17.01.22 #138 19 δημίας και των μικρότερων μετακινήσεων, είτε απλώς ως τρόπος ζωής. Αυτό αποτελεί ιδανική περίπτωση για είσοδο σε μια νέα αγορά, ειδικά στις κατηγορίες που δεν εξυπηρετούνται ακόμα (πλήρως) από τις γνωστές μάρκες. Το 2019, π.χ., η Kia διέθετε μερίδιο αγοράς 86% στα ηλεκτρικά Compact SUV. Έκτοτε, λόγω εντονότερου ανταγωνισμού, έχει πλέον μειωθεί στο 22%. Ωστόσο, το μερίδιό της εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά καλό για μια μάρκα που, στα υπόλοιπα, τείνει να διαθέτει γύρω στο 4%. Θα μπορούσε να υποτεθεί πως το κύριο μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων καλύπτεται μόνον από γνωστές μάρκες, αλλά δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Ακόμα και σε κατηγορίες με λίγες μικρές εταιρείες, οι νέες μάρκες επιτυγχάνουν μικτά μερίδια αγοράς, όμοια με αυτά των νέων μαρκών σε κατηγορίες με πολλές μικρές εταιρείες. Ένα καλό παράδειγμα είναι η μικρή κατηγορία ιδιωτικών αυτοκινήτων, της οποίας το μερίδιο στην Ευρώπη είναι λίγο κάτω από το 18%. Σήμερα υπάρχουν μόνον 7 ηλεκτρικά οχήματα και κανένα PHEV σε αυτήν την κατηγορία, τα οποία διαθέτουν από κοινού μερίδιο αγοράς 9,3% και προσφέρουν μια ευκαιρία. Τα συμπαγή SUV, από την άλλη, αποτελούν το 20% των ταξινομήσεων στην ΕΕ-16, αλλά υπάρχουν ήδη 13 ηλεκτρικά οχήματα και 23 PHEV, που ανταγωνίζονται για μερίδιο EV 8,8% στην κατηγορία αυτή. (Σχήμα 3) Γενικά, υπάρχει έλλειψη μοντέλων BEV ή PHEV στις μικρότερες κατηγορίες. Εδώ, οι νέοι κατασκευαστές έχουν την ευκαιρία να καθιερωθούν. Ο αριθμός των μοντέλων νέου τύπου καυσίμων εξακολουθεί να είναι σχετικά χαμηλός. Υπάρχουν μόνο 20-40 μοντέλα βενζίνης και ντίζελ ανά κατηγορία. Επομένως, οι νέοι κατασκευαστές έχουν μεγάλες ευκαιρίες να κερδίσουν μερίδιο αγοράς, απλώς και μόνο επειδή προσφέρουν μία από τις λίγες εναλλακτικές λύσεις και μπορούν μακροπρόθεσμα να εξελιχθούν σε καθιερωμένο κατασκευαστή. Η ΝΟΤΙΟΚΟΡΕΑΤΙΚΗ SSANGYONG ΠΟΥΛΗΘΗΚΕ ΓΙΑ 255 ΕΚΑΤ. ΔΟΛΑΡΙΑ Μετά από αρκετούς μήνες σε καθεστώς πτώχευσης, η νοτιοκορεατική εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων SsangYong Motor πουλήθηκε για 305 δισ. γουόν (254,6 εκατ. δολάρια) σε τοπική κοινοπραξία. Το 2010, η ινδική αυτοκινητοβιομηχανία Mahindra &Mahindra είχε αποκτήσει μερίδιο στην εταιρεία, προκειμένου να επεκτείνει τις δραστηριότητές τους στα SUV. Ωστόσο, η εμπλοκή της Mahindra στη SsangYong τα επόμενα χρόνια δεν απέδωσε τα αναμενόμενα έσοδα. Ως αποτέλεσμα, η Mahindra διέκοψε τη χρηματοδότηση της SsangYong το 2020. Στο τέλος εκείνου του έτους, η SsangYong υπέβαλε αίτηση πτώχευσης. Εκείνη την περίοδο η εταιρεία είχε ανεξόφλητο δάνειο 100 εκατ. γουόν. Τα οικονομικά της προβλήματα επηρέασαν τις πωλήσεις. Το 2021, οι πωλήσεις έπεσαν στις 84.000, πτώση 21% έναντι του προηγούμενου έτους. Με έσοδα 1,8 τρισ. γουόν από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους, η εταιρεία ανακοίνωσε λειτουργική ζημία 238 δισ. γουόν για την ίδια περίοδο. Στις 10 Ιανουαρίου, η SsangYong επιβεβαίωσε την εξαγορά της από κοινοπραξία με έδρα τη Νότια Κορέα. ΤΟ WRANGLER RUBICON 392 ΑΝΑΔΕΙΧΘΗΚΕ SUV OF THE YEAR Με 470 ίππους από τον V8 κινητήρα των 6,4 λίτρων, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 4,5’’ και κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες, το εντυπωσιακό JeepWrangler Rubicon 392, το ισχυρότερο Wrangler όλων των εποχών, δεν δυσκολεύτηκε να εντυπωσιάσει την Αμερική, κατακτώντας με άνεση τον τίτλο “2022 SUV of the Year” του Four Wheeler. Το Jeep Wrangler, το Rubicon 392, κέρδισε το θαυμασμό των ειδικών και των αγοραστών στην άλλη άκρη του Ατλαντικού χάρη στο μοναδικό συνδυασμό δύναμης και κορυφαίων εκτός δρόμου δυνατοτήτων που διαθέτει. Η κατάκτηση του βραβείου του Four Wheeler, του σημαντικότερου μέσου για οχήματα εκτός δρόμου στη Β. Αμερική, ήρθε να επισφραγίσει με εμφατικό τρόπο τις δυνατότητες του μοντέλου. Το συμπέρασμα των ειδικών του Four Wheeler δίνει το στίγμα της αίσθησης που έχει προκαλέσει το μοντέλο στις ΗΠΑ: «Το Wrangler Rubicon 392 βρίσκεται στην κορυφή των εργοστασιακών SUV. Δεν υπήρξε τίποτα παρόμοιο στο παρελθόν και πιθανότατα δεν θα υπάρξει κάτι αντίστοιχα εντυπωσιακό στο μέλλον».
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=