17.01.22 #138 17 Οι κύριες παράμετροι ανταγωνισμού στην αγορά αυτοκινήτου δεν θα είναι η ταχύτητα ή η σχεδίαση αλλά η διάρκεια ζωής της μπαταρίας και οι ταχύτεροι χρόνοι φόρτισης. Καθώς οι κατασκευαστές καθορίζουν τα σχέδιά τους για πρωτοπορία στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, η επιτυχία τους θα σημαίνει ικανοποίηση των πελατών και πιο πράσινο πλανήτη, όπου η καθαρή ενέργεια θα τροφοδοτεί βιώσιμες οικονομίες. Τι σχεδίασαν οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες την περίοδο κατά την οποία η πανδημία και η έλλειψη ημιαγωγών διαμόρφωναν τις μελλοντικές στρατηγικές; Οι απαντήσεις βρίσκονται στο όραμα των κατασκευαστών για το 2030 και ανταγωνίζονται σε φιλοδοξία. STELLANTIS 33,87 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2025 για αμιγή ηλεκτροκίνηση της γκάμας οχημάτων της μέχρι το 2028. Κυκλοφορία του πρώτου BEV το 2025 και ανάπτυξη τεχνολογιών λογισμικού με την Amazon. 70% των πωλήσεων BEV ή PHEV στην Ευρώπη και 40% στις ΗΠΑ έως το 2030. GM 35 δισεκατομμύρια δολάρια για ανάπτυξη EV και AV μεταξύ 2020 και 2025, συμπεριλαμβανομένης της ολοκληρωμένης υποδομής φόρτισης στη Βόρεια Αμερική. Κυκλοφορία 30 EV διεθνώς μέχρι το 2025, στο πλαίσιο της πολιτικής Μηδενικών Ατυχημάτων, Μηδενικών Εκπομπών, Μηδενικής Συμφόρησης. Η πλατφόρμα Ultium αποσκοπεί σε μείωση του κόστους μπαταρίας κατά 60%. DAIMLER 40 δισεκατομμύρια ευρώ μεταξύ 2022 και 2030 για αμιγή ηλεκτρική στο τέλος της δεκαετίας. Λανσάρει τρεις ηλεκτρικές πλατφόρμες το 2025 για επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα και κλιμακούμενα σπονδυλωτά συστήματα. Η Daimler θα δημιουργήσει οκτώ εργοστάσια μπαταριών, εκ των οποίων τέσσερα στην Ευρώπη και θα αυξήσει τη συνολική ισχύ των μπαταριών σε πάνω από 200 GW/ώρες. VOLVO Ο μετασχηματισμός της πλατφόρμας EV δεύτερης γενιάς, Scalable Product Architecture Platform (SPA2), θα πραγματοποιηθεί το 2022. Στόχος να καταστεί κατά 50% ηλεκτρική και να κυκλοφορήσουν 1 εκατομμύριο EV μέχρι το 2025. Επιδίωξη αυτονομίας 1.000+ στο τέλος της δεκαετίας και αμιγούς ηλεκτροκίνησης μέχρι το 2030. TOYOTA Κυκλοφορία 70 νέων μοντέλων έως το 2025, συμπεριλαμβανομένων BEV, PHEV και υδρογονοκίνητων αυτοκινήτων. Μείωση εκπομπών CO2 κατά 25% έως το 2030 σε σχέση με τα επίπεδα του 2013. Ξεκινώντας από το BZ4X, το οποίο θα βασίζεται στην πλατφόρμα e-TNGA το 2022, η Toyota σχεδιάζει να πουλήσει πάνω από 5,5 εκατομμύρια EV μέχρι το 2030, συμπεριλαμβανομένου άνω του 1 εκατομμυρίου οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων. VOLKSWAGEN Κατασκευή έξι γιγάντιων εργοστασίων συνολικής ισχύος 240 GW/ ωρών έως το 2030. Δημιουργία περίπου 40.000 δημόσιων σταθμών ταχυφόρτισης στην Ευρώπη, την Κίνα και τις ΗΠΑ έως το 2025. Επένδυση 73 δισεκατομμυρίων ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια σε τεχνολογία EV και AV για αμιγή ηλεκτροκίνηση του 50% των παγκόσμιων πωλήσεων. FORD Μέσω σημαντικών αναβαθμίσεων σε αυτοκίνητα και φορτηγά, οι πωλήσεις θα ανέλθουν στα 33 εκατομμύρια οχήματα έως το 2028. Προβλέπει το 40% των παγκόσμιων πωλήσεών της να είναι EV έως το 2030. Προϋπολογισμός EV 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2025 για πωλήσεις αμιγώς EV μέχρι το 2035. BMW Αύξηση παραδόσεων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων πάνω από 50% ετησίως έως το 2025. Παραδόσεις περίπου 2 εκατομμυρίων BEV έως το 2025 και παγκόσμιες παραδόσεις 10 εκατομμυρίων έως το 2030. Ανάπτυξη μοντέλων i-Hydrogen NEXT, ενώ η μάρκα Mini θα διαθέτει αποκλειστικά BEV από τις αρχές του 2030. HYUNDAI Παραγωγή δέκα ηλεκτροκίνητων οχημάτων μέχρι το τέλος του 2022, εκ των οποίων επτά SUV. Πωλήσεις 220.000 EV Genesis το 2022, 1,7 εκατομμυρίων EV το 2026. Επενδύσεις 7,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ για 50% πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών έως το 2030. NISSAN Τέσσερα πρότυπα EV εντός πενταετίας και λανσάρισμα 15 BEV μέχρι το 2030, μέσω επένδυσης 17 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αύξηση πωλήσεων στο 75% στην Ευρώπη, 55% στην Ιαπωνία και 40% στην Κίνα έως το 2026. Μπαταρία ξηρού τύπου το 2024, με στόχο τις 130 GW/ώρες ισχύος έως το 2030. ΑΓΩΝΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2030 Τα σχέδια των κατασκευαστών
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=