FLEETNEWS #139

24.01.22 #139 21 της επίδρασης των δύο σημαντικών παραγόντων που ταλάνισαν την προηγούμενη χρονιά: αφενός του κορωνοϊού και αφετέρου της έλλειψης ημιαγωγών, που περιόρισε την παραγωγή αυτοκινήτων, παρά τη ζήτηση. Οι όμιλοι που δεν επηρεάστηκαν ιδιαίτερα από την έλλειψη καταγράφοντας ισχυρή ανάπτυξη, ήταν οι Hyundai (Hyundai - Kia +21,1%), που αύξησε το μερίδιό του κατά 1,8 μονάδες και Toyota (Toyota - Lexus + 9,6%) με αύξηση μεριδίου 0,2 μονάδες. Στους κερδισμένους από πλευράς όγκου και ο όμιλος BMW (BMW - MINI + 1,3%), με ελαφρά υποχώρηση του μεριδίου του κατά 0,1 μονάδα, η Volvo (+1,1%) με αύξηση μεριδίου 0,1 μονάδα και η Mazda (+4%) με υποχώρηση του μεριδίου της με 0,3 μονάδες. Όλοι οι υπόλοιποι κατέγραψαν μικρότερες ή μεγαλύτερες απώλειες. Το Volkswagen Group (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Cupra, Porsche, Bentley, Lamborghini και Bugatti), ο μεγαλύτερος όμιλος της ευρωπαϊκής αγοράς από πλευράς όγκου, με 2.944.117 μονάδες και 25% μερίδιο αγοράς, έχασε 0,6 μονάδες από το μερίδιό του, ενώ ο όγκος του υποχώρησε κατά 3,7%. Η Stellantis, ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος της αγοράς (Peugeot, Opel/Vauxhall, Fiat, Abarth, Citroen, Jeep, Lancia/Chrysler, DS, Alfa Romeo, Dodge, Maserati και RAM), με 20,2% της αγοράς, διατήρησε το μερίδιό του στο ίδιο επίπεδο, αλλά υποχώρησε κατά 1,6% από πλευράς όγκου. Στην τρίτη θέση των ομίλων, με μερίδιο 9,3% το Renault Group (Renault, Dacia, Alpine και Lada), το οποίο μείωσε το μερίδιό του κατά 1 μονάδα, ενώ ο όγκος του υποχώρησε κατά 10,9%. Με μερίδιο 5,8% υποχώρησε κατά 0,6 της μονάδας και το μερίδιο της Daimler (Mercedes και Smart) το 2021, που με 678.574 μονάδες κατέγραψε 11% πτώση του όγκου της. Η Ford, με 4,4% της αγοράς, είδε το μερίδιό της να πέφτει κατά 1 μονάδα και τον όγκο της (523.970 μονάδες) να υποχωρεί κατά 19,2%. Το μερίδιο αγοράς της Nissan 2,1% υποχώρησε κατά 0,3 της μονάδας και ο όγκος της (249.232 μονάδες) κατά 14,2%. Στους χαμένους της χρονιάς και ο όμιλος Jaguar Land Rover με μερίδιο 1,3% το οποίο παρέμεινε αμετάβλητο, αλλά με 6% μείωση του όγκου πωλήσεων της (149.784 μονάδες). Τη μεγαλύτερη πτώση κατέγραψε η Mitsubishi (-29,1%) με μερίδιο αγοράς 0,6%. Αντίστοιχο και το μερίδιο της Honda, με πτώση του όγκου της κατά 15,3%. Από πλευράς μαρκών, η κατάταξη και τα μερίδια αγοράς στις 10 κορυφαίες θέσεις έχουν ως εξής: 1η η Volkswagen με 10,8%, 2η η Peugeot με 6,2%, 3η η Toyota με 6,1%, 4η η Renault με 5,8%, 5η η BMW με 5,8%, 6η η Mercedes με 5,5%, 7η η Audi με 5,1%, 8η η Skoda με 5%, 9η η Hyundai με 4,4% και 10η η Ford με 4,4% της αγοράς. Στις επόμενες θέσεις ακολουθούν κατά σειρά κατάταξης και μερίδιο αγοράς οι Kia 4,3%, Opel/Vauxhall 4,1%, Fiat/Abarth 4%, Citroen 3,8%, Dacia 3,5%, Seat/Cupra 3,4%, Volvo 2,5%, Nissan 2,1%, Mini 1,5%, Mazda 1,3%, Jeep 1,1%, Land Rover 0,9%, Porsche 0,7%, Mitsubishi 0,6%, Honda 0,6%, Lancia/Chrysler 0,4%, DS 0,4%, Lexus 0,4%, Smart 0,3%, Jaguar 0,3% και Alfa Romeo 0,2%. ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝΣΤΗΝ ΕΕ-ΗΒ-ΕΖΕΣ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ Πηγή: ACEA, Επεξεργασία: Fleetnews 200.000 150.000 100.000 50.000 0 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 13.608.305 12.523.650 12.328.655 12.996.324 14.182.584 15.118.305 15.610.239 15.607.302 15.782.827 11.958.116 11.774.885 ΟΙ 20 ΚΟΡΥΦΑΙΕΣΜΑΡΚΕΣ ΣΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ 2020-2021 Πηγή: ACEA, Επεξεργασία: Fleetnews 1.500 1.200 900 6000 300 0 Volkswagen Peugeot Toyota Renault BMW Mercedes Audi Skoda Hyundai Ford Kia Opel/Vauxhall Fiat/ Abarth Citroen Dacia Seat/ Cupra Volvo Nissan Mini Mazda 2020 2021 1.358.059 741.500 646.497 819.067 674.898 735.185 600.529 644.174 424.318 648.530 416.715 485.808 491.110 448.572 405.484 374.797 286.265 290.520 172.865 149.419 1.274.137 724.383 712.574 678.736 682.895 642.948 597.428 589.170 515.886 523.970 502.677 486.503 475.502 445.650 410.788 400.155 289.301 249.232 175.867 155.434

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=