FLEETNEWS #139

24.01.22 #139 14 Η πλειονότητα των πολιτών υποστηρίζει αυστηρότερους κανόνες στην Ε.Ε. για την ατμοσφαιρική ρύπανση των αυτοκινητοβιομηχανιών για κατασκευή όσο το δυνατόν καθαρότερων οχημάτων, όπως δείχνει νέα έρευνα του YouGov. Περισσότεροι από τα τρία τέταρτα (76%) όσων ερωτήθηκαν ανέφεραν πως οι κατασκευαστές πρέπει να υποχρεούνται με νόμο να μειώσουν τις εκπομπές των νέων αυτοκινήτων, όσο είναι τεχνικά δυνατόν. Το YouGov διεξήγαγε έρευνα, για λογαριασμό της Transport & Environment (T&E), με συμμετοχή άνω των 8.000 πολιτών σε επτά χώρες της Ε.Ε: Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Πολωνία, Ρουμανία και Τσεχία. Σχεδόν τα δύο τρίτα (65%) των ερωτηθέντων που επιθυμούν να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο είναι πρόθυμοι να πληρώσουν έως και 500 ευρώ επιπλέον - το μέγιστο κόστος για να μειώσουν σημαντικά την ρύπανση των αυτοκινήτων οι κατασκευαστές. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει προτάσεις για νέους κανόνες σχετικά με τις εκπομπές των αυτοκινήτων που θα συμβάλουν στη βελτίωση της κακής ποιότητας αέρα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων, η οποία προκαλεί δεκάδες χιλιάδες πρόωρους θανάτους ετησίως. Η Επιτροπή εκτιμά ότι το κόστος θα κυμαίνεται από 100-500 ευρώ ανά αυτοκίνητο, αλλά η αυτοκινητοβιομηχανία φοβάται πως τα καθαρότερα οχήματα θα επηρεάσουν τα περιθώρια κέρδους και ασκεί πιέσεις για μετριασμό των νέων κανόνων. (1) Ο Fabian Sperka, διευθυντής Πολιτικής Οχημάτων της T&E, δήλωσε: «Η αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίζεται πως η μείωση των εκπομπών ενός οχήματος κοστίζει πολύ, ενώ στην πραγματικότητα θα κοστίσει λιγότερο από τη βαφή. Ο κόσμος όμως επιθυμεί καθαρότερα αυτοκίνητα και τώρα λένε πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπλοφάρουν, αναφέροντας πως προτίθενται να πληρώσουν». Ακόμη και αν αγοράσουν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, οι μισοί (50%) από τους ερωτηθέντες δήλωσαν πως θα περίμεναν το όχημα να πληροί το ελάχιστο νόμιμο όριο ρύπανσης. Μόνον μια μικρή μειονότητα (12%) δεν θα επιθυμούσε κάτι τέτοιο από ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. Η παρακολούθηση των υπό πραγματικές συνθήκες εκπομπών αυτοκινήτων καθ’ όλην τη διάρκεια της ζωής τους εξετάζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επί του παρόντος, τα νέα αυτοκίνητα ελέγχονται μόνο κατά τη διάρκεια της πρώτης πενταετίας ή των 100.000 χλμ. Πολλά αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης πολύ περισσότερο, ειδικά στη Νότια, Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, εκθέτοντας εκατομμύρια πολίτες σε υψηλότερες εκπομπές. Υπάρχει επίσης ευρεία υποστήριξη για γενική μείωση των εκπομπών οχημάτων και όχι μόνον υπό ιδανικές συνθήκες οδήγησης. Πάνω από τα τρία τέταρτα (77%) των ερωτηθέντων συμφωνούν πως τα αυτοκίνητα πρέπει να πληρούν τα ελάχιστα εκ του νόμου όρια ρύπανσης, ανεξαρτήτως τρόπου, χρόνου και τόπου κυκλοφορίας. (2) Τα όρια ρύπανσης δεν τηρούνται στις μικρές αστικές διαδρομές -όταν τα αυτοκίνητα σταματούν και ξεκινούν συχνότερα- ή όταν επιταχύνουν απότομα, παρά το γεγονός ότι οι κινητήρες εκπέμπουν περισσότερο. Ο Fabian Sperka δήλωσε: «Η διατήρηση της ρύπανσης σε χαμηλά επίπεδα για μόλις μία πενταετία, όταν τα περισσότερα αυτοκίνητα κυκλοφορούν πολύ περισσότερο, αποτελεί απειλή για τη δημόσια υγεία. Ο κόσμος θέλει να ξέρει ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΔΗΛΩΝΕΙ ΠΩΣ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΤΑ ΚΑΘΑΡΟΤΕΡΑ ΔΥΝΑΤΟΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΤΗΝ Ε.Ε. Ζητούνται αυστηρότεροι κανόνες ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΊΕΣ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΧΡΕΟΎΝΤΑΙ ΜΕ ΝΌΜΟ ΝΑ ΜΕΙΏΣΟΥΝ ΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΈΣ ΤΩΝ ΝΈΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ, ΌΣΟ ΕΊΝΑΙ ΤΕΧΝΙΚΆ ΔΥΝΑΤΌΝ % συμφωνούν: Συνολικά Ιταλία Ισπανία Ρουμανία Γαλλία ΠολωνίαΓερμανία Τσεχία Ερώτηση: Η οδική κυκλοφορία είναι μία από τις κύριες πηγές ατμοσφαιρικής ρύπανσης…Πιστεύετε ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει ή δεν πρέπει να υποχρεούνται διά νόμου να μειώσουν τη ρύπανση από νέα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ, όσο είναι τεχνικά εφικτό; % είπαν πως πρέπει. Το συνολικό μέγεθος του δείγματος ήταν 8.228 ενήλικες που ερωτήθηκαν μεταξύ 10-15 Νοεμβρίου 2021 ΟΙ ΑΓΟΡΑΣΤΈΣ ΝΈΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ ΘΑ ΉΤΑΝ ΠΡΌΘΥΜΟΙ ΝΑ ΠΛΗΡΏΣΟΥΝ ΈΩΣ ΚΑΙ 500 ΕΥΡΏ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ ΕΆΝ ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΊΕΣ ΜΕΊΩΝΑΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΆ ΤΗ ΡΎΠΑΝΣΗ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ Συνολικά Ιταλία Ισπανία Γερμανία Γαλλία Ερώτηση: «Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μπορούν να μειώσουν σημαντικά τη ρύπανση των αυτοκινήτων για λιγότερο από 500 ευρώ (φθηνότερα από μια αναβάθμιση βαφής), θα ήσασταν διατεθειμένοι να πληρώσετε αυτό το πρόσθετο κόστος για ένα νέο αυτοκίνητο;» % πρόθυμοι. Το συνολικό μέγεθος του δείγματος ήταν 2.112 ενήλικες που ερωτήθηκαν μεταξύ 10-15 Νοεμβρίου 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=