FLEETNEWS #138

17.01.22 #138 21 11,3%. Από τον Αύγουστο άρχισε η πτωτική τάση του περασμένου έτους (6.200 μονάδες) με πτώση 35,4%. Ο Σεπτέμβριος με 6.612 μονάδες σημείωσε 7,0% πτώση. Ο Οκτώβριος με 6.336 μονάδες κατέγραψε 7,5% πτώση και ο Νοέμβριος με 7.168 μονάδες είχε 6,2% πτώση σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2020. Στο σύνολο του έτους, λόγω των αυξήσεων που καταγράφηκαν τους προηγούμενους μήνες, υπήρξε αύξηση των καινούργιων επιβατικών κατά 24,6% σε σχέση με το 2020, που επηρεάστηκε έντονα από τους περιορισμούς λόγω κορωνοϊού (80.977 μονάδες) και πτώση 11,6% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 (114.109 μονάδες). Στο γράφημα που παρουσιάζουμε μπορείτε να δείτε την εξέλιξη των ετήσιων ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στη χώρα μας τα τελευταία 32 χρόνια (1990-2021) και τις μεγάλες διακυμάνσεις που παρατηρούνται. Αντιθέτως, τα φορτηγά παρουσίασαν αύξηση 16, %, με 730 μονάδες τον φετινό Δεκέμβριο έναντι 626 του περσινού και 706 του προπέρσινου. Σημαντική ήταν και η αύξηση του έτους σε αυτή την κατηγορία με 10.988 μονάδες συνολικά φέτος (+48%) έναντι 7.426 πέρυσι και 8.400 πρόπερσι (+30,8%). Σημαντικά ανοδική πορεία και για τα λεωφορεία με 72 μονάδες τον Δεκέμβριο του 2021 (+300%) έναντι 26 τον Δεκέμβριο του 2020 και 18 του 2019. Αυξητική και η πορεία ολόκληρου του έτους με 454 φέτος (+47,9%) έναντι 307 πέρσι και 364 πρόπερσι. Τα καινούργια SUV συνολικά κατέλαβαν το 60,5% των ταξινομήσεων του μηνός, έναντι 47,1% αντιστοίχως του περσινού, με αύξηση του μεριδίου τους κατά 2,2 μονάδες, με πρωταγωνιστή για άλλη μία φορά το τμήμα C SUV, που κατέλαβε το 28% της αγοράς, ακολουθούμενο από το τμήμα Β SUV με 25,3%, το οποίο παρουσίασε και τη μεγαλύτερη αύξηση μεριδίου (κατά 3 μονάδες). Από ενεργειακής πλευράς, το πετρέλαιο συνέχισε να χάνει μερίδιο αγοράς, σε αντίθεση με τη βενζίνη. Πρώτα σε αύξηση παραμένουν τα υβριδικά, που συνέχισαν να αυξάνουν το μερίδιό τους, καταλαμβάνοντας το 26,7% της αγοράς με 10,2 μονάδες αύξηση μεριδίου, ακολουθούμενα από τα επαναφορτιζόμενα (BEV - PHEV) με 13,2% μερίδιο αγοράς και 10,7 μονάδες αύξηση του μεριδίου. Συνολικά, το 2021 τα αυτοκίνητα πετρελαίου έπεσαν στο 17,4% της αγοράς (-10,1) και τα βενζινοκίνητα στο 49,2 (-4 μονάδες). Το 23,2% της συνολικής αγοράς του έτους κατέλαβαν τα υβριδικά, το 6,9% τα επαναφορτιζόμενα, το 2% τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο και το 1,3% με φυσικό αέριο. Στο σύνολο του έτους υπήρξε αύξηση των καινούργιων επιβατικών κατά 24,6% σε σχέση με το 2020. Ωστόσο τα ιστορικά στοιχεία δείχνουν καταφανώς πώς επιδρούν οι γενικότερες συνθήκες στις νέες ταξινομήσεις ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 1990-2021 Πηγή: ΣΕΑΑ, Επεξεργασία: Fleetnews 115.480 167.737 199.094 147.789 109.544 125.023 139.821 159.867 180.145 261.711 290.222 280.214 268.489 257.293 289.691 269.728 267.669 279.745 267.295 219.730 141.501 97.680 58.479 58.696 71.222 75.804 78.873 88.083 103.431 114.226 80.977 100.932 300.000 250.000 200.000 150.000 100.000 50.000 0 1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=