυτή την άποψη, η συμφωνία έχει νόημα». Μιλώντας για τα καλύτερα των δύο εταιρειών: ποια είναι αυτά; Tim Albertsen: «Η ALD και η LeasePlan έχουν παρόμοια επιχειρηματική κουλτούρα και είμαστε αμφότεροι ηγέτες στον κλάδο μας. Ωστόσο, η ALD έχει καταβάλει μεγαλύτερη προσπάθεια για συνεργασίες και ιδιωτικό leasing, ενώ η LeasePlan επικεντρώθηκε περισσότερο στην εταιρική κατηγορία και τις τελικές παραδόσεις. Ο συνδυασμός είναι εξαιρετικός για το μέλλον». Η συμφωνία σημαίνει επίσης πως η LeasePlan θα εξαφανιστεί. Tex, σε επηρεάζει αυτό συναισθηματικά; Tex Gunning: «Δεν το βλέπω έτσι. Για μένα, η νέα εταιρεία θα επιτρέψει στη LeasePlan να αναπτυχθεί περαιτέρω. Όπως έχει συμβεί και στο παρελθόν στην ιστορία μας. Η LeasePlan εξαγοράστηκε από τράπεζα, στη συνέχεια από τη Volkswagen και τώρα από την ALD. Κάθε φορά, ακολουθώντας τις προκλήσεις της αγοράς. Κάθε φορά, δημιουργώντας ευκαιρίες για ανάπτυξη». TimAlbertsen: «Αυτό που θα προκύψει είναι ένας νέος τύπος εταιρείας, με νέο είδος επιχειρηματικότητας. Δεν θα είναι απλώς το άθροισμα δύο εταιρειών που ειδικεύονται στο leasing ολοκληρωμένων υπηρεσιών ή στην επιχειρηματική κινητικότητα. Γι’ αυτό, η νέα εταιρεία δεν θα ονομάζεται ‘NewALD’. Δεν ξέρουμε ποια θα είναι η νέα ονομασία. Ξέρουμε όμως πως θα διαθέτουμε το κατάλληλο μέγεθος και την τοποθέτηση για να ανταγωνιστούμε εταιρείες σαν την Google και την Apple». Μπορείτε να περιγράψετε τα επόμενα βήματα της διαδικασίας ολοκλήρωσης; Tim Albertsen: «Πρώτα, ορίζουμε προσωρινό μοντέλο λειτουργίας ανά χώρα. Μετά την ολοκλήρωση -στα τέλη του τρέχοντος έτους- ξεκινάμε τη διαδικασία ενσωμάτωσης για το νέο παγκόσμιο πρότυπο λειτουργίας μας. Επιδιώκουμε την ολοκλήρωση του έργου ενσωμάτωσης στις 12 κορυφαίες χώρες εντός 18 μηνών και χρειάζονται άλλοι 12 μήνες για τις υπόλοιπες χώρες, έως τα μέσα του 2025. Εξετάζουμε επίσης την αλλαγή επωνυμίας της εταιρείας». Στο μεσοδιάστημα, η ALD και η LeasePlan θα είναι ανταγωνιστές ή θα συνεργαστούν; «Μέχρι να κλείσει η συμφωνία, όλα παραμένουν ως έχουν. Αυτό σημαίνει πως συνεχίζουμε τον ανταγωνισμό - ίσως και λίγο πιο έντονα από πριν, απλώς για να δούμε ποιος μπορεί να αποσπάσει τα περισσότερα (γέλια)». Οι Tim Albertsen και Tex Gunning μίλησαν για πολλά ακόμα, τα οποία μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά στο fleetnews.gr ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΩΝ TIMALBERTSEN ΚΑΙ TEX GUNNING ΣΤΟ FLEET EUROPE Μη συνηθίσετε το όνομα «NewALD» TimAlbertsen Tex Gunning

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=